Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
47 weergaven
18-5-2026
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#1
spekbek zei:
De spanning in je lijf wegkrijgen lukt vaak (bij mij) door een repetitieve actie uit te voeren. Iets dat jij kan doen waar je helemaal in meegezogen wordt waardoor je hoofd de spanning ook 'vergeet'. Ik heb het over bijvoorbeeld: een game spelen, breien terwijl je een serie/film kijkt, een kleurprent heel mooi binnen de lijntjes inkleuren, iets met de hand beginnen schrijven en zo mooi mogelijk proberen schrijven... zo gek je het maar kan bedenken. Maar als je iets vindt dat werkt voor jou zou het je wel eens kunnen helpen om af te leiden van de spanning.

Succes
Klik om te vergroten...
Ja ik maak vaak kettinkjes of lak mijn nagels helemaal in gel. Maar daar heb ik nu geen tijd voor, misschien m’n make up doen. En helpt ibuprofen?? Word echt leip hiervan
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Diamant zei:
zal alleen nooit tegen mezelf zeggen dat ik iets nooit meer mag doen, zo lang ik achter mijn eigen gedrag sta en mijn verantwoordelijkheid neem wil ik mezelf niets opleggen of verbieden.
Klik om te vergroten...
Je "moet" natuurlijk niks.
Maar je "wil" graag dingen anders.

Termen als nooit meer enof altijd kun je beter achterwege laten want dat is vaak niet helpend.

Ik wil nu goed voor mijzelf zorgen.
Ik wil nu doen wat goed is voor mij en als ik daarbij voor een tijdje dingen even "moet"// "wil" laten liggen dan kan ik daar mijn best voor doen.

Leren om met emoties en tegenslagen/teleurstellingen omte kunnen gaan. Dat drugs daar geen oplossing voor is.

Sterkte ā¤
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Misschien de onrust er laten zijn. Ipv verdoven en afleiding zoeken van de emotie.

Voel je maar onrustig dat is misschien niet fijn maar niet erg ofzo.
Plus het "vervelende" gevoel/emotie ervaren (niet weg willen maken) is leren met je emoties omgaan. En kan tegelijkertijd een soort van verwerking zijn.
Wees lief voor kleine diamant verdoof haar niet.
En je mag je verdrietig//onrustig voelen he, (of wat dan ook) je hoeft niet perse te lachen.

ā¤
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Anti-trek medicatie voor alcohol?
Klik om te vergroten...

Antrabus of refusal zijn twee medicijnen die het haast onmogelijk maken om te drinken.
Je wordt dood en dood ziek als je toch drinkt als je een van deze twee medicijnen neemt.
Je kunt er zelfs dood van gaan.
Deze medicijnen zijn bedoeld als stok achter de deur.
S
SilverFoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diamant zei:
Katers zijn medium, als ik niet gebruik slaap ik veeel, daar heb ik t meeste last van denk ik, vermoeidheid
Klik om te vergroten...
Je bent je lichaam en geest aan het uitputten, dus als je slaapt slaap je veel. Dat is mooi voor herstel, maar niet voldoende.
Functioneel gebruiken herken ik, maar werkt eigenlijk niet (voor mij), terugval ligt op de loer en gebeurd ook.
Je gebruik lijkt een dieper oorzaak te hebben, zo heb ik de indruk. Even los van drukzijn, verdriet, etc.

Ik heb trouwens zeer goede ervaringen met ACT, dat heeft mij enorm geholpen bij mijn alcohol en Keta / 3MMC verslaving.
Was echt helemaal de weg kwijt...

Je moet wel echt willen, maar dan ook echt.
En er zoals nu open over posten...
s
spekbekLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Ibuprofen of paracetamol gaan je niet helpen. Best vermijden nu, is gewoon nog extra belasting op je lichaam. Let op met drinken om rustig te worden... voor je 't weet loopt dat uit de hand. Dus wees je ook bewust van alcohol. Als je echt voor nuchterheid gaat dan blijf je van alles weg omdat verschuivingen heel vaak voor komen. (Het een vervangen voor het andere. Verslaving durft wel eens van de hak op de tak te springen, het discrimineert niet. Het is verstandig om dat in je achterhoofd te houden.)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Campral is ook een anti cravings medicijn voor alcohol wat je zou kunnen proberen om van de alcohol af te blijven....
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#9
Herkenbaar!
Zelf ook in dit schuitje gezeten.
Speed in de ochtend tot de middag en dan in de avond na t werken aan de alcohol...
Nu wel clean sinds begin augustus van de speed en met de alcohol ook flink geminderd tot alleen af en toe.
Wat mij heeft geholpen om iets anders te doen wat mijn interesses wekt.
Eigenlijk is het beste om het feesten enzo te laten want je gaat toch alleen maar gebruiken.
veel sterkte toegewenst <3
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alcohol sucks! Wat is dat toch een enorme verwoester....en volledig maatschappelijk geaccepteerd op de koop toe.
Wat ben ik blij dat ik ervan af ben. Iedere nuchtere dag weer.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Pas nou op. Een glas wijn te veel en je goede voornemens worden net zo vloeibaar als je drankje.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel goed dat je dit topic hebt aangemaakt. Nog beter dat je professionele hulp zoekt.

Even los van de coke en alcohol. Hoevaak gebruik je normaal gesproken ongeveer ā€˜pammetjes’ tegen de onrust?

Ondanks alles, veel plezier op ADE.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
PLOT TWIST - na het event wel coke besteld. Maaar ik kreeg ook een mannelijke loge. Dus heb letterlijk 2x sleutelpuntje gehad en wijn en toen naar bed gegaan met deze knappe knappe man. Nu kan ik alleen niet slapen omdat ik nooit kan slapen met iemand anders in m’n bed. Wil t eigenlijk ook niet, als t aan mij lag was die lekker naar huis gegaan maaarja
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diamant zei:
als t aan mij lag was die lekker naar huis gegaan maaarja
Klik om te vergroten...
Als 'ie nog niet weg is: verzoeken te vertrekken! Niks mis mee om dat te doen. Ik wil verder niet uitweiden maar denk soms nog terug aan die keer dat ik dit had moeten doen; eruit zetten. De knappe scharrel ging pas op dag 3 weg... :tearsofjoy: Beware!

Jammer dat het niet gelukt is niets te nemen, goed dat je niet 'all out' bent gegaan.
Over die spierspanning, je zou de komende tijd kunnen supplementeren met magnesium.

Succes met alles! 🦾
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Misschien kun je een leuke date met jezelf hebben?

Lekker diamant tijd. Ergens een gebakje eten ofzo met een theetje of koffie ā¤
Klik om te vergroten...
Perfecte vorm van selfcare 🤩
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diamant zei:
OkƩ ik heb een lichte keelontsteking en het is VRIJDAG. Dus knaldrang. Ik kom net uit yoga en voel me helemaal geheald, maar ik heb dus het geplande feestje afgezegd.
Nu zit ik op de bank en heb t even erg moeilijk, omdat ik me wel gewoon energiek voel, in tegenstelling tot de afgelopen dagen. En de vrijdag giert door mn bloed. Maar goed ik hou het bij een serietje en ga maar op tijd naar bed. Morgen weer een nieuwe dag. Maar vind dat soms zo moeilijk toe te geven.
Klik om te vergroten...

Je bent heel goed bezig. Ik heb dit topic redelijk stil gevolgd (want prettig om te lezen: de steun en goede adviezen die door verschillende leden aan je zijn gegeven hier, dan ben ik toch een beetje trots op ons aparte maar toch wel toffe forumpje). Maar ik ben vooral erg trots op jouw laatste verstandige beslissingen. Niet makkelijk. Echt niet. Keep going.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bleghh ik voel me nu extra schuldig nu ik al jullie bemoedigende berichtjes lees en dit is precies de reden waarom ik dit topic eerst niet wilde aanmaken. Omdat ik nu zielig ga lopen doen.



Ik heb vanavond een gram coke besteld en wijn gedronken. Ik weet precies waarom ik het gedaan heb.

1. De reden waarom ik nu gestopt was met wijn / drugs is omdat ik over 2 weken een afspraak heb met verslavingszorg voor medicatie waarvoor ik 14 dagen vtv niets gedronken/ gebruikt mag hebben. Die afspraak had deze week gepland moeten worden, maar is niet gelukt omdat ik geen contact kreeg via telefoon/ mail. Mijn redenatie was dus: okƩ dan gaan de 2 weken waarschijnlijk pas komende week in omdat ik niet op zo korte termijn een afspraak kan plannen.


2. Ik voelde me gisteren doodsaai en vandaag weer. Ik heb met m’n moeder gebeld en geuit dat ik me doodsaai voelde en niet nog een avond in m’n eentje serie wilde kijken en niks wilde doen. Ik had er een date voor afgezegd en m’n moeder zei ook dat dat een goeie zet was, en of ik niet met iemand gewoon een serietje kon kijken. Goed idee vond ik.



3. Ik heb toen B geappt die een week geleden graag met me wilde afspreken en waar ik heel leuk app contact mee had. Ik ken B al langer van een uit de hand gelopen nacht, en hij wilde t ook rustig aan doen dit weekend. Nou dat kwam goed uit.


4. door de gedachte alleen al, dat ik met B zou gaan afspreken, heb ik m’n dealer geappt. Ik heb m’n dealer nog geappt dat het toch niet nodig was, maar nadat B liet weten mij toch niet te willen zien vanavond heb ik de dealer gevraagd om alsnog te komen.



5. B gaf vorige week aan een klik te voelen met mij, en deze verder te willen onderzoeken. Dit verbaasde mij want ik had eerder mijn interesse al wel getoond, waar hij niet heel erg op in ging. Ik was dus mega positief verrast dat hij toch weer wilde afspreken.

Inmiddels had ik de coke ontvangen, maar had het weggelegd om eerst wijn te halen en dan misschien te nemen.



6. B appte dat hij t allemaal niet zo bedoeld had vorige week en dat hij het toch hierbij wilde laten.

Mega error in mijn hoofd want dat is precies het tegenovergestelde van wat hij vorige week allemaal zei. Ik heb toen 2 flinke sleutels coke genomen.



Ben toen een stukje gaan lopen. Om wijn te halen. Ik heb 2 flessen 0.0 wijn gehaald en 3 flessen rode wijn en 2 flessen witte wijn.



Ik heb coke gesnoven en wijn gedronken. Omdat ik de afwijzing niet begrijp en niet aan kan. Omdat ik me niet kan neerleggen bij: okĆ© jammer dan maar het leven gaat door. Ik kon t in ieder geval vanavond niet. Voel me zo’n idioot en vind B ook achterlijk, ik dacht ook wel: ik hoef jou ook helemaal niet meer te zien of te spreken, voor jou 10 anderen. Maar voelde me wel ook gekwetst en verneukt doordat hij vorige week nog de indruk wekte potentie te zien en nu ineens toch niet meer.

Ik snap dus heel goed waarom ik heb besteld en heb gedronken en gebruikt, en ik zou willen dat ik t niet had gedaan. Maar toch was de wil om te gebruiken groter.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is jammer. Maar je weet in ieder geval goed voor jezelf waarom je gebruikt. En dat is omgaan met verveling en afwijzing. Daar kun je aan werken. Je kunt het blijven wegstoppen met drank en coke, maar je ziet zelf ook wel in dat dat een doodlopende weg is. Het lost ook niks op. Het doet niks positiefs voor je eigenwaarde, en die moet je nu juist sterker maken de komende tijd.

Diamant zei:
Maar toch was de wil om te gebruiken groter.
Klik om te vergroten...
De wil om te verdoven šŸ˜‰
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diamant zei:
Toch is de wil niet sterk genoeg om mezelf in controle te houden.
Klik om te vergroten...
Diamant zei:
Maar toch was de wil om te gebruiken groter.
Klik om te vergroten...
Het valt me op @Diamant dat je steeds deze formulering gebruikt: ā€œde wil om niet te gebruiken was niet groot genoegā€.

Ergens hoor ik dan: ā€œIk heb mijn gebruik op zich wel onder controle, maar op dit moment kies ik er gewoon voor om te gebruikenā€. En dan is het probleem eigenlijk vooral dat je het niet graag genoeg wilt.

Als dat klopt, als dat inderdaad jouw houding is, dan ben ik bang dat dat je herstel in de weg staat, want herstel begint met toegeven dat je wel wilt stoppen maar dat je de controle kwijt bent. Zo kun je hulp namelijk toelaten.

Als je steeds blijft zeggen ā€œIk kan het wel, maar ik wil het nietā€ dan zou ik eigenlijk niet weten waar de verslavingszorg moet beginnen, want hoe moeten ze het jou laten willen dan?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Diamant zei:
Ik snap dus heel goed waarom ik heb besteld en heb gedronken en gebruikt,
Klik om te vergroten...
Jij snapt wel veel meer dan de gemiddelde, maar dat maakt het niet makkelijker begrijp ik.
Je hebt temaken met behoefte je dopamine-rush te voelen en de rest zijn allemaal excuses denk ik...
Je zult de leegte moeten voelen en accepteren en dan komt het wel weer goed. Maar dates, coke, wijn..... het is gewoon je verslaving en allemaal 1 pot nat, denk ik.

Sterkte en je bent wel goed bezig zie ik (vergeleken bij jaartje terug)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."