Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVind jij jezelf verslaafd?

Vind jij jezelf verslaafd?

198 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zeg altijd nog steeds. Ik ben wel clean alleen zie mezelf nog als verslaafd.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik af en toe iets maar kan het ook laten als het moet en krijg geen ontwenningsverschijnselen dus tjah, is dat verslaafd?
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat gaan wij niet voor je kunnen zeggen. Punt is wel dat een verslaafde zoiets kan manipuleren. Ajoh is maar 2x per week maar wel elke week. Ik kan het best even laten maar dit kost moeite. Ik wacht minder lang dan ik in gedachten had.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Recent met veel dingen proberen te stoppen. Op alcohol na op alles wel een keer teruggevallen. Alcohol zelfs begin deze avond veel cravings voor gehad.

Niet dat ik elke dag eraan zit maar ben wel afhankelijk ervan.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben zeer verslavingsgevoelig, echter wel kieskeurig hierin. Mijn stemming bepaald de controle, wat 70% goed gaat. Daarnaast stel ik harde eisen aen mezelf en hou ik mij hier ook aan. Maar wel verslaafd ja
J
JoranLid
01-01-2024, 00:00
#6
Verslaafd? Zekere zin wel.
Gelukkig kan ik van mezelf eisen op periodes niet te gebruiken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knetterverslaafd. Eén lijntje coke en ik ben weer compleet verkocht en ga mijn leven weer verwoesten. En mijn hoofd vertelt me bijna dagelijks dat het best nog wel een keertje kan. Dat is de ultieme bevestiging van verslaafd zijn.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Alles of niets! Gelukkig niets deze tijd, alleen wat koffie en nog een pilletje van de dokter voor geluksgevoel. Maar meerdere keren jaren zonder peuken achter de rug. Als ik er nu 1 neem weet ik alleen niet of het me ooit weer lukt om te stoppen. Dat was wel de zwaarste verslaving die ik heb, had en zal hebben. Maar ik denk nu dat ik lekker tot aan de dood zal leven zonder nicotine!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
Ik vind mezelf namelijk niet verslaafd, maar ik ben wel afhankelijk van bepaalde middelen
Klik om te vergroten...
Bij mij is het dus precies andersom haha

Ik ben niet afhankelijk van middelen, maar vind mezelf wel
dupont zei:
Knetterverslaafd
Klik om te vergroten...

Het gaat goed zolang ik niet gebruik en actief aan mezelf werk. Maar stilstand is al snel achteruitgang ben ik proefondervindelijk achtergekomen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diamant zei:
Ik vind mezelf namelijk niet verslaafd
Klik om te vergroten...
Ik ben niet verslaafd, op het graf van mijn dierbare, het licht uit mijn ogen, God almachtig zweer ik plechtig, ik ben niet verslaafd.
Diamant zei:
maar ik ben wel afhankelijk van bepaalde middelen
Klik om te vergroten...
Scratch that.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Knetterverslaafd. Eén lijntje coke en ik ben weer compleet verkocht en ga mijn leven weer verwoesten. En mijn hoofd vertelt me bijna dagelijks dat het best nog wel een keertje kan. Dat is de ultieme bevestiging van verslaafd zijn.
Klik om te vergroten...
Net niet.

Imo staan cravings niet gelijk aan verslaving.
Toegeven aan die cravings is dat wel.

Ik kan elke dag trek hebben in Mcdonalds, ik eet het eens per 2 maand.
Ben ik dan verslaafd?

* Of je moet bedoelen dat je elke dag toegeeft aan de cravings.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeker weten. Op het moment niet lichamelijk afhankelijk van iets, maar een verslaafd brein, ja zeker. Daar heb ik iedere dag last van.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind mezelf niet verslaafd. Maar meestal toen ik daadwerkelijk verslaafd aan iets was, vond ik dat ook niet, dus ik weet niet of ik wel te vertrouwen ben.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor zover ik me er bewust van ben, ben ik niet verslaafd.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoewel ik momenteel (met nadruk op momenteel) vrij ben van verslavend gedrag, beschouw ik mezelf als ernstig verslaafd.

Op het moment dat ik middelen misbruik vind ik het allemaal wel meevallen, maar juist nu ik niet gebruik, zie ik hoe ernstig verslaafd ik daadwerkelijk ben. Dat is wat verslaving met je doet; jezelf compleet voor de gek houden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Zeker weten. Op het moment niet lichamelijk afhankelijk van iets, maar een verslaafd brein, ja zeker. Daar heb ik iedere dag last van.
Klik om te vergroten...

Purplext zei:
Hoewel ik momenteel (met nadruk op momenteel) vrij ben van verslavend gedrag, beschouw ik mezelf als ernstig verslaafd.

Op het moment dat ik middelen misbruik vind ik het allemaal wel meevallen, maar juist nu ik niet gebruik, zie ik hoe ernstig verslaafd ik daadwerkelijk ben. Dat is wat verslaving met je doet; jezelf compleet voor de gek houden.
Klik om te vergroten...

Het scheelt wel echt enorm als je dit aan jezelf toegeeft. Anders kun je niet eens beginnen met beter worden.

Het zien ervan schept daarnaast ook een afstand tussen de verslaving en jezelf.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als ik eerlijk ben ik wel verslaafd.
Niet zozeer aan een middel maar meer het gebruik en de roes.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Niet verslaafd in de zin van dat gebruik mijn leven negatief beïnvloed. Maar het dat heeft het wel een tijdje gedaan. Ben blij dat ik daar van af ben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Net niet.

Imo staan cravings niet gelijk aan verslaving.
Toegeven aan die cravings is dat wel.

Ik kan elke dag trek hebben in Mcdonalds, ik eet het eens per 2 maand.
Ben ik dan verslaafd?

* Of je moet bedoelen dat je elke dag toegeeft aan de cravings.
Klik om te vergroten...
De crux zit 'm wat mij betreft ook niet in de cravings, maar in het feit dat mijn hoofd mij hardnekkige bullshit vertelt. Bijvoorbeeld "gebruiken is fijn" terwijl dat de afgelopen 100 keer niet het geval was. Ik heb er mee leren omgaan en ik weet dat die gedachten van mijn verslaafde brein afkomen en niet van mijn rationele brein, en daardoor gaat dat eindelijk langere tijd goed, maar ik blijf verslaafd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
De crux zit 'm wat mij betreft ook niet in de cravings, maar in het feit dat mijn hoofd mij hardnekkige bullshit vertelt. Bijvoorbeeld "gebruiken is fijn" terwijl dat de afgelopen 100 keer niet het geval was. Ik heb er mee leren omgaan en ik weet dat die gedachten van mijn verslaafde brein afkomen en niet van mijn rationele brein, en daardoor gaat dat eindelijk langere tijd goed, maar ik blijf verslaafd.
Klik om te vergroten...
Ik duim met je mee dat je hoofd op een gegeven moment stopt met je die hardnekkige bullshit te vertellen. Net zoals het dat bij mij ook deed.
Het stemmetje die zegt " een keer kan geen kwaad", "gebruiken is fijn" is verleden tijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."