#1
Ik zeg altijd nog steeds. Ik ben wel clean alleen zie mezelf nog als verslaafd.
Bij mij is het dus precies andersom hahaIk vind mezelf namelijk niet verslaafd, maar ik ben wel afhankelijk van bepaalde middelen
Knetterverslaafd
Ik ben niet verslaafd, op het graf van mijn dierbare, het licht uit mijn ogen, God almachtig zweer ik plechtig, ik ben niet verslaafd.Ik vind mezelf namelijk niet verslaafd
Scratch that.maar ik ben wel afhankelijk van bepaalde middelen
Net niet.Knetterverslaafd. Eén lijntje coke en ik ben weer compleet verkocht en ga mijn leven weer verwoesten. En mijn hoofd vertelt me bijna dagelijks dat het best nog wel een keertje kan. Dat is de ultieme bevestiging van verslaafd zijn.
Zeker weten. Op het moment niet lichamelijk afhankelijk van iets, maar een verslaafd brein, ja zeker. Daar heb ik iedere dag last van.
Hoewel ik momenteel (met nadruk op momenteel) vrij ben van verslavend gedrag, beschouw ik mezelf als ernstig verslaafd.
Op het moment dat ik middelen misbruik vind ik het allemaal wel meevallen, maar juist nu ik niet gebruik, zie ik hoe ernstig verslaafd ik daadwerkelijk ben. Dat is wat verslaving met je doet; jezelf compleet voor de gek houden.
De crux zit 'm wat mij betreft ook niet in de cravings, maar in het feit dat mijn hoofd mij hardnekkige bullshit vertelt. Bijvoorbeeld "gebruiken is fijn" terwijl dat de afgelopen 100 keer niet het geval was. Ik heb er mee leren omgaan en ik weet dat die gedachten van mijn verslaafde brein afkomen en niet van mijn rationele brein, en daardoor gaat dat eindelijk langere tijd goed, maar ik blijf verslaafd.Net niet.
Imo staan cravings niet gelijk aan verslaving.
Toegeven aan die cravings is dat wel.
Ik kan elke dag trek hebben in Mcdonalds, ik eet het eens per 2 maand.
Ben ik dan verslaafd?
* Of je moet bedoelen dat je elke dag toegeeft aan de cravings.
Ik duim met je mee dat je hoofd op een gegeven moment stopt met je die hardnekkige bullshit te vertellen. Net zoals het dat bij mij ook deed.De crux zit 'm wat mij betreft ook niet in de cravings, maar in het feit dat mijn hoofd mij hardnekkige bullshit vertelt. Bijvoorbeeld "gebruiken is fijn" terwijl dat de afgelopen 100 keer niet het geval was. Ik heb er mee leren omgaan en ik weet dat die gedachten van mijn verslaafde brein afkomen en niet van mijn rationele brein, en daardoor gaat dat eindelijk langere tijd goed, maar ik blijf verslaafd.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."