#1
Exactly my thought. En weekend is ook een rekbaar begrip toch? Joe! 😇"Het is altijd ergens na 16:00"
Exactly my thought. En weekend is ook een rekbaar begrip toch? Joe! 😇"Het is altijd ergens na 16:00"
Hoi! Leuk dat je het vraagt.@Pompoen hoe gaat het nu ?
Lijkt erop dat jullie wel veel risico nemen ja.Hebben jullie misschien nog andere tips? Ik ben zelfs verslavingszorg aan het overwegen maar wil het eerst nog eens zelf proberen.
Dank je wel!! Herkenbaar inderdaad, rationeel versus dat verslavingsstemmetje. Ik vertel over een maand zeker even hoe het gaat!Als je helemaal doorziet dat casual gebruik geen optie is zal die stem in je hoofd op een gegeven moment ook minderen/stoppen. Want dan hou je die deur niet meer open voor jezelf. Dit heeft misschien wel even tijd nodig, want je hebt zien en je hebt ZIEN. Ken het van mezelf ook wel dat ik dénk iets helemaal te zien, maar dat iets toch nog een voet tussen de deur heeft. Belangrijkste is om ultra alert te blijven op alles dat je geest probeert om je tóch nog een keer te laten gebruiken. Het is ook niet dat nog een keer gebruiken je op hetzelfde punt houdt. Nog een keer gebruiken is het dieper inslijten van het patroon, het versterken van de verslaving, het nóg moeilijker maken om daarna te stoppen. Dus nu is jullie beste kans om te stoppen.
Wel fijn dat het al oplucht! Dan kun je je daar op richten. Je hebt dus aan de ene kant het helemaal gek worden van je gedachten, het gebruiken zelf geniet je niet meer echt van én naderhand is er de zelfhaat over gebruiken. Zet dat dus tegenover elkaar en er zitten alleen maar nadelen aan gebruiken en alleen maar voordelen aan niet gebruiken! Dit is natuurlijk rationeel bekeken hè. Terwijl een verslaving vaak helemaal niet rationeel verloopt. Maar het kan je wel helpen om de goede keuze's te maken.
Ja als het je helpt zeker even teruglezen en vertel over een maand ook even hoe het is gegaan. (ook een beetje een extra stok achter de deur)
You can do this!
Ik raad je aan de huisarts aangesproken en eenvrrwijzing naar Jellinek aan te vragen. Hele goeie online behandeling waarbij je veel inzicht krijgt op je gebruik. (Word vergoed door zorgverzekering ) let op eigen risico. Zij zullen ook kunnen aangeven of eventueel een zwaardere behandeling snel nodig is. Ik heb dit gedaan en heel goede ervaringen mee.Hoi allemaal,
al lange tijd gebruik ik drugs (xtc, mdma, coke) op een recreatieve manier, dat wil zeggen voornamelijk op (techno)feesten. Afgelopen jaar hebben we een soort nieuwe vriendengroep waar we veel mee afspreken en eigenlijk is daar altijd 3mmc bij. Dit heeft ertoe geleid dat vrijwel elk weekend 3mmc wordt gebruikt en daar heb ik last van, zowel fysiek als mentaal. Ik merk enorme cravings wanneer ik een lastig moment heb, ook overdag en wanneer ik bijv met mijn kind thuis ben. Dit ken ik helemaal niet en ben ik ook erg van geschrokken.
Ik heb daarom afgelopen oktober besloten om tot oud en nieuw niet te drinken (en dus te gebruiken), aangezien alcohol altijd een opstapje is tot drugs. Dit ging vrij goed, tot de week vóór oud en nieuw. We hadden een feestje bij mensen thuis en ineens was ik helemaal klaar met het “gezonde gedoe” en vond ik dat ik wel 2 drankjes mocht. Dat leidde natuurlijk tot heel veel meer drankjes en mijn man belde de dealer voor 3mmc. De dag erna had ik mega veel spijt, maar die week nog eens gebruikt met vrienden thuis en dus ook met oud en nieuw. Gisteren bleven vrienden (die helemaal niet gebruiken) eten en na 2 drankjes belde mijn man weer de dealer, terwijl we eigenlijk dry january wilden doen vanwege ons drugsgebruik. we zitten dan stiekem 3mmc te snuiven terwijl de rest van niks weet.. Kortom hebben we in slechts 2 weken best veel gebruikt, terwijl we dit niet wilden. Ik merk ook dat ik steeds meer pak en maar door ga, zelfs als ik vervolgens in bed lig. Ik vind het echt verslavingsgedrag en maak me zorgen. Dit net ook met mijn man besproken en hij deelt de zorgen.
We hebben de nrs verwijderd en overgebleven drugs weggegooid. En opnieuw afgesproken om komende tijd niet te drinken en ook onze “gebruikersvrienden “ in te lichten. Ik heb er eigenlijk een hard hoofd in, aangezien we dit al vaker hebben afgesproken maar toch lukt het steeds niet om vol te houden. Hebben jullie misschien nog andere tips? Ik ben zelfs verslavingszorg aan het overwegen maar wil het eerst nog eens zelf proberen. Dank alvast!!
Dank je wel voor je tip en ik snap die ook helemaal! Toch (en dat is misschien eigenwijs) wil ik het eerst op eigen kracht proberen, maar heb wel afgesproken dat ik de huisarts ga benaderen, direct als het mislukt. Jij heel veel succes!! Hopelijk ben je alsnog snel aan de beurt. Ook 3mmc?Laat het niet te lang wachten en begin zo snel mogelijk ( weet uit ervaring dat dit je veel tijd kan besparen). Hou er rekening mee dat wachttijden in nl voor klinische opname weken duren ik wacht nu al 9 weken op helaas.
Ik heb geen zin meer in dronken worden en ik vind carnaval daarom een feest dat me gestolen mag worden. Allemaal zuipers bij elkaar, daar heb ik totaal niets te zoeken dit jaar.Nuchter carnaval vieren lijkt mij ook heel moeilijk.
Jammer dat je niet meer kan deelnemen aan iets waar je klaarblijkelijk altijd veel lol aan hebt beleefd.
Maar wat ontzettend sterk dat je dit inziet en daarop je keuzes aan kan passen. Daar voor kan ik alleen maar lof en respect hebben
HerkenbaarIk ga het trouwens niet echt aan hoor. Dat ga ik nooit trekken, in een overvolle kroeg met kutmuziek en zatte mensen 😅. Verdoofd vond ik het prima en zelfs leuk op een of andere manier, maar nu ga ik mezelf dat niet aandoen. Een paar uurtjes buiten tijdens de optocht vind ik prima en dan taai ik af 😉
Precies dit! 💪💪 super jammer ergens, maar de prijs die je er anders voor betaalt is het niet meer waard.Nuchter carnaval vieren lijkt mij ook heel moeilijk.
Jammer dat je niet meer kan deelnemen aan iets waar je klaarblijkelijk altijd veel lol aan hebt beleefd.
Maar wat ontzettend sterk dat je dit inziet en daarop je keuzes aan kan passen. Daar voor kan ik alleen maar lof en respect hebben
Wel leuk dat je het dan nog volgt op televisie. Dat vind ik dan weer niet zo boeiend denk ik. Dan ga ik liever totaal iets anders doen, anders zit ik mezelf misschien alleen maar in de weg. Maar knappe keuzes maak je. Ik vind het misschien nog wel het lastigst richting mijn omgeving. Die weet niet beter dan dat ik de halve week in de stad te vinden ben met carnaval en moet dit nu al gaan uitleggen (en natuurlijk weet niet iedereen dat het eigenlijk met drugsgebruik te maken heeft dat ik niet wil drinken).De kunst is om niet dronken te worden, maar dat je op tijd stopt met innemen.
Aangeschoten, ja. Maar apezat, nee.
Al liep het bij mij ook weleens uit de hand dat zeg ik eerlijk.
Dat drankgebruik, dat wil ik en kan ik niet meer hebben.
Dan blijft er maar 1 remedie en dat is: er wegblijven.
Los van het feit dat ik er niet meer woon, en ik zou moeten auto rijden.
Dat zou dan onder invloed rijden opleveren en ook dat kan echt niet.
Dus: ik kijk tv.
Nou alsof ik dit zelf geschreven heb. Totaal herkenbaar. Ik ben afgelopen jaar ook 2 maanden nuchter geweest en kon in die periode ook echt niet meer genieten van feestjes. Prikkels, ongemakkelijkheid, steeds op de klok kijken of ik al naar huis konHerkenbaar. Ik ben zelf nooit echt persoon geweest van drukte. Socialisen heb ik altijd behoefte aan gehad, maar liever in een rustige setting. Bij iemand thuis, in de coffeeshop of een vast tafeltje in het cafe of op het terras. Een overvolle kroeg, discotheek of rave daar moet ik nu echt niet meer aan denken. Gek eigenlijk terwijl dit wel jarenlang een uitlaapklep voor me is geweest. Ik vond het geweldig. Maar dan stopte ik mezelf altijd wel helemaal vol met vanalles en nog wat. Een soort coping om met alle prikkels om te gaan. Maar ik kreeg ook altijd praatkicks van alcohol en drugs en stond zo uuuuren met jan en alleman te kletsen als ik wat op had. Terwijl ik nuchter helemaal niet op onbekenden af stap of echt de behoefte voel om daarmee te gaan praten. Dus ja voor mij was het toch een soort sociaal smeermiddel, maar goed de prijs die ik er uiteindelijk voor betaalde werd me veels te groot.
En het is verslaaavend..
Ja dat is ook helemaal zo. Fijn jouw bericht, om te horen dat het ook normaler wordt of went ofzo. Dat echt voelen herken ik ook wel van een periode dat ik enkele maanden niets gebruikte en komt nu ook weer terug; tranen zitten dan hoog om zowel verdrietige als ook mooie dingen (zoals mooie muziek of m’n kind blij zien). Meteen tranen in m’n ogen haha, echt een zachtgekookt ei.Grappig, dat “uitzetten” of anders gezegd, door geheelonthouding continu aanstaan, is iets waar ik de eerste maanden ook wel mee bezig was. Dat is ook logisch. Je verdooft letterlijk nooit meer. Ik vond dat in het begin ook wel heftig. Alles komt non-stop ongefilterd binnen. Nu ik hier weer over nadenk besef ik mij dat dit naarmate de tijd vordert ook ‘normaler’ wordt. Tegelijkertijd kwam ik er wel achter dat ik hierdoor ook echt ging voelen. Continu. Elk moment van de dag (of ik het nou wilde of niet, verdoven immers geen optie).
Het is en blijft een kwestie van het doen van consessies. Je zult idd niet meer in de party vibe komen, maar daar komen andere mooie en waardevolle momenten voor terug. Op een andere manier. Bijvoorbeeld met je kind en partner op deze niet brakke ochtend.
Hahaha ja stom hè! We hebben allebei ook hoofdpijn nu.. 🥴 prikkels en ook door suiker in die 0.0 of frisdrankjes denk ik. Maar goed, geen gewetenskater iig 😉 die zijn altijd het heftigst bij mijEn dan heb ik na mijn nuchtere borrels helaas toch vaak alsnog een kater.. haha. Slaaptekort en ritmeverandering hakken er bij mij ook keihard in!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."