#1
Goed dat je hier om hulp vraagt. Je gebruikersvrienden informeren is een goede eerste stap, maar nog beter kun je ze een tijdje niet zien. Ga plekken met alcohol en drugs uit de weg, en vermijd als het mogelijk is plekken en mensen die een trigger kunnen zijn, bijv. de plek waar je met je dealer afsprak of een club waar je altijd ging feesten.We hebben de nrs verwijderd en overgebleven drugs weggegooid. En opnieuw afgesproken om komende tijd niet te drinken en ook onze “gebruikersvrienden “ in te lichten. Ik heb er eigenlijk een hard hoofd in, aangezien we dit al vaker hebben afgesproken maar toch lukt het steeds niet om vol te houden. Hebben jullie misschien nog andere tips? Ik ben zelfs verslavingszorg aan het overwegen maar wil het eerst nog eens zelf proberen. Dank alvast!!
Spreek met jezelf af dat als je nog een keer gebruikt, je dan naar de huisarts gaat voor hulp, en doe dat ook. Beloftes van "echt de laatste keer" werken niet. In de tussentijd kun je een keer een meeting bezoeken. In mijn handtekening staat een link naar NA, maar je kunt ook naar CA of AA gaan. Ga er maar zitten en luister. En als je het durft vertel je eigen verhaal maar.
En als je even 1 op 1 wil voor wat dan ook: m'n inbox staat voor je open.