Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende 3mmc verslaving

Beginnende 3mmc verslaving

289 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pompoen zei:
We hebben de nrs verwijderd en overgebleven drugs weggegooid. En opnieuw afgesproken om komende tijd niet te drinken en ook onze “gebruikersvrienden “ in te lichten. Ik heb er eigenlijk een hard hoofd in, aangezien we dit al vaker hebben afgesproken maar toch lukt het steeds niet om vol te houden. Hebben jullie misschien nog andere tips? Ik ben zelfs verslavingszorg aan het overwegen maar wil het eerst nog eens zelf proberen. Dank alvast!!
Klik om te vergroten...
Goed dat je hier om hulp vraagt. Je gebruikersvrienden informeren is een goede eerste stap, maar nog beter kun je ze een tijdje niet zien. Ga plekken met alcohol en drugs uit de weg, en vermijd als het mogelijk is plekken en mensen die een trigger kunnen zijn, bijv. de plek waar je met je dealer afsprak of een club waar je altijd ging feesten.

Spreek met jezelf af dat als je nog een keer gebruikt, je dan naar de huisarts gaat voor hulp, en doe dat ook. Beloftes van "echt de laatste keer" werken niet. In de tussentijd kun je een keer een meeting bezoeken. In mijn handtekening staat een link naar NA, maar je kunt ook naar CA of AA gaan. Ga er maar zitten en luister. En als je het durft vertel je eigen verhaal maar.

En als je even 1 op 1 wil voor wat dan ook: m'n inbox staat voor je open.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ontzettend fijn jullie reacties. Het bevestigt mijn gevoel dat we dit echt serieus moeten nemen. We zitten in een omgeving (meerdere vriendengroepen) waarbij gebruik zo gangbaar/normaal is dat het lijkt alsof ik de enige ben die zich hier zorgen over maakt. Door het hier te hebben gedeeld en jullie reacties voel ik ineens zoveel motivatie om dit aan te pakken. Dank jullie wel daarvoor. Waar mijn man vanochtend nog zei: “we gaan tot carnaval niets meer pakken” denk ik nu: dit kunnen wij helemaal niet meer, gereguleerd eens in de zoveel tijd gebruiken. In ieder geval niet totdat dit compleet uit ons systeem is en dan is het nog de vraag of het kan.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat knap dat jullie dit inzicht hebben en ermee aan de slag willen gaan!

Ik ben zelf ook verslaafd geraakt aan 3-MMC en mij lukte het niet om er zelf mee te stoppen. Ik ben in behandeling gegaan bij verslavingszorg en ben inmiddels bijna 9 maanden clean.

Mijn ervaring is dat het heel lastig is om hier zelf mee te stoppen en je iedere keer wel weer een smoesje bedenkt om toch te gaan gebruiken en het gaat van kwaad tot erger. Je word echt meegezogen in de verslaving en pas als je je dat beseft is het ontzettend moeilijk om daaruit te komen.

Net zoals @dupont aanbied je mag mij altijd vragen stellen of om gewoon eventjes te kletsen!💕
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Goed dat je hier om hulp vraagt. Je gebruikersvrienden informeren is een goede eerste stap, maar nog beter kun je ze een tijdje niet zien. Ga plekken met alcohol en drugs uit de weg, en vermijd als het mogelijk is plekken en mensen die een trigger kunnen zijn, bijv. de plek waar je met je dealer afsprak of een club waar je altijd ging feesten.

Spreek met jezelf af dat als je nog een keer gebruikt, je dan naar de huisarts gaat voor hulp, en doe dat ook. Beloftes van "echt de laatste keer" werken niet. In de tussentijd kun je een keer een meeting bezoeken. In mijn handtekening staat een link naar NA, maar je kunt ook naar CA of AA gaan. Ga er maar zitten en luister. En als je het durft vertel je eigen verhaal maar.

En als je even 1 op 1 wil voor wat dan ook: m'n inbox staat voor je open.
Klik om te vergroten...
En dank voor de concrete tips. Die neem ik zeker mee! Ook jouw aanbod om even 1 op 1 te sparren waardeer ik echt!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Torchic zei:
Wat knap dat jullie dit inzicht hebben en ermee aan de slag willen gaan!

Ik ben zelf ook verslaafd geraakt aan 3-MMC en mij lukte het niet om er zelf mee te stoppen. Ik ben in behandeling gegaan bij verslavingszorg en ben inmiddels bijna 9 maanden clean.

Mijn ervaring is dat het heel lastig is om hier zelf mee te stoppen en je iedere keer wel weer een smoesje bedenkt om toch te gaan gebruiken en het gaat van kwaad tot erger. Je word echt meegezogen in de verslaving en pas als je je dat beseft is het ontzettend moeilijk om daaruit te komen.

Net zoals @dupont aanbied je mag mij altijd vragen stellen of om gewoon eventjes te kletsen!💕
Klik om te vergroten...
Wat knap van je dat je eruit bent gekomen! Wat een rotspul (understatement) is het zeg… super lief jouw aanbod ook en hou ik zeker in gedachten op moeilijke momenten.
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi Pompoen,

Ik bewonder de inzichten die je hebt mbt gebruik. Mooi om te zien dat je stappen wilt zetten om te werken aan je afhankelijkheid. Ik was stront eigenwijs en moest in de daklozenopvang terechtkomen voordat ik de inzichten kreeg die jij nu hebt, dus nogmaals mijn complimenten daarvoor!

Zoals hierboven is gezegd is het inderdaad verstandig om je ‘gebruikersvrienden’ voor een lange tijd niet te zien, hetzelfde geldt voor feestjes waar alcohol etc. genuttigd wordt. Stop voor een tijdje met het drinken van alcohol. Klinkt hard, maar alcohol is vaak wel een gateway drug waardoor de remmingen verdwijnen en het verlangen naar andere soorten drugs sterk zal toenemen.

In het belang van je kind zou ik helemaal afstand doen van die ‘vriendengroep’. Elk weekend zwaar drugsgebruik komt bij mij niet over als gezond, echte vrienden geven om je welzijn.

Ik ben zelf na de daklozenopvang in de kliniek terechtgekomen, heb daarna met behulp van therapie en meetings van bijv. de CA/AA etc aan mezelf gewerkt. Ik heb dan ook na 2,5 jaar clean tijd besloten heel sporadisch alcohol te drinken (ong. 1x per 1/2 maanden) en dat gaat wel prima. Heb daarnaast een keertje truffels/wiet gebruikt maar dat vond ik niks aan. Ik merk dat ik geen trek krijg in speed of coke als ik alcohol drink, wat in het verleden wel zo was.

Heel veel succes en ik bewonder je zelfinzicht.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je wel, @Bloemetjesgordijn95! Wat heftig wat je doorgemaakt hebt. Helemaal eens met jouw tips. Gisteren nogmaals goed gesproken met mijn man. Over hoe het komt dat we steeds onze grenzen hierin over gaan en ook wat we nou concreet moeten doen. We hebben inderdaad afgesproken voorlopig niet te drinken. Ik wil zelf eigenlijk een jaar niet drinken om dingen echt te doorbreken. Wat betreft die vrienden hebben we het met enkelen besproken en die herkenden het en vinden ook dat het klaar is. Concreet heb ik met mijn man besproken niet meer s avonds met hen af te spreken. Een keer wandelen in de ochtend of lunchen kan wel, denken we.
ik denk dat ik regelmatig even hier incheck, volgens mij werkt dat heel motiverend. Ook heb ik opgeschreven hoe ik me nu voel en waarom ik niet meer wil gebruiken, zodat ik dit kan lezen op momenten dat het moeilijker wordt. Want de ervaring leert ook wel dat dit mooie plannen lijken, maar tegen het einde van de week komt toch het andere stemmetje weer die vertelt dat het best wel kan, één drankje, met alle gevolgen van dien.
Verder heb ik er met name zoveel last van, juist omdat we een kind hebben. In het belang van haar moet dit gewoon stoppen. Daar ben ik me heel erg van bewust
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pompoen zei:
Dank je wel, @Bloemetjesgordijn95! Wat heftig wat je doorgemaakt hebt. Helemaal eens met jouw tips. Gisteren nogmaals goed gesproken met mijn man. Over hoe het komt dat we steeds onze grenzen hierin over gaan en ook wat we nou concreet moeten doen. We hebben inderdaad afgesproken voorlopig niet te drinken. Ik wil zelf eigenlijk een jaar niet drinken om dingen echt te doorbreken. Wat betreft die vrienden hebben we het met enkelen besproken en die herkenden het en vinden ook dat het klaar is. Concreet heb ik met mijn man besproken niet meer s avonds met hen af te spreken. Een keer wandelen in de ochtend of lunchen kan wel, denken we.
ik denk dat ik regelmatig even hier incheck, volgens mij werkt dat heel motiverend. Ook heb ik opgeschreven hoe ik me nu voel en waarom ik niet meer wil gebruiken, zodat ik dit kan lezen op momenten dat het moeilijker wordt. Want de ervaring leert ook wel dat dit mooie plannen lijken, maar tegen het einde van de week komt toch het andere stemmetje weer die vertelt dat het best wel kan, één drankje, met alle gevolgen van dien.
Verder heb ik er met name zoveel last van, juist omdat we een kind hebben. In het belang van haar moet dit gewoon stoppen. Daar ben ik me heel erg van bewust
Klik om te vergroten...
Maak ook afspraken over wat jij / jullie gaan doen als je plannen niet blijken te lukken. Goede voornemens zijn okay, ga daar vooral mee door, maar verslaving is sneaky en zal je altijd voor de gek houden (nog éen keer kan wel, ik lig nog niet onder de brug in een kartonnen doos, ik sport toch veel en eet gezond, etc). Zeker in het begin, als je je net voorgenomen hebt te stoppen. Zodra de overtuiging echt komt, zal gebruiken ook niet fijn meer zijn, maar dat weerhoudt een verslaafde er echt niet van om toch te gebruiken. Zorg dat je niet (lang) in die fase belandt, het is vreselijk.

Stel je open, wees eerlijk, probeer de suggesties (van mensen in herstel, artsen, therapeuten) naar je best kunnen toe te passen. Blijf praten en blijf gezond gezelschap opzoeken.

You can do it :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pompoen zei:
Verder heb ik er met name zoveel last van, juist omdat we een kind hebben. In het belang van haar moet dit gewoon stoppen. Daar ben ik me heel erg van bewust
Klik om te vergroten...
Alleen maar goed dat je daar zoveel last van hebt. Je bent nog veel verder van huis als je daar geen last van zou hebben. Beter nu heel veel last, dan later diep in een verslaving. Je kind is de grootste reden om te stoppen, maar daarna toch ook zeker jullie zelf. Je wilt geen junk zijn die niet nee kan zeggen tegen gebruiken.

Zeker, op motivatie alleen kun je niet bouwen. Dat vliegt op een bepaald punt de deur uit en dan heb je alleen bewustheid en discipline over.

Die bewustheid lijk je al te hebben!

Pompoen zei:
Waar mijn man vanochtend nog zei: “we gaan tot carnaval niets meer pakken” denk ik nu: dit kunnen wij helemaal niet meer, gereguleerd eens in de zoveel tijd gebruiken. In ieder geval niet totdat dit compleet uit ons systeem is en dan is het nog de vraag of het kan.
Klik om te vergroten...
Goed inzicht. Van wat ik lees kunnen jullie dit inderdaad niet. Beter het risico helemaal uitsluiten. Want zet het eens tegenover elkaar: avondjes lol tegenover beide verslaafd zijn in een gezinssituatie met een kind!!

Heb zelf geen ervaring met verslaving aan dit middel maar wel aan andere en compleet stoppen is altijd makkelijker dan die deur open laten. Je geest zal je proberen wijs te maken van niet, dat het makkelijker is om langzaam af te bouwen en de mogelijkheid het nog eens casual te gebruiken open te laten. Dit is al een symptoom van een verslaafde geest. Je wilt dat risico niet eens nemen. Helemaal stoppen is het makkelijkste. Na een bepaalde tijd ga je dat dan ook voor jezelf zien.

Heel veel sterkte!!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Maak ook afspraken over wat jij / jullie gaan doen als je plannen niet blijken te lukken. Goede voornemens zijn okay, ga daar vooral mee door, maar verslaving is sneaky en zal je altijd voor de gek houden (nog éen keer kan wel, ik lig nog niet onder de brug in een kartonnen doos, ik sport toch veel en eet gezond, etc). Zeker in het begin, als je je net voorgenomen hebt te stoppen. Zodra de overtuiging echt komt, zal gebruiken ook niet fijn meer zijn, maar dat weerhoudt een verslaafde er echt niet van om toch te gebruiken. Zorg dat je niet (lang) in die fase belandt, het is vreselijk.

Stel je open, wees eerlijk, probeer de suggesties (van mensen in herstel, artsen, therapeuten) naar je best kunnen toe te passen. Blijf praten en blijf gezond gezelschap opzoeken.

You can do it :)
Klik om te vergroten...
Thanks! Ja in die fase zitten we dus al een tijd naar mijn idee, van voornemens die mislukken en denken dat het toch wel één keertje kan. Zeer vermoeiend, ik geniet bij nader inzien ook niet meer van gebruik en het maakt me ook onzeker, die constante discussies in m’n hoofd en het feit dat het me dan niet lukt en de zelfhaat erna. De spijt is altijd groter dan het plezier de laatste tijd.

Mochten we toch overstag gaan, ga ik hulp voor ons zoeken. Dat hebben we gisteren uitgesproken. Nogmaals dank! Het helpt mij echt, jullie reacties.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Alleen maar goed dat je daar zoveel last van hebt. Je bent nog veel verder van huis als je daar geen last van zou hebben. Beter nu heel veel last, dan later diep in een verslaving. Je kind is de grootste reden om te stoppen, maar daarna toch ook zeker jullie zelf. Je wilt geen junk zijn die niet nee kan zeggen tegen gebruiken.

Zeker, op motivatie alleen kun je niet bouwen. Dat vliegt op een bepaald punt de deur uit en dan heb je alleen bewustheid en discipline over.

Die bewustheid lijk je al te hebben!


Goed inzicht. Van wat ik lees kunnen jullie dit inderdaad niet. Beter het risico helemaal uitsluiten. Want zet het eens tegenover elkaar: avondjes lol tegenover beide verslaafd zijn in een gezinssituatie met een kind!!

Heb zelf geen ervaring met verslaving aan dit middel maar wel aan andere en compleet stoppen is altijd makkelijker dan die deur open laten. Je geest zal je proberen wijs te maken van niet, dat het makkelijker is om langzaam af te bouwen en de mogelijkheid het nog eens casual te gebruiken open te laten. Dit is al een symptoom van een verslaafde geest. Je wilt dat risico niet eens nemen. Helemaal stoppen is het makkelijkste. Na een bepaalde tijd ga je dat dan ook voor jezelf zien.

Heel veel sterkte!!
Klik om te vergroten...
Eens, dat helemaal stoppen makkelijker is. Daar ben ik me inmiddels zeer van bewust. Wordt ook helemaal gek van die dialogen en discussies in m’n hoofd over wel of niet en hoeveel dan. Inmiddels is gewoon duidelijk dat ik dit niet kan, gereguleerd drinken/gebruiken, dus dan maar helemaal niet. Lucht ergens ook wel op nu. Lekker duidelijk :wink:. Nu volhouden. Deze berichten moet ik over een maand gewoon weer eens teruglezen denk ik haha.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pompoen zei:
Eens, dat helemaal stoppen makkelijker is. Daar ben ik me inmiddels zeer van bewust. Wordt ook helemaal gek van die dialogen en discussies in m’n hoofd over wel of niet en hoeveel dan. Inmiddels is gewoon duidelijk dat ik dit niet kan, gereguleerd drinken/gebruiken, dus dan maar helemaal niet. Lucht ergens ook wel op nu. Lekker duidelijk :wink:. Nu volhouden. Deze berichten moet ik over een maand gewoon weer eens teruglezen denk ik haha.
Klik om te vergroten...
Als je helemaal doorziet dat casual gebruik geen optie is zal die stem in je hoofd op een gegeven moment ook minderen/stoppen. Want dan hou je die deur niet meer open voor jezelf. Dit heeft misschien wel even tijd nodig, want je hebt zien en je hebt ZIEN. Ken het van mezelf ook wel dat ik dénk iets helemaal te zien, maar dat iets toch nog een voet tussen de deur heeft. Belangrijkste is om ultra alert te blijven op alles dat je geest probeert om je tóch nog een keer te laten gebruiken. Het is ook niet dat nog een keer gebruiken je op hetzelfde punt houdt. Nog een keer gebruiken is het dieper inslijten van het patroon, het versterken van de verslaving, het nóg moeilijker maken om daarna te stoppen. Dus nu is jullie beste kans om te stoppen.

Wel fijn dat het al oplucht! Dan kun je je daar op richten. Je hebt dus aan de ene kant het helemaal gek worden van je gedachten, het gebruiken zelf geniet je niet meer echt van én naderhand is er de zelfhaat over gebruiken. Zet dat dus tegenover elkaar en er zitten alleen maar nadelen aan gebruiken en alleen maar voordelen aan niet gebruiken! Dit is natuurlijk rationeel bekeken hè. Terwijl een verslaving vaak helemaal niet rationeel verloopt. Maar het kan je wel helpen om de goede keuze's te maken.

Ja als het je helpt zeker even teruglezen en vertel over een maand ook even hoe het is gegaan. (ook een beetje een extra stok achter de deur)

You can do this!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pompoen zei:
Thanks! Ja in die fase zitten we dus al een tijd naar mijn idee, van voornemens die mislukken en denken dat het toch wel één keertje kan. Zeer vermoeiend, ik geniet bij nader inzien ook niet meer van gebruik en het maakt me ook onzeker, die constante discussies in m’n hoofd en het feit dat het me dan niet lukt en de zelfhaat erna. De spijt is altijd groter dan het plezier de laatste tijd.

Mochten we toch overstag gaan, ga ik hulp voor ons zoeken. Dat hebben we gisteren uitgesproken. Nogmaals dank! Het helpt mij echt, jullie reacties.
Klik om te vergroten...
Ja, nare fase is dat. Doe je best met de tips die je van mensen krijgt, en laat je niet ontmoedigen als 't niet lukt. De aanhouder wint. Het duurt een tijdje voordat je je hoofd weer onder controle hebt / kunt gaan vertrouwen.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Als je helemaal doorziet dat casual gebruik geen optie is zal die stem in je hoofd op een gegeven moment ook minderen/stoppen. Want dan hou je die deur niet meer open voor jezelf. Dit heeft misschien wel even tijd nodig, want je hebt zien en je hebt ZIEN. Ken het van mezelf ook wel dat ik dénk iets helemaal te zien, maar dat iets toch nog een voet tussen de deur heeft. Belangrijkste is om ultra alert te blijven op alles dat je geest probeert om je tóch nog een keer te laten gebruiken. Het is ook niet dat nog een keer gebruiken je op hetzelfde punt houdt. Nog een keer gebruiken is het dieper inslijten van het patroon, het versterken van de verslaving, het nóg moeilijker maken om daarna te stoppen. Dus nu is jullie beste kans om te stoppen.

Wel fijn dat het al oplucht! Dan kun je je daar op richten. Je hebt dus aan de ene kant het helemaal gek worden van je gedachten, het gebruiken zelf geniet je niet meer echt van én naderhand is er de zelfhaat over gebruiken. Zet dat dus tegenover elkaar en er zitten alleen maar nadelen aan gebruiken en alleen maar voordelen aan niet gebruiken! Dit is natuurlijk rationeel bekeken hè. Terwijl een verslaving vaak helemaal niet rationeel verloopt. Maar het kan je wel helpen om de goede keuze's te maken.

Ja als het je helpt zeker even teruglezen en vertel over een maand ook even hoe het is gegaan. (ook een beetje een extra stok achter de deur)

You can do this!
Klik om te vergroten...
Dank je wel!! Herkenbaar inderdaad, rationeel versus dat verslavingsstemmetje. Ik vertel over een maand zeker even hoe het gaat!
A
Alex91Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Pompoen zei:
Hoi allemaal,

al lange tijd gebruik ik drugs (xtc, mdma, coke) op een recreatieve manier, dat wil zeggen voornamelijk op (techno)feesten. Afgelopen jaar hebben we een soort nieuwe vriendengroep waar we veel mee afspreken en eigenlijk is daar altijd 3mmc bij. Dit heeft ertoe geleid dat vrijwel elk weekend 3mmc wordt gebruikt en daar heb ik last van, zowel fysiek als mentaal. Ik merk enorme cravings wanneer ik een lastig moment heb, ook overdag en wanneer ik bijv met mijn kind thuis ben. Dit ken ik helemaal niet en ben ik ook erg van geschrokken.

Ik heb daarom afgelopen oktober besloten om tot oud en nieuw niet te drinken (en dus te gebruiken), aangezien alcohol altijd een opstapje is tot drugs. Dit ging vrij goed, tot de week vóór oud en nieuw. We hadden een feestje bij mensen thuis en ineens was ik helemaal klaar met het “gezonde gedoe” en vond ik dat ik wel 2 drankjes mocht. Dat leidde natuurlijk tot heel veel meer drankjes en mijn man belde de dealer voor 3mmc. De dag erna had ik mega veel spijt, maar die week nog eens gebruikt met vrienden thuis en dus ook met oud en nieuw. Gisteren bleven vrienden (die helemaal niet gebruiken) eten en na 2 drankjes belde mijn man weer de dealer, terwijl we eigenlijk dry january wilden doen vanwege ons drugsgebruik. we zitten dan stiekem 3mmc te snuiven terwijl de rest van niks weet.. Kortom hebben we in slechts 2 weken best veel gebruikt, terwijl we dit niet wilden. Ik merk ook dat ik steeds meer pak en maar door ga, zelfs als ik vervolgens in bed lig. Ik vind het echt verslavingsgedrag en maak me zorgen. Dit net ook met mijn man besproken en hij deelt de zorgen.

We hebben de nrs verwijderd en overgebleven drugs weggegooid. En opnieuw afgesproken om komende tijd niet te drinken en ook onze “gebruikersvrienden “ in te lichten. Ik heb er eigenlijk een hard hoofd in, aangezien we dit al vaker hebben afgesproken maar toch lukt het steeds niet om vol te houden. Hebben jullie misschien nog andere tips? Ik ben zelfs verslavingszorg aan het overwegen maar wil het eerst nog eens zelf proberen. Dank alvast!!
Klik om te vergroten...
Ik raad je aan de huisarts aangesproken en eenvrrwijzing naar Jellinek aan te vragen. Hele goeie online behandeling waarbij je veel inzicht krijgt op je gebruik. (Word vergoed door zorgverzekering ) let op eigen risico. Zij zullen ook kunnen aangeven of eventueel een zwaardere behandeling snel nodig is. Ik heb dit gedaan en heel goede ervaringen mee.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alex91 zei:
Laat het niet te lang wachten en begin zo snel mogelijk ( weet uit ervaring dat dit je veel tijd kan besparen). Hou er rekening mee dat wachttijden in nl voor klinische opname weken duren ik wacht nu al 9 weken op helaas.
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor je tip en ik snap die ook helemaal! Toch (en dat is misschien eigenwijs) wil ik het eerst op eigen kracht proberen, maar heb wel afgesproken dat ik de huisarts ga benaderen, direct als het mislukt. Jij heel veel succes!! Hopelijk ben je alsnog snel aan de beurt. Ook 3mmc?
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pompoen zei:
Lief dat je het vraagt! Qua nuchter zijn: goed! Niks gedronken of gebruikt.
Merk wel dat ik er in m’n hoofd veel mee bezig ben, veel aan het overdenken. Voel me soms wat saai ofzo, kan nog niet echt genieten van een borrel in een groot gezelschap, snel last van drukte enzo.

Vrijdagavond bij een borrel dus al na 2 uurtjes al naar huis gegaan. Zojuist op een chaotische verjaardagsfeestje geweest in een vrij kleine huiskamer met veel mensen en jonge kinderen. Normaal zou ik 2 wijntjes of biertjes hebben gedronken, nu dus niet en heb dan echt last van de prikkels. Mijn dochtertje ook en ze zei na een uur: “ik wil naar huis!”. Vond ik helemaal niet erg 😇.
Volgende week carnaval en heb besloten maar eventjes overdag te gaan. Maar daar ben ik dus ook al dagen over aan t tobben in m’n hoofd.

Al met al gaat het dus wel goed maar vind het soms ook wel een uitdaging en ben heel veel aan t overdenken. Wordt vanzelf minder als ik er wat aan gewend ben denk ik!
Klik om te vergroten...
Ben verder ook wel trots trouwens. Blij dat het me tot nu toe op zich goed afgaat en de frisse ochtenden zijn goud! Maar het is soms dus concessies doen zoals hier eerder al werd gezegd, en dat is ook oké.

het helpt me wel enorm door hier te delen en te lezen. 😊
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Positief hoor!
Ik lees misschien wel een beetje, dat je niet echt de knoop door hebt gehakt en daarom nog wel te maken hebt met "overdenken". Als je helemaal achter je besluit zou staan, denk ik dat je dat overdenken niet meer meemaakt.
Had je een exact doel gesteld? X maanden of iets dergelijks?

Ga zo door en blijf genieten van de positieve effecten zoals je al doet!
Klik om te vergroten...
Ja dat lees je eigenlijk wel goed. Ik weet dat ik geen 3mmc meer wil gebruiken, nooit meer. Dat is me heel helder. Ben wel aan het twijfelen over weer een keer xtc met een festival in de zomer. Met alchohol heb ik verder eigenlijk nooit echt een groot probleem gehad, behalve dus dat alcohol er de laatste tijd voor zorgt dat ik cravings naar 3mmc of coke krijg. Daarom ook met alcohol gestopt nu, maar heb in m’n hoofd nog deurtjes voor alcohol openstaan merk ik. In maart een lang weekend met vriendinnen weg, in april een keer luxe uit eten. Ik ben er nog niet over uit of ik dan toch niet ga drinken. Ik wil het eigenlijk niet, maar ergens ook weer wel. Bij die momenten is er sowieso geen drugs bij, dus zou ik in theorie kunnen drinken. Echter, als ik dan weer ga drinken, denk ik vast dat ik ook op andere momenten weer kan drinken en dan komt uiteindelijk 3mmc of coke weer om de hoek kijken. Eigenlijk weet ik nu dus al dat het zo gaat. En nu ik dit typ, besef ik dat ik dus ook niet moet drinken, ook niet op momenten dat het in theorie zou kunnen.

Ik vind het lastig, een exact doel. Zou eigenlijk willen zeggen: een jaar, tot oud en nieuw bijvoorbeeld. Heb eerder 3 maanden gedaan, maar ging toen ook weer overstag (en nog erger dan daarvoor), dus 3 maanden is te kort.
Oké, een jaar. Bij deze. Een jaar geen alcohol en gesnuif. Om bovenstaande reden (dit laatste typ ik voor mezelf, voor als ik weer even vergeet waarom ook alweer). En dan mag ik over een half jaar in de zomer wel weer xtc op een festival 😉 als ik dat dan nog wil.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Pompoen zei:
Bij deze. Een jaar geen alcohol en gesnuif
Klik om te vergroten...

Nice!
Kan zeker het proces makkelijker maken!
Ik zit zelf in dergelijke situatie. Ik wil minstens 1 jaar zonder wiet (deed ik dag in dag uit hele dagen door) en ging even iets meer dan 3 maanden echt goed begin 2023, maar ik denk dat deels de alcohol me weer aan het blowen heeft gezet.
Nu ben ik weer positief bezig, maar begin Januari nog een keer dronken geworden. Was geen drama (ik drink niet vaak deze jaren), maar ik was wel weer weekje extra nerveus. Nu heb ik app lopen waar ik "dagen nuchter" bijhoud en heb alcohol er nu ook in gezet. Ondertussen 30 dagen. Wiet/ THC 66 dagen!

Maar verwacht van mij niet dat ik meedoe met gezellige feestjes deze periode. Ik mis het niet, maar bij de alcohol gelegenheden ben ik snel uitgekeken deze maanden (Op maaltijden met vrienden en familie na, dan neem ik zonder problemen mijn frisdrank of Spa Rood).

Genoeg andere leuke dingen te doen gelukkig en in de nacht slaap ik gewoon!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pompoen zei:
Lief dat je het vraagt! Qua nuchter zijn: goed! Niks gedronken of gebruikt.
Merk wel dat ik er in m’n hoofd veel mee bezig ben, veel aan het overdenken. Voel me soms wat saai ofzo, kan nog niet echt genieten van een borrel in een groot gezelschap, snel last van drukte enzo.

Vrijdagavond bij een borrel dus al na 2 uurtjes al naar huis gegaan. Zojuist op een chaotische verjaardagsfeestje geweest in een vrij kleine huiskamer met veel mensen en jonge kinderen. Normaal zou ik 2 wijntjes of biertjes hebben gedronken, nu dus niet en heb dan echt last van de prikkels. Mijn dochtertje ook en ze zei na een uur: “ik wil naar huis!”. Vond ik helemaal niet erg 😇.
Volgende week carnaval en heb besloten maar eventjes overdag te gaan. Maar daar ben ik dus ook al dagen over aan t tobben in m’n hoofd.

Al met al gaat het dus wel goed maar vind het soms ook wel een uitdaging en ben heel veel aan t overdenken. Wordt vanzelf minder als ik er wat aan gewend ben denk ik!
Klik om te vergroten...
Herken je het overdenken van jezelf? Ik denk dat het in deze situatie ook wel een logisch gevolg is. Omdat je zo bewust bezig bent met wat je juist niet/wel wilt en dat nieuwe patronen aanleren tijd nodig heeft.
Pompoen zei:
Ben verder ook wel trots trouwens. Blij dat het me tot nu toe op zich goed afgaat en de frisse ochtenden zijn goud! Maar het is soms dus concessies doen zoals hier eerder al werd gezegd, en dat is ook oké.

het helpt me wel enorm door hier te delen en te lezen. 😊
Klik om te vergroten...
Blij om te lezen dat je trots op jezelf bent!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."