#1
Je hebt gelijk
Ik bedoelde er ook niet mee dat het voldoende is om af en toe even 'nee' te denken.
Maar wat ik wel bedoel is dat je kunt vasthouden aan die gedachte van 'dat doe ik niet meer', elke keer als er van die stiekeme gedachtes komen opborrelen van 'maar wat nou als ik toch één keertje nog (..)'.
Ja precies, we spoelen het bandje vooruit. Inmiddels heb ik dit al zo vaak aan mezelf bewezen. Ook met bijvoorbeeld 3-mmc. Ik heb zo ontzettend vaak gedacht. Oké, ik neem vanavond één startdosis en één redose. En daarna is het goed geweest en ga ik lekker op tijd naar bed.
En vervolgens schraap ik de laatste restjes uit het zakje wanneer de zon op komt. Gefrustreerd dat de dealer verdomme nog steeds niet reageert.
Dus ik heb voldoende materiaal om dat bandje ook vooruit te spoelen. Me in te beelden hoe het nu werkelijk gaat als ik ga gebruiken.
Bizar eigenlijk dat ik mezelf dan nog steeds zo in de maling kan nemen dat het alsnog leidt tot een terugval. De obsessie zit dan al zo hoog, dat ik het bandje niet meer vooruit (kan) spoel(en). Of tot ik echt in een complete fuck-it modus beland.
Maargoed, daar beland je pas als het al langere tijd hoog zit. Daarom, uitspreken, uitspreken, uitspreken. Het voelt nu bijna alsof ik me uit moet spreken als er nog maar een scheet vast zit. Maar dat is dan maar zo 😂
