#1
Krachtig verhaal en komt ook dichtbij huis...
Ik zie veel dingen voorbij komen wat mijn ogen doen openen.
Veel sterkte toegewenst![:redheart:]()
Ik zie veel dingen voorbij komen wat mijn ogen doen openen.
Veel sterkte toegewenst
Fijn om te horen dat dit anderen kan helpen. Dat is ook waarom ik mijn ervaring graag deel!Dit geeft me alleen maar heel veel hoop, kracht en motivatie.
Trust me, dat voelt het ook! Die eerlijkheid geeft een bepaalde soort vrijheid die heel erg fijn voelt.bizar goed omschreven. Het moet toch ook ergens verdomd goed voelen om zo eerlijk alles uit te spreken.
Ik zou zeggen: zoek er een uit en plan hem in! Dan heb je vast een afspraak met jezelf. Het kan ook fijn zijn om van tevoren het nummer even te bellen dat erbij staat. Dan heb je vast iemand gesproken en heb je een bekende stem als je aankomt. Je kan dan ook voorstellen lekker optijd te komen. Dan kunnen ze je vast wegwijs maken.ik moet zelf nog beginnen, maar hoop de stap naar abstinentie nu snel te kunnen maken en mijn eerste meeting te gaan pakken.
helaas had ik dit enkele maanden geleden moeten doen.
Maar we blijven vooruit kijken..
Bedankt voor de reactie! Ik vind het alleen zo lastig dat vanaf de plek waar ik woon kan ik niet zo even een meeting ergens opzoeken.Fijn om te horen dat dit anderen kan helpen. Dat is ook waarom ik mijn ervaring graag deel!
Trust me, dat voelt het ook! Die eerlijkheid geeft een bepaalde soort vrijheid die heel erg fijn voelt.
Mij heeft het tot nu toe enkel mooie dingen opgeleverd. Dat hoeft niet voor iedereen zo te gelden natuurlijk.
Ik zou zeggen: zoek er een uit en plan hem in! Dan heb je vast een afspraak met jezelf. Het kan ook fijn zijn om van tevoren het nummer even te bellen dat erbij staat. Dan heb je vast iemand gesproken en heb je een bekende stem als je aankomt. Je kan dan ook voorstellen lekker optijd te komen. Dan kunnen ze je vast wegwijs maken.
Het is meestal veel minder spannend dan je van tevoren denkt!
Je kunt bij de verschillende fellowships kijken. Ik raad een fysieke meeting zeker wel aan boven een online meeting, zoals je zelf ook al aanvoelt.Bedankt voor de reactie! Ik vind het alleen zo lastig dat vanaf de plek waar ik woon kan ik niet zo even een meeting ergens opzoeken.
Natuurlijk kan het allemaal online ook maar mn gevoel zegt dat ik fysiek heen moet gaan, en daar heb ik zelf ook de voorkeur bij.
Zeker voor zoān eerste meeting.
heeft iemand tips waar ik het beste kan kijken voor meetings? Want ik kom van alles tegen.
En anders maar online proberen te beginnen..
helemaal top! bedankt.Je kunt bij de verschillende fellowships kijken. Ik raad een fysieke meeting zeker wel aan boven een online meeting, zoals je zelf ook al aanvoelt.
NA: https://www.nanederland.nl/
CA: https://ca-holland.nl/
AA: https://aa-nederland.nl/
En dan ook nog non-12-step groepen:
RD: https://recoverydharma.org/
Iriscovery: https://www.iriszorg.nl/iriscovery
Dan ga ik er van uit dat je een middelenverslaving hebt. Er zijn ook 12 stappen fellowships voor eten, gokken, gamen, sex, naasten, etc etc.
helemaal top! bedankt.
zo denk er zelf ook over helaas is vanaf waar ik woon dit vrijwel niet mogelijk, zonder reistijden van zo'n 2 tot 3 uur heen en dan hetzelfde terug...
ik ga er in ieder geval mee bezig!
Keihard!
Super vet!
Ik heb veel bewondering voor hoe jij elke dag zoveel in je herstel kunt pompen. Respect daarvoor, vind ik oprecht knap. Ik vind dat toch lastig om me daar (elke dag) toe te zetten. Naast alle verplichtingen die het leven ansich al met zich meebrengt heb ik er ook gewoon niet altijd zin in. Soms maakt me dat wel onzeker, maar andere kant denk ik weer van het is goed, eigen tempo, zolang ik het programma maar niet loslaat. Sowieso klein houden: elke dag clean in een gewonnen dag.
Mooi geschreven @LucidLucy , dank voor het delen. En fijn te horen dat het goed met je gaat. Bijzonder dat da NA/AA daar zo klein is. Schaamte voor verslaving zal in die cultuur ongetwijfeld ook een rol spelen. Wat betreft NA: misschien zijn Chinezen ook wel simpelweg de sjaak wanneer ze voor de dag komen met hun verslaving. Dat met oog op dat social credit system en alle sancties die daaruit volgen. De ideale burger he...
Ik ben het toch wel erg oneens met deze uitspraak. Ik geloof in een god die goed voor me zorgt en me geeft wat nodig is. Dat is niet altijd wat ik wil, maar wel wat op de lange termijn goed voor me is.You donāt deserve this fucking shit. Life is unfair.
Stephen Fry zei: āatheism is not just about believing whether there is a god, even in the assumption that there is one, what kind of God is he? Itās perfectly apparent that heās monstrous and deserves no respect whatsoeverā.
Ach, waren die dingen nooit gebeurd, had ik nooit gestaan waar ik nu sta. Geleerd wat ik nu weet. Had ik nooit zo aan mezelf gewerkt. Uiteindelijk ben ik nu beter af, dan wanneer ik een gemakkelijk, burgerlijk leventje had gehad.Het ontroert me, het doet me pijn om te zien dat iemand die zo duidelijk vol kansen zit en duidelijk heel intelligent is de pech heeft om zo door het leven te worden gegrepen.
Thanks!Ik heb je altijd gemogen en dat doe ik nog steeds.
dank voor het delen. š¤
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."