Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
149 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Contract ondertekend
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Net thuis gekomen nu weer wat meer last van dwanggedachtes. Nu gewoon rustig aandoen en afleiding zoekrn. Volgende week dinsdag erovet hebben met de psycholoog
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel mensen hebben weleens een dwanggedachte. Je staat bijvoorbeeld op een perron en er komt een hardrijdende trein voorbij en denkt: ‘Ik spring ervoor’. Soms kun je zo schrikken van die gedachte dat je een stuk naar achteren loopt. Dit is dan in feite een dwanghandeling. Dwanggedachte en gedrag zijn dus eigenlijk heel normaal. Er is sprake van een dwangstoornis als die gedachtes en handelingen voortdurend terugkomen, veel tijd en beslag nemen en je er geen controle meer over hebt. Je wordt dan zo bang dat je veel situaties gaat vermijden, en bijvoorbeeld niet meer met de trein durft te reizen.

Bij een dwangstoornis heb je last van ongewenste terugkerende gedachten of beelden waar je angstig van wordt. Die gedachten of beelden dringen zich eigenlijk aan je op en je bent vaak machteloos. Dit zijn dwanggedachten of obsessies. Om die nare obsessies te stoppen voel je je soms gedwongen om bepaalde handelingen of rituelen uit te voeren. Die handelingen zijn bedoeld om de angst te laten verdwijnen. Ze worden ook wel dwanghandelingen of compulsies genoemd. Er zijn veel verschillende soorten dwanggedachtes en -handelingen. Controledwang (voortdurend controleren of het gas uit is) en smetvrees (vaak en lang handen wassen om ziek worden te voorkomen) komen veel voor. Maar je kan ook obsessies hebben over homo- of pedoseksualiteit, over agressie of de dingen steeds op dezelfde manier moeten doen of per se willen dat spullen op je tafel perfect recht liggen of staan.

Dit is echt precies waar ik last van heb. Hopelijk is dit goed te behandelen. Anders zou ik nooit meer iemand vinden wie wil nou met iemand leven die hier last van heeft
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
AntiBenzo1312 zei:
Anders zou ik nooit meer iemand vinden wie wil nou met iemand leven die hier last van heeft
Klik om te vergroten...
Zou jij iemand afwijzen omdat hij of zij hier last van heeft dan?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet ook niet wat we moeten doen hieraan. Meer medicatie of andere medicatie + therapie. Sorry jongens voor de negativiteit maar deze dag gaat kut. Ik heb wel alle dingen gedaan die ik moest doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
wat erg om te horen ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen je bericht maakt me verdrietig en ik hoop dat het snel beter gaat :redheart:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
AntiBenzo1312 zei:
Ik weet ook niet wat we moeten doen hieraan. Meer medicatie of andere medicatie + therapie. Sorry jongens voor de negativiteit maar deze dag gaat kut. Ik heb wel alle dingen gedaan die ik moest doen.
Klik om te vergroten...
Blijf het proberen. Alleen opgeven is een mislukking. De rest is vooruitgang.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
wat erg om te horen ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen je bericht maakt me verdrietig en ik hoop dat het snel beter gaat :redheart:
Klik om te vergroten...
Ik ga mijn best doen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
AntiBenzo1312 zei:
Word een zware nacht. De junk in mij ging de medicijnenkast weer even af gelukkig hebben me ouders daar niks in
Klik om te vergroten...
Medicijnen en drugs maken het op de lange termijn waarschijnlijk moeilijker om in evenwicht te komen. Je moet maar doen wat de professionele hulpverleners je aanbevelen voorlopig.

Over drang matig denken.., dat hebben waarschijnlijk ook meer mensen dan je denkt. Maar afhangende waar je focus ligt, zal de gedachte anders zijn.

Ik heb momenteel positievere periodes, zelfs geheel zonder wiet gebruik, even geen economische problemen en even niet werkende voor uitbuiters. Andere problemen ook opgelost en alles lijkt voorlopig best leuk hier. Maar dat was wel effe anders paar jaar geleden.

Altijd op dezelfde momenten van het etmaal, kon ik terugvallen op bepaalde zeer onplezierige gedachtes. Paar maanden ging het om ruzie met bepaalde belangrijke personen in de familie. Ook vele maanden draaide ik door ivm werkgever en rechtzaken en telkens (vooral iedere nacht) terugkerende gedachtegangen.. man man man, ik zat zo vast als een huis!

Dagboek schrijven en doolhof in kaart brengen, dat in combinatie met controleren/afbouwen van gebruik van verdovende middelen..
Dan ga je vanzelf sporten, dromen en een uitweg vinden.

Take care!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou ook niet alles alles alles elke keer delen. Dit heeft jou in het verleden ook wat “problemen” bezorgt dus wees misschien iets terughoudender.

Je mag natuurlijk delen wat je wil al wil je elk uur een update geven maar zoals ik al zei dit kan ook nadelige gevolgen hebben. 🙂
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
Ik zou ook niet alles alles alles elke keer delen. Dit heeft jou in het verleden ook wat “problemen” bezorgt dus wees misschien iets terughoudender.

Je mag natuurlijk delen wat je wil al wil je elk uur een update geven maar zoals ik al zei dit kan ook nadelige gevolgen hebben. 🙂
Klik om te vergroten...
Goed idee
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Vannacht uit de hand gelopen meerdere paniek aanvallen gehad. Zonet met mijn begeleider in gesprek geweest ik kwam al huilend aan en heb het echt heel zwaar. Volgende week begint mijn emdr en me begeleider zei dat gaat jou helpen met je trauma dat weet ik zeker. En een week daarop gaan we kijken naar je medicatie. Ook word mijn dwang meegenomen in de therapie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vrijdagavond. Is wel kloten om te zien dat alle leeftijdsgenoten vrienden hebben en ik ben al 22jaar alleen. Niemand wil vrienden met mij worden. Ga zo wel even wandelen, kijk ook inprincipe nergens naar uit. En ja dan ga je weer terug naar het blowen. (Ik heb niet geblowd maar ik voel wel erg de neiging om het te doen vnv)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb als vriend alleen 1 iemand die af en toe uurtje bij me komt
en voor de rest is vaak bezoek aan moeders tot aan ook daar logeren thats it en ik ben 26
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
ik heb als vriend alleen 1 iemand die af en toe uurtje bij me komt
en voor de rest is vaak bezoek aan moeders tot aan ook daar logeren thats it en ik ben 26
Klik om te vergroten...
Ja het is kloten man daarom blowde ik ook. Ik verveel me dood maar ja ik ga gwn vroeg slapen denk ik zo even gamen denk ik. Even een shake erin gooien
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
AntiBenzo1312 zei:
Ja het is kloten man daarom blowde ik ook. Ik verveel me dood maar ja ik ga gwn vroeg slapen denk ik zo even gamen denk ik. Even een shake erin gooien
Klik om te vergroten...
ik heb nog nooit geblowed maar ging vaak uppers gebruiken omdat ik het leven te saai vond maar goed het nuchtere leven heeft ook zijn voordelen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
ik heb nog nooit geblowed maar ging vaak uppers gebruiken omdat ik het leven te saai vond maar goed het nuchtere leven heeft ook zijn voordelen
Klik om te vergroten...
Blowen kan ik nog een beetje in mijn eigen wereld gaan en vermaak vinden in kleine dingen. Maarja goed ben dichtbij om vnv een joint te roken of wat te drinken heb nog sparkling desperado’s
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
wat teksten , kijk wat het beste voor je is Screenshot_2024-04-12-21-54-07-509_com.android.chrome-edit.jpgScreenshot_2024-04-12-21-54-32-013_com.android.chrome-edit.jpgScreenshot_2024-04-12-21-54-42-623_com.android.chrome-edit.jpg
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
wat teksten , kijk wat het beste voor je is Bekijk bijlage 58990Bekijk bijlage 58991Bekijk bijlage 58992
Klik om te vergroten...
Thanks man
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
AntiBenzo1312 zei:
Thanks man
Klik om te vergroten...
mocht je behoefte hebben aan peptalk mention me gerust

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6970717273...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."