Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lepeltje zei: Diazepam wordt wel eens gebruikt om de heftige ontwenning op te vangen, maar kijk uit dat je de ene verslaving niet inruilt voor de andere. Klik om te vergroten... EddieSixx zei: Zit in hetzelfde schuitje, dag 5 vandaag. Maar het is al wel beter, die hevige pijnen zijn al minder, enkel nog de koude rillingen en warmte opflakkeringen en zweten en wakker liggen en overdag doodmoe zijn en emo en misselijkheid en geen eetlust en krampen. Maar die verschrikkelijke pijn is echt al beter. Voor die spier en bot pijnen kan je gerust paracetamol of ibuprofen nemen, helpt toch een klein beetje bij mij. Dat braken: metoclopramide kan je in de apotheek zo krijgen en werkt goed tegen de misselijkheid. Probeer desondanks het kutte gevoel toch iets binnen te krijgen van eten, dat je niet te erg verzwakt. Drink veel water. En neem loperamide als je teveel last hebt van diarree. Probeer ook dagelijks een kleine wandeling te maken, doe het heel rustig aan. Maar met mate actief blijven helpt echt wel! En probeer je hoofd ook zoveel mogelijk af te leiden dat je niet continue denkt aan hoe kut je je voelt. good luck en blijven doorbijten Klik om te vergroten... Hoe gaat het nu?"
"Eve's drop zei: Het is al druk genoeg bij de huisarts, paar weken doorbijten. Weinig risico, maar wel extreem rot gevoel. Klik om te vergroten... Het is nooit te druk, jij bent bezig met iets goeds en pittig voor je lijf. Je mag gerust Diazepam vragen. In klinieken doen ze dat ook. Hoorde dat eenw medewerker zeggen. Niet t woord. Maar hier ontwennen ze met ondersteuning,het hoeft geen hel te zijn. Sterkte, je bent al goed bezig. Hulp vragen en door ๐ช๐ผ๐"
"Drugvrij...maar dat wordt een te lange weg . Veel medicatie voor chronische pijn. En fibromyalgie en gebroken bovenarm sinds februari met zenuwschade. Dus ga ik voor een jaar afbouwen. Hopend op een dag minimaal te gebruiken. Indien nodig zodat t ook weer beter werkt."
"Raver zei: Sterkte! Fibro is dramatisch. Moeders heeft het ook..! Klik om te vergroten... ๐ซถDankjewel, voor jou dus ook niet fijn om niets te kunnen doen.het is een ziekte waar je geen grip op hebt . Omdat de pijn van je haarwortels tot je tenen neurologisch is. De pijnsignalen die je moeder ook heeft worden veroorzaakt door overload in het brein ( vaak door langdurig trauma fysiek of mentaal) en je hele lijf voelt als een treinwrak. Alsof je zware griep hebt en uitgeput bent . Ups and downs. Elke dag weer een uitdaging. Sterkte voor je moeder. Het is een kut "ziekte" Maar grove humor en instagram/Facebook support zijn een lifesaver voor mij.๐"
"yiazmat zei: * hoeveel mg codeine en promethazine zit er normaal gesproken ongeveer per ml in lean? * als je het mixt met bv sprite wat is dan de gebruikelijke verhouding? Klik om te vergroten... Geen idee, niets op google wat je kan helpen ?"
"Jullie hebben allebei problemen, ga eerst aan jezelf werken, en niet met een ander persoons problemen erbij verder de diepte in. Kies voor jezelf, dit is geen goede basis. Jij moet voor jezelf zorgen en stabiel zijn en dan verder kijken."
"Siebe zei: heb net nog ff n lijn gedaan en je hebt gelijk Klik om te vergroten... Even een grinder kopen op bol.com bijvoorbeeld, maalt het tot gruis"
"Siebe zei: dus gwn wiet grinder ofz of moet ik speciale hebben Klik om te vergroten... Pil vergruizer blauw. En pillen als je die wil malen. Niet op de bodem leggen,maar aan de zijkant. Door de druk breekt het plastic soms. Kost iets rond de 13 euro"
"Dit forum is zeker behulpzaam en vind je antwoorden, lotgenoten, soms wat harde kritiek, en dat is soms nodig. 5 mei was dus echt bevrijdingsdag voor je ๐.. na die 3 woorden. Echt goed bezig ! ๐๐"
"DeFles zei: Beste allemaal. Ik heb een drankprobleem. Ik ben 44 jaar en ik drink momenteel ongeveer 3 flessen wijn per dag. Ik drink al vrij veel vanaf mijn zeventiende jaar. Ik wil heel erg graag van de alcohol af. Niemand die mij dwingt, het is mijn eigen keuze. Mijn omgeving kent mijn probleem en ik word enorm gesteund. Dat is fantastisch. Alleen, niemand in mijn omgeving heeft ervaringen met afkicken van alcohol. Ik heb รฉรฉn goede vriend die wel eens wat dronk en nu al geruime tijd niets. Dat vind ik knap. Hij is van de ene op de andere dag gestopt. Ik heb dat eerder in juli ook geprobeerd. Dat is een paar dagen goed gegaan, toen kwam ik in een soort alcoholdelier terecht. Tot twee keer toe. Huilend en hevig zwetend trillend in bed, totaal in paniek, ik kon bijna niet staan of lopen. Gelukkig was mijn vrouw bij me. Maar wil dat liever niet nog eens meemaken. Ik ben naar mijn huisarts gegaan, een beentje pinnige vrouw, die mij heeft aangemeld bij Jellinek. Ik moet negen weken wachten voordat ik daar terecht kan. Dat vind ik te lang. Ik heb de Jellinek gemaild met de vraag, hoe snel kan ik mijn verslaving aan alcohol (wel) verstandig afbouwen, want ik wil er zo snel mogelijk vanaf en niet pas over 9 weken. Jellinek kon mij niet helpen, omdat ze onder andere mijn medische gegevens niet hebben. Ik werd door Jellinek terugverwezen naar mijn huisarts, voor een afbouwschema qua drank, maar dat kan mijn huisarts niet geven, zegt ze, want ze heeft er geen verstand van. Daarom mijn vraag hier: zijn er alcoholisten die van de drank af zijn, die mij misschien kunnen vertellen hoe snel ik kan afbouwen, zonder in de stress te schieten. Ik drink ongeveer 3 flessen wijn per dag. Soms minder. Zeven dagen per week. Er zal wel iets achter mijn drankgebruik schuilen, maar dat zien we later wel. Nu even praktisch: hoe bouw ik alcohol verstandig af. Een glas per dag eraf? Kan dat wel? Ik hoop dat er iemand is die mij wil helpen. Alvast heel erg bedankt! Klik om te vergroten... Huisarts hulp vragen , baclofen is een goed middel om te stoppen. Lees maar eens op mijnmedicijn ervaringen en baclofen opzoeken. Samen met misschien diazepam voor een paar weken. Niet te lang, baclofen mag je langer gebruiken. Dit is mijn mening en ervaring met baclofen voor ander middel ,ben geen arts. Enkel een tip maar je huisarts kan je er meer over vertellen of je op een andere manier steunen. Goed voorbereiden, boodschappen in huis. Je wil en mindset moet ook 100% zijn.en praten blijven, zal pittig zijn maar de moeite waard als je weer normaal wil leven. Succes en geloof in jezelf, wees lief voor jezelf."