Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
148 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou ook zo min mogelijk op sociale media zitten als ik jou was want daar ben je gewoon te prikkelbaar voor. Gewoon lekker de focus op jezelf en aan jezelf werken 💪
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij psycholoog geweest met mijn moeder voor de vragen over mijn ontwikkelingsjaren. Volgende week start met trauma therapie. Vanavond 19:00 coach call. En morgen stage van 15:30-22:00. En gesprek over mijn contract met de locatiehoofd. En donderdag 3 uurtjes naar school. En vrijdag van 7:00-10:00 stage met mijn stagebegeleider. Best te doen denk ik. Wel goede gesprekken gehad met de psycholoog. Heb sowieso last van dwang en angststoornis.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
AntiBenzo1312 zei:
Bij psycholoog geweest met mijn moeder voor de vragen over mijn ontwikkelingsjaren. Volgende week start met trauma therapie. Vanavond 19:00 coach call. En morgen stage van 15:30-22:00. En gesprek over mijn contract met de locatiehoofd. En donderdag 3 uurtjes naar school. En vrijdag van 7:00-10:00 stage met mijn stagebegeleider. Best te doen denk ik. Wel goede gesprekken gehad met de psycholoog. Heb sowieso last van dwang en angststoornis.
Klik om te vergroten...
Goed bezig. Blijf praten.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Goed bezig. Blijf praten.
Klik om te vergroten...
Ja dat sowieso.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Word ook doorverwezen naar een hersenspecialist om bepaalde testen te doen voor een zeldzame genetische afwijking.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Word ook doorverwezen naar een hersenspecialist om bepaalde testen te doen voor een zeldzame genetische afwijking.
Klik om te vergroten...
Goede zaak dat je serieus medisch onderzocht wordt. Maar nog belangrijker: dat je praat over je angst, problemen en gevoelens. Ik zou je adviseren om je pijlen vooral te richten tot datgene waar je invloed op hebt: namelijk middelengebruik en de regulatie van je eigen gemoedstoestand. Ik spreek uit ervaring dat het maanden kan duren voordat paniek en (sociale) angst na algehele abstinentie daadwerkelijk verdwijnt. Tijd is je grootste vriend (hoewel dat in het begin niet zo lijkt).
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
AntiBenzo1312 zei:
Merk aan het stoppen met blowen minder eetlust, sneller vol. Meer moe aan de einde van de dag.
Klik om te vergroten...
Heb je de precieze werking van THC al eens onderzocht? Slim om je in te verdiepen voor zover nog niet gedaan. Dan zul je veel zaken herkennen. Herkenning kan leiden tot gemoedsrust en minder angst.

Bron jellinek:

ANANDAMIDE​

Enige jaren geleden is een overdrachtstof ontdekt, die van nature in de hersenen voorkomt en waarvan de effecten veel lijken op die van cannabis. Deze stof heet anandamide. Als cannabis de hersenen bereikt, imiteert het de werking van anandamide. In bepaalde gebieden van de hersenen zitten veel receptoren (CB-receptoren) waaraan anandamide en dus ook cannabis zich kan binden.

Gebieden in de hersenen met veel anadamide receptoren zijn o.a.:

  • hypothalamus (reguleert de eetlust, voor meer informatie zie: Hoe komt het dat je een vreetkick krijgt van blowen? en Val je van blowen af?)
  • hippocampus (geheugen)
  • amygdala (emotie en angst)
  • cerebellum (spiercoordinatie)
  • basale ganglia (controle en plannen van beweging)
  • neocortex (cognitieve functies, integratie van zintuiglijke input)
  • beloningscentrum (ontstaan van lekkere gevoelens)
Op deze hersengebieden zal cannabis dus invloed uitoefenen. Een bekend effect van cannabis is bijvoorbeeld dat je dingen die net gebeurd zijn niet onthoudt. Zo weet je soms halverwege een zin niet meer wat je wilde gaan zeggen. De hippocampus is een plek die van groot belang is voor het geheugen. Binding van THC aan de anandamide receptoren verstoort de geheugenfunctie. Het wordt dan lastig recente gebeurtenissen te onthouden.

Sommige wetenschappers beschouwen de werking van anandamide als de noodrem van het brein die als functie heeft de zenuwcellen te beschermen tegen stress.

Moraal van bovenstaande tekst: vergelijkbaar met ander type verslavingen ben je je receptoren aan het ‘resetten’. Jouw brein moet nu zelf aan de slag om een gezonde balans te vinden wat betreft anandamide afgifte en opname. Die disbalans die je in het begin voelt, is een gevolg van jouw innerlijke neurologische zoektocht. Daar zul je even doorheen moeten. Dat is niet makkelijk, maar toon vooral begrip en liefde naar jezelf. Dan komt dit vanzelf beter in balans.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nachtmerrie gehad lichaam vol angst en stress…
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
AntiBenzo1312 zei:
Nachtmerrie gehad lichaam vol angst en stress…
Klik om te vergroten...
Geknipt en geplakt vanuit PTSS psycho educatie. De rest van de informatie bewust even weg gelaten, hoeft namelijk niet op jou van toepassing te zijn :)

Screenshot_2024-04-10-11-52-41-136-edit_com.mi.globalbrowser.jpg
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Hmm lastig dus. Kun je met iemand praten die haar kent en/of verzorgt?
Klik om te vergroten...
Ik kan een collega appen om dit delen waarmee ik zit
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Hmm lastig dus. Kun je met iemand praten die haar kent en/of verzorgt?

Het lijkt me overigens niet gek als je bij iemand edele delen in de buurt komt als je een luier verschoont hoor.
Klik om te vergroten...
Heb het al naar een collega gestuurd waar ik het beste mee ben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
AntiBenzo1312 zei:
Heb het al naar een collega gestuurd waar ik het beste mee ben.
Klik om te vergroten...
Heeft het geholpen om contact te zoeken? Ik had gisteravond nog wat te doen en had er niet meer aan gedacht verder te reageren :/
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
AntiBenzo1312 zei:
Nee het is niet gek. Maar me hoofd maakt er van alles van. Terwijl dit werkelijk miss maar 1sec was en als ik niet check en het zit niet goed dan is haar bed nat s’nachts.
Klik om te vergroten...
Het is een stage, bedoeld om te leren. En waar je ook fouten mag maken. Daar leer je misschien nog wel het meest van. En zelf al was je "gewoon" in dienst ofzo dan nog mag je fouten maken, als je er maar van leert. Chill. Probeer de lat niet zo hoog te leggen voor jezelf.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Heeft het geholpen om contact te zoeken? Ik had gisteravond nog wat te doen en had er niet meer aan gedacht verder te reageren :/
Klik om te vergroten...
Jawel de collega heeft dezelfde medicatie als mij. En zei ook dat ik niks fout heb gedaan, maar mijn gedachtes zijn zo extreem. En dan blijft het stress paniek gevoel voor een tijdje in me lichaam hangen. We zullen er vanmiddag over praten tijdens de dienst.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
AntiBenzo1312 zei:
Jawel de collega heeft dezelfde medicatie als mij. En zei ook dat ik niks fout heb gedaan, maar mijn gedachtes zijn zo extreem. En dan blijft het stress paniek gevoel voor een tijdje in me lichaam hangen. We zullen er vanmiddag over praten tijdens de dienst.
Klik om te vergroten...
Goede stappen. Blijf praten over dingen die je dwars zitten. Als je 't binnenhoudt gaat je hoofd er negativiteit van maken.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe heb je al die maanden overleefd toen je forumloos was?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Goede stappen. Blijf praten over dingen die je dwars zitten. Als je 't binnenhoudt gaat je hoofd er negativiteit van maken.
Klik om te vergroten...
Precies! Die collega kan ik ook echt goed mee. Denk dat zij mij ook wel kan helpen. Denk dat ik vanmiddag gewoon moet gaan en gewoon de werkzaamheden weer gewoon doe.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Hoe heb je al die maanden overleefd toen je forumloos was?
Klik om te vergroten...
Ja das wel een goeie
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
annihilation zei:
Hoe heb je al die maanden overleefd toen je forumloos was?
Klik om te vergroten...
Jij bent echt scherp de laatste tijd :)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed gewerkt vandaag top collega ik denk dat ik nu eindelijk beter word in het maken van vrienden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7071727374...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."