Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
154 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
wtf man
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
wtf man
Klik om te vergroten...
Ja tering heftige ervaring binnenkort aangifte doen. Alles staat op beeld, dusja ze gaan sowieso smartgeld of taakstraf krijgen
g
gr0yperLid
01-01-2024, 00:00
#3
professionele arts btw :grin::confounded::sob:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
idd dit kan niet door een arts gedaan zijn kijk hoe slecht wat een beunhaas
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit loopt echt op (t)rolletjes
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
HappyMind zei:
Dit loopt echt op (t)rolletjes
Klik om te vergroten...
Ja echt hè. Wat wil hij hiermee bereiken?

Waarom heeft zijn directe omgeving niet gezegd thuis blijven. Je hebt de afgelopen tijd behoorlijk onstabiel. En om dan aan het werk te gaan op een feest lijkt mij niet handig.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trollymeeuw.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Koffieb00n zei:
Dit is wel dodelijk gevaarlijk voor een verslaafde in herstel. Waarom?
Klik om te vergroten...
Ik ben graag hard voor mezelf als ik een fout heb begaan. Was bijna ook alles kwijtgeraakt (gezin, werk, huis etc.), dus had wel echt iets om voor te knokken!
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#9
RnB_fan zei:
Ik ben graag hard voor mezelf als ik een fout heb begaan. Was bijna ook alles kwijtgeraakt (gezin, werk, huis etc.), dus had wel echt iets om voor te knokken!
Klik om te vergroten...

Sorry dat ik mij er mee bemoei😅

Goed en knap van je, dat je op die manier je verslaving tegen kunt gaan. Terwijl het je letterlijk aan het kapot maken was.

Maar, waarom je dope bewaren? Waarom neem je het risico, dat als je een keer geen weerstand kunt bieden, het direct voor handen ligt? Niet om jezelf te bewijzen hoor… je bewijst jezelf pas dat je die 2 gram kunt weggooien imo. Nu ligt het er als een boek die nog niet is uitgelezen 😜
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spatsen zei:
Sorry dat ik mij er mee bemoei😅

Goed en knap van je, dat je op die manier je verslaving tegen kunt gaan. Terwijl het je letterlijk aan het kapot maken was.

Maar, waarom je dope bewaren? Waarom neem je het risico, dat als je een keer geen weerstand kunt bieden, het direct voor handen ligt? Niet om jezelf te bewijzen hoor… je bewijst jezelf pas dat je die 2 gram kunt weggooien imo. Nu ligt het er als een boek die nog niet is uitgelezen 😜
Klik om te vergroten...
Haha, bemoeien mag altijd, hoor!

En terechte vraag. Deze is mij in de ontwenningskliniek natuurlijk ook gesteld. Het antwoord is dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik ben nog in mijn herstel en ben sterk genoeg om het niet te gebruiken. Daarbij denk ik ook dat je sterker wordt, juist als het zo voorhanden is (en als ik niets thuis zou hebben liggen is het alsnog maar 15 minuten van mijn leven verwijderd). Het is net zoiets als dat ik niet mijn 'gebruikers'vrienden dump (want dit zijn ook gewoon mensen en dus gewoon vrienden) of gebruikerssituaties, zoals horeca of thuisgebruik (van anderen), ontloop. Allereerst moet ik van mezelf met al deze situaties om kunnen gaan, want dit is ook zoals het 'echter leven is.

Maar het weggooien is inderdaad een ander verhaal. Dat moet ik uiteindelijk wel gaan doen, maar zoals ik al zei ben ik nog niet zover dat ik dat over mijn hart kan verkrijgen. Mijn gemoedstoestand is goed en de bereidwilligheid om clean te blijven is groot, maar de cravings zijn zo nu en dan nog flink aanwezig. Dat moet eerst beter worden, voordat ik die 2 gram door de WC kan spoelen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
@RnB_fan Heel eerlijk, vind ik het gewoon dom en geen goeie reden. Geen aanval naar jou ofzo. Tief die zooi gewoon weg of geef het aan je gebruikersvrienden. Dit gaat gewoon een keer mis en dat weet je zelf ook wel. Wat wil je er anders mee doen dan? Jaren lang in een kastje laten liggen? Vind het maar raar hoor.

Ik snap je wel dat je het anders ook wel binnen 15min kunt hebben. Is bij mij niet anders. Maar dan moet je er toch meer moeite voor doen, en dan heb je nog de kans om iemand te bellen, te praten, of iets anders om uit je zucht te komen. Nu dans je gewoon met de duivel.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
RnB_fan zei:
Haha, bemoeien mag altijd, hoor!

En terechte vraag. Deze is mij in de ontwenningskliniek natuurlijk ook gesteld. Het antwoord is dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik ben nog in mijn herstel en ben sterk genoeg om het niet te gebruiken. Daarbij denk ik ook dat je sterker wordt, juist als het zo voorhanden is (en als ik niets thuis zou hebben liggen is het alsnog maar 15 minuten van mijn leven verwijderd). Het is net zoiets als dat ik niet mijn 'gebruikers'vrienden dump (want dit zijn ook gewoon mensen en dus gewoon vrienden) of gebruikerssituaties, zoals horeca of thuisgebruik (van anderen), ontloop. Allereerst moet ik van mezelf met al deze situaties om kunnen gaan, want dit is ook zoals het 'echter leven is.

Maar het weggooien is inderdaad een ander verhaal. Dat moet ik uiteindelijk wel gaan doen, maar zoals ik al zei ben ik nog niet zover dat ik dat over mijn hart kan verkrijgen. Mijn gemoedstoestand is goed en de bereidwilligheid om clean te blijven is groot, maar de cravings zijn zo nu en dan nog flink aanwezig. Dat moet eerst beter worden, voordat ik die 2 gram door de WC kan spoelen.
Klik om te vergroten...
Imo is dit gewoon zo'n ding:

Verstand uit, spul pakken, in de wc pleuren, doorspoelen.

"O, blijkbaar kon ik het toch gewoon. Sterker nog: er was helemaal niets moeilijks aan. Hoe dacht ik dat dít moeilijk was?"

Die "stem" die zegt: "ik ben daar nog niet klaar voor om die stap te zetten en op deze manier bewijs ik juist aan mezelf dat ik wilskracht heb om het niet te nemen terwijl ik het in huis heb liggen."

Die stem is een restant van de verslaving. Weggooien is juist een stap de goede kant op, uit je verslaving. Én je maakt daarnaast de kans op terugvallen kleiner omdat het niet in direct handbereik is.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Koffieb00n zei:
@RnB_fan Heel eerlijk, vind ik het gewoon dom en geen goeie reden. Geen aanval naar jou ofzo. Tief die zooi gewoon weg of geef het aan je gebruikersvrienden. Dit gaat gewoon een keer mis en dat weet je zelf ook wel. Wat wil je er anders mee doen dan? Jaren lang in een kastje laten liggen? Vind het maar raar hoor.

Ik snap je wel dat je het anders ook wel binnen 15min kunt hebben. Is bij mij niet anders. Maar dan moet je er toch meer moeite voor doen, en dan heb je nog de kans om iemand te bellen, te praten, of iets anders om uit je zucht te komen. Nu dans je gewoon

met de duivel.
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Imo is dit gewoon zo'n ding:

Verstand uit, spul pakken, in de wc pleuren, doorspoelen.

"O, blijkbaar kon ik het toch gewoon. Sterker nog: er was helemaal niets moeilijks aan. Hoe dacht ik dat dít moeilijk was?"

Die "stem" die zegt: "ik ben daar nog niet klaar voor om die stap te zetten en op deze manier bewijs ik juist aan mezelf dat ik wilskracht heb om het niet te nemen terwijl ik het in huis heb liggen."

Die stem is een restant van de verslaving. Weggooien is juist een stap de goede kant op, uit je verslaving. Én je maakt daarnaast de kans op terugvallen kleiner omdat het niet in direct handbereik is.
Klik om te vergroten...
Jullie hebben helemaal gelijk, hoor. Ik besef me heel goed dat dit een restantje verslaving is en beter zou ik het weggooien. Tot op heden heb ik het stoppen van de verslaving grotendeels alleen en op basis van mijn eigen intuïtie, verstand en opgedane kennis gedaan. Ik ga dus niets 'zomaar' weggooien, zonder dat met volle verstand en overtuiging te doen. Ik zal er dus nog eens even goed over nadenken!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Afbouwen is begonnen heb nu nog 28 stuks tot volgende week dan neemt VNN het van de HA over. Dus nu van 8mg naar 6mg per dag en dan naar 4mg per dag. En dan via VNN overstappen naar valium en via daar verder afkicken en de behandeling aangaan
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MR_CHIP zei:
goed bezig
Klik om te vergroten...
Aangifte is ook rond. Ik ga gebruiken van slachttofferhulp ik ga niet de held uithangen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Afbouwen is begonnen heb nu nog 28 stuks tot volgende week dan neemt VNN het van de HA over. Dus nu van 8mg naar 6mg per dag en dan naar 4mg per dag. En dan via VNN overstappen naar valium en via daar verder afkicken en de behandeling aangaan
Klik om te vergroten...
goed bezig
C
CybertronLid
01-01-2024, 00:00
#17
trippymeeuw zei:
Had je eerder moeten kijken
Klik om te vergroten...
Gedraag je toch eens niet als een 12 jarig kind. Heb je ooit je IQ al eens laten testen?

Wat voor stage ging jij doen, zorgen voor mensen met een beperking of iets dergelijks? Jij bent helemaal niet in staat om te zorgen voor zo'n mensen. Zorgelijk dat dit kan in Nederland.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Had je eerder moeten kijken
Klik om te vergroten...
Haha word het een beetje warm onder je voetjes?

Ik ben zeer benieuwd na de brief. En ik kan dus ook wel een conclusie trekken als je geen brief laat zien😉

Troll
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Torchic zei:
Haha word het een beetje warm onder je voetjes?

Ik ben zeer benieuwd na de brief. En ik kan dus ook wel een conclusie trekken als je geen brief laat zien😉
Klik om te vergroten...
Ik heb nog geen brief moet morgen eerst naar bureau om mijn aangifte te onderteken. Dan gaat er een tijd over heen en dan krijg ik brief voor de rechtbank. Heb alleen een mail van de politie. Maar uberhaupt wtf heb ik aan jou te bewijzen? Als je een probleem met mij hebt kunnen jullie mij allemaal een pm sturen
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#20
trippymeeuw zei:
Ik heb nog geen brief moet morgen eerst naar bureau om mijn aangifte te onderteken. Dan gaat er een tijd over heen en dan krijg ik brief voor de rechtbank.
Klik om te vergroten...
Oh! Ik bedoelde de mail van gisteren😉 laat die maar zien.

Je weet dondersgoed wat ik bedoel. Je raakt verstrikt in je eigen leugens kerel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6768697071...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."