Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
157 weergaven
18-5-2026
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Ik vind het niet perse cybers stalken. Ze vallen hem niet lastig toch? Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Klik om te vergroten...
Waarschuwen voor wat? Dat hij deels het advies aanneemt waren we toch al van bewust. Dat hij niks van het advies opvolgt is niet waar hij heeft afspraken met verslavingszorg gemaakt. Dit is gewoon mensen online lastig vallen. Prima dat jij hier geen probleem inziet maar TS heeft hier helemaal niks aan dit vergroot alleen stress.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
voordat we nog meer dingen over en weer gaan zeggen kunnen we denk ik het beste eventueel antwoord vanuit @Mevrouw Pløp afwachten imho
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Misschien niet, maar mensen die de tijd en energie van vele mensen hier verspillen is ook niet goed.

Heb het zelf ook met anderen meegemaakt hier: meeleven met mensen, tips vanuit beproefde ervaring geven en dat die mensen dan toch elke keer alles verwerpen, hun eigen ding doen, op hun bek gaan daardoor en dan vervolgens gaan lopen klagen dat ze weer op hun bek zijn gegaan zijn. En zo voorts.
Klik om te vergroten...
Ook al doet iemand er niks mee kan iemand mee lezen die in de zelfde situatie zit en daar wel wat mee doen en wat aan hebben. En het is aan jou of je überhaupt er energie en tijd in steekt. Ik vindt dit gewoon heel laag had wel wat meer verwacht.

Stuur me gerust PB @trippymeeuw voortaan niet zo open zijn op een forum mensen maken misbruik van je openheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Harry In De Warrie zei:
Ook al doet iemand er niks mee kan iemand mee lezen die in de zelfde situatie zit en daar wel wat mee doen en wat aan hebben.
Klik om te vergroten...
Ja dit is wel waar.

Harry In De Warrie zei:
En het is aan jou of je überhaupt er energie en tijd in steekt.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar ik heb hier zelf enorm veel tijd en energie in iemand (anders) gestoken en er alleen maar stress en ondankbaarheid voor terug gekregen. Niet dat ik opzoek ben naar dankbaarheid, maar het voelt toch niet helemaal fijn hoe zo iemand (nogmaals: dit betreft iemand anders) het allemaal maar voor lief neemt. Wellicht dat ik hierdoor wat te cynisch ben geworden, dat kan goed zijn. Maar het is hierom dat ik behulpzame mensen ook wil waarschuwen: steek niet zondermeer je tijd en energie in anderen. (Willen) helpen is goed. Dat is 1 van de pijlers van dit forum. Maar inmiddels neem ik waarschuwingen zoals hierboven serieus, omdat ik ook ervaring heb hiermee. Imo mogen mensen hier best over ingelicht worden, zodat ze zelf kunnen beslissen: steek ik mijn tijd en energie in iemand die al meermaals door anderen is bijgestaan en daar toen ook weinig/niets mee deed.

Harry In De Warrie zei:
Ik vindt dit gewoon heel laag had wel wat meer verwacht.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dit sentiment ergens, maar nee ik denk er niet zo over. Als er niet dergelijke waarschuwingen mogen zijn, weten goedbedoelende mensen niet dat al hun inzet waarschijnlijk vergeefs zal zijn. Beter geïnformeerd zijn.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
If you’re helping someone and expecting something in return, you’re doing business not kindness.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Harry In De Warrie zei:
If you’re helping someone and expecting something in return, you’re doing business not kindness.
Klik om te vergroten...
Dit is helemaal niet wat ik bedoel. Jammer dat je het zo opvat.

Ik verwacht bij hulp geven niet iets terug te krijgen, maar als iemand achteraf alle hulp simpelweg voor lief heeft genomen alsof het zijn godsgegeven recht is terwijl jij in echte zorgen hebt gezeten om diegene, valt dat niet goed bij mij.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Harry In De Warrie zei:
If you’re helping someone and expecting something in return, you’re doing business not kindness.
Klik om te vergroten...

Iedereen wil rendement in welke vorm dan ook zien voor de energie/tijd/moeite wat ze ergens in steken. Ook al is het maar een kleine verandering wat de ander oppikt.

Gebeurd er niks, dan is het eenrichtingsverkeer. Er zijn maar weinig mensen die dat vol kunnen houden. Er bestaat ook nog zoiets als “ voort wat, hoort wat “
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik sluit dit topic heel even, wil niet dat er iets uit de hand loopt. Maar ik heb de hele nacht gereden (en gepassagierd), kom net aan op de camping en we gaan eerst de boel opzetten en wat eten.

Ergens vandaag lees ik even bij en horen jullie van me.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Morgenochtend heeft dit als eerste mijn aandacht. Moet echt slapen. @trippymeeuw, hou ondertussen je geduld :)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben weer terug!

Postief:
Qua paniek en gedachtes gaat het best goed niet echt volledig in paniek geraakt afgelopen week. Vriendin merkt ook verschil alles gaat beter tussen ons. Sporten gaat niet goed geen motivatie of zin in vaak maar ik probeer het wel te doen. Voeding ben ik nu weer op aan het letten wat ik op een dag eet want ik was +4kg aangekomen. Inmiddels alweer een kg eraf hoor, maar gewoon weer een beetje met de rem erop. Vakantie geboekt naar Utrecht met mijn vriendin 3daagjes dan gaan we allerlei steden bezoeken in Nederland. Sport is echt een gevoelig dingetje ik heb een idee dat hierachter een trauma zit. Want ik ben ooit begonnen doordat ik gepest werd door me uiterlijk daardoor ben ik begonnen met trainen. Toen begonnen mensen respect vol te worden, maar iedereen herkend mij als de guy die altijd daar vet srs in was. Maar het lukt me nu gewoon niet ik heb geen zin er in ik ben totaal niet hongerig voor de resultaat. Collega’s benoemen wel van de beveiliging in de kleedkamer dat ik een goed getraind lichaam heb. Maar ik zie mezelf als een dikzak als iemand die al zijn spieren van de afgelopen 4jaar heeft verloren. Daarom is de drempel ook zo groot om het srs op te maken. Het voelt voor mij een beetje alsof Messi ineens bij een amateurclub moet spelen. Omdat ik toen vorig jaar zo hoog zat qua niveau en dat vergelijk ik continu met nu. En dan word het gewoon niet leuk meer. Het is zo perfectionistisch.

Focuspunt:
Ik ben echt hartstikke verslaafd aan xanax, qua middelen gebruik is het echt heel slecht nu. Ik zit op 7mg per dag aan xanax maximaal ik slik 2x 2mg en 1x 3mg voor het slapen. Ik heb 8augustus pas het gesprek over de behandeling en therapie dat ik te horen krijg van hoe en wat. Want ze zijn op vakantie dus tot die tijd zo maar even doorgaan. En de seksuele bijwerkingen van de pram blijven vervelend al heb ik wel het gevoel dat ik de effecten verneem kan soms echt uitbundig vrolijk zijn. Huisarts is wel echt slecht te bereiken word eig aan me lot overgelaten tot de 8e.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed, voordat ik het topic open gooi het volgende.

@gr0yper, @Kaassaus en @Cybertron, wat jullie reden ook moge zijn om van DBBforum naar hier te komen, we gaan hier iets anders met elkaar om dan daar. Jullie hebben genoeg ervaring met @trippymeeuw om te weten hoe hem te triggeren. Die ervaring mogen jullie hier inzetten om dat dus NIET te doen. Zien we dit als moderators wel, dan is het mogelijk direct een enkeltje naar de DF-kerkers. En geloof me, daar valt niks te bodybuilden. Dit geldt ook voor het ongepast met lachsmileys reageren etc. Daarnaast is anonimiteit een groot goed en hebben we een stel heel heerlijke eerlijke leden. Krijgen wij geruchten dat jullie doorlinken naar DBBforum dan is het ook een enkeltje DF-kerkers.

Daarnaast lees ik in ieder geval in het bericht van @Cybertron ook een zorg naar @trippymeeuw en een waarschuwing naar ons. Daar wil ik graag even op in gaan. Het patroon wat je omschrijft herkennen wij ook, en dat heb je misschien even terug in het topic ook gelezen. Maar we gaan hier over het algemeen iets voorzichtiger om met mentale kwetsbaarheid: zo zacht als kan, zo hard als moet. Dat is niet zonder reden, DF heeft een vrij brede ledenlijst waar relatief veel mensen met 'een rugzakje' of een kwetsbaarheid tussen zitten. Veel van ons weten een balans te vinden in afstand houden maar wel een helpende hand uitsteken. Soms ga je daarin even over je eigen grenzen (dan is een tijdje op negeer zetten een prima optie) en soms ga je even op je bek. Ook dat is dan vooral een leerpunt voor jezelf: niet meer kwartjes ergens ingooien dan dat je er over hebt. Zolang er geen forumregels overtreden worden (of in een enkel geval iemand zichzelf compleet onmogelijk maakt zonder de forumregels te overtreden) is iedereen hier welkom.

Tot slot voor @trippymeeuw : ik hoop dat je in therapie écht gaat werken aan de irritatiepunten die er blijkbaar op DBB ook al waren en nu weer: je onzekerheid, het continu in de slachtofferrol duiken, het continu het ene zeggen en het andere doen, het hoog van de toren blazen en niets waarmaken. En je enorm snel aangevallen voelen. Je maakt je leven daar echt zelf ontzettend moeilijk en instabiel mee, en met de 'easy way out' die je voor jezelf hebt gecreëerd (waar ik het in een eerdere post over had, lees maar terug) maak je het nog makkelijker in die slachtofferrol te duiken.

En geloof me, er echt voor gaan in therapie betekent dat je soms even 0% vertrouwen hebt in je therapeut(en), dat je ze soms heeul graag even met hun hoofd tegen de muur zou tikken, dat je soms het allerliefste weg zou lopen. En dat dan uiteindelijk blijkt dat ze gewoon gelijk hadden en dat je precies die dingen nodig had om bij de basis van het probleem te komen. En dan voelt het of je met 50km/h op het asfalt van je mountainbike geflikkerd bent en heel je lijf open ligt. Therapie, ontwikkeling en herstel zijn bij momenten gewoon heel kut, heel pijnlijk en heel, heel lelijk. En juist dan moet je doorzetten. No pain no gain!

En als iemand je boos maakt of irriteert, gebruik dat dan als spiegel: wat vertelt dat gevoel jou over jezelf? En wat kun je daarmee? Dat brengt je tien keer meer dan de aanval inzetten en gaan lopen schelden en dreigen (dat brengt je vooral tijd in de DF-kerkers).

Tijd om het topic weer te openen!

Wees gegroet,
Uw halfslachtig 'vakantie'vierende mod.
IMG_20211116_200555.png
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
Ik merk echt dat ik verslaafd ben, probeer ook continu aan ketamine te komen. En heb technisch gezien woensdag besteld al maar ik ga het niet halen. Anders straks nog een verslaving erbij.
Klik om te vergroten...
Sorry maar ik begin echt moe van je te worden.

Ik snap niet zo goed wat voor toegevoegde waarde heeft om dit met ons te delen.

Natuurlijk staat je vrij om "alles" te delen maar wat wil je nou man.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
N3K0 zei:
Sorry maar ik begin echt moe van je te worden.

Ik snap niet zo goed wat voor toegevoegde waarde heeft om dit met ons te delen.

Natuurlijk staat je vrij om "alles" te delen maar wat wil je nou man.
Klik om te vergroten...
Moet toch van me afschrijven maar verwijder het wel man
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
Sorry maar ik begin echt moe van je te worden.

Ik snap niet zo goed wat voor toegevoegde waarde heeft om dit met ons te delen.

Natuurlijk staat je vrij om "alles" te delen maar wat wil je nou man.
Klik om te vergroten...
Ik ontvolg dit topic.

Sterkte meeuw
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
hoe gaat het nu met je @trippymeeuw
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Thank you! Voor je mooie woorden, maar die gasten zijn er puur om mij op te kast te jagen en onzekerheid aan te praten die kicken daarop. Dit hebben ze 4jaar gedaan en dat is normaal daar. Daarom krijgen ze geen nieuwe leden omdat als je niet vol aan de anabolen zit je een pussy bent en een loser bent. Hun zijn allemaal niet veel beter als ons. Als je het zo bekijkt.

Ik ga er gewoon niet op in. Die gasten gek.

Ter info over VNN ik heb een intake gehad van 2uur samen met mijn vriendin waarbij ik veel vragenlijsten moest beantwoorden. Ik had een klik met de behandelaar en vond de vrouw aardig en kon goed praten met haar. Ze zijn nu op vakantie, 8augustus gaan we aan de slag. En dan heb ik een gesprek met de behandelaar en psychiater hun 2 samen gaan mijn behandelen. Dan krijg ik ook te horen wat we gaat gebeuren. Qua contact met de huisarts is het eig waardeloos ze zijn bijna niet te bereiken en als ze bellen kom ik net uit de nachtdienst. Heb ook continu nagedacht wat ik wil bereiken met mijn therapie ik wil gewoon alles aanpakken van jeugdtrauma’s tot aan het vreemdgaan online tot het deepweb verhaal. De hele put moet open gewoon alles zoals het is. Alleen dan kunnen zij mij helpen ik moet alles vertellen wat er in me kop zit.
Klik om te vergroten...
@MR_CHIP
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Relmuis zei:
Laatste seizoen Black Mirror vond ik saai, moet nog twee afleveringen kijken.
Ben and Jerry's is goed voor je dopamine, gisteren pot weggewerkt.
Ben je er inmiddels achter dat de combinatie benzo's en alcohol niet zo'n goed idee is? :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Je kunt hem zoveel zeggen maar luisteren ho maar.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Ik ben ook echt veel aan het slapen de laatste tijd.
Klik om te vergroten...
Zal vast niet aande Xanax liggen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
trippymeeuw zei:
Maar daar kan ik nu niks aandoen
Klik om te vergroten...

Je dosis niet telkens ophogen, maar stabiel houden zou een goede start zijn. Je bent in hele korte tijd enorm gestegen in doseringen. Wat begon als maximaal 2mg per dag en ALLEEN INDIEN NODIG, is veranderd naar 7 a 8mg per dag als ik goed zit?

Kijk, doe ermee wat je wilt zou ik zeggen, maar benzo afkick is geen pretje. En hoe hoger je dagdosering, hoe langer je bezig zal zijn.

Je kan het probleem voor je uit blijven schuiven tot er een behandeling begint. Je kan ook alvast op de rem trappen en zorgen dat het niet erger wordt. Desnoods moet je daarvoor je medicatie uit eigen beheer geven.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
trippymeeuw zei:
Maar daar kan ik nu niks aandoen
Klik om te vergroten...
Minder huilie huilie zou helpen.
Heb je het artikel nou al door gelezen over wat het nou precies inhoud. Zo een slachtoffer rol ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6667686970...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."