Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
165 weergaven
18-5-2026
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn persoonlijke ervaring met THC in het algemeen, of dit nou hasj of wiet is, is dat er eigenlijk amper werkelijk een echte verslaving is (waarschijnlijk triggered dit heel veel mensen). Ik heb het dan ook nooit gebruikt om pijn of iets mentaals te verdoven maar puur voor genot en ontspanning. Mogelijk maakt dat verschil.

Wel heb ik 10 jaar achter elkaar elke dag wiet gerookt (zo'n 1 gram extreem sterke wiet per dag (3 dikke joints per avond) tijdens een 40 uur baan). Als je over een span van een paar maanden afbouwt en dan cold turkey stopt valt het best mee. Het enige wat je echt merkt is dat je dromen vreselijk worden. Zo erg dat je bijna weer wiet/hasj wilt gaan roken om niet elke nacht nachtmerries te krijgen..

Verder merkte ik overdag helemaal niets. Vooral het moment dat je thuiskomt van school/werk en ff wil ontspannen, maar dit niet kan, is het ergste, maar daar ben je best snel overheen naar mijn mening.

Van de verslavingen die ik heb verslagen, is wiet wel de minst impactvolle geweest als ik erover terug denk. Ja, de nachten zijn kut, maar daar blijft het (voor mij) ook wel bij. Het is net als gewoon roken iets wat je moet willen (zeg ik terwijl ik nu een peuk rook). Het is de mindset die je kan laten stoppen. Het zijn niet de (ernstige) lichamelijke gevolgen zoals bij cold turkey opioides (en uiteraard veel meer dingen). of zoals ik zelf heb ervaren met cold turkey amphetamine dat je een week lang op bed ligt door gebrek aan natuurlijke energie (na 5 jaar dagelijks gebruik).

Mijn advies is dan ook, probeer eerst te minderen met blowen. tot je nog "maar" 5 gram in een maand rookt. Als je dan abrupt stopt valt het enorm mee. Als je van 5 gram per dag naar 0 gram per dag gaat is het bijzonder pijnlijk.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ILoveRCs zei:
Ik heb het dan ook nooit gebruikt om pijn of iets mentaals te verdoven
Klik om te vergroten...

ILoveRCs zei:
Wel heb ik 10 jaar achter elkaar elke dag wiet gerookt
Klik om te vergroten...

Beetje vreemd gevoel krijg ik bij je verhaal. Ik denk dat je ook niet helpt met je advies, al bedoel je het goed waarschijnlijk.
Wiet direct stoppen is makkelijker dan langzaam afbouwen.. misschien heb je nicotine verslaving en wiet verslaving niet van elkaar kunnen onderscheiden?
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Manu76 zei:
Beetje vreemd gevoel krijg ik bij je verhaal. Ik denk dat je ook niet helpt met je advies, al bedoel je het goed waarschijnlijk.
Wiet direct stoppen is makkelijker dan langzaam afbouwen.. misschien heb je nicotine verslaving en wiet verslaving niet van elkaar kunnen onderscheiden?
Klik om te vergroten...
Oke, kan ik begrijpen ja. Ja het is zeker goed bedoeld. Voor mij was het iig makkelijker om af te bouwen gezien de vreselijke nachtmerries die ik kreeg toen ik een keer een week op vakantie ging met het vliegtuig en daar geen wiet had. Terwijl toen ik nog maar 5 gram per maand rookte dit veel minder ernstig was. Vandaar dat advies. "misschien heb je nicotine verslaving en wiet verslaving niet van elkaar kunnen onderscheiden?" goeie vraag. ik heb een keer verplicht moeten stoppen met roken voor een operatie en heb hier slechts 3 dagen last van gehad. Daarna was het compleet over. Maar bij stoppen met wiet merkte ik echt dat de nachten kut waren. Dus denk dat daar wel degelijk een verschil in zit.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Absoluut niet. Iedereen die dat beweert liegt dat ‘ie barst.

Jouw groei zit hem in het stoppen met jezelf vergelijken met anderen.
Klik om te vergroten...
En vergelijken met anderen doet vrijwel iedereen en is heel moeilijk te stoppen. Zeker als je nog jong bent. Ik doe het eerlijk gezegd ook nog regelmatig maar kan me er wel snel overheen zetten. Dat zal wel met leeftijd te maken hebben.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
annihilation zei:
Dan moeten je ouders misschien niet alles op Facebook zetten?
Klik om te vergroten...
Ik kan mijn ouders niet zeggen wat ze moeten doen. Ik keek wie mij gefeliciteerd had
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vakantie naar Malia kreta is geboekt. Hoop daar een leuke 7dagen te hebben en mijn zelfvertrouwen daar wat op te krikken. We gaan s’avonds opstap een beetje drinken en overdag leuke dingen doen. Heb gehoord dat meiden daar erg makkelijk zijn en je daar snel iets regelt. Zou wel ideaal zijn voor mijn zelfvertrouwen, niemand kent mij daar en kan daar ideaal oefenen.

Ook gaan we voor het stappen sporten, en we gaan een dag naar een muah thai gym🤟🏼
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
AntiBenzo1312 zei:
Vakantie naar Malia kreta is geboekt. Hoop daar een leuke 7dagen te hebben en mijn zelfvertrouwen daar wat op te krikken. We gaan s’avonds opstap een beetje drinken en overdag leuke dingen doen. Heb gehoord dat meiden daar erg makkelijk zijn en je daar snel iets regelt. Zou wel ideaal zijn voor mijn zelfvertrouwen, niemand kent mij daar en kan daar ideaal oefenen.

Ook gaan we voor het stappen sporten, en we gaan een dag naar een muah thai gym🤟🏼
Klik om te vergroten...
Soms nja vaak denk ik. Zegt hij dit nou echt? En ja hoor hij zegt het echt. 😂

Wel sjiek verwoord weer. Ze zijn daar makkelijk dus kan ik daar mooi gebruik van maken.

Maar gaat die ene kameraad toch mee die eigenlijk had afgezegd?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hè wat gek. Ik meende dat jij niet meer op sociale media zat.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zit inmiddels bijna in een relatie heb een leuke meid ontmoet
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
AntiBenzo1312 zei:
Zit inmiddels bijna in een relatie heb een leuke meid ontmoet
Klik om te vergroten...
Wat goed
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vrouwen kunnen je goed temperen met de juiste middelen hahaha
Mijn vrouw heb me zo zo mak als een lammetje ::)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat wel gek is ze doet gymnasium jaar 6, en ze had 0 fout op de cito. Dan voel ik me soms wel een beetje minder omdat ik best dom ben. Heb een disharmonische iq profiel. Terwijl zij een extreem intelligent is
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
AntiBenzo1312 zei:
Wat wel gek is ze doet gymnasium jaar 6, en ze had 0 fout op de cito. Dan voel ik me soms wel een beetje minder omdat ik best dom ben. Heb een disharmonische iq profiel. Terwijl zij een extreem intelligent is
Klik om te vergroten...
Jij voelt je altijd de mindere. Niets nieuws onder de zon. Maar het hoeft niet he, want je bent niets minder dan een ander.

Ben je nog in behandeling trouwens? Zo ja dan ben ik wel benieuwd wat jouw behandelaars vinden van jouw romantische plannen en acties.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dakloos momenteel na een aanval van mijn dominante stiefmoeder. Opleiding naar de kloten waar ik nu niet meer aan kan werken heb geen eigen plek meer. Kan me stiefma wel vermoorden vieze vuile kutwijf.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
AntiBenzo1312 zei:
Dakloos momenteel na een aanval van mijn dominante stiefmoeder. Opleiding naar de kloten waar ik nu niet meer aan kan werken heb geen eigen plek meer. Kan me stiefma wel vermoorden vieze vuile kutwijf.
Klik om te vergroten...
Wat heb je allemaal uitgespookt dan?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan je niet bij je vriendin intrekken?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Wat heb je allemaal uitgespookt dan?
Klik om te vergroten...
Heb mezelf verdedigd en een glas kapot geslagen. Me vader heeft me vroeger mishandeld en kiest de kinderen van mijn stiefmoeder boven zijn eigen kinderen. Mijn stiefmoeder is een enorm dominante vrouw en een extreme narcist. Zij heeft de broek aan in huis en ik ben mijn eigen vader door haar helemaal verloren hij is totaal veranderd en de spanning in huis is gewoon heel hoog.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
AntiBenzo1312 zei:
Heb mezelf verdedigd en een glas kapot geslagen. Me vader heeft me vroeger mishandeld en kiest de kinderen van mijn stiefmoeder boven zijn eigen kinderen. Mijn stiefmoeder is een enorm dominante vrouw en een extreme narcist. Zij heeft de broek aan in huis en ik ben mijn eigen vader door haar helemaal verloren hij is totaal veranderd en de spanning in huis is gewoon heel hoog.
Klik om te vergroten...
Volgens mij speelt dit al veel langer... Wat ik me dan vooral af vraag is waarom je nog thuis woont? Afgelopen zomer liep je te pochen hoeveel je per maand op je rekening kreeg. Huur een kamer. Rust en ontspanning is veel waard.

Hoe heb je je verdedigd, wat was de context?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ga je nog steeds naar een psycholoog toe? Of gewoon iemand waarmee je kan praten en je verder kan helpen? Inderdaad op jezelf gaan lijkt mij wel een goed plan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
AntiBenzo1312 zei:
Heb mezelf verdedigd en een glas kapot geslagen. Me vader heeft me vroeger mishandeld en kiest de kinderen van mijn stiefmoeder boven zijn eigen kinderen. Mijn stiefmoeder is een enorm dominante vrouw en een extreme narcist. Zij heeft de broek aan in huis en ik ben mijn eigen vader door haar helemaal verloren hij is totaal veranderd en de spanning in huis is gewoon heel hoog.
Klik om te vergroten...
Hier is veel meer aan de hand dan alleen dat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."