#1
Mijn persoonlijke ervaring met THC in het algemeen, of dit nou hasj of wiet is, is dat er eigenlijk amper werkelijk een echte verslaving is (waarschijnlijk triggered dit heel veel mensen). Ik heb het dan ook nooit gebruikt om pijn of iets mentaals te verdoven maar puur voor genot en ontspanning. Mogelijk maakt dat verschil.
Wel heb ik 10 jaar achter elkaar elke dag wiet gerookt (zo'n 1 gram extreem sterke wiet per dag (3 dikke joints per avond) tijdens een 40 uur baan). Als je over een span van een paar maanden afbouwt en dan cold turkey stopt valt het best mee. Het enige wat je echt merkt is dat je dromen vreselijk worden. Zo erg dat je bijna weer wiet/hasj wilt gaan roken om niet elke nacht nachtmerries te krijgen..
Verder merkte ik overdag helemaal niets. Vooral het moment dat je thuiskomt van school/werk en ff wil ontspannen, maar dit niet kan, is het ergste, maar daar ben je best snel overheen naar mijn mening.
Van de verslavingen die ik heb verslagen, is wiet wel de minst impactvolle geweest als ik erover terug denk. Ja, de nachten zijn kut, maar daar blijft het (voor mij) ook wel bij. Het is net als gewoon roken iets wat je moet willen (zeg ik terwijl ik nu een peuk rook). Het is de mindset die je kan laten stoppen. Het zijn niet de (ernstige) lichamelijke gevolgen zoals bij cold turkey opioides (en uiteraard veel meer dingen). of zoals ik zelf heb ervaren met cold turkey amphetamine dat je een week lang op bed ligt door gebrek aan natuurlijke energie (na 5 jaar dagelijks gebruik).
Mijn advies is dan ook, probeer eerst te minderen met blowen. tot je nog "maar" 5 gram in een maand rookt. Als je dan abrupt stopt valt het enorm mee. Als je van 5 gram per dag naar 0 gram per dag gaat is het bijzonder pijnlijk.
Wel heb ik 10 jaar achter elkaar elke dag wiet gerookt (zo'n 1 gram extreem sterke wiet per dag (3 dikke joints per avond) tijdens een 40 uur baan). Als je over een span van een paar maanden afbouwt en dan cold turkey stopt valt het best mee. Het enige wat je echt merkt is dat je dromen vreselijk worden. Zo erg dat je bijna weer wiet/hasj wilt gaan roken om niet elke nacht nachtmerries te krijgen..
Verder merkte ik overdag helemaal niets. Vooral het moment dat je thuiskomt van school/werk en ff wil ontspannen, maar dit niet kan, is het ergste, maar daar ben je best snel overheen naar mijn mening.
Van de verslavingen die ik heb verslagen, is wiet wel de minst impactvolle geweest als ik erover terug denk. Ja, de nachten zijn kut, maar daar blijft het (voor mij) ook wel bij. Het is net als gewoon roken iets wat je moet willen (zeg ik terwijl ik nu een peuk rook). Het is de mindset die je kan laten stoppen. Het zijn niet de (ernstige) lichamelijke gevolgen zoals bij cold turkey opioides (en uiteraard veel meer dingen). of zoals ik zelf heb ervaren met cold turkey amphetamine dat je een week lang op bed ligt door gebrek aan natuurlijke energie (na 5 jaar dagelijks gebruik).
Mijn advies is dan ook, probeer eerst te minderen met blowen. tot je nog "maar" 5 gram in een maand rookt. Als je dan abrupt stopt valt het enorm mee. Als je van 5 gram per dag naar 0 gram per dag gaat is het bijzonder pijnlijk.