Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
167 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Super bezig :thumbsup:

Het is eigenlijk een heel diep en ingrijpend iets, het voelen van je gevoelens en het helemaal volgen ervan naar hun kern.

Durf ik het te zeggen... Het verandert je. Dingen die je had aangenomen over jezelf en zelfs realiteit worden hevig op de proef gesteld als je echt door gaat met onderzoeken wat een gevoel is en waar het weg komt.

Het is een intense maar super mooie ontdekkingsreis!
Klik om te vergroten...
Verschrikkelijk vermoeiend ook😂. Heb gister ruzie gehad met mijn vriendin. Omdat ik een oude vriendin had toegevoegd op snapchat daarom was ze wantrouwend omdat ik 3maand geleden had gezegd dat ik liever geen vrouwen op me snapchat wou omdat ik me niet kon gedragen. Dus dat spookt nog wel door me hoofd en veel over het verleden nadenken. Je hebt er geen controle over. Dus ik probeer het te laten gaan. Ik heb alleen invloed op de tegenwoordige tijd. En niet op het verleden dat is gebeurd.

Merk dat op zulke momenten het woord hasj ook veel rondspookt. Me hoofd zegt nu bijv doe maar een pijpje na school.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
trippymeeuw zei:
Verschrikkelijk vermoeiend ook😂. Heb gister ruzie gehad met mijn vriendin. Omdat ik een oude vriendin had toegevoegd op snapchat daarom was ze wantrouwend omdat ik 3maand geleden had gezegd dat ik liever geen vrouwen op me snapchat wou omdat ik me niet kon gedragen. Dus dat spookt nog wel door me hoofd en veel over het verleden nadenken. Je hebt er geen controle over. Dus ik probeer het te laten gaan. Ik heb alleen invloed op de tegenwoordige tijd. En niet op het verleden dat is gebeurd.

Merk dat op zulke momenten het woord hasj ook veel rondspookt. Me hoofd zegt nu bijv doe maar een pijpje na school.
Klik om te vergroten...
Kan ik me wat bij voorstellen.

Het toelaten van gevoelens/controle loslaten/accepteren is een skill die valt te ontwikkelen. Best vergelijkbaar met een instrument leren spelen eigenlijk: super lastig in het begin, je weet eerst echt niet wat je doet. Maar dan begin je gevoelsmatig te leren hoe je het doet en wordt het makkelijker tot later op het punt dat het zelfs kan lijken voor anderen dat het moeiteloos voor je is. En ergens wordt het dat dan ook, maar pas nadat je het gevoelsmatig eigen hebt gemaakt na veel vallen en opstaan. Hoe meer je ermee bezig bent, hoe sneller het makkelijker zal worden.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Kan ik me wat bij voorstellen.

Het toelaten van gevoelens/controle loslaten/accepteren is een skill die valt te ontwikkelen. Best vergelijkbaar met een instrument leren spelen eigenlijk: super lastig in het begin, je weet eerst echt niet wat je doet. Maar dan begin je gevoelsmatig te leren hoe je het doet en wordt het makkelijker tot later op het punt dat het zelfs kan lijken voor anderen dat het moeiteloos voor je is. En ergens wordt het dat dan ook, maar pas nadat je het gevoelsmatig eigen hebt gemaakt na veel vallen en opstaan.
Klik om te vergroten...
Dat is ook zo. Heb net met de s-ggz gebeld. Ze nemen binnenkort contact met mij op voor het screenen. Wachtrij 6 fk maand
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Dat is ook zo. Heb net met de s-ggz gebeld. Ze nemen binnenkort contact met mij op voor het screenen. Wachtrij 6 fk maand
Klik om te vergroten...
Is toch niet normaal meer.

Maar goed dan dat je daarnaast voor jezelf al bezig bent.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Is toch niet normaal meer.

Maar goed dan dat je daarnaast voor jezelf al bezig bent.
Klik om te vergroten...
Precies
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het klinkt alsof je aan zelfmedicatie doet. En ik lees eigenlijk niet een duidelijke motivatie waarom je wil stoppen. Terwijl er een hele duidelijke motivatie is waarom je jointjes rookt, namelijk om erge angsten/trauma's aan te kunnen. Het lijkt me daarom echt heel moeilijk om te stoppen als er zo weinig tegen is en zoveel voor. Misschien is dit iets om te beseffen?

De wachtlijsten bij de S-ggz zijn inderdaad krankzinnig. Maar misschien kun je eerder terecht bij verslavingszorg? Ik kan me voorstellen dat dit een grote stap is en misschien even een 'kloink' moment voor je is. Maar weet je, eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Of je je problemen nu vanuit A of vanuit B aanvliegt, het gaat erom dat je zonder dusdanige angsten leeft dat je kunt kiezen voor iets wat je ontspant.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
CaRRita zei:
Het klinkt alsof je aan zelfmedicatie doet. En ik lees eigenlijk niet een duidelijke motivatie waarom je wil stoppen. Terwijl er een hele duidelijke motivatie is waarom je jointjes rookt, namelijk om erge angsten/trauma's aan te kunnen. Het lijkt me daarom echt heel moeilijk om te stoppen als er zo weinig tegen is en zoveel voor. Misschien is dit iets om te beseffen?

De wachtlijsten bij de S-ggz zijn inderdaad krankzinnig. Maar misschien kun je eerder terecht bij verslavingszorg? Ik kan me voorstellen dat dit een grote stap is en misschien even een 'kloink' moment voor je is. Maar weet je, eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Of je je problemen nu vanuit A of vanuit B aanvliegt, het gaat erom dat je zonder dusdanige angsten leeft dat je kunt kiezen voor iets wat je ontspant.
Klik om te vergroten...
Zal dat helpen zo’n kliniek ook voor mijn andere problemen? En word dit vergoed? En hoelang moet je wachten?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
omg wat een emoties om dit allemaal mee te lezen in dit topic denken aan zelfmoord einde relatie heftige dingen allemaal
ik bewonder wel dat je toch doorzet en nog onder ons bent :)
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
CaRRita zei:
Het klinkt alsof je aan zelfmedicatie doet. En ik lees eigenlijk niet een duidelijke motivatie waarom je wil stoppen. Terwijl er een hele duidelijke motivatie is waarom je jointjes rookt, namelijk om erge angsten/trauma's aan te kunnen. Het lijkt me daarom echt heel moeilijk om te stoppen als er zo weinig tegen is en zoveel voor. Misschien is dit iets om te beseffen?

De wachtlijsten bij de S-ggz zijn inderdaad krankzinnig. Maar misschien kun je eerder terecht bij verslavingszorg? Ik kan me voorstellen dat dit een grote stap is en misschien even een 'kloink' moment voor je is. Maar weet je, eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Of je je problemen nu vanuit A of vanuit B aanvliegt, het gaat erom dat je zonder dusdanige angsten leeft dat je kunt kiezen voor iets wat je ontspant.
Klik om te vergroten...
Ja ik rook een pijp hasj voor ontspanning en rust. En fun wat ik vind het leuk om in mijn bureaustoel te zitten en dan of muziek te luisteren of te gamen. Ik heb ook dagen dat het prima lukt. Maar vandaag was een lastige dag. Ben wel overal op komen dagen heb gesport een goede sessie gehad. Ik ben naar school geweest. Ik heb echt perfect volgens mijn schema gegeten.
Ik ga nu ook mijn meditatie opschroeven naar 2x per dag. 1x sochtends en 1x savonds
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
CaRRita zei:
Het klinkt alsof je aan zelfmedicatie doet. En ik lees eigenlijk niet een duidelijke motivatie waarom je wil stoppen. Terwijl er een hele duidelijke motivatie is waarom je jointjes rookt, namelijk om erge angsten/trauma's aan te kunnen. Het lijkt me daarom echt heel moeilijk om te stoppen als er zo weinig tegen is en zoveel voor. Misschien is dit iets om te beseffen?

De wachtlijsten bij de S-ggz zijn inderdaad krankzinnig. Maar misschien kun je eerder terecht bij verslavingszorg? Ik kan me voorstellen dat dit een grote stap is en misschien even een 'kloink' moment voor je is. Maar weet je, eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Of je je problemen nu vanuit A of vanuit B aanvliegt, het gaat erom dat je zonder dusdanige angsten leeft dat je kunt kiezen voor iets wat je ontspant.
Klik om te vergroten...
Ik zit al te kijken naar een VNN kliniek hier in de buurt. 1 dichtbij is Eelde ik ga er morgen heenbellen ik weet niet hoe mijn vriendin hierop gaat reageren. Want ik vind mezelf niet zo verslaafd dat ik moet stoppen met alle drugs. Want ik vind af en toe een technofeest pakken erg leuk met een beetje Xtc. Alleen dat veel gebruik maken van cannabis en ook doordeweeks moet stoppen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ga morgen bellen naar VNN om informatie te vragen. Ik weet niet hoelang ik moet wachten. Maar ik wil wachten met mijn opname na 20mei. Daarna kan ik opgenomen worden
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het lijkt me in ieder geval een telefoontje waard, heel goed dat je dit gaat onderzoeken. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar als jij je gebruik problematisch vindt, dan is er genoeg aanleiding om met verslavingszorg in zee te gaan. Waarschijnlijk heb je een verwijzing van je huisarts nodig. Die je krijgt op het moment dat jij je gebruik als problematisch ervaart. Maar nogmaals, ik zie dat niet zo duidelijk terug in je verhaal hier.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
CaRRita zei:
Het lijkt me in ieder geval een telefoontje waard, heel goed dat je dit gaat onderzoeken. Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar als jij je gebruik problematisch vindt, dan is er genoeg aanleiding om met verslavingszorg in zee te gaan. Waarschijnlijk heb je een verwijzing van je huisarts nodig. Die je krijgt op het moment dat jij je gebruik als problematisch ervaart. Maar nogmaals, ik zie dat niet zo duidelijk terug in je verhaal hier.
Klik om te vergroten...
Ja ik vind het nog niet problematisch. Maar mijn andere problemen wel
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
10mg melatonine op nu ff wachten tot ik moe word👍🏼
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
trippymeeuw zei:
Ja ik rook een pijp hasj voor ontspanning en rust. En fun wat ik vind het leuk om in mijn bureaustoel te zitten en dan of muziek te luisteren of te gamen.
Klik om te vergroten...
Daar deed ik het ook voor (maar dan wiet).

Het probleem daarmee is denk ik, dat in vergelijking met dat "alles is leuk gevoel" nuchterheid heel snel aan gaat voelen als saai/flauwtjes. Zelfs al heb je in principe geen of weinig last van iets wanneer je nuchter bent, in vergelijking met wiet voelen dingen wel heel saai aan.

Het is een zaak van nuchterheid leren (her)waarderen denk ik. En als ik eerlijk ben: ik denk niet dat dat gaat lukken op deze manier van af en aan gebruiken. Want zit je niet eigenlijk op de tijden dat je niet high bent uit te kijken naar wanneer je weer wiet kunt/mag doen en alles weer leuker/interessanter is? Nuchterheid krijgt zo nooit de kans om echt gewaardeerd te worden.

Misschien projecteer ik hier teveel.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Ja ik vind het nog niet problematisch. Maar mijn andere problemen wel
Klik om te vergroten...
Voor zover ik op basis van jouw berichten kan lezen, lijkt me jouw gebruik van hasj nog geen probleem. Maar je hebt wel moeilijkheden die je het beste kunt aanpakken i.p.v. ze onder het spreekwoordelijke tapijt te vegen door te veel te blowen.

Ik denk dat je nog op tijd bent om de hasj geen extra probleem te laten worden. Ga er bewust mee om en probeer wat vaker om zonder pijpje hasj een dag af te sluiten. Het is trouwens een goed teken dat je nog naar de sportschool gaat en je school nog serieus neemt.

Het gaat je vast lukken om hasj geen extra probleem te laten worden. Succes!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Daar deed ik het ook voor (maar dan wiet).

Het probleem daarmee is denk ik, dat in vergelijking met dat "alles is leuk gevoel" nuchterheid heel snel aan gaat voelen als saai/flauwtjes. Zelfs al heb je in principe geen of weinig last van iets wanneer je nuchter bent, in vergelijking met wiet voelen dingen wel heel saai aan.

Het is een zaak van nuchterheid leren (her)waarderen denk ik. En als ik eerlijk ben: ik denk niet dat dat gaat lukken op deze manier van af en aan gebruiken. Want zit je niet eigenlijk op de tijden dat je niet high bent uit te kijken naar wanneer je weer wiet kunt/mag doen en alles weer leuker/interessanter is? Nuchterheid krijgt zo nooit de kans om echt gewaardeerd te worden.

Misschien projecteer ik hier teveel.
Klik om te vergroten...
Dat laatste heb ik wel dat ik uitkijk naar het weekend
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je van kleine dingen al paniek ervaart, zou ik zeker geen hasj/wiet of überhaupt geen THC meer nemen. Althans, ik heb dat zelf destijds ondervonden. Iedereen werkt natuurlijk anders
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
BenzoLiefhebber zei:
Als je van kleine dingen al paniek ervaart, zou ik zeker geen hasj/wiet of überhaupt geen THC meer nemen. Althans, ik heb dat zelf destijds ondervonden. Iedereen werkt natuurlijk anders
Klik om te vergroten...
Hasj werkt voor mij top. Maar het doordeweekse gebruik is niet goed. Gewoon lekker in het weekend houden.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
*modknip*

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."