Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
166 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even tussendoor, ik vind het knap hoe goed je het G-schema oppakt en ermee oefent! Ga zo door!๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿคฉ
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Torchic zei:
Even tussendoor, ik vind het knap hoe goed je het G-schema oppakt en ermee oefent! Ga zo door!๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿคฉ
Klik om te vergroten...
Thanks alleen ik wil nog meer leren. Vooral over helpende gedachtes een soort schema daarvoor. Maar ik heb ook erg veel boeken liggen nog. Alleen heb deze week veel werkuren. Morgen ook weer een drukke dag
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn stemmingen zijn heel wisselend gister ochtend werd ik heel vrolijk en euforisch wakker maar dat kan 8uur later weer helemaal depri zijn. Komt dat door de citalopram of ben ik manisch
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippymeeuw zei:
Thanks alleen ik wil nog meer leren. Vooral over helpende gedachtes een soort schema daarvoor. Maar ik heb ook erg veel boeken liggen nog. Alleen heb deze week veel werkuren. Morgen ook weer een drukke dag
Klik om te vergroten...
Niet moeilijker maken voor jezelf dan het is hoor! Ik had dit letterlijk zelf kunnen schrijven haha, maar je hoeft niet in een keer alles te weten en lezen! Babysteps helpen je ook vooruit (:

Het G schema geeft inzicht in welke gedachtes ervoor zorgden dat je ontevreden was over een situatie, en welke aannames/ overtuigingen daaraan ten gronde liggen. Vaak zijn deze overtuigingen en gedachten niet behulpzaam. Ze geven negatieve gevoelens en leiden tot negatief gedrag (zoals be middelenmisbruik). Helpende gedachten geven juist positiviteit en oplossingsgericht gedrag. Als je dus goed je G schemaโ€™s analyseert, zie je op den duur een patroon aan negatieve gedachtes, die je een kut gevoel geven en tot kut acties leiden. Het idee is dan, dat je afstand probeert te nemen van deze niet helpende gedachtes, en ze omzet tot helpende gedachtes. MAARRRRRR dit is echt zo makkelijk niet hoor, en wat je nu doet met die G-schemaโ€™s is dus zeker de eerste stap. Anders vallen er ook geen patronen te ontdekken.

Ik moet nu iedere dag een mooi moment o.i.d. schrijven. Dat is best makkelijk, want ik heb een heel leuk leven. Vervolgens moet ik iets moeilijks doen, namelijk: opschrijven wat dit zegt over MIJ. M.a.w.: wat heb ik gedaan om iets positiefs te creeeren, welke kwaliteiten heb ik, welke bijdragen heb ik. Uiteindelijk kan ik deze dingen ook weer analyseren, en daar mijn helpende gedachtes op โ€˜baserenโ€™. Dit helpt mij heel erg, omdat ik mezelf altijd alleen verantwoordelijk stel voor negatieve dingen en nooit voor positieve. Dat is bij mij dus een negatieve gedachte: ik heb de aanname dat ik altijd kritisch op mezelf moet zijn om mezelf te kunnen verbeteren. Terwijl ik eigenlijk ook weet: ik reageer goed op positieve feedback. Dus moet ik mezelf die meer geven.

Helpt dit je een beetje?

trippymeeuw zei:
Wil ook even iets positiefs benoemen. Ik ben nu aan het werk en ik was helemaal in een positieve gedachte aan het verdwalen/dagdromen. Ik zag mezelf al met mijn volgende loon in mijn favo sneaker store staan in de stad๐Ÿ˜‚. Dat is wel een voordeel aan mijn mind mijn mind is heel creatief qua denken maar dat is tegelijk ook een nadeel
Klik om te vergroten...
Lekker bezig hoor pik. Pak ze.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ffkes wat google hits, die leggen het misschien beter uit dan ik:

Creรซer helpende gedachten - Psychologiepraktijk van Buuren

Gebeurtenissen bepalen gevoel. Je hebt invloed op wat je denkt, voelt en doet en welke gevolgen dit heeft.
psychologiepraktijkvanbuuren.nl psychologiepraktijkvanbuuren.nl

BEVRAAG JE GEDACHTENโ€‹

Nu dat je weet welke gedachten voor je gevoel zorgen, kan je checken of deze gedachten eigenlijk wel kloppen. Je kan onderzoeken of er een betere denkwijze is. Zo kan je negatieve denkpatronen bevragen met:
  • Hoeveel bewijs heb je dat deze gedachte kloppend is?
  • Is dat wat je denkt al eens echt gebeurd?
  • Waaraan kan je zien dat je gedachten kloppend zijn?
  • Stel dat je gedachte waar is, wat is dan het ergste wat er kan gebeuren?
  • Stel dat dat gebeurd, hoe ga je er dan mee om?
Klik om te vergroten...

VERVANG NIET HELPENDE DENKPATRONEN DOOR HELPENDE DENKPATRONENโ€‹

Aan de hand van de antwoorden op de vragen die je net gesteld hebt, kan je jouw gedachten aanpassen. Schrijf voor de remmende gedachte een helpende gedachte op.
Bijvoorbeeld:
Niet helpende gedachte: Mijn vriend wilt niet met mij praten, omdat hij mij niet aardig vindt.
Helpende gedachte: Mijn vriend wilt niet met mij praten, omdat hij het druk heeft.
Niet helpende gedachte: Straks ben ik de reden dat het gesprek stilvalt, omdat ik iets doms zeg.
Helpende gedachte: Als ik blijf bij het onderwerp waarover gepraat wordt of als ik vragen stel, kan ik weinig verkeerds zeggen. Als het stilvalt, kan dat ook aan de ander liggen
Door de helpende gedachten op te schrijven, merk je dat er ook andere denkwijzen zijn. Sta stil bij de helpende gedachten die je voor de niet helpende gedachten in de plaats kan zetten. Het wordt steeds makkelijker om in je hoofd remmende denkpatronen om te zetten in helpende denkpatronen wanneer je vaak leest hoe je eerder negatieve gedachten hebt weerlegd. Als je dit vaak oefent, verdwijnen de niet helpende gedachten en creรซer je zelf helpende gedachten.
Klik om te vergroten...
https://wijzijnmind.nl/psychische-klachten/psychipedia/cognitieve-therapie

TIP: Zet helpende gedachten in

Blokkerende gedachten zijn gedachten die je een onprettig gevoel geven of die je weerhouden om dingen te doen. Ze zijn niet helpend, veroorzaken stress en overbelasting en bemoeilijken het bereiken van een doel. Je eigen gedachten kunnen het je dus moeilijker maken om je doel te behalen. Je kunt...
hersenz.nl hersenz.nl
1688573011937.png1688572899907.png1688572938436.jpeg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
trippymeeuw zei:
Mijn stemmingen zijn heel wisselend gister ochtend werd ik heel vrolijk en euforisch wakker maar dat kan 8uur later weer helemaal depri zijn. Komt dat door de citalopram of ben ik manisch
Klik om te vergroten...
Het kan toeval zijn, soms is het een teken dat een antidepressivum gaat aanslaan; paar uur goed en dan hups weer naar beneden.
Manisch denk ik niet, komt wel eens voor maar meestal bij een bipolaire depressie.
Don't worry. :smirk:
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Relmuis zei:
Het kan toeval zijn, soms is het een teken dat een antidepressivum gaat aanslaan; paar uur goed en dan hups weer naar beneden.
Manisch denk ik niet, komt wel eens voor maar meestal bij een bipolaire depressie.
Don't worry. :smirk:
Klik om te vergroten...
Ja ik was gister zo euforisch me vriendin vond het gwn vreemd om me zo te zien. Hoop dat het aanslaat dan :) ben wel chagrijnig dat de HA gwn niet terugbelt
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
trippymeeuw zei:
Ik had rustig kunnen blijven en geen alcohol erbij moeten nemen. Maar op dat moment leek dat mijn oplossing om toch in slaap te kunnen vallen.
Klik om te vergroten...

Maar rustig blijven is makkelijker gezegd dan gedaan ๐Ÿ˜‚

Vandaar ook goed om daar wat tools voor te hebben die je ook in kan zetten. Een van de belangrijkste is denk ik toch: praten over je gevoel.

En als dat een brug te ver is, erover schrijven.

Verder kunnen dingen als ademhalingstechnieken enorm helpend zijn. Voor mij is ademhaling toch nog steeds de basis van bijna alles haha
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Maar rustig blijven is makkelijker gezegd dan gedaan ๐Ÿ˜‚

Vandaar ook goed om daar wat tools voor te hebben die je ook in kan zetten. Een van de belangrijkste is denk ik toch: praten over je gevoel.

En als dat een brug te ver is, erover schrijven.

Verder kunnen dingen als ademhalingstechnieken enorm helpend zijn. Voor mij is ademhaling toch nog steeds de basis van bijna alles haha
Klik om te vergroten...
Om zulke momenten helpt ademhaling ook niet meer. Maar wat iedereen stuurt in mijn topic ga ik nog thuis goed doornemen. En ik blijf gewoon hier posten hier kan ik altijf praten over mijn gevoel 24/7. En g schema blijf ik plaatsen en ik ga die helpende gedachtes eens uitzoeken wat mensen in mijn topic hebben gezegd.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Merk wel dat ik meestal met onrust gevoel wakker word dan neem ik me 20 mg citalopram gelijk. Meestal hangt het er vanaf hoe de dag loopt en begint qua sfeer hoe mijn dag gaat verlopen.

Waar ik wel heel erg last van heb is dat ik bijna niet meer klaarkom tijdens seks ik moet wel heeeeel erg mijn best doen. Begin vond ik dit wel top omdat ik lang door kon maar om zelf continu geen hoogtepunt te bereiken is niet altijd fijn. Heb ook contact gehad met VNN ik heb 17juli mijn intake van 2uur bij dezelfde vrouw. Ik pas prima bij hun qua behandeling. Ze hebben zelfs nog een optie dat ik naast mijn behandeling ook nog gesprekken kan gaan voeren met een relatietherapeut.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik volg dit topic nog steeds, zeer goede adviezen worden hier gegeven, en ergens hoop ik dat ik ze zelf ook ga toepassen.

jij bent al op een goede weg dus @trippymeeuw ๐Ÿฅฐ ,
"kan niet bestaat niet" luidde de gezegde ooit die mijn ouders zeiden
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Nou ik vind het eerder nieuwsgierigheid of een soort van thrill seeking dan pedofilie. Maargoed, je bent er over na aan het denken en je leert op een gegeven moment wel inzien dat je gedachten soms tegen je werken maar dat je jouw perspectief wel degelijk kunt omdenken.

Ik wou dat ik daar al op mโ€™n 22e mee was begonnen!

Opa heeft gesproken ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Alsnog voel ik mij wel schuldig dat ik mastuberend naar die beelden heb gekeken. En vgm ben ik zelfs gekomen op een -16filmpje die voorbij kwam daarna gelijk alles verwijderd. Want ik vind het echt walgelijk. Daarna nooit meer telegram gedownload en op deepweb gekeken. Zoals jij zegt het is thrill seeking.

Wat ik hier zeg roept nu ook bij mij negatieve energie op. Vooral veel walging en spijt gevoelens. Deze gedachte roept momenteel onrust op en geeft spanning
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Net met de HA gebeld, dosis blijft gewoon op 20mg gemeld dat ik seksuele bijwerkingen heb huisarts heeft benoemd dat ik 3week op 10mg zat en dat 20mg echt de startdosis is om effecten te voelen. En dat de seksuele bijwerkingen meestal wel bijtrekken.

17juli moet ik naar VNN voor mijn intake met de huisarts afgesproken dat de Xanax erbij blijft en dat ik dat verder met VNN afhandel. Ik had gister voor het slapen 1.0mg xanax genomen. En hij kickte in ik dacht gewoon in me hoofd dat ik high was mijn gedachte zei ook gewoon oh yeah dit is de xanax. โ€œHeel slecht ik weet het maar het voelde wel erg lekkerโ€
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
niks gegeten en dan xanax :openmouth:

ik zou echt proberen te eten al is het brinta/drinkontbijt oid
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
mocht je opzoek zijn naar een AD zonder die bijwerkingen raad ik bupropion aan
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
mocht je opzoek zijn naar een AD zonder die bijwerkingen raad ik bupropion aan
Klik om te vergroten...
Huisarts zei vooral dat het bekend is. En dat het meestal wegtrekt ik zie het nog even aan anderz moeten we wss switchen naar iets anders
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
trippymeeuw zei:
Alsnog voel ik mij wel schuldig dat ik mastuberend naar die beelden heb gekeken. En vgm ben ik zelfs gekomen op een -16filmpje die voorbij kwam daarna gelijk alles verwijderd. Want ik vind het echt walgelijk. Daarna nooit meer telegram gedownload en op deepweb gekeken. Zoals jij zegt het is thrill seeking.

Wat ik hier zeg roept nu ook bij mij negatieve energie op. Vooral veel walging en spijt gevoelens. Deze gedachte roept momenteel onrust op en geeft spanning
Klik om te vergroten...
Ik zit erg met deze gedachte :(๐Ÿ˜ข
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
hopen dat het beter wordt :)
zelf heb ik alleen ervaring met es-citalopram en toen ik last had van teveel bijwerkingen niet alleen op sexsueel vlak overgestap op bupropion al is dat al wel jaren geleden
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
hopen dat het beter wordt :)
zelf heb ik alleen ervaring met es-citalopram en toen ik last had van teveel bijwerkingen niet alleen op sexsueel vlak overgestap op bupropion al is dat al wel jaren geleden
Klik om te vergroten...
Heb wel het idee dat citalopram gaat werken bij mij. Alleen seksueel even kijken van hoe en wat en de komende weken aankijken want dit is de 2e week op 20mg. Mag de weken pas tellen dat ik op 20mg zit. En miss over 2week verhogen. Maarja me libido is niet minder dat niet
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
leuk weetje :
escitalopram en citalopram zijn 2 verschillende versies van 1 medicijn , wist ik zelf ook niet

misschien ooit weer eens denken aan medicatie om de scherpe kanten van het leven iets in te dammen

Citalopram en escitalopram zijn beide antidepressiva en nauw met elkaar verbonden. Escitalopram is het zuivere S-enantiomeer, vandaar de naam, "es-citalopram". Citalopram is een racemisch mengsel, een mix van S- en R-enantiomeren.

Escitalopram heeft een kortere halfwaardetijd en wordt meer voorgeschreven bij de behandeling van algemene angststoornissen. Er zijn sterke aanwijzingen dat dit medicijn effectiever is bij de behandeling van depressie. Waar hierbij de optimale dosis 10 mg per dag is, is die voor Citalopram 20 mg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."