Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
164 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
annihilation zei:
Ja of van een dag ofzo

Of gewoon wat je in een week doet naast je werk.
Klik om te vergroten...
Morgen bijvoorbeeld van 8tot 15:00 stage. Daarna sporten + cardio. Dan naar huis en rustig aandoen. Gamen en muziek luisteren. En dan is het maandag
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#2
AntiBenzo1312 zei:
Morgen bijvoorbeeld van 8tot 15:00 stage. Daarna sporten + cardio. Dan naar huis en rustig aandoen. Gamen en muziek luisteren. En dan is het maandag
Klik om te vergroten...
Oké. 👍

Carbon gym in Groningen stad is ook wel een leuke gym met vet materiaal 👌
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Oké. 👍

Carbon gym in Groningen stad is ook wel een leuke gym met vet materiaal 👌
Klik om te vergroten...
Zal ik eens een keer gaan kijken bedankt voor de tip
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Update


Hey jongens!
Tijdje niks van mij gehoord. Ik krijg binnenkort een plek binnen beschermd wonen aangeboden waar ik rustig tot mezelf kan komen en aan me doelen kan werken.

Ben nu een 7dagen helemaal gestopt met blowen. Ik was er klaar mee. Elke keer zei ik tegen mezelf dat ik alleen in het weekend zou blowen. Maar dat werd altijd doordeweeks ook. Tot ik echt op gegeven moment me bed ni meer uit kwam en echt 16uur lang kon slapen. Tot dacht ik is dit echt wie ik ben? Vanaf dat moment het roer volledig opgegooid. Vanaf dag 1 een enorme boost aan energie, meer motivatie, doe meer dingen op een dag, betere conditie, sterker in de gym, vrolijker, zelfverzekerder, ambitieus. En denk ik bij mezelf waarom doe je dat jezelf aan? Je zit gewoon letterlijk bij elke joint een briefje van 10€ op te roken. Ik bespaar 2500€ per jaar tot de stoppen met blowen😳
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welke doelen wil je behalen in 2025? Goed dat je stopt met blowen 👍
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#6
annihilation zei:
Welke doelen wil je behalen in 2025? Goed dat je stopt met blowen 👍
Klik om te vergroten...
Diploma halen. Starten met kb/mma. Goede conditie bouwen/fit worden. Sterker worden met fitness. Niet teveel in vet aankomen in mijn bulk. Voeding mooi strak houden.

Ene kant ben ik ook blij dat ik met meerdere mensen op een locatie kan wonen. Zo kan ik mijn sociale skills ook wat meer uitbreiden en wellicht mensen ontmoeten die ook shit hebben meegemaakt. Ik denk dat ik echt goed op z’n plek kan groeien. Heb thuis niet altijd de juiste dingen mee gekregen. Veel dingen beantwoorden met agressie. Altijd agressie in huis gehad. Dus ik weet niet beter. Het mooie is ook dat ik een indicatie heb dus ik hoef geen huur en gas en licht te betalen, dus qua financiën komt het goed uit. Ik kan daar heel goed sparen en dan uiteindelijk echt op mezelf.

Zou ook even foto’s toevoegen voor de fitness liefhebbers. Op de linker foto was ik 74.9kg en rechts ben ik 82.5kg. Veel gegroeid ook qua spiermassa zie ik zelf wel. Nou ben ik benieuwd wat jullie zien? Zien jullie verschil?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
AntiBenzo1312 zei:
Diploma halen. Starten met kb/mma. Goede conditie bouwen/fit worden. Sterker worden met fitness. Niet teveel in vet aankomen in mijn bulk. Voeding mooi strak houden.

Ene kant ben ik ook blij dat ik met meerdere mensen op een locatie kan wonen. Zo kan ik mijn sociale skills ook wat meer uitbreiden en wellicht mensen ontmoeten die ook shit hebben meegemaakt. Ik denk dat ik echt goed op z’n plek kan groeien. Heb thuis niet altijd de juiste dingen mee gekregen. Veel dingen beantwoorden met agressie. Altijd agressie in huis gehad. Dus ik weet niet beter. Het mooie is ook dat ik een indicatie heb dus ik hoef geen huur en gas en licht te betalen, dus qua financiën komt het goed uit. Ik kan daar heel goed sparen en dan uiteindelijk echt op mezelf.

Zou ook even foto’s toevoegen voor de fitness liefhebbers. Op de linker foto was ik 74.9kg en rechts ben ik 82.5kg. Veel gegroeid ook qua spiermassa zie ik zelf wel. Nou ben ik benieuwd wat jullie zien? Zien jullie verschil?
Klik om te vergroten...
Reken jezelf nog maar niet rijk. Waarschijnlijk moet je een eigen bijdrage betalen naar inkomen :)
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Reken jezelf nog maar niet rijk. Waarschijnlijk moet je een eigen bijdrage betalen naar inkomen :)
Klik om te vergroten...
Is de woning onderdeel van uw zorg (u betaalt geen huur uit uw eigen inkomen)? Dan is de eigen bijdrage afhankelijk van uw inkomen

Zal toch altijd goedkoper zijn dan volle mep huur betalen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Reken jezelf nog maar niet rijk. Waarschijnlijk moet je een eigen bijdrage betalen naar inkomen :)
Klik om te vergroten...
annihilation zei:
Is de woning onderdeel van uw zorg (u betaalt geen huur uit uw eigen inkomen)? Dan is de eigen bijdrage afhankelijk van uw inkomen

Zal toch altijd goedkoper zijn dan volle mep huur betalen.
Klik om te vergroten...
Nope heb een indicatie geregeld ik hoef alleen maar 20€ per maand te betalen aan CAK of hoe dat ook heet. Beschermd wonen word door de gemeente betaald
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Over sparen en op jezelf gaan gesproken. Ga eens voor de lol je inboedel bij elkaar uitzoeken.
Dat geeft vast wel goeie motivatie om extra goed te sparen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
AntiBenzo1312 zei:
Nope heb een indicatie geregeld ik hoef alleen maar 20€ per maand te betalen aan CAK of hoe dat ook heet. Beschermd wonen word door de gemeente betaald
Klik om te vergroten...
De maximum eigen bijdrage van 20 euro gaat om begeleiding vanuit de WMO, zoals bijv huishoudelijke ondersteuning. Voor beschermd wonen gelden andere regels en de eigen bijdrage bij een WMO indicatie word gelijk berekend als die bij een WLZ indicatie.

1000163780.jpg

Het is ook meer dan logisch dat je gewoon deels zelf voor je wonen moet betalen naar het inkomen dat je hebt. Voor niets gaat de zon op, ook als het om mensen met een beperking gaat.

De kosten van je woonplek zullen vele malen hoger zijn, dus er zal ook een deel door de gemeente worden betaald, dat klopt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
De maximum eigen bijdrage van 20 euro gaat om begeleiding vanuit de WMO, zoals bijv huishoudelijke ondersteuning. Voor beschermd wonen gelden andere regels en de eigen bijdrage bij een WMO indicatie word gelijk berekend als die bij een WLZ indicatie.

Bekijk bijlage 63330

Het is ook meer dan logisch dat je gewoon deels zelf voor je wonen moet betalen naar het inkomen dat je hebt. Voor niets gaat de zon op, ook als het om mensen met een beperking gaat.

De kosten van je woonplek zullen vele malen hoger zijn, dus er zal ook een deel door de gemeente worden betaald, dat klopt.
Klik om te vergroten...

Goeie uitleg. En idd logisch.
Ik wist niet dat je via WMO ook beschermd kon wonen.

Vanaf 2026 worden de CAK facturen inkomensafhankelijk begreep ik gisteren. Of dat zijn althans de plannen
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
De maximum eigen bijdrage van 20 euro gaat om begeleiding vanuit de WMO, zoals bijv huishoudelijke ondersteuning. Voor beschermd wonen gelden andere regels en de eigen bijdrage bij een WMO indicatie word gelijk berekend als die bij een WLZ indicatie.

Bekijk bijlage 63330

Het is ook meer dan logisch dat je gewoon deels zelf voor je wonen moet betalen naar het inkomen dat je hebt. Voor niets gaat de zon op, ook als het om mensen met een beperking gaat.

De kosten van je woonplek zullen vele malen hoger zijn, dus er zal ook een deel door de gemeente worden betaald, dat klopt.
Klik om te vergroten...
Als je als ex gedetineerde weer terug komt in de maatschappij dan zou je tot Max 3 jaar gratis kunnen wonen. Maar goed Anti woont thuis en zit niet vast 😋
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kordie zei:
Goeie uitleg. En idd logisch.
Ik wist niet dat je via WMO ook beschermd kon wonen.

Vanaf 2026 worden de CAK facturen inkomensafhankelijk begreep ik gisteren. Of dat zijn althans de plannen
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn ze dat al. Ik betaalde eerst 20 euro per maand voor de hulp die ik krijg, begin dit jaar ging dat naar 0 😬
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Nu 8dagen niet geblowd het is makkelijker dan ik dacht. Alleen de gedachte om nooit meer te blowen. Ik vind het misschien nog wel kunnen op special gelegenheden. Maar ik weet dat ik gewoon niet in mijn eentje moet gaan blowen want dan val ik terug in mijn eigen verslavingsgedrag. Als ik een keer wil blowen ooit kan ik beter gwn als ik klaar ben alles weggooien en niks mee naar huis nemen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Volgens mij zijn ze dat al. Ik betaalde eerst 20 euro per maand voor de hulp die ik krijg, begin dit jaar ging dat naar 0 😬
Klik om te vergroten...

Die 20 euro is abonnement tarief.
Kan dacht ik ook per gemeente verschillen.
Ik betaal niks aan het WMO abonnement omdat ik getrouwd ben en niemand AOW leeftijd heeft. Zo was het in 2024 althans.

Dit gaat per 2026 in;
https://www.rijksoverheid.nl/actuee...lijke-eigen-bijdrage-wmo-vanaf-1-januari-2026

Gaan veel mensen WMO hulp weigeren vrees ik
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
AntiBenzo1312 zei:
Nee 20€ per maand. En als ik 2500€ moet betalen doe je daar 12maand over betaal je alsnog bijna niks als je het vergelijkt met huur😂.
Klik om te vergroten...
Je eigen bijdrage word per maand berekend. Maar nogmaals, je komt er vanzelf achter.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Dit jaar?
Klik om te vergroten...
2025 hangt van de stage af hoe makkelijk hun zijn qua aftekenen
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Je eigen bijdrage word per maand berekend. Maar nogmaals, je komt er vanzelf achter.
Klik om te vergroten...
Zie ik dan wel! Wrm zou ik me nu er helemaal druk om gaan maken😂
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
Zie ook mijn uwv betaalspecificatie na paar jaar betalen je geen lage eigen bijdrage meer maar de hoge eigen bijdrage in mijn geval 600 euro voor wonen op een beschermd woonvorm met Wlz indicatie
Klik om te vergroten...
Ja ik heb wlz en woz beide. Ik zie het wel is ook allemaal nieuw voor mij en zal er ook wel hulp bij krijgen wat ik straks moet gaan betalen. 9januari moet ik weer bij een plek kijken. De spanningen thuis lopen weer op ik mag niet in huis bellen van mijn stiefmoeder. Het is een kreng. Vind het ook fijn dat er op beschermd wonen 24/7 iemand is als ik dan een zwaar moment heb kan ik altijd met iemand praten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."