Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
97 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
Toen ik januari 2023 ontwenning methadon kreeg
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het niet meer helemaal. Je kreeg in januari 2023 ontwenning methadon? Je hebt gezegd dat je in oktober 2023 naar de kliniek ging en dat je daarvoor al 4 maanden aan het aanmodderen was terwijl je op de wachtlijst stond bij Jellinek.

Van wanneer tot wanneer heb je precies methadon gebruikt en wanneer ben je precies gestopt?

Edit: Ah, ik denk dat ik ‘m snap. Voordat je de kliniek inging heb je een tijdje methadon gekregen van Jellinek en daarvoor stond je 4 maanden op de wachtlijst. Is al een tijdje aan de gang dus.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
sinds ik mijn woning had via hvo Querido kwamen ze regelmatig langs om te checken hoe het ging want de woning stond op hun naam
Na 1 jaartje zagen ze dat alles goed ging werd de woning op mijn naam gezet
Toen zat ik ook 2 jaar in de schuldsanering
Na 1 jaartje was ik schulden vrij dat is nu al 3 jaar bijna 4 jaar
Ik was gelukkig eigen huis schulden vrij had werk na jaren
En toen heb ik deze zogenaamde vriend onderdak gegeven tijdelijk hij betaalde niks
En zo in de methadon terecht gekomen en sinds dien ellende achter ellende
Tot in de detox kwam dacht eindelijk ben ik er vanaf maar na 4 dagen begon beetje bij beetje de Ellende
Maar niet zo erg ok ik sliep niet en was nog onrustiger dan nu maar had geen depressie en huilbuien en zelfmoord neigingen had ik een keer toen ik bijna een week niet en de rest weten jullie
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
[QUOTE="Diametha, post: 1976405, member: 17676

en word helemaal gek 😭😭😭
[/QUOTE]

Zie je ook in dat je met dat eindeloos herhalen jij jezelf aardig gek aan het maken bent?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
[QUOTE="Diametha, post: 1976405, member: 17676

en word helemaal gek 😭😭😭
Klik om te vergroten...

Zie je ook in dat je met dat eindeloos herhalen jij jezelf aardig gek aan het maken bent?
[/QUOTE]

Oude patronen doorbreken is ook moeilijk.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Ik begrijp het niet meer helemaal. Je kreeg in januari 2023 ontwenning methadon? Je hebt gezegd dat je in oktober 2023 naar de kliniek ging en dat je daarvoor al 4 maanden aan het aanmodderen was terwijl je op de wachtlijst stond bij Jellinek.

Van wanneer tot wanneer heb je precies methadon gebruikt en wanneer ben je precies gestopt?
Klik om te vergroten...
Ik kreeg de methadon van die vriend van eind november 2022 tot bijna eind januari
Eind januari begin februari ben ik naar de eerste hulp gegaan want ik wist niet wat ikhad ik heb ze alles verteld toen zeiden ze ontwenning methadon , aanmelden Jellinek
Maar kreeg toen wel een recept voor het weekend mee dacht 60mg per dag emmertje het niet meer zeker
Ik naar de huisarts doorverwijzing naar Jellinek
Moest 4 maanden wachten ongeveer maar ging als het te erg werd weleens naar de eerst hulp dat was na een maandje of zo kreeg weer een recept om het werken door te komen derde keer was ik weer naar een maand gegaan kreeg niks meer moest gewoon wachten had toe van april tot begin juni niks genomen alleen wiet roken
In juni kreeg ik van Jellinek eerst 20 na een paar dagen 25 na een paar dagen was het een week 30 mg moest daarop blijven want zou stabiliseren maar niks was waar heb steeds onrust gehad en af en toe angst maar volgens hun was het geen ontwenning heb een psychiater gesproken die kon ook niks vinden dus bleef zo steeds bellen steeds op afspraak komen tot in september begon het wat beter te gaan toen aangemeld bij detox
Ik kon eind oktober terecht
Was in de detox van eind oktober tot begin november 8 dagen dacht ik
Toen ik daar was ging best wel goed alleen het slapen ging niet en af en toe onrust maar lichtjes kreeg magnesium in de avond en iets anders weet niet meer hoe het heet
Eenmaal thuis gingen de eerste 4 dagen nog omdat ik wiet rookte ook maar daarna ging het mis heb ze gebeld zeiden ze het gaat vanzelf weg komt goed na 2 weken zeiden ze hetzelfde en na de 3 week zeiden ze dat de ontwenning nooit zolang kan aanhouden moet iets anders zijn moest mijn huisarts bellen
Huisarts gebeld die heeft me volgens hun advies bij punt p aangemeld
Ondertussen ben ik bij de crisis dienst geweest heb daar psychiater gesproken die vonden het lichamelijk klachten
Toen kwam ik bij punt p die zei hetzelfde het is lichamelijk ze hebben Jellinek gebeld en die zeiden van ontwenning kan nooit langer dan 3 weken duren
Ik weer naar de huisarts die heeft me naar accuut behandel team in zuid is bij de eerste hulp van VU ZIEKENHUIS
Daar ben ik door een heel team psychiaters en psycholoog gezien en diagnose het is lichamelijk wat je hebt en als Jellinek zegt dat het geen ontwenning is dan moet het iets anders zijn wan zij zijn gespecialiseerd in verslaving en zo ging het tot in februari deze psychiater kwam met diagnose opiaten ontwenning toen ik hem heb verteld dat ik in de detox met 5 mg per dag werd afgebouwd wist ie het zeker en gaf me meteen rivotril
En zo is het verder gegaan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Zie je ook in dat je met dat eindeloos herhalen jij jezelf aardig gek aan het maken bent?
Klik om te vergroten...

Oude patronen doorbreken is ook moeilijk.
[/QUOTE

Hoe oud zijn die patronen dan? En het kan geen kwaad om wat zelfreflectie te houden.
Jezelf rond wentelen in je ellende, daar word je alleen maar slechter van.
Je moet er ook zelf wat aan doen.
Als ik doorgegaan was met dat rond wentelen in de shit, dan was ik nooit van de drank en pillen af gekomen.
Je moet op een gegeven moment de stier bij de horens pakken en actie ondernemen.
Wij hier zijn geen arts, geen psychiater, wij hebben die adviezen gegeven die wij kunnen geven in deze complexe vraagstukken, het woord is nu aan de professionele hulp vind ik.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diametha zei:
Ik kreeg de methadon van die vriend van eind november 2022 tot bijna eind januari
Klik om te vergroten...
Ah nu snap ik ‘m. Je bent eigenlijk al heel lang aan het aanmodderen. Na januari 2023 had je geen toegang meer tot methadon via die vriend van je, maar je hebt via de eerste hulp nog wel methadon gekregen terwijl je op de wachtlijst stond bij Jellinek. Vanaf juni kreeg je methadon van Jellinek en in oktober ben je de detox ingegaan. Vanaf dat moment was je clean totdat in februari 2024 weer met allemaal medicijnen gestart is en uiteindelijk ook met methadon. Volgens mij heb ik het nu scherp.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Oude patronen doorbreken is ook moeilijk.
[/QUOTE

Hoe oud zijn die patronen dan? En het kan geen kwaad om wat zelfreflectie te houden.
Jezelf rond wentelen in je ellende, daar word je alleen maar slechter van.
Je moet er ook zelf wat aan doen.
Als ik doorgegaan was met dat rond wentelen in de shit, dan was ik nooit van de drank en pillen af gekomen.
Je moet op een gegeven moment de stier bij de horens pakken en actie ondernemen.
Wij hier zijn geen arts, geen psychiater, wij hebben die adviezen gegeven die wij kunnen geven in deze complexe vraagstukken, het woord is nu aan de professionele hulp vind ik.
Klik om te vergroten...
Mee eens hoor. Ik wilde 'm even een beetje relativeren voor TS. Ik heb er ook een tijdje over gedaan voordat ik de knop echt goed om had namelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toen ik rock bottom zat, benzo's en alcohol, toen zei ik ook wat een ellende allemaal, waarom ik, er zijn toch zooooveeeeel anderen, de wind staat verkeerd, de zon is niet goed, de bomen groeien scheef, het daglicht is fout, enz. Enz.
En toen zei ik : n u. moet er iets aan gedaan worden, ik ga zèlf aan de slag.
Ik laat me opnemen, en ga werken aan mezelf.
Ik ga tegen de negatieve effecten in. Met alles wat ik heb. Ik luister naar de begeleiding en de artsen, en dan zie ik wel wat er gebeurt.

Voila.
Dat was het keerpunt!
Het werd een moeilijke tijd, maar het is mij wel gelukt!
Niet meer alleen maar bezig zijn met negativiteit, ertegen in!
Dwing mezelf tot positieve gedachten!
En zo heb ik het gedaan.

Nu is de complexiteit bij TS veel groter, maar wij zijn " te licht" om dit te helpen oplossen.
Dat blijkt ook wel uit de strekking van alle posts van de TS. Er verandert niets, ondanks alles wat wij aangebracht hebben.
In ieder geval:met zelfreflectie kun je veel bereiken en niet blijven rond wentelen. ( He, nu herhaal ik ook al ...)
Pak jezelf op en ga aan de slag!

Meer kan ik er niet over zeggen, ik geef nu ook geen verder inhoudelijk commentaar meer.
Ik hoop dat TS eruit gaat komen uiteraard, maar dat moeten de professionals nu oppakken.
Eindeloos hier hetzelfde neerzetten gaat echt niet helpen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar dat is wat ik voel
Sorry dat ik het steeds herhaal
Ik leef in een hel wat ik ook doe niks heeft geholpen ik raak in paniek omdat ik het niet meer weet
Echt geloof me mensen ik denk niemand heeft zoiets meegemaakt of het komt bij niemand voor om dit allemaal tegelijk te moeten meemaken
Het zijn PAWS METHADON EN BENZOS
Gewoon alles tegelijk en er komt steeds iets bij in plaats iets genezen
Ben nú onrustig depressief huilen en zo bang
Angst is erbij gekomen
Echt mensen sorry voor alles
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Oude patronen doorbreken is ook moeilijk.
[/QUOTE

Hoe oud zijn die patronen dan? En het kan geen kwaad om wat zelfreflectie te houden.
Jezelf rond wentelen in je ellende, daar word je alleen maar slechter van.
Je moet er ook zelf wat aan doen.
Als ik doorgegaan was met dat rond wentelen in de shit, dan was ik nooit van de drank en pillen af gekomen.
Je moet op een gegeven moment de stier bij de horens pakken en actie ondernemen.
Wij hier zijn geen arts, geen psychiater, wij hebben die adviezen gegeven die wij kunnen geven in deze complexe vraagstukken, het woord is nu aan de professionele hulp vind ik.
Klik om te vergroten...
Maar waar zij die bel iedereen maar krijg geen antwoord of ik word van kastje naar de muur gestuurd
Huisarts ga naar psychiater
Psychiater neemt niet op
Crisis dienst moet doorverwijzing
Ik weet dat jullie niks meer voor me kunnen doen
Maar probeer afleiding of hoop
Sorry ben gewoon kapot
Weet het niet mijn hersens werken niet meer
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Bij Benzo PAWS is het een gok of terug gaan naar de oude dosis verlichting geeft :(
Klik om te vergroten...
Wat ik ervan begrepen heb is dat ze eigenlijk nog niet weten wat de juiste behandeling is voor PAWS. Echt een lastig probleem… Je hoort hier op het forum en in de verslavingszorg toch relatief vaak dat mensen er last van hebben.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mensen als jullie wisten hoe erg het wat ik meemaakte
Toen ik ontwenning had hoe moeilijk het ook was kon ik wachten en probeerde ik alles zelf te doen
Maar dit is zo erg wat ik nu meemaak echt het is niet normaal
Ik krijg klappen van alle hoeken
Depressief onrust huilen niet eten niet drinken constipatie slaperig door medicatie bang hartkloppingen hopeloos twijfelen
Echt als het niet heel erg was zou ik hier niet zijn
Sorry als ik jullie irriteer maar hoop steeds dat er een nieuwe iemand mijn verhaal leest en zoiets heeft meegemaakt en me kan geruststellen
En julie reacties die me helpen want heb niemand die dit snapt
Dus bedankt aan iedereen en sorry als ik je lastig val
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Slik nu al 5 dagen de 70 mg denk ik , (de diazepam laat me àlles vergeten)dus kan moeilijk naar 60mg nu toch?
Maar heb je ervaring met wanneer ik stabiel ben op de methadon?
Klik om te vergroten...
Dat verschilt heel erg per situatie, voordat je methadon via de psychiater kreeg, zat je toen over het algemeen altijd boven de 70 mg per dag of zat je hieronder?

Stel jij slikte de meeste dagen 90/100mg en je gaat van dat naar 60 maak je een enorme sprong en kan je zeker wel een maand of 2 je tering beroerd voelen

Maar over het algemeen zou je na een maand lang stabiel elke dag 70mg slikkende stabiel genoeg moeten zijn om een stijgende lijn te zien, nog wel onrust en depressieve klachten maar het zou in een stijgende lijn moeten gaan

Diametha zei:
En ddenk je dat ik me zo kut voel depressie en huilbuien door de overstap komt van rivotril naar diazepam?
Klik om te vergroten...
Ja dat zou goed mogelijk zijn, bij veel mensen gaat de overstap van bepaalde benzo's naar diazepam niet lekker maar de enige manier om hier achter te komen is het met je arts te overleggen en uitproberen
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paranoize. zei:
Dat verschilt heel erg per situatie, voordat je methadon via de psychiater kreeg, zat je toen over het algemeen altijd boven de 70 mg per dag of zat je hieronder?

Stel jij slikte de meeste dagen 90/100mg en je gaat van dat naar 60 maak je een enorme sprong en kan je zeker wel een maand of 2 je tering beroerd voelen

Maar over het algemeen zou je na een maand lang stabiel elke dag 70mg slikkende stabiel genoeg moeten zijn om een stijgende lijn te zien, nog wel onrust en depressieve klachten maar het zou in een stijgende lijn moeten gaan


Ja dat zou goed mogelijk zijn, bij veel mensen gaat de overstap van bepaalde benzo's naar diazepam niet lekker maar de enige manier om hier achter te komen is het met je arts te overleggen en
Klik om te vergroten...
Voordat ik methadon via de psychiater kreeg
Kreeg ik het eerst van een vriend en toen verschilde het per dag de ene dag 20 mg de andere dag 2 keer 30 mg de andere dag 3 keer 20 mg de hoogste wat ik kreeg was 3 keer 60 mg
Daarna kreeg ik van Jellinek 30 mg voor 3 maanden maar had de hele tijd ontwenning
Maar de laatste 2 weken was de ontwenning niet meer zo heftig ben ik naar de detox
In de detox hebben ze elke dag 5 mg afgebouwd
Toen ik thuis kwam na 4 of 5 dagen begon de ontwenning
Eerst had ik buikkrampen en buikpijn
Na een aap dagen slapeloosheid en na een paar dagen onrust opgejaagd en dat werd steeds erger
Tot ik helemaal niet sliep en alleen maar aan het lopen was door de onrust en opgejaagd gevoel
De ontwenning bleef van november tot februari
In februari kwam ik de psychiater tegen en hij gaf me rivotril in plaats van methadon en gaf me 15 mg mertezepine en 10 mg zolpidemtartraat om te slapen
De methadon werd steeds verhoogd en hij liet me overstappen van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam
Toen ik de overstap maakte werden de klachten depressief en huilbuien en onrustig en opgejaagd
Maar de psychiater dacht eerst dat de methadon nog laag was dus weer omhoog
Daarna dacht ie dat diazepam te laag was dus diazepam naar 20 mg
Maar de klachten van depressie en huilen en opgejaagd onrust werden erger
Dus weer methadon omhoog
Toen dat niet hielp heeft hij de diazepam veranderd van 4 keer 5 mg naar 3 keer 7,5 en dan 5 mg en dan 7,5 mg
Toen dat niet hielp methadon naar 50 mg
Toen dat niet hielp en slapen slechter werd heeft hij de diazepam veranderd naar 5mg ,5mg,10 mg
Toen dat niet hielp methadon naar 60 mg
Daarna naar methadon weer naar 70 mg
Toen ik de methadon van 70 mg nam en dat is al 1 week nu begin ik te zweten niet normaal alsof ik uit de douche kwam
Dus nu zit ik op 5 mg diazepam na een half uurtje 70 mg methadon om 15 uur 5 mg diazepam en om 21 uur 10 mg diazepam en om 22 uur 15 mg mertezepine en na een half uurtje 10 mg zolpidemtartraat
Maar voel me nog steeds depressief huilen onrustig opgejaagd slaap 3 uurtjes
Was gisteren bij de psychiater moest de methadon tijd geven en hij vindt dat de overstap van rivotril naar diazepam er niks mee te maken heeft
Terwijl ik zei dat de klachten daar zijn begonnen
Ik ben er helemaal kapot mensen weet het niet meer ik leef in een hel
Terwijl ik zeker weet dat de overstap daar alles mee begonnen is
Eerst in een keer overstappen niet geleidelijk ten tweede te laag op de diazepam 15 mg in plaats van 20 mg meteen ten derde elke veranderen van 4 keer per dag naar 3 keer per dag en van 7,5 5. 7,5. Naar 5mg,5 mg,10mg
Het is de ene klap na de andere mijn lichaam en geest zijn kapot en iedereen die ik benader zegt blijf bij hem ik wil mijn handen hier niet aan branden
Dus ik ben de klos en voel geen enkele verbetering ik word helemaal gek
Dus als jullie nog advies hebben of een woordje hoop graag
Want ik ben hopeloos en ik weet niet wat ik moet doen
Huisarts zegt naar de psychiater
Psychiater zegt wachten of dosis omhoog
Ik word gek
Dus een woordje hoop of iets aanmoedigende of advies waar ik terecht kan
Alles is welkom
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diametha zei:
Ik leef in een hel en moet afwachten 😭😭😭😭😭
Klik om te vergroten...
Hel leeft in jou, maar jij staat erop dat het andersom is. Je gevoelens laten je dat niet geloven, dat doe jij.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diametha zei:
Heb echt alles geprobeerd maar lopen is het enige wat ik kan doen
Ik loop en probeer mijn gedachten en gevoelens te accepteren maar dat is zo moeilijk vooral omdat het door medicatie komt
Heb het met de psychiater gehad en hij heeft het ook bevestigd dat het de moeilijkste is wat iemand kan doen om zijn gedachten en gevoelens te negeren of te accepteren die door deze medicatie wordt veroorzaakt
Het is hetzelfde als je neemt medicatie die pijn weghaalt en ik neem medicatie die dit veroorzaakt dus het is zo moeilijk want wat je ook doet accepteren of afleiding zoeken
Toch blijf je die soort depressie en huilbuien krijgen want het wordt veroorzaakt door de medicatie je kan er niks aan doen behalve tijd geven en denken dat het tijdelijk is
Maar de depressie somber en hulilbuien kan je niks aan doen zegt de arts psychiater dat komt door de medicatie pas als je stabiel ben op de methadon dat denken zij dan gaat het weg of als het niet weggaat dan moet ze kijken waardoor het komt maar ik denk dat het door bijwerkingen van medicatie of door de overstap van rivotril naar diazepam eerst te laag diazepam en dan 20 mg diazepam
Door eerst een lage dosis diazepam gekregen heb ik ontwenning gekregen en toen de juiste dosis gekregen maar toch gaat de overstap met gepaard met zulke klachten
Dus medicatie is de oorzaak van mijn gevoelens en huilbuien en vind het raar dat ze geen oplossing hebben behalve wachten tot je lichaam er aan wendt en stabiel wordt en ze kunnen je ook geen tijd geven het kan 2 weken duren tot 6 maanden
Ik leef in een hel en moet afwachten 😭😭😭😭😭
Klik om te vergroten...
Probleem is dat als je nu met alles stopt het waarschijnlijk nog veel erger wordt. Je kan beter die diazepam en methadon gelijk houden en hopen dat het snel stabiliseert, die verslavingsarts zegt dat niet voor niks. Ze hebben allebei tijd nodig. Mirtazepine is volgens mij totaal nutteloos in jouw geval en die zolpidem eigenlijk ook. Zou sowieso eerder zopiclon kiezen maar liever helemaal geen slaappillen. Die veroorzaken meestal juist alleen maar problemen als je ze langer dan paar weken krijgt en je hebt al zoveel downers die issues geven. Even wachten nu en niks veranderen maar dan zou ik eerst voorstelleb om die zolpidem en mirtazepine proberen te stoppen, volgens mij doen die niks nuttigs nu, zeker als je al zweet van de methadon en suf en vergeetachtig bent van diazepam. Dan zit je al vrij hoog met die middelen (valt objectief wel mee maar in verhouding tot je tolerantie bedoel ik dan). Zolpidem 10 mg doet denk ik de facto niks met al die sterke downers die je al gebruikt en mirtazepine was een raar idee vanaf het begin. Is niet geïndiceerd als middel tegen je klachten en verslavingsarts zag het nut volgens mij ook niet echt. Maar overleg met je arts, doe het ff in paar stapjes afbouwen om nog meer ellende te voorkomen iig. Als je stabiel bent op 20 mg diazepam en 70 mg methadon is het voordeel dat je zo kunt beginnen met afbouwen. Geen overstappen meer nodig.
En zijn nare bijwerkingen die je hebt maar je psychiater zou je moeten kunnen helpen om het te leren hanteren zolang. Zelfde trucjes waar ik het eerder over had. Blijf iig van drank en wiet af dat gaat het erger maken. Je moet het exht even in andere dingen dan medicijnen zoeken nu om de tijd door te komen. Je psychiater zou die trucjes moeten kennen en je coping skills moeten leren anders verstaat ie zn vak gewoon niet. Klinkt wat hard maar is wel de waarheid. Wat hij nu doet is gepruts, ik zie zeker 10-15 opties om het wat lichter te maken na slechts 1,5 jaar psychologie studie en ervaringsdeskundigheid maar hij als volleerd psychiater niet? Je hebt het niet getroffen wat dat betreft. Kijk anders eens op YouTube bij dr k van healthygamer, die leert je hele concrete trucjes om te copen met je klachten en het is een verslavingsarts van Harvard Universiteit met jaren ervaring in begeleiding van verslaving. En kost niks. Toevallig heeft ie net een filmpje over omgaan met het negeren van je impulsen en hoe je dat makkelijker kunt maken.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Hel leeft in jou, maar jij staat erop dat het andersom is. Je gevoelens laten je dat niet geloven, dat doe jij.
Klik om te vergroten...
No offense, cognitive reframing helpt zeker, maar diametha heeft wel een vrij heftige en onbekende complicatie. Gewone ontwenning zuigt al, dit is nog veel erger. Daar kun je je niet uit denken. Dat kost tijd en kennis van de klachten en hoe er mee om te gaan om ze te minimaliseren. Als je dan ook nog een arrogante prutser van een psychiater hebt die je gewoon laat verrekken en lekker op valantie gaat na een gigantische medische fout en nadat ie van de expert hoort dat ie het heeft verknalt met zn aanpak gewoon nog steeds glashard ontkent dat hij iets fout heeft gedaan en geen coping skills mee geeft wordt het wel erg lastig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
No offense, cognitive reframing helpt zeker, maar diametha heeft wel een vrij heftige en onbekende complicatie. Gewone ontwenning zuigt al, dit is nog veel erger. Daar kun je je niet uit denken. Dat kost tijd en kennis van de klachten en hoe er mee om te gaan om ze te minimaliseren. Als je dan ook nog een arrogante prutser van een psychiater hebt die je gewoon laat verrekken en lekker op valantie gaat na een gigantische medische fout en nadat ie van de expert hoort dat ie het heeft verknalt met zn aanpak gewoon nog steeds glashard ontkent dat hij iets fout heeft gedaan en geen coping skills mee geeft wordt het wel erg lastig.
Klik om te vergroten...
Het lijkt er wel op dat die psychiater er heel slecht mee omgaat ja.

Ik wou eigenlijk aangeven dat het steeds herhalen (aan anderen maar met name aan jezelf) van in een hel leven het nog zoveel erger maakt en dat zoals jij het noemt cognitive reframing zeker helpt. Het is juist zo krachtig omdat het waar is: de hel is in ons, niet andersom. Wil er niet mee zeggen dat je er je mee kunt uit denken in de zin van dat het allemaal weg zal gaan, maar je kunt er momenten van rust in vinden. Dat is toch heel waardevol en ook hoopvol in een staat van in een oneindige hel voelen te zitten.

Het is krachtig omdat het waar is: we zitten nooit in een hel, de hel (de storm, de onrust, de depressie, de vreselijke gevoelens) is altijd in ons. Nooit andersom.

Dus niet: je ergens uit kunnen denken. Maar: zien dat je er nooit écht in zit, maar dat het (tijdelijk) in jou zit. Dat kan het draaglijker maken.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor jullie reacties Papaverman en Mindless
Maar om stabiel te worden moet ik momenteel niks veranderen toch? Dat is wat de psychiater zegt
Want ben helemaal kapot wil minstens een paar weken stabiel zijn (mij normaal voelen ) voordat ik de mirtezepine ga afbouwen
Ik verlang zo graag om stabiel te worden want ben kapot van de onrust, opgejaagd gevoel , deze soort depressie en het huilen zonder reden
Ik kan niet meer typen en vragen stellen zo erg gaat het met me
Ik weet niet meer wat ik moet zeggen ik kan de woorden niet meer vinden
Ik drink 2 kopjes thee per dag 2 sneetjes brood de hele dag ,lopen en roken
Als de psychiater denkt dat ik vrijdag een beetje stabiel wordt moet ik me niet vanaf morgen iets van merken ?dat ik minimaal 10 minuten wat rust voel per dag ? Bij mij is het constant
Non stop die gevoelens
Ik hoop ze erg dat ik stabiel word
Als je stabiel bent dan voel je je gewoon normaal, je bent niet meer slaperig en onrustig tegelijk toch?
Elke keer is het wacht tot de 40 mg methadon gaat werken, wacht tot de 50 mg methadon gaat werken , wacht tot de 20 mg diazepam gaat werken
Nu zit ik op 70 mg methadon en 20 mg diazepam
Ga niks meer verhogen en hoop zo erg dat ik hierop stabiel word en dat ik niet meer hoef te wachten
Maar echt bedankt voor jullie reacties 🙏🙏🙏🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."