Dat verschilt heel erg per situatie, voordat je methadon via de psychiater kreeg, zat je toen over het algemeen altijd boven de 70 mg per dag of zat je hieronder?
Stel jij slikte de meeste dagen 90/100mg en je gaat van dat naar 60 maak je een enorme sprong en kan je zeker wel een maand of 2 je tering beroerd voelen
Maar over het algemeen zou je na een maand lang stabiel elke dag 70mg slikkende stabiel genoeg moeten zijn om een stijgende lijn te zien, nog wel onrust en depressieve klachten maar het zou in een stijgende lijn moeten gaan
Ja dat zou goed mogelijk zijn, bij veel mensen gaat de overstap van bepaalde benzo's naar diazepam niet lekker maar de enige manier om hier achter te komen is het met je arts te overleggen en
Voordat ik methadon via de psychiater kreeg
Kreeg ik het eerst van een vriend en toen verschilde het per dag de ene dag 20 mg de andere dag 2 keer 30 mg de andere dag 3 keer 20 mg de hoogste wat ik kreeg was 3 keer 60 mg
Daarna kreeg ik van Jellinek 30 mg voor 3 maanden maar had de hele tijd ontwenning
Maar de laatste 2 weken was de ontwenning niet meer zo heftig ben ik naar de detox
In de detox hebben ze elke dag 5 mg afgebouwd
Toen ik thuis kwam na 4 of 5 dagen begon de ontwenning
Eerst had ik buikkrampen en buikpijn
Na een aap dagen slapeloosheid en na een paar dagen onrust opgejaagd en dat werd steeds erger
Tot ik helemaal niet sliep en alleen maar aan het lopen was door de onrust en opgejaagd gevoel
De ontwenning bleef van november tot februari
In februari kwam ik de psychiater tegen en hij gaf me rivotril in plaats van methadon en gaf me 15 mg mertezepine en 10 mg zolpidemtartraat om te slapen
De methadon werd steeds verhoogd en hij liet me overstappen van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam
Toen ik de overstap maakte werden de klachten depressief en huilbuien en onrustig en opgejaagd
Maar de psychiater dacht eerst dat de methadon nog laag was dus weer omhoog
Daarna dacht ie dat diazepam te laag was dus diazepam naar 20 mg
Maar de klachten van depressie en huilen en opgejaagd onrust werden erger
Dus weer methadon omhoog
Toen dat niet hielp heeft hij de diazepam veranderd van 4 keer 5 mg naar 3 keer 7,5 en dan 5 mg en dan 7,5 mg
Toen dat niet hielp methadon naar 50 mg
Toen dat niet hielp en slapen slechter werd heeft hij de diazepam veranderd naar 5mg ,5mg,10 mg
Toen dat niet hielp methadon naar 60 mg
Daarna naar methadon weer naar 70 mg
Toen ik de methadon van 70 mg nam en dat is al 1 week nu begin ik te zweten niet normaal alsof ik uit de douche kwam
Dus nu zit ik op 5 mg diazepam na een half uurtje 70 mg methadon om 15 uur 5 mg diazepam en om 21 uur 10 mg diazepam en om 22 uur 15 mg mertezepine en na een half uurtje 10 mg zolpidemtartraat
Maar voel me nog steeds depressief huilen onrustig opgejaagd slaap 3 uurtjes
Was gisteren bij de psychiater moest de methadon tijd geven en hij vindt dat de overstap van rivotril naar diazepam er niks mee te maken heeft
Terwijl ik zei dat de klachten daar zijn begonnen
Ik ben er helemaal kapot mensen weet het niet meer ik leef in een hel
Terwijl ik zeker weet dat de overstap daar alles mee begonnen is
Eerst in een keer overstappen niet geleidelijk ten tweede te laag op de diazepam 15 mg in plaats van 20 mg meteen ten derde elke veranderen van 4 keer per dag naar 3 keer per dag en van 7,5 5. 7,5. Naar 5mg,5 mg,10mg
Het is de ene klap na de andere mijn lichaam en geest zijn kapot en iedereen die ik benader zegt blijf bij hem ik wil mijn handen hier niet aan branden
Dus ik ben de klos en voel geen enkele verbetering ik word helemaal gek
Dus als jullie nog advies hebben of een woordje hoop graag
Want ik ben hopeloos en ik weet niet wat ik moet doen
Huisarts zegt naar de psychiater
Psychiater zegt wachten of dosis omhoog
Ik word gek
Dus een woordje hoop of iets aanmoedigende of advies waar ik terecht kan
Alles is welkom