Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
101 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Dat moet je juist niet doen.

Kijk gewoon goed naar de wolken / voel gewoon goed je gevoelens.

Het constante denken dat de wolken gaan verdwijnen houdt de wolken juist hier.
Klik om te vergroten...
Ok ik ga dat proberen bedankt 🙏
Ik probeer me te concentreren op mijn gevoelens wat ik altijd al doe
Als ik dat doe wordt alles erger maar ik doe mijn best om het vol te houden
Bedankt voor de tip
Weet je wat moeilijk ook is om me te concentreren op een ding
Mijn gedachten gaan alle kanten op
Door het onrust en de slaperige van de diazepam kan ik moeilijk concentreren
Ik ga mijn best doen
Echt bedankt voor de tip en reactie en je geduld met mij 🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Dat moet je juist niet doen.

Kijk gewoon goed naar de wolken / voel gewoon goed je gevoelens.

Het constante denken dat de wolken gaan verdwijnen houdt de wolken juist hier.
Klik om te vergroten...
Ik heb geprobeerd in bed te liggen en niet steeds gaan lopen om me beter te concentreren
Maar dat maakt het erger en als ik loop kan ik me niet concentreren
Ik ga in bed nog eens liggen proberen want dat helpt de concentratie beter hoe onrustig ik ook ben
Of is juist lopen beter ?ik zeg je ik ben een wrak die met de dag niks meer weet wat te doen letterlijk
En dat komt door de diazepam die laat me niet denken
Ik kom net thuis van het Lopen ga gewoon in bed liggen want kan geen tv kijken en ga proberen te concentreren op mijn gevoelens en ze accepteren zolang ik kan hoe moeilijk het ook is en later opstaan en proberen wat te eten wat ik ook niet doe eigenlijk
Maar eerst effe liggen en concentreren op mijn gevoelens en niks anders hoe moeilijk het ook is
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Dat moet je juist niet doen.

Kijk gewoon goed naar de wolken / voel gewoon goed je gevoelens.

Het constante denken dat de wolken gaan verdwijnen houdt de wolken juist
Klik om te vergroten...
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb mijn best gedaan het lukt nu niet echt maar ga het blijven proberen
Het is zo moeilijk om je gevoelens te accepteren en ermee rond te lopen
Maar ik blijf het proberen hoop dat het op een gegeven moment wat minder wordt
Ik blijf het accepteren hoe moeilijk en hoe huilerig het me maakt
Ik doe mijn best en probeer het vol te houden
Maar het is echt moeilijk 😭😭
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
PapaverMan zei:
Heb je dat huilerige en paniekerige altijd al gehad of is dat echt helemaal nieuw sinds die medicijnen? En spelen er dingen in je leven die dat zouden kunnen verklaren anders dan de medicijnen?
Klik om te vergroten...
Heb dit nog nooit van mijn leven gehad
Ook niet toen ik alleen rivotril nam
Ook niet toen ik aan het ontwennen was van methadon
Toen was het heel erg onrustig erger dan nu en slapeloosheid
Dit depressie of somberheid of hoe je het ook noemt was in februari begonnen toen ik allerlei medicijnen kreeg en het werd erger met huilen toen ik moest overstappen van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam en het werd effe minder toen de diazepam omhoog ging naar 20 mg maar na een paar dagen werd het weer hetzelfde en het werd erger toen ik van 4 keer 5 mg diazepam naar 3 keer per dag diazepam en na een tijdje ietsje minder
En sindsdien constant de hele dag door
Maar heb dit nog nooit gehad ook niet bij de eerste keer ontwenning vorige jaar januari
Hat was altijd heel erg onrustig gewoon erger dan nu zelfs die onrust en slapeloosheid maar nooit depressief somberheid of hoe je het ook wilt noemen want weet niet precies wat het is
Sinds de medicatie is dit begonnen
Ontwenning al die tijd was erg onrustig kon niet stilzitten echt lopen en slapeloosheid en die onrust ging in de avond vanzelf weg
Nu sinds de medicatie is alles continu non stop tot ik in slaap val
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diametha zei:
Ik heb mijn best gedaan het lukt nu niet echt maar ga het blijven proberen
Het is zo moeilijk om je gevoelens te accepteren en ermee rond te lopen
Maar ik blijf het proberen hoop dat het op een gegeven moment wat minder wordt
Ik blijf het accepteren hoe moeilijk en hoe huilerig het me maakt
Ik doe mijn best en probeer het vol te houden
Maar het is echt moeilijk 😭😭
Klik om te vergroten...
Heb je dat huilerige en paniekerige altijd al gehad of is dat echt helemaal nieuw sinds die medicijnen? En spelen er dingen in je leven die dat zouden kunnen verklaren anders dan de medicijnen?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar hoop dat vrijdag de psychiater de oorzaak (waardoor het komt ) kan achterhalen
De diazepam maakt me zo slaperig
Kan moeilijk op een ding concentreren
Onrust slaperig somber
Mijn gedachten beginnen gaan alle kanten op
Daarom als ik loop is de onrust wat minderr en als ik wil concentreren slaperig ben
Ik blijf het proberen
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diametha zei:
Maar hoop dat vrijdag de psychiater de oorzaak (waardoor het komt ) kan achterhalen
De diazepam maakt me zo slaperig
Kan moeilijk op een ding concentreren
Onrust slaperig somber
Mijn gedachten beginnen gaan alle kanten op
Daarom als ik loop is de onrust wat minderr en als ik wil concentreren slaperig ben
Ik blijf het proberen
Klik om te vergroten...
En als je het niet neemt? Voel je je dan beter of slechter? Diazepam bedoel ik.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik probeer het Mindless maar het is zo moeilijk en ik heb me over gegeven en toch is het huilen en onrust terwijl ik slaperig ben van de diazepam allemaal tegelijk zo moeilijk en àlles tegelijk maakt je gek maar heb me gewoon overgegeven doe wat je zegt heeft tijd nodig (alles heeft tijd nodig en ik ben gesloopt had ik deze forum maar ontdekt in november of minstens februari maar doe mijn best )
Onrustig terwijl je slaperig ben
Somber depressie en huilen
Ik heb me overgegeven maar het is geen leven zo ik wou dat ik een beetje verbetering voelde dat geeft je hoop maar nu is het dit is het
Ik word helemaal gek Wou dat ik ze niet tegelijk had
Ik geef me over
Maar zulke gevoelens weet het niet meer
Ik hoop tenminste dat die onrust weg gaat dan heb ik alleen die gevoelens nog en kon ik slapen overdag
Maar àlles tegelijk maakt me gek 😭😭😭😭
Mindless bedankt 🙏
Bedankt voor je geduld met me
Ik denk als ik stabiliseer op de medicatie dat dan de onrust weg gaat en kan ik een paar weken goed eten en dan meteen de diazepam afbouwen
Huisarts zegt mirtezepine is niet verslavend klopt dat ? En de zolpidemtartraat moet ik ook eerst overstappen op een andere medicatie om aftebouwen later? Heeft iemand ervaring met mertezepine of zolpidemtartraat?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Huisarts zegt mirtezepine is niet verslavend klopt dat
Klik om te vergroten...
Dat klopt.
Ik denk dat je antidepressivas een kans moet geven.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb het gebruikt in november voor 2 weken
En nu gebruik ik het vanaf februari
Dus als ik mijn psychiater vraag om ermee te stoppen ,ik in een keer kan stoppen hoef niet af te bouwen? Ik gebruik 15 mg per avond
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Javelin FGM-148F zei:
Dat klopt.
Ik denk dat je antidepressivas een kans moet geven.
Klik om te vergroten...
Alle middelen zijn wel wat verslavend. Maar niet na paar maanden denk ik. En als die mirtazepine na maanden nog zoveel bijwerkingen geeft gaat er echt iets niet goed. Dan zou ik overstappen op iets anders. Als het de mirtazepine is iig, dat is nog maar de vraag natuurlijk.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Ik heb het gebruikt in november voor 2 weken
En nu gebruik ik het vanaf februari
Dus als ik mijn psychiater vraag om ermee te stoppen ,ik in een keer kan stoppen hoef niet af te bouwen? Ik gebruik 15 mg per avond
Klik om te vergroten...
Ik heb mirtazapine cold turkey gestopt , maar ik zat maar 1 maand op. Deze soort vragen moet je met je arts bespreken. 15 mg is wel een kleine dosis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diametha zei:
Ik probeer het Mindless maar het is zo moeilijk en ik heb me over gegeven en toch is het huilen en onrust terwijl ik slaperig ben van de diazepam allemaal tegelijk zo moeilijk en àlles tegelijk maakt je gek maar heb me gewoon overgegeven doe wat je zegt heeft tijd nodig (alles heeft tijd nodig en ik ben gesloopt had ik deze forum maar ontdekt in november of minstens februari maar doe mijn best )
Onrustig terwijl je slaperig ben
Somber depressie en huilen
Ik heb me overgegeven maar het is geen leven zo ik wou dat ik een beetje verbetering voelde dat geeft je hoop maar nu is het dit is het
Ik word helemaal gek Wou dat ik ze niet tegelijk had
Ik geef me over
Maar zulke gevoelens weet het niet meer
Ik hoop tenminste dat die onrust weg gaat dan heb ik alleen die gevoelens nog en kon ik slapen overdag
Maar àlles tegelijk maakt me gek 😭😭😭😭
Mindless bedankt 🙏
Bedankt voor je geduld met me
Klik om te vergroten...
Dit is ook niet iets dat je ineens zal gaan "fixen".

Aan de andere kant: elk moment is weer een nieuwe kans om opnieuw alles te accepteren hoe het is. Letterlijk een nieuw begin waarin je dieper en dieper kan loslaten. Wat iets is dat in de praktijk vaak oefening vergt. Voor de meeste mensen is krampachtig vasthouden aan het verleden en aan hun overtuigingen makkelijker dan dat allemaal loslaten. Want die pijn is tenminste iets bekends.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb vandaag de hele dag geprobeerd om alles te accepteren maar ging niet beter dan anders
Heb het heel zwaar vooral de huilen onrust
Depressie of wat het ook is
Alles is hetzelfde vooral het huilen zonder reden en ik weet dat dit de eerste dag is maar het ging nog moeilijker dan de andere dagen
Ik ga het blijven proberen
Tot vrijdag afspraak met de psychiater dan hopelijk weet hij de oorzaak
Ik ben alleen kapot en de medicatie maakt het ook niet gemakkelijker
Ben onrustig en toch slaperig van de diazepam
Eigenlijk moet de diazepam je rustig maken en slaperig
Niet alleen slaperig en toch onrustig
Ik accepteer gewoon dat ik momenteel zo ben en dat ik er niks aan kan doen
Ik leef in een hel en accepteer dat en denk steeds het is tijdelijk maar blijft moeilijk om gevoelens die zo heftig zijn te accepteren
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Dit is ook niet iets dat je ineens zal gaan "fixen".

Aan de andere kant: elk moment is weer een nieuwe kans om opnieuw alles te accepteren hoe het is. Letterlijk een nieuw begin waarin je dieper en dieper kan loslaten. Wat iets is dat in de praktijk vaak oefening vergt. Voor de meeste mensen is krampachtig vasthouden aan het verleden en aan hun overtuigingen makkelijker dan dat allemaal loslaten. Want die pijn is tenminste iets bekends.
Klik om te vergroten...
Maar het komt vanuit het niets
Niet door verleden of heden
Het komt het is een gevoel zonder reden en zonder niks
Daarom denk ik dat het met de medicatie te maken heeft
Maar ik accepteer wat me overkomt en heeft tijd nodig
Dan maar huilen en zo voelen kan er niks aan doen
Maar bedankt 🙏 voor je hulp
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diametha zei:
Maar het komt vanuit het niets
Niet door verleden of heden
Het komt het is een gevoel zonder reden en zonder niks
Daarom denk ik dat het met de medicatie te maken heeft
Maar ik accepteer wat me overkomt en heeft tijd nodig
Dan maar huilen en zo voelen kan er niks aan doen
Maar bedankt 🙏 voor je hulp
Klik om te vergroten...
Het blijft heel raar. Zo’n wervelstorm aan emotie die ineens zonder reden verschijnt.. rare reactie op de middelen die je neemt. Want die zijn allemaal ontworpen om juist te dempen en verdoven. Daarom ishet ook lastig voor ons om je te helpen. Ik ken de middelen die je gebruikt maar die reactie kan ik er niet mee rijmen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diametha zei:
Maar het komt vanuit het niets
Niet door verleden of heden
Het komt het is een gevoel zonder reden en zonder niks
Daarom denk ik dat het met de medicatie te maken heeft
Maar ik accepteer wat me overkomt en heeft tijd nodig
Dan maar huilen en zo voelen kan er niks aan doen
Maar bedankt 🙏 voor je hulp
Klik om te vergroten...
Maakt verder ook niet uit wat de reden is. Het feit is dat het er is. Je kunt dan ofwel in weerstand daartegen zijn, of in acceptatie daarvan.

Acceptatie is in het begin moeilijk omdat je gewend bent weerstand te bieden. Zo gewend dat het automatisch gaat. Hoe meer je accepteert, hoe meer dat je standaard mindset zal worden.

Uit je hoofd komen en in je lichaam is het "geheim". In je lichaam betekent: in je gevoel: emoties en sensaties bewust voelen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
Het blijft heel raar. Zo’n wervelstorm aan emotie die ineens zonder reden verschijnt.. rare reactie op de middelen die je neemt. Want die zijn allemaal ontworpen om juist te dempen en verdoven. Daarom ishet ook lastig voor ons om je te helpen. Ik ken de middelen die je gebruikt maar die reactie kan ik er niet mee rijmen.
Klik om te vergroten...
Daarom word ik ook gek
Het is zo raar wat ik meemaak
Ik ben helemaal radeloos
Daarom ook die zelfmoord gedachten omdat het zo raar is wat meemaak en het wil maar niet een kleine verbetering komen
Het is elke dag hetzelfde verhaal wat ik ook doe
Nu als ik de 70mg methadon neem begin ik na een half uur niet normaal te zweten en dat duurt één uurtje ongeveer
Maar ik zweet niet normaal alsof ik uit douch stap
Heb het nu al 3 dagen
En de depressie somberheid of wat het ook is bij mijn borst zo een warme gevoel die je down maakt dat is vanaf ik wakker word
En het huilen is meestal na 1 uur middag
En dan nog de onrust die wordt het heftigst na 1 uur als ik de methadon slik
En slaperig na een uur als ik de diazepam slik
Ik word er gewoon gek van
Het lijkt alsof er iets is aangetast bij mijn zenuwstelsel door het te lang aan het ontwennen van november tot in februari was ik zooooooo onrustig en sliep Max 1 uuuurtje en vaak helemaal niet voor weken
Ik ben gewoon radeloos en kan dit niet meer aan en denk vaak aan zelfmoord
Omdat het onverklaarbaar is
Methadon verhogen helpt ook niet meer en de medicatie heeft het erger gemaakt
Misschien als ik alleen methadon had was ik wel beter geworden
Maar nu door de overstap en de mertezepine en de zolpidemtartraat weet je niet meer waar het door komt
Eerst was het duidelijk opiaten ontwenning
Nu kan het bijwerkingen zijn
Medicatie die niet samen gaat die dit uitlokt
Ikweet het niet en zelfmoord is de makkelijkste manier om vanaf te komen
Ik zit nu alleen maar te denken wacht tot vrijdag dan zie je de psychiater dan moet ik opgenomen worden of het wordt zelfmoord als hij niet met een verklaring komt
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben alleen aaan het huilen dus hoe kan ik tegen die gevoelens vechten
Door de onrust alleen aan het lopen
Ook al twijfel ik over de medicatie neem het toch elke dag en op tijd
Mijn enige ding is wil niet stabiliseren

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."