Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam en methadon

Diazepam en methadon

870 antwoorden
100 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diametha zei:
Nee helaas niet gelukt was te onrustig en erg depressief tot ik in slaap viel
Ik ben dankbaar dat ik van mijn schulden af ben en dat ik een eigen woning heb en dat ik niet meer gok
Maar dat zijn dingen die jaren terug zijn gebeurd daar was ik toen al dankbaar voor en eerlijk gezegd denk ik er niet meer aan
Ik ben wel dankbaar dat ik door dit wat me nu is overkomen dat ik weet wie me steunt
En dat is mijn familie ( bedoel ik broertje en zusjes
Ben ook dankbaar dat ik mijn buuren heb
Sprak ze eerst niet zoveel wel mekaar groeten en zo maar nu hebben ze me vaak zien huilen en verzorg mezelf niet meer zoals vroeger (baard niet scheren en zo )
Nu komen ze vaak langs in de middag als ik thee kom drinken of in de avond
Moet wel vaak huilen voor ze en ben heen en weer aan het lopen gaan ze me knuffelen en zo daar ben ik ze ook dankbaar voor
Ze zoeken naar oplossingen voor me op het internet maar ook al kunnen ze niets doen om de gevoelens weg te halen ze doen hun best
Ik ben mijn buren echt dankbaar ook al kan ik niet lang en rustig met ze praten ze doen hun best en zien hoe moeilijk ik het heb vooral met het huilen en de depressie die vanuit het niets komt
Weet niet waarom ik depressief ben behalve als ik aan de medicatie moet denken krijg ik gewoon zo een warm gevoel op de borst die me somber maakt en kan me nergens op concentreren en niet stil zitten dat is de onrust
Maar met mijn familie is ze bellen om te vragen hoe het gaat en zoeken ook oplossingen voor me , ze proberen me mee te nemen om iets te gaan drinken of eten maar ik kan het niet ben zo somber
Heb het een aantal keer geprobeerd een paar weken terug maar lukt niet kan niet rustig zitten en begin vaak te huilen dan komen de gedachten van wat heb ik mezelf aangedaan met die methadon
Klik om te vergroten...
Ga het vandaag maar doen. En misschien een beetje meer lezen en wat minder schrijven. 👍
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
Heb die meditatie vaak geprobeerd ben zelfs naar zo één geweest bij bos en lommer in de buurt
Moest op een matras liggen en dan maakt ze de kamer donker en gaat ze praten voel je armen worden steeeds zwaarder voel je benen worden steeds zwaarder
Maar ik kon niet stil liggen dus kon ze me verder niet helpen
Gisteren kan ik niks bedenken waarvoor ik dankbaar ben geweest
Ik ben bij mijn broertje geweest om met zijn zoontje van 8 maanden te spelen voor afleiding maar was binnen 5 minuten weg door de onrust en depressie
Ik zeg jullie heb het zo moeilijk dat ik niet weet waar ik het moet zoeken
Het is mooi weer vandaag en toch kan ik niet eventjes blij zij of van de zon genieten
Ben alleen aan het lopen dan is de depressie lichtjes en dan weer heftig dat ik moet huilen probeer mijn hoofd leeg te houden maar dat lukt ook
Als het heftig wordt dan begin ik aan de medicatie te denken maar miet eerst beginnen met huilen en dan denk ik waarom huil ik oh ja komt door de medicatie zeker en dan wordt het steeds erger en dan gaat het opeens vanzelf weg voel me wel somber lichtjes en probeer ik aan leuke dingen te denken of iets leuk gaan doen , dan begint de onrust erger te worden en dan begin ik sneller te lopen en op eens begint het huilen dan is het weer waarom huil ik kan niks bedenken alleen van het komt door de medicatie en dan wat heb ik mezelf aangedaan en waarom wilt het niet stabiliseren en waarom aan de rivotril begonnen en zo gaat het de hele dag maar vooral die gevoelens maken me gek en het huilen 😢😢😢
Klik om te vergroten...
Huilen en emoties hoeven niet verklaart of genationaliseerd te worden. Gooi het er maar gewoon lekker uit door te huilen, schreeuwen of te dansen. Of whatever works for you. Anders gaat het vastzitten in je lijf en daar heb je helemaal niks aan. Zet een lekker muziekje op, kom uit je hoofd en zak in je lijf.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga het proberen
Met lezen heb ik moeite gekregen sinds ik de diazepam neem kan wel berichten lezen maar een tijdschrift of een boek lukt niet omdat ik vergeet wat ik gelezen heb na een paar zinnen en moet ik weer opnieuw beginnen steeds
Ik wil vandaag proberen te minderen met Sigaretten wat heel moeilijk gaat en heb nog steeds niks gegeten, een kopje thee gedronken
Ga zo een appel kopen in plaats van dat goedemorgen drank
Maar ben zo in de war ik weet niet meer wat ik moet doen
Echt problemen met gevoelens en onrust zijn voor mij erger dan lichamelijk pijn
Ik weet niet meer wat ik moet doen
Ben steeds aan het huilen , zo depressief of misschien heet het iets anders voel me heel somber en vind niks leuks
Tv kijken maar kan niet ben te onrustig en kan niet concentreren
Sporten ,door die gevoelens hou ik het niet vol begin te huilen en komen die sombere gedachten wil dan alleen zijn , probeer toch te blijven tussen de mensen wordt het denken erger
Dan begint het over waarom ben je nog niet stabiel geworden en wat heb ik nu eigenlijk en zomaar doorgaan tot dat ik gek word
Ik weet af en toe niet of nog logisch klink hier
Maar het helpt me
Vooral jullie reacties helpen me dus bedankt daarvoor 🙏
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diametha zei:
Wat raad je aan om te doen ?
De psychiater vind dat ik de medicatie tijd moet geven en vind een psycholoog niet nodig
Want dit heb ik bij onze eerste afspraak allemaal verteld
En daarna aangeraden voor een psycholoog maar hij wou antidepressiva
Maar ga het over 2 weken weer aankaarten
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je ook praktische ondersteuning nodig hebt. Evt via de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning). Dat loopt volgens mij via de gemeente. Of een praktijkondersteuner via je huisarts. Want je hebt zoveel problemen dat je psychiater ook niet veel verder komt dan die middelen reguleren lijkt het.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
HappyMind zei:
Huilen en emoties hoeven niet verklaart of genationaliseerd te worden. Gooi het er maar gewoon lekker uit door te huilen, schreeuwen of te dansen. Of whatever works for you. Anders gaat het vastzitten in je lijf en daar heb je helemaal niks aan. Zet een lekker muziekje op, kom uit je hoofd en zak in je lijf.
Klik om te vergroten...
Kon ik maar muziek luisteren of een filmpje kijken dat soort dingen lukken me niet ben helemaal down
Als ik dat kon doen muziek luisteren dan was ik meteen weer blij en vrolijk
Als ik een muziekje opzet ga ik nog meer huilen en voel me nog meer depressief omdat ik er niet van kan genieten en dan komen die negatieve gedachten zelfs zelfmoord gedachten omdat ik er niet van kan genieten
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk als ik stabiel word op de medicatie
Dan kan ik andere hulp zoeken erbij
Maar loop nu de hele dag als een zombie
Alleen maar huilen en kan niet eens nadenken behalve hier mijn hart luchten en jullie reacties die mij zoveel helpen en hoop geven
Ik moet het vol zien te houden tot de psychiater terug is
En jullie helpen me niet normaal daarbij echt
Allemaal bedankt
Kan jullie niet genoeg bedanken 🙏🙏😢😢
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik moet proberen te eten wat niet wil lukken
En ben zo somber depressief en onrustig
Hebben jullie nog advies wat ik kan doen?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het lijkt wel een Bipolaire Mixed Episode @Diametha , maar ik heb daar niet voor doorgeleerd. Je moet echt bij een zorgprofessional zijn.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diametha zei:
Ik moet proberen te eten wat niet wil lukken
En ben zo somber depressief en onrustig
Hebben jullie nog advies wat ik kan doen?
Klik om te vergroten...
Stoppen met denken 'als ik stabiel word, dán'. Het is nú tijd om meer hulp te zoeken.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waar kan ik die hulp zoeken? En welke zorgprofessionals?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben aan het lopen en huilen ik red het niet meer
Echt als jullie wisten hoe erg de depressie somberheid of hoe je het ook wil noemen
Ik kan niet meer 😢😢😢😢😢
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diametha zei:
Ik ben aan het lopen en huilen ik red het niet meer
Echt als jullie wisten hoe erg de depressie somberheid of hoe je het ook wil noemen
Ik kan niet meer 😢😢😢😢😢
Klik om te vergroten...
Bel de crisisdienst bij jou in de regio.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga ernaar toe lopen nu
Bedankt 🙏
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben bij de crisis dienst moest van de portier een doorverwijzing hebben
Heb de huisarts gebeld met een terugbelverzoek ben aan het wachten
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben helemaal huilend bij de crisis dienst van ik kan niet meer . Portier liet me niet naar binnen
Toch doorverwijzing nodig echt raar
Wacht op het belletje van de huisarts
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diametha zei:
Ben helemaal huilend bij de crisis dienst van ik kan niet meer . Portier liet me niet naar binnen
Toch doorverwijzing nodig echt raar
Wacht op het belletje van de huisarts
Klik om te vergroten...
Niemand kan zonder verwijzing of indicatie binnenlopen bij de crisisdienst, daarvoor moet je binnen kantooruren eerst de huisarts bellen, buiten kantooruren de huisartsenpost. Zou een drukke bedoening worden daar als huisarts en huisartsenpost niet eerst het kaf van het koren scheiden.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Stoppen met denken 'als ik stabiel word, dán'. Het is nú tijd om meer hulp te zoeken.
Klik om te vergroten...
Heb net de vervangende psychiater aan de lijn hij vindt dat ik de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders naar de 70 mg
Ik heb hem huilend gesproken van ik denk dat er meer aan de hand is dan verhogen methadon ,dat ik al weken zo rondloop
Maar hij vindt dat de 60 mg methadon wat tijd moet geven anders omhoog naar 70 mg
Maar het liefst nog effe wat tijd geven want 60mg methadon is bijna bij iedereen een dosis die je stabiel maakt en anders naar 70mg en die ook wat tijd geven minimaal 1 week
Dan is mijn eigen psychiater weer terug
Heeft er iemand ervaring met methadon?
heeft iemand bijvoorbeeld moeten stabiliseren op methadon en dan met een hoge dosis is gestabiliseerd boven de 70 mg ? Kan diegene me privé wat informatie geven over hoelang het heeft geduurt ? Of hij ook depressieve gevoelens en onrust heeft ervaren?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar mensen ben ten einde raad Jellinek wil niet helpen zelfs de crisis dienst moet ik een doorverwijzing
En ik moet eerst de 60 mg tijd geven en anders naar 70 mg
Maar ik zat van juni tot eind oktober op 30 mg en nu zit ik op 60 mg en doet niks of misschien is het wel genoeg maar de overstap is niet goed gelukt van rivotril naaar diazepam
Eerst te laag 15 mg en dan naar 20 mg
Misschien is de mirtezepine zijn bijwerking zo depressief raken
Ik weet het niet meer ik ben en aan het lijden van het lopen en aan het gek worden herrinering wordt slecht en kan gewoon niet meer denken
Maar bedank iedereen voor zijn reactie hier 🙏🙏🙏🙏😢
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heeft de huisarts je inmiddels gebeld?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja de assistente ze zegt dat ik de vervangende psychiater moet bellen en die zegt moet de 60 mg methadon tijd geven en anders naar 70 mg
Maar denken jullie dat 10 mg zoveel verschil kan maken ?
Is er iemand die ervaring heeft met methadon?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."