Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
70 weergaven
18-5-2026
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Ik ben het helemaal eens met @LifeIsAlmostGreatAgain hoor. Maar eerlijk is eerlijk. Je posts waren wel echt passief aggressief gericht om de ander naar beneden te praten. Dan kan je van iemand die verslaafd is aan coke dit soort reacties verwachten, dat is niets raars.

Ik zou zeggen, lees het eens terug. Misschien kan je er van leren om ook op een andere, meer constructieve manier je boodschap over te brengen. Uiteindelijk bereik je daar in het leven veel meer mee 🤷‍♂️

Take care!
Klik om te vergroten...
Tja ik ben geestelijk niet ontwikkeld, dusjaa kan er niks aan doen.... Kankerhond is het
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
hansie24 zei:
Okee
Klik om te vergroten...
Dank u 🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
hansie24 zei:
Tja ik ben geestelijk niet ontwikkeld, dusjaa kan er niks aan doen.... Kankerhond is het
Klik om te vergroten...
Je zou ophouden!

😄
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Ik ben het helemaal eens met @LifeIsAlmostGreatAgain hoor. Maar eerlijk is eerlijk. Je posts waren wel echt passief aggressief gericht om de ander naar beneden te praten. Dan kan je van iemand die verslaafd is aan coke dit soort reacties verwachten, dat is niets raars.

Ik zou zeggen, lees het eens terug. Misschien kan je er van leren om ook op een andere, meer constructieve manier je boodschap over te brengen. Uiteindelijk bereik je daar in het leven veel meer mee 🤷‍♂️

Take care!
Klik om te vergroten...
Oh maar dat weet ik hoor.

Na zijn opmerking was dat ook precies de bedoeling, al weet ik ook wel dat dat niet de juiste woorden waren.

Als ik niet normaal kan reageren op een bepaalde post moet ik het eigenlijk ook gewoon niet doen😶.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
hansie24 zei:
Dankjewel, vanmiddag uit werk ga ik gelijk nieuwe halen! Lekker snuiven😉😃 ik klaag niet dat ik verslaafd ben dat boeit me niet alleen het zou wel minder kunnen! En derest om me heen boeit me niet wat ze van me denken fam enzz... Veel succes verder met zielig doen! Als je niet eens tegen een foto kan flikker toch op man we zijn toch geen kleine kinderen meer🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...
hansie24 zei:
Kanker op man met je geestelijk niet ontwikkeld omdat je klinkers erin staat te rammen..., ben geen stratenmaker... Jij bent zelf niet geestelijk ontwikkeld als je verschil niet eens snap tussen metselen en straten... Maar goed verdien er wel bizar veel geld mee kan jij van dromen... Kanker mongool
Klik om te vergroten...
hansie24 zei:
Tja ik ben geestelijk niet ontwikkeld, dusjaa kan er niks aan doen.... Kankerhond is het
Klik om te vergroten...
1756400665584.png

Zullen we kijken of je je over 7 dagen wel kunt gedragen? Zo niet, dan kan een permanentje altijd nog.
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Bekijk bijlage 67060

Zullen we kijken of je je over 7 dagen wel kunt gedragen? Zo niet, dan kan een permanentje altijd nog
Klik om te vergroten...
Kanker toch op met zielige gedoe!!met je permanentje....al zou ik ooit LifeIsAlmostGreatAgain tegen komen sla ik alle licht uit die hoofd... Kansloze
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
hansie24 zei:
Kanker toch op met zielige gedoe!!met je permanentje....al zou ik ooit LifeIsAlmostGreatAgain tegen komen sla ik alle licht uit die hoofd... Kansloze
Klik om te vergroten...
Mooi dat je laat zien dat een tijdelijke ban zinloos zal zijn. Bedreigen van leden zijn we óók al niet van gediend (je mag ook niks hier) dus je krijgt meteen een permanente ban. Veel plezier met je coke en je leven!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Coke maakt agressief zeggen ze wel eens. Dat liet Hans wel zien.

Scherp geanticipeerd Mevrouw Plop!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iedere beschuldiging is een bekentenis 👋
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Zeer mooi betoog!

Ik denk wel dat er wat gemiereneukt wordt over de stelling.


Ik ben het hier zelf zwaar mee oneens. Maar denk dat het meer om de woorden gaat dan de boodschap die je brengt.

Voor mij is verslaving wel degelijk het onderliggende, de ziekte, de oorzaak. Gebruiken is slechts het symptoom. Net als dat bepaald gedrag een symptoom is van de ziekte verslaving.

Die boodschap breng je ook in de rest van je betoog. Vandaar dat ik denk dat er vooral andere meningen zijn vanwege de woordkeuze, niet om de boodschap.

Al is het wel slechts een concept van een ziekte. Zelfs de DSM 5 kent geen term 'verslaving'. Enkel stoornis in het gebruik van middelen.

Of iemand de ziekte verslaving krijgt/heeft, hangt dan ook weer van vanalles af. Ook dat heeft een oorzaak. O.a. genetische aanleg, blootstelling aan middelen, trauma, gezonde coping niet aangeleerd, etc. Etc.
Klik om te vergroten...

Ja, het is ook lastig. Als ik naar mezelf kijk, had ik vanaf het begin al vrij snel een drank en drugsprobleem. En nam ik al vrij snel meer dan de mensen in mijn vriendengroep. Ik weet niet of iedereen die later verslaafd werd, al in het begin een wat hogere tolerantie had.

Maar het hangt op zeker van je omgeving af. Met wie je omgaat. Maar of je daar nou echt veel aan kan doen weet ik ook niet.

Ik heb ook jaren niet gedronken bijvoorbeeld, maar dan was het wel weer wat anders. Maar toen ik echt ging drinken, ging ook dat echt weer heel erg snel heel veel en heel fout.

Ik zie het als een gevoeligheid die er altijd al inzat. En er altijd zal zijn. Maar als die rare hele sterke trek momenten maar wegblijven of niet zo sterk en fel zijn, gaat het wel.
Als het een ziekte is, dan kan je het vergelijken met een andere ziekte. Waar je je hele leven iets voor moet doen, zodat je normaal blijft functioneren. Met medicijnen of met een andere levensstijl. Maar volgens mij ook, met het voorkomen van die echte craving. En het dus ook vermijden.


Dat woordje stoornis, zat me op een gegeven moment niet lekker. En ik zag te vaak mensen op een haast 'clowneske' achtige manier terugvallen. Mensen die heel goed bezig waren, weer de oude te worden.
En dan toch weer terugvallen.
En dan echt om een flutreden, heel vals en gemeen hun eigen ruiten ingooien en alles daaromheen, reageert dan teleurgesteld. En zeggen dan: wat dom, wat een dit wat een dat, die heeft een stoornis dit en dat, die doet het express. Allemaal teleurgestelde mensen. Door een compleet 'irrationele' beslissing, om op de meest sneaky manier weer te gaan gebruiken.
Zomaar om niets.

Dat is geen stoornis, dat is niet waar je met cognitieve vaardigheden bij kan komen. Dat is 'craving'. Dat is volgens mij geen stoornis, maar een ziek brein, dat op de een of ander manier last krijgt van de schade die de drug gemaakt heeft.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
What happened?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shitzooi zei:
Ik heb op dit moment groepstherapie mbt. Mijn grootste probleem is altijd geweest dat ik niet met mijn heftige emoties om kon gaan. Daardoor kreeg ik anorexia op een jonge leeftijd en daarna boulimia. Ik sneed mezelf en was suicidaal. Na dat na jaren lange therapie overwonnen te hebben en eindelijk een keer echt licht aan het einde van de tunnel te zien stort alles nu weer in.
het lijkt wel of ik alle psychische problemen op de bingokaart wil haha.

ik heb wel verslavingszorg overwogen en met mijn therapeut besproken. Maar voor nu gaan we kijken of ik er hier uit kom. Voor al omdat ik einde van de maand eindelijk een cursus start na alweer bijna 2 jaar ziektewet en nog meer therapie gewoon te veel voor mij is.
mocht het echt niet werken dan word ik door mijn therapeut verwezen naar Jelinek
Klik om te vergroten...
Ha @Shitzooi voor wat betreft jouw verslaving weet ik precies wat je doormaakt. Ik heb zelf 10 jaar aan de coke gezeten, waarvan ik ongeveer 5 jaar geprobeerd heb om eraf te komen. Twee ambulante behandelingen, een klinische opname en nog een dagbehandeling later lijkt het me eindelijk te lukken. Nu iets meer dan 8 maanden clean. Er is echt een uitweg, maar je moet je denken grondig herzien. Daar is moed voor nodig, je moet door je weerstand heen en uit je comfort zone komen. Maar je kunt er sterker dan ooit uitkomen als je herstel op 1 zet en het 100% geeft.

Goed dat je naar NA gaat. Fijne veilige plek is dat. Blijf naar de meetings gaan ongeacht wat er gebeurt. Ga op korte termijn een sponsor zoeken, en doe wat zij je vraagt (volgens mij ben je een vrouw dus zou een sponsor ook een dame moeten zijn voor je).

Denk goed na over wat op het moment jouw grootste probleem is. Daar moet de therapie zich op richten. Dat kan betekenen dat je een lopende behandeling moet staken om naar de verslavingszorg te gaan. Jouw verslaving zal, als je je niet volledig inzet om er van af te komen, alles kapotmaken. Dat klinkt hard en zo hard is het echt. Zet herstel op 1. De rest komt later wel.

Nou dat is wel weer een lang genoeg bericht voor vandaag. M'n inbox staat voor je open als je vragen hebt of wat kwijt moet.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Oh, die struggle herken ik maar al te goed. Ik kende de telnrs uit m’n hoofd. Uiteindelijk vindt een verslaafd hoofd altijd een manier. Als ik geen coke kon krijgen ging ik RCs bestellen online. Niet te stoppen gewoon, ondanks alle goede voornemens. En de meeste dealers geven geen fuck. Als jij bestelt komen ze. Dat zijn hun inkomsten :( Uiteindelijk hielp alleen keihard aan mezelf werken.
Klik om te vergroten...
Jup je wordt heel creatief. Herken dit echt uit mijn anorexia periode. Hoe creatief je wordt om manieren te verzinnen waar ‘normale’ mensen niet eens over na zouden denken. En omdat zij er niet meer achter zoeken kom je er weer mee weg..
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Ha @Shitzooi voor wat betreft jouw verslaving weet ik precies wat je doormaakt. Ik heb zelf 10 jaar aan de coke gezeten, waarvan ik ongeveer 5 jaar geprobeerd heb om eraf te komen. Twee ambulante behandelingen, een klinische opname en nog een dagbehandeling later lijkt het me eindelijk te lukken. Nu iets meer dan 8 maanden clean. Er is echt een uitweg, maar je moet je denken grondig herzien. Daar is moed voor nodig, je moet door je weerstand heen en uit je comfort zone komen. Maar je kunt er sterker dan ooit uitkomen als je herstel op 1 zet en het 100% geeft.

Goed dat je naar NA gaat. Fijne veilige plek is dat. Blijf naar de meetings gaan ongeacht wat er gebeurt. Ga op korte termijn een sponsor zoeken, en doe wat zij je vraagt (volgens mij ben je een vrouw dus zou een sponsor ook een dame moeten zijn voor je).

Denk goed na over wat op het moment jouw grootste probleem is. Daar moet de therapie zich op richten. Dat kan betekenen dat je een lopende behandeling moet staken om naar de verslavingszorg te gaan. Jouw verslaving zal, als je je niet volledig inzet om er van af te komen, alles kapotmaken. Dat klinkt hard en zo hard is het echt. Zet herstel op 1. De rest komt later wel.

Nou dat is wel weer een lang genoeg bericht voor vandaag. M'n inbox staat voor je open als je vragen hebt of wat kwijt moet.
Klik om te vergroten...
Wat goed 8 maanden! En wat fijn.
ik ben wel zo ver met therapie dat ik precies weet waarom ik nu gebruik en welke gevoelens ik wil weg stoppen. Ik heb toevallig net met mijn therapeut gebeld omdat ik mega in paniek was over alles en heb maar hulp gevraagd. Nu ben ik een stuk rustiger gelukkig en is het iets minder zwart allemaal (nog wel licht zwart haha).
vind dat niet hard klinken. Het is de waarheid. Heb het met me anorexia mee gemaakt. Dat beheerste me hele leven. Maar vanaf het moment dat ik in behandeling ging heb ik wel alles gegeven. Aankomen, nooit eten weigeren etc. Ik heb ietsje meer vertrouwen weer in mezelf na het gesprek met mijn therapeut. Ik ben een taaie en heb altijd hard geknokt en alles gegeven. Helaas moet het weer maar goed als ik al die andere ‘gevechten’ kon winnen kan ik dit ook!
mocht het niet lukken met me huidige therapie ga ik 100% naar jelinek. Mijn therapeut kijkt daar gelukkig ook goed naar. Als ik zo doorga kan hij mij ook niet goed meer helpen op dit moment. Want stop nu alles weer weg.
Dankjewel dat vind ik heel lief van je en altijd fijn om iemand te kunnen berichten die het snapt.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#15
De coke is al eventjes op en was daardoor ook even flink in paniek. Nu is alles eindelijk een beetje gezakt. Door de maatregelen die ik heb genomen (geen nummers meer geen pinpas) kon ik niet uit paniek snel wat regelen. Doordat ik zo vertraagd ben is de drang naar coke nu gewoon helemaal weg. Ik ben op. Voel ook hoe gesloopt me lichaam nu is. Ik wil absoluut niet nog een nacht in me eentje doorhalen. Ik heb 3 uur slaap gehad in de afgelopen 2 dagen. Ik wil dit niet voor mezelf. Kan eindelijk weer beetje helder denken na 7 dagen. En nu is het tijd om wat slaap te pakken. De drang zal vast wel weer komen later of morgen of overmorgen. Maar dat zien we dan wel weer. Voor nu ben ik heel blij dat ik weer een beetje vertrouwen in mezelf heb.
enige reden waarom ik nu zou willen gebruiken (niet echt willen maar meer onzekerheid voor wat gaat komen) is omdat ik opzie tegen de komende dagen. Dit gaat een pittige nasleep worden. En die stel je het liefst nog even uit. Maar hij komt er toch wel. Dus ik ga me maar klaarmaken ervoor
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shitzooi zei:
De coke is al eventjes op en was daardoor ook even flink in paniek. Nu is alles eindelijk een beetje gezakt. Door de maatregelen die ik heb genomen (geen nummers meer geen pinpas) kon ik niet uit paniek snel wat regelen. Doordat ik zo vertraagd ben is de drang naar coke nu gewoon helemaal weg. Ik ben op. Voel ook hoe gesloopt me lichaam nu is. Ik wil absoluut niet nog een nacht in me eentje doorhalen. Ik heb 3 uur slaap gehad in de afgelopen 2 dagen. Ik wil dit niet voor mezelf. Kan eindelijk weer beetje helder denken na 7 dagen. En nu is het tijd om wat slaap te pakken. De drang zal vast wel weer komen later of morgen of overmorgen. Maar dat zien we dan wel weer. Voor nu ben ik heel blij dat ik weer een beetje vertrouwen in mezelf heb.
enige reden waarom ik nu zou willen gebruiken (niet echt willen maar meer onzekerheid voor wat gaat komen) is omdat ik opzie tegen de komende dagen. Dit gaat een pittige nasleep worden. En die stel je het liefst nog even uit. Maar hij komt er toch wel. Dus ik ga me maar klaarmaken ervoor
Klik om te vergroten...
Lekker slapen en gezond eten. Pak je vitamines en mineralen. En blijven bewegen!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Succes de komende dagen! Vrees niet teveel voor die nasleep. Die komt zoals die komt. En die kan je heus wel aan!

Er zijn al veel nuttige dingen gezegd en heb daar weinig op toe te voegen.

Mocht het zwaar worden kan het misschien helpen om je focus op de ademhaling te leggen. Dan blijf je in het hier en nu en door op die manier in contact te komen met je lijf, kom je ook uit je hoofd (en daarmee ook uit paniek).

Ben je een beetje bekend met mindfulness en meditatie?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klinkt alsof je helemaal goed handelt. Met deze houding komt het wel goed:
Shitzooi zei:
ik heb van de week een oude vriend geappt. Toen ik hem leerde kennen was hij al 3 jaar clean. Ik had toen nog nooit drugs gebruikt. Ik ga vrijdag met hem naar een NA meeting en heb contact opgenomen met mijn therapeut en verteld wat er aan de hand is. Ook heb ik alle nummers verwijderd en mijn pinpas aan mijn moeder gegeven.
maar die troep is nu bijna op en ik voel alweer de paniek. Ik wil dit gewoon niet voor mezelf.
Klik om te vergroten...

Wat je alleen beter niet kunt doen is dit:

Shitzooi zei:
ik ben zo boos op mezelf.
Klik om te vergroten...

Mensen worden boos omdat ze zich in hun belangen geschaad voelen. In die zin kan je wel even een beetje boos zijn, zo van: 'verdomme wat doe je nou, je weet toch dat je jezelf hiermee dwars zit?'

Maar het kan ook heel onproductief zijn om boos op jezelf te blijven. Je kan beter van jezelf houden.

Sterker nog, ik denk dat de problemen zoals eetstoornis, depressie, en verslaving samenhangen met een soort diepgevoelde zelfhaat vanwaaruit we allerlei ideeën ontwikkelen dat we dingen moeten doen die je niet goed laten voelen. In het geval van verslaving gaat het enerzijds om vluchten voor de nare gevoelens door chemisch geluk te zoeken, maar anderzijds jezelf daarmee ook opzadelen met enorme kutgevoelens (wat je weer wil oplossen met chemisch geluk).

Nou is het natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan: van jezelf houden. Maar uiteindelijk is dat wel de weg die je helpt om je goed te blijven voelen.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dankjewel voor alle lieve reacties. Ik vind het altijd lastig te reageren op lieve woorden. Vandaar dat ik het even zo doe. Maar ik waardeer het wel enorm.
Het is dan toch mis gegaan gister avond ik heb toen die oude vriend een appje gestuurd en we hebben toen 35 min gebeld. Ik wil nog steeds zorgen dat het goed met me komt en hulp zoeken. Ik probeer nu niet al te boos op mezelf te zijn. We blijven er voor gaan!
morgen een afspraak met me therapeut wat ook wel heel fijn is.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er is natuurlijk al veel gezegd en ik kan je niets adviseren als het om cocaine gaat. Ik kan wel een beetje meepraten over je gevoelens willen verdoven. Maar er is een inzicht geweest dat mij pas geleden een beetje heeft wakker geschud en waardoor ik minder boos en teleurgesteld ben in mezelf. Want dat zijn bij mij de gevoelens die ik eigenlijk verdoof, mijn zelfhaat. Mijn onvermogen om 'normaal' te zijn. Er is ook een persoonlijkheidsstoornis bij mij vastgesteld.

Maar nu las ik dit: Er zijn mensen met een persoonlijkheidsstoornis (of welk psychiatrisch label dan ook) die van mening zijn dat zij helemaal niet gestoord zijn. Zij zeggen dat zij heel normaal reageren op gestoorde situaties. Bij mij klopt dat helemaal. Ik heb mijn jeugd doorgebracht met 2 compleet gestoorde ouders, die mij en mijn broer totaal geen veiligheid, liefde, steun en begrip konden geven. Dus met mij is eigenlijk niets mis. Ik heb gewoon, normaal, goed en passend gereageerd op een zeer traumatische situatie.

Jij zegt dat in december iets afschuwelijks is gebeurd. Misschien kwalificeert dit ook wel als zo'n traumatische en gestoorde situatie. En reageer jij dus ook eigenlijk normaal. Niet met te heftige emoties, maar met de emoties die gewoon bij jouw temperament passen.
Bij mij heeft deze realisatie ervoor gezorgd dat ik niet meer zo wanhopig bezig ben om mezelf te willen veranderen. Want ik snap nu dat ik misschien wel een beetje anders ben dan anderen, maar niet gestoord. En daardoor heb ik minder zelfhaat en ben ik minder boos en teleurgesteld in mezelf, waardoor ik langzamerhand ook wat beter voor mezelf kan gaan zorgen.

Ik dacht, ik vertel dit gewoon maar , misschien heb je er wat aan. Ik wil je in ieder geval ook sterkte wensen voor morgen als je naar de NA meeting gaat. Succes shitzooi!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."