Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
66 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb geluk dat ik sporten als hobby heb anders was ik 150kilo πŸ˜‘
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#2
We zitten weer in een terugval..
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Ik heb geluk dat ik sporten als hobby heb anders was ik 150kilo πŸ˜‘
Klik om te vergroten...
Dat heb ik dus ook. Ik ben niet dik, train veel, werk zelfs in een gym! Maar ben niet zo droog als dat ik wil. Heb vrij veel spiermassa, zeker voor een vrouw. Maar blijf vinden dat het beter moet, dat ik droger moet zijn etc.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Shitzooi zei:
Dat heb ik dus ook. Ik ben niet dik, train veel, werk zelfs in een gym! Maar ben niet zo droog als dat ik wil. Heb vrij veel spiermassa, zeker voor een vrouw. Maar blijf vinden dat het beter moet, dat ik droger moet zijn etc.
Klik om te vergroten...
Ten eerste: ik heb zelf nooit een eetstoornis gehad dus ik weet dat ik dit alleen van buitenaf kan bekijken. Wat ik zeg is goedbedoeld, maar het kan dus zijn dat het niet helemaal aansluit bij wat jij ervaart.

Dat gezegd hebbende wil ik graag delen dat ik het bewonderenswaardig vind hoe sterk en toegewijd je bent, zeker als je al veel spiermassa hebt en in een gym werkt, dat is niet niks!

Ik kan me daarnaast voorstellen dat het moeilijk is om tevreden te zijn over je lichaam als dat stemmetje steeds zegt dat het 'beter' moet. Misschien kan het helpen om daar niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal iets meer mee te doen?

Zelf merk ik dat ik door wielrennen mijn hoofd leegmaak, en dat ik tegelijk ook fysiek bezig ben op een manier die mij goed doet. Niet om er β€˜droger’ uit te zien, maar omdat ik me er mentaal fijner door voel.

Natuurlijk weet ik niet of zoiets als dit voor jou ook zou werken, maar ik deel het graag als een ander perspectief.

Misschien helpt of inspireert het je een beetje. πŸ’›
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieb00n zei:
What happened?
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd is dit de eerste keer terugval dat ik het zelf ook even niet weet waarom
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb heel erg gemerkt dat NA niet helpend voor mij is.
Voor al omdat ik ook borderline heb en alles heel erg vanuit verslaving is natuurlijk. Hierdoor voelde ik me toch vaak niet gehoord of er toch niet helemaal β€˜bijhoren’.
ik vroeg me af of iemand iets anders weet dan NA/CA/AA etc.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zal de volgende keer even wat beter nadenken voor ik iets post.

Wat @LucidLucy al tegen me zei, dit had ik wellicht moeten zien aankomen.

Zal er op proberen te lettenπŸ˜ƒβ˜•
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
hansie24 zei:
Kanker toch op met zielige gedoe!!met je permanentje....al zou ik ooit LifeIsAlmostGreatAgain tegen komen sla ik alle licht uit die hoofd... Kansloze
Klik om te vergroten...
Echt een in- en in triest voorteken dit van iemand zichzelf een drugspychose in aan het werken is en vervolgens een gevaar voor zichzelf en zijn of haar omgeving wordt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Ik zal de volgende keer even wat beter nadenken voor ik iets post.

Wat @LucidLucy al tegen me zei, dit had ik wellicht moeten zien aankomen.

Zal er op proberen te lettenπŸ˜ƒβ˜•
Klik om te vergroten...

Ik herken het heel erg van mezelf haha

Ik ben er zelf heel goed in om lekker een steek onder water te geven. Maar vaak brengt het onrust en spijt bij mezelf achteraf. En uiteindelijk merk ik ook steeds meer dat je zoveel mooie dingen terug kan krijgen als je zoveel mogelijk constructief kan blijven.

Fijn dat je het ook positief oppakt 😁

Ik vind het altijd spannend om anderen zo direct te wijzen op dit soort dingen. Terwijl we we allebei alleen maar beter uit kunnen komen.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jeetje wat een heftige berichten / discussie hier.
anyway. Ik heb me intake gehad. Voelde toch niet helemaal fijn bij hun. Dus de ervaringsdeskundige van de kliniek gebeld waar ik hiervoor zat. Word maandag terug gebeld en dan hopelijk zsm naar zuid afrika
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou 10 sep intake bij de kliniek waar ik hiervoor zat. De ervaringsdeskundige van daar, die ik over 2 jaar tijd regelmatig heb gesproken is ook aan het bemiddelen. Duidelijk dat ik op ben. Mocht er iemand uitvallen kan ik direct terecht. Proberen het allemaal zsm te laten gaan.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verder wil ik even kwijt dat ik de afgelopen nu zo’n 2,5 jaar hier van me af heb kunnen typen. Af en toe lang offfline geweest, goed teken bij mij. Maar fijn dat ik hier gewoon random weer mijn verhaal en struggles kwijt kan.
ik hoop echt binnen 3 weken op het vliegtuig naar Zuid Afrika te zitten πŸ™
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sterkte man!!
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel veel sterkte & ook succes! Zet m op
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
"Je hoeft niet alles op te lossen, je mag gewoon beginnen"

Ik wens je sterkte en veel succes.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shitzooi zei:
Daar ga ik zeker even naar kijken.
Ik merkte gewoon veel onbegrip hier bij de NA. Meer het gevoel dat wat ik heb niet echt is maar dat ik het mezelf aanpraat ofzo. En als ik steun zoekte ik moeilijkere tijden met sharen kreeg ik af en toe ook commentaar op me share achteraf.
ik vind de NA echt een heel mooi iets en zou het zeker aanraden aan mensen die clean willen worden, maar ik had er zelf niet de beste ervaring mee helaas.
Klik om te vergroten...
Op meetings zit heel veel 'ziekte' bij elkaar, ik zou me van random feedback niet heel veel aantrekken. Je zit daar voor jezelf en met een goede sponser kan je heel ver komen. 12 stappen is niet de oplossing voor alles. Helaas zitten er in het programma wel mensen die menen dat dat wel zo is. Die zou ik zeker niet als sponser vragen. Ik geloof wel dat je daar in je begin jaren van herstel heel veel uit kan halen. Op een gegeven moment moet je ook verder en kan het inderdaad beter zijn om naar andere behandelingen te kijken.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
12 stappen is niet de oplossing voor alles. Helaas zitten er in het programma wel mensen die menen dat dat wel zo is.
Klik om te vergroten...
Verslaving uit zich door obsessief gedrag. In de praktijk zie je dat dit obsessieve gedrag zich kan verplaatsen naar een andere obsessie. Bijvoorbeeld obsessief in herstel en de bijbehorende achterliggende methodiek. Het tegenovergestelde kan apathie of onverschilligheid zijn, dat weer kan leiden tot een terugval. Ergens in het midden ligt denk ik het antwoord: relativering en balans.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Damius zei:
Verslaving uit zich door obsessief gedrag. In de praktijk zie je dat dit obsessieve gedrag zich kan verplaatsen naar een andere obsessie. Bijvoorbeeld obsessief in herstel en de bijbehorende achterliggende methodiek. Het tegenovergestelde kan apathie of onverschilligheid zijn, dat weer kan leiden tot een terugval. Ergens in het midden ligt denk ik het antwoord: relativering en balans.
Klik om te vergroten...

Dat ervaarde ik ook op de meetings waar ik ben geweest, ook wat @Brakka Mang zegt.

Het voelde vaak heel beklemmend, opdringerig zelfs.

Ik ben wel heel blij dat die meetings voor zoveel mensen een belangrijke steunpilaar is in hun herstel.

Het zou mooi zijn als er op ten duur een soort middenweg komt, meetings waar het niet draait om de 12 stappen.

Echter is dat niet te realiseren op grote schaal, dus ben je toch snel overgeleverd aan de NA/CA/AA met bijbehorende 12 stappen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Het zou mooi zijn als er op ten duur een soort middenweg komt, meetings waar het niet draait om de 12 stappen.
Klik om te vergroten...
Dat bestaat wel. Recovery Dharma bijvoorbeeld, of de Iriscovery groepen van Iriszorg.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Het zou mooi zijn als er op ten duur een soort middenweg komt, meetings waar het niet draait om de 12 stappen.
Klik om te vergroten...

Buitenveldertgroep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."