Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Geloofden jullie dan al in een god? Of doen jullie dat nu wel? Of kan/mag je ook de lezing hebben dat god misschien niet god hoeft te zijn zoals wij die nu kennen?

En eerlijk - het is geweldig wat het voor jullie heeft kunnen doen. Maar ik snap ook best wel dat mensen er een afkeer voor hebben en andere “behandelingen” en levensbeschouwingen prefereren. Is dat altijd iets ergs?
Klik om te vergroten...

Toen ik NA binnen kwam, vond ik mezelf atheïst. Ik geloofde er heilig in dat God niet bestaat. Ik vond gelovigen naïef en dom. Angstig voor 'de ware werkelijkheid' dat er na het leven geen hiernamaals is, maar dat het gewoon klaar is.

Dus ik kom van best wel ver op dat gebied denk ik. Binnen de zelfhulpgroepen noemen we het God. Maar vaak wordt daaraan toegevoegd 'zoals ik God zie'. En dat laat de ruimte vrij om zelf een God te kiezen. We noemen het dan ook vaak de hogere macht. Er zijn maar twee eisen aan die hogere macht:

1. Het is groter dan ik
2. Het is liefdevol

In het begin zag ik dus vooral de groep als 'God'. Group Of Drug addicts of Good Orderly Direction.
De groep is groter dan ikzelf en ook liefdevol naar mij toe. In de praktijk betekende dat vaak dat ik advies vroeg aan meer dan een fellow en dat advies volgde. Twee weten meer dan een.

Dat is hoe praktisch en down to earth ik God kon toepassen. En daarmee raakt God slechts een woord.
In het begin kreeg ik de rillingen over mijn rug van dat woord. Nu is het niets anders dan dat, een woord om mijn hogere macht aan te duiden.

Waar ik voorheen dus vooral een christelijke God voor me zag bij de gedachte aan dat woord, een grote man met een gortige grijze baard die mij vertelt wat ik wel en niet mag doen. Daar zie ik nu bij dat woord simpelweg een hogere kracht die mij op het juiste pad houdt.

Inmiddels geloof ik wel dat er meer is dan dit tastbare. Ik hang geen religie aan. Ik heb wel veel interesse in Zen en boeddhisme in het algemeen.
Ik geloof ook in synchroniciteit. Daar haal ik veel uit over hoe mijn hogere macht met mij communiceert.

Dus ik bid wel en ik geloof. Maar ik volg geen religie.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
In mijn herstel probeer ik alles wat helpend kan zijn, en ik geef alles een kans.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit ontzettend belangrijk is. Om dingen te proberen voor ze op voorhand al af te wijzen.

Dat is wat ik jaren gedaan heb, en dat heeft me uiteindelijk gebracht waar ik op m'n dieptepunt zat. Pas toen ik dingen van anderen ben gaan aannemen en die ook echt uitprobeerde, begon er het e.e.a. te veranderen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Geloofden jullie dan al in een god? Of doen jullie dat nu wel? Of kan/mag je ook de lezing hebben dat god misschien niet god hoeft te zijn zoals wij die nu kennen?

En eerlijk - het is geweldig wat het voor jullie heeft kunnen doen. Maar ik snap ook best wel dat mensen er een afkeer voor hebben en andere “behandelingen” en levensbeschouwingen prefereren. Is dat altijd iets ergs?
Klik om te vergroten...

Ja en nee.

Wat ik nu elke dag doe, is 's ochtends een gebed en gedurende de dag proberen vertrouwen te hebben in dat het goed komt. Probeer het de controle op het leven los te laten en te leven naar wat me gesuggereerd word.

Maar of ik het echt geloof, weet ik eerlijk gezegd niet zo goed. Soms denk ik ook erg nuchter en vind ik het een beetje zoeken naar niets ofzo. Het is maar de waarde die we er zelf aan hechten.

"Draag je leven over aan een liefdevolle Hogere Macht."

Ja hoe dan? Dat is gewoon erg lastig omdat ik zelf absoluut niet religieus ben en daar helemaal niets bij voel.
En dat is automatisch ook waar het om gaat, voelen dat het werk. En het programma werkt gewoon voor mij op dit moment, het geeft me rust en het vertrouwen dat het goed komt. Zolang ik er zelf aan werk, ik moet er echt wat voor doen. Dus doe ik het toch ook weer zelf, ja kan hier erg filosofisch over doordraven.

Het is uiteindelijk ook verder voor mij niet zo relevant om er heel erg veel van te vinden, want het heeft voor zoveel andere gewerkt. Er word niets voor niets gezegd dat we zelf mogen invullen wat God voor hem of haar betekend. Het is een suggestie, maar ik denk wel zeer belangrijk dat we vertrouwen hebben.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Ja en nee.

Wat ik nu elke dag doe, is 's ochtends een gebed en gedurende de dag proberen vertrouwen te hebben in dat het goed komt. Probeer het de controle op het leven los te laten en te leven naar wat me gesuggereerd word.

Maar of ik het echt geloof, weet ik eerlijk gezegd niet zo goed. Soms denk ik ook erg nuchter en vind ik het een beetje zoeken naar niets ofzo. Het is maar de waarde die we er zelf aan hechten.

"Draag je leven over aan een liefdevolle Hogere Macht."

Ja hoe dan? Dat is gewoon erg lastig omdat ik zelf absoluut niet religieus ben en daar helemaal niets bij voel.
En dat is automatisch ook waar het om gaat, voelen dat het werk. En het programma werkt gewoon voor mij op dit moment, het geeft me rust en het vertrouwen dat het goed komt. Zolang ik er zelf aan werk, ik moet er echt wat voor doen. Dus doe ik het toch ook weer zelf, ja kan hier erg filosofisch over doordraven.

Het is uiteindelijk ook verder voor mij niet zo relevant om er heel erg veel van te vinden, want het heeft voor zoveel andere gewerkt. Er word niets voor niets gezegd dat we zelf mogen invullen wat God voor hem of haar betekend. Het is een suggestie, maar ik denk wel zeer belangrijk dat we vertrouwen hebben.
Klik om te vergroten...

In mijn ervaring moet vertrouwen ook echt groeien. Om ècht je wil en leven over te dragen, zal je veel vertrouwen moeten hebben.

Voor mij was het echt fake it till you make it. Het lijkt ook alsof dat vertrouwen in 3 stadia komt: hoop, geloof en vertrouwen. In die volgorde.

In het begin had ik alleen maar hoop, maar echt geloven, echt zelf voelen, deed ik niet. Ik zag wel dat het voor anderen werkte.
Daarna kreeg ik wat geloof. Zo maar mondjesmaat. En het is fragiel. Het kan ook zomaar weg zijn.
Maar zodra ik maar vaak genoeg ervaar dat het in mijn eigen leven ook zo werkt, verandert dat geloof langzaam in vertrouwen.

Een God als mijn hogere macht is voor mij nog steeds wat fragiel. Ik kan het niet verklaren, maar sommige gebeurtenissen en toevalligheden laten me wel geloven dat er meer is.

Ik heb echter het gevoel soms meerdere hogere machten te hebben. En eentje die ik inmiddels ècht vertrouw is simpelweg het programma. Valt m'n andere geloof weg, kan ik altijd hierop terugvallen 😁

Tja en hoe ik dan mijn wil en leven overdraag...
In de praktijk draait stap 3 voor mij heel erg om eerlijkheid. Ook naar anderen. Als ik zaken achterhoud om wat anderen er misschien van vinden, dan zijn mijn motieven misschien twijfelachtig. Dan ga ik op self-will eerder dan dat ik mijn leven overdraag.
Het draait voor mij ook heel erg om even een stapje terug te doen. Niet meteen reageren (react versus respond), maar even de tijd nemen om weer te aarden voor ik (impulsief) een beslissing neem.

Ik probeer het zelf altijd praktisch en down-to-earth in te richten. Het heeft mij veel geholpen om tijdens het schrijven van stap 3 ook met veel mensen erover te bellen. Dat leverde altijd wel mooie gesprekken op.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Buitenveldertgroep.
Klik om te vergroten...
Oh hier ga ik naar kijken! Woon daar om de hoek. Werk daar ook.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb NA echt wel een kans gegeven en alles gedaan wat er werd aangeraden door me sponsor. En is ook echt niks mis met het programma.
maar door mijn BPD, waardoor ik hele erge ups en downs heb ik mijn emoties, en daar weinig aan kan doen behalve accepteren. Ik merkte gewoon dat het altijd snel bestempeld werd als zelfmedelijden. Terwijl ik gewoon echt een brein heb dat soms super mega over enthiousiast en blij is maar ook soms helemaal depressie ingaat. En als ik dan me sponsor belde om erover te praten of fellows was het vaak van: ‘ja hallo kijk eens wat je allemaal hebt’ maar bij mij is het ook gwn een inbalans in mijn brein. Het is niet zo dat ik zielig wil doen of zo erg met mezelf te doen heb. Het is er gewoon. Zo is mijn brein helaas. En als ik daar dan gewoon even over wilde praten omdat ik mega depressief was werd het altijd bestempeld als zelfmedelijden. En dat voelt heel erg als onbegrip.
zelfde trouwens toen ik net nieuw was dat er meerdere mannen misbruik van je kwetsbaarheid wilde maken. Telefoonnummer op lijsten schrijven en je dan appe/bellen met achterliggende motieven.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga trouwens wel terug naar een 12 stappen kliniek. Dezelfde als in 2 jaar geleden in zuid afrika. En ik heb me oude sponsor al terug. En ja ik ga het echt weer een kans geven en alles doen wat aangeraden wordt. Ik heb niks te verliezen. 13,5 clean gebleven zonder en toch weer hier geindigd. Maar er zijn wel dingen waar ik tegen aan loop
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Shitzooi zei:
Het is niet zo dat ik zielig wil doen of zo erg met mezelf te doen heb. Het is er gewoon. Zo is mijn brein helaas. En als ik daar dan gewoon even over wilde praten omdat ik mega depressief was werd het altijd bestempeld als zelfmedelijden. En dat voelt heel erg als onbegrip.
Klik om te vergroten...
Lijkt me een lastige balans. Aan de ene kant is er dus een onbalans in je hersenen. Aan de andere kant is zelfmedelijden wel een serieus 'probleem' voor de meeste verslaafden.

Zeker als er dan geen begrip is voor je dilemma lijkt me dat lastig. Ken je meer mensen met BPD in het programma? Misschien dat je bij hun meer begrip, herkenning en erkenning kan vinden? En onderling daarvoor tips en tricks kunnen delen?

Ik herken dit ook wel hoor. Misschien een minder lastig thema dan bij jou, maar ik merk dit heel erg met eten. Ik stoor me inmiddels best vaak aan mijn emotie-eten. Maar als ik dan met sommige fellows bel, is het al snel: ja wat zeur je nou? Je bent toch clean? Vreet dat pak koekjes lekker leeg joh.

In mijn ogen is dat ook gewoon ontkennen of rationaliseren van een ander probleem.

Ik heb nu wel een paar fellows waar ik wel meer kan praten over dat onderwerp. Maar de meesten niet 🤣

Shitzooi zei:
zelfde trouwens toen ik net nieuw was dat er meerdere mannen misbruik van je kwetsbaarheid wilde maken. Telefoonnummer op lijsten schrijven en je dan appe/bellen met achterliggende motieven.
Klik om te vergroten...
Helaas gebeurt dit nog steeds veel. We zitten immers wel in een ruimte met allerlei zieke geesten. Er is wel veel aandacht in het fellowship voor predatory behavior zoals we dat dan noemen.

Zelf hebben we hier afgesproken dat we altijd de naam van de nieuwkomer op de lijst schrijven. Zo heb je zelf de keuze bij wie je dan wel/niet je telefoonnummer op schrijft.
Onze ervaring was dat veel vrouwen hun nummer helemaal niet meer op schreven als er een mannelijke nieuwkomer was. Nu zie je dat ze dan wel hun nummer op de lijst voor de vrouw schrijven, maar niet voor de man.

Het is jammer dat het zo moet. Lijkt me erg vervelend als mensen je op die manier benaderen.

Super stoer dat je ondanks je negatieve ervaringen het programma wel weer gewoon een kans gaat geven!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shitzooi zei:
Ik heb NA echt wel een kans gegeven en alles gedaan wat er werd aangeraden door me sponsor. En is ook echt niks mis met het programma.
maar door mijn BPD, waardoor ik hele erge ups en downs heb ik mijn emoties, en daar weinig aan kan doen behalve accepteren. Ik merkte gewoon dat het altijd snel bestempeld werd als zelfmedelijden. Terwijl ik gewoon echt een brein heb dat soms super mega over enthiousiast en blij is maar ook soms helemaal depressie ingaat. En als ik dan me sponsor belde om erover te praten of fellows was het vaak van: ‘ja hallo kijk eens wat je allemaal hebt’ maar bij mij is het ook gwn een inbalans in mijn brein. Het is niet zo dat ik zielig wil doen of zo erg met mezelf te doen heb. Het is er gewoon. Zo is mijn brein helaas. En als ik daar dan gewoon even over wilde praten omdat ik mega depressief was werd het altijd bestempeld als zelfmedelijden. En dat voelt heel erg als onbegrip.
zelfde trouwens toen ik net nieuw was dat er meerdere mannen misbruik van je kwetsbaarheid wilde maken. Telefoonnummer op lijsten schrijven en je dan appe/bellen met achterliggende motieven.
Klik om te vergroten...
Jammer dat je je er niet thuis voelde. Ik heb geen BPD dus kan niet uit ervaring spreken, maar ik weet wel dat "zo is mijn hoofd nou eenmaal" voor mij uiteindelijk niet gold, ook al heb ik dat ook heel lang gedacht. Er viel genoeg te kneden :wink:

En stap 13... tsja... Dat zou nergens geaccepteerd moeten worden.

Succes met je opname en na-traject(en). Ook jij kan het! 😘
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Helaas gebeurt dit nog steeds veel. We zitten immers wel in een ruimte met allerlei zieke geesten. Er is wel veel aandacht in het fellowship voor predatory behavior zoals we dat dan noemen.

Zelf hebben we hier afgesproken dat we altijd de naam van de nieuwkomer op de lijst schrijven. Zo heb je zelf de keuze bij wie je dan wel/niet je telefoonnummer op schrijft.
Onze ervaring was dat veel vrouwen hun nummer helemaal niet meer op schreven als er een mannelijke nieuwkomer was. Nu zie je dat ze dan wel hun nummer op de lijst voor de vrouw schrijven, maar niet voor de man.

Het is jammer dat het zo moet. Lijkt me erg vervelend als mensen je op die manier benaderen.

Super stoer dat je ondanks je negatieve ervaringen het programma wel weer gewoon een kans gaat
Klik om te vergroten...

Het opvullen van de leegte die voortkomt uit het stoppen met middelen met aandacht of liefde of seks is de grootste valkuil. Het gebeurt vanuit beide kanten. In vroeg herstel is de leegte vullen met 1 van die dingen het 'meest veilig toegestane ' maar in principe ben je dan gewoon door aan het gebruiken. Daarom zeggen ze ook het eerste jaar van herstel geen relaties. Daarom is het ook in klinieken niet toegestaan. Het gebeurt wel veel maar het komt ook bijna altijd wel uit.

Het is wel een hardnekkig iets. Ik heb begeleiders van safe houses daar ook regelmatig de mist mee in zien gaan. Dan ben je 15-20 jaar ouder en dan stort je je met je 10 jaar clean en herstel en 5 keer de stappen doorlopen op jonge kwetsbare mannen of vrouwen.

Het begint vaak al in klinieken en het geeft vals herstel. Onbewust triggert het toch stofjes in je brein en verslaafden gaan daar heel lekker op.

Klinkt misschien heel krom wat ik nu zeg maar ik ben voorstander van gescheiden behandelingen en meetings ten behoeve van de veiligheid. Het blijft terugval oorzaak numero uno.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
Het opvullen van de leegte die voortkomt uit het stoppen met middelen met aandacht of liefde of seks is de grootste valkuil. Het gebeurt vanuit beide kanten. In vroeg herstel is de leegte vullen met 1 van die dingen het 'meest veilig toegestane ' maar in principe ben je dan gewoon door aan het gebruiken. Daarom zeggen ze ook het eerste jaar van herstel geen relaties. Daarom is het ook in klinieken niet toegestaan. Het gebeurt wel veel maar het komt ook bijna altijd wel uit.

Het is wel een hardnekkig iets. Ik heb begeleiders van safe houses daar ook regelmatig de mist mee in zien gaan. Dan ben je 15-20 jaar ouder en dan stort je je met je 10 jaar clean en herstel en 5 keer de stappen doorlopen op jonge kwetsbare mannen of vrouwen.

Het begint vaak al in klinieken en het geeft vals herstel. Onbewust triggert het toch stofjes in je brein en verslaafden gaan daar heel lekker op.

Klinkt misschien heel krom wat ik nu zeg maar ik ben voorstander van gescheiden behandelingen en meetings ten behoeve van de veiligheid. Het blijft terugval oorzaak numero uno.
Klik om te vergroten...

Jep, ik ben er zelf ook in getrapt na 3 maanden herstel. Toen werkte ik 70 uur per week, kreeg een relatie via de meetings en ohja, ik deed daarnaast ook nog iets van herstel ofzo... 🤣

Daarna heb ik me voorgenomen om minstens een jaar op mezelf te zijn. Dat werd uiteindelijk 3 jaar. Een jaar was voor mij eigenlijk ook al veel te kort.

Of het terugval oorzaak nummer een is, daar heb ik sterk m'n twijfels bij. Ik zie ook veel terugvallen die niets met relaties te maken hebben.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Of het terugval oorzaak nummer een is, daar heb ik sterk m'n twijfels bij. Ik zie ook veel terugvallen die niets met relaties te maken hebben.
Klik om te vergroten...
Ik zie vooral een risico in afgeleid zijn en niet of minder naar jezelf kijken. Mogelijk pleasegedrag om de nieuwe liefde te plezieren.

En uiteraard weer "iets" van buiten nodig hebben voor een kick of goed gevoel. Om van SLA problematiek nog maar te zwijgen :tongueout:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Ik zie vooral een risico in afgeleid zijn en niet of minder naar jezelf kijken. Mogelijk pleasegedrag om de nieuwe liefde te plezieren.

En uiteraard weer "iets" van buiten nodig hebben voor een kick of goed gevoel. Om van SLA problematiek nog maar te zwijgen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Als ik naar mezelf kijk vooral ook een groot risico in behoeftes en grenzen. Zo vroeg in herstel kende ik mijn eigen behoeftes en grenzen nog niet goed. Daarnaast durfde ik die ook helemaal niet uit te spreken uit angst om afgewezen te worden. Ook een soort please gedrag.

Terwijl ik dit met mijn huidige relatie soms juist de fijnste gesprekken vind.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
LucidLucy zei:
Als ik naar mezelf kijk vooral ook een groot risico in behoeftes en grenzen. Zo vroeg in herstel kende ik mijn eigen behoeftes en grenzen nog niet goed. Daarnaast durfde ik die ook helemaal niet uit te spreken uit angst om afgewezen te worden. Ook een soort please gedrag.

Terwijl ik dit met mijn huidige relatie soms juist de fijnste gesprekken vind.
Klik om te vergroten...
Precies dat. En dan nog het risico op een terugval als er flinke ruzie komt of een break-up.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Shitzooi zei:
Nee. Ik durfde niet. Lang verhaal. Morgen is er een meeting bij mij in de buurt en dan ga ik wel echt. Want het gaat gewoon niet goed. En ik zit er echt doorheen.
probeer niet al te boos op mezelf te zijn nu maar dat is heel erg lastig. Morgen zelfs me kaart voor Ajax afstaan voor die meeting. Zegt voor mij genoeg dat ik echt weet dat dit niet meer kan als ik dat oversla haha.
probeer nog maar beetje te kunnen lachen om mezelf 😅
Klik om te vergroten...
Okay, kan gebeuren. Mijn standaardstrategie is ook vermijding, hoewel ik dat minder en minder doe nu in herstel.

Meestal staat er bij de meetinginfo een telefoonnummer. Bel dat nummer vandaag maar even, dan kun je afspreken dat je een half uurtje van tevoren kunt komen als het nog rustig is. Gewoon even zeggen dat je het moeilijk vindt. Dan vangt iemand je op en proberen ze je op je gemak te stellen voordat er een hele groep voor de deur staat ofzo, dat wil nog wel eens afschrikken (bij mij zeker zo in het begin).

Bijna iedereen vindt zijn of haar eerste meeting eng. Niks geks aan. Als je het deelt in de groep zul je wel wat herkenning vinden en meestal delen mensen dan nog wel even over hun eigen eerste meeting.

Laat je ons nog even weten hoe het was? Als je nog vragen mocht hebben, stel ze. Mag ook privé, m'n inbox staat voor iedereen open.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Okay, kan gebeuren. Mijn standaardstrategie is ook vermijding, hoewel ik dat minder en minder doe nu in herstel.

Meestal staat er bij de meetinginfo een telefoonnummer. Bel dat nummer vandaag maar even, dan kun je afspreken dat je een half uurtje van tevoren kunt komen als het nog rustig is. Gewoon even zeggen dat je het moeilijk vindt. Dan vangt iemand je op en proberen ze je op je gemak te stellen voordat er een hele groep voor de deur staat ofzo, dat wil nog wel eens afschrikken (bij mij zeker zo in het begin).

Bijna iedereen vindt zijn of haar eerste meeting eng. Niks geks aan. Als je het deelt in de groep zul je wel wat herkenning vinden en meestal delen mensen dan nog wel even over hun eigen eerste meeting.

Laat je ons nog even weten hoe het was? Als je nog vragen mocht hebben, stel ze. Mag ook privé, m'n inbox staat voor iedereen open.
Klik om te vergroten...
Heel lief dankjewel. En een heel goed idee. Dat ga ik zeker doen.
en ja ik zal laten weten hoe het ging! We gaan er voor!
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Shitzooi zei:
Morgen zelfs me kaart voor Ajax afstaan voor die meeting. Zegt voor mij genoeg dat ik echt weet dat dit niet meer kan als ik dat oversla haha.
Klik om te vergroten...
Jeetje man, wat goed! Als ze het zouden weten, zou de hele Arena voor je juichen, weet ik zeker. Wij doen het ook, hier. :cheerpompom:

En besef je goed: het gaat over één meeting. Deze meeting morgen. De rest van de toekomst zie je dan daarna weer. Maar je hoeft alleen maar morgen daar heen te gaan en morgen de meeting mee te maken. Verder niets. Houd het overzichtelijk bro.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shitzooi zei:
Heel lief dankjewel. En een heel goed idee. Dat ga ik zeker doen.
en ja ik zal laten weten hoe het ging! We gaan er voor!
Klik om te vergroten...
Heb je al gebeld?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shitzooi zei:
Heel lief dankjewel. En een heel goed idee. Dat ga ik zeker doen.
en ja ik zal laten weten hoe het ging! We gaan er voor!
Klik om te vergroten...

dupont zei:
Heb je al gebeld?
Klik om te vergroten...

Mocht je nog niet gebeld hebben, dan hierbij (hopelijk) een steuntje in de rug.

Van tevoren bellen kan een groot deel van de spanning wegnemen. Dan heb je alvast een stem gehoord en kan je inderdaad afspreken om lekker op tijd te komen. En dan is in elk geval die bekende stem daar alvast aanwezig.

Ik doe dit ook nog geregeld als ik een nieuwe meeting bezoek wat verder van huis. Ook al kom ik al ruim 2 jaar bij de meetings. Een nieuwe groep blijft toch altijd even spannend. Zeker omdat ik best wel moeite heb met groepen onbekenden. 1-op-1 gaat dat gelukkig vaak beter met onbekenden. En dan is het toch fijn als ik in elk geval bij één iemand een gesprekje kan aanknopen met: 'aaah dus volgens mij had ik jou aan de lijn.'

Veel succes, en naast spanning ook plezier morgen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Shitzooi hoe was de meeting?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."