Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn jouw angsten?

Wat zijn jouw angsten?

159 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knuffelpanda zei:
Idd het is zeker niet zinloos geweest mijn leven is zoveel beter nu 😊
Is een irreële angst
Transitie verbeterde mijn leven maar gelukkig worden is stap verder zeg maar en idd acceptatie van jezelf is belangrijk en zeer moeilijk soms
Klik om te vergroten...
In transitie gaan heeft mijn leven eigenlijk gered , ik weet niet hoe ik verder had gekund 🥺
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Door jullie antwoorden besef ik me .......
Klik om te vergroten...
Purplext zei:
Andere angsten die ik heb zijn het verliezen van m'n ouders en mijn katten.
Het verliezen van mijn gezicht, gehoor, ledematen en mijn verstand (dementie o.i.d.)

Tevens ben ik bang om de 'veiligheid' die ik nu ervaar te verliezen door bijvoorbeeld oorlog. In de macht van iemand anders te ......
Klik om te vergroten...
Noot: Een oorlog zoals WW I, of WW II, dus gigantische conflictsituaties waarin miljoenen mensen over de kling gejaagd worden, ik denk niet dat er nog een keer een dergelijke massale oorlog komt.
Want dat betekent het einde van de mensheid.
Het is iig te hopen, dat dit dus nooit meer gebeurt!

Maar wat we tegenwoordig wél zien, zijn guerrilla conflictsituaties .
Groepen mensen die " hit and run" acties plegen.
En hiervoor mag je zeer zeker angst voor hebben!

Hoe je zult zijn in een oorlog situatie?
daarvan kan ik wel iets zeggen.
Je zult merken dat je heel erg snel je normen en waarden over zowat alle levens aspecten zult zien dalen.
Je zult je gaan aanpassen aan een totaal ander leven.
Zoals bijvoorbeeld deze:
Regelmaat zal verdwijnen.
Lange, onregelmatige werktijden ga je maken.
Je zult iedere keer weer blij zijn, met eten.
Eten wat niet smaakt, of wat je niet te pruimen vond, dat verdwijnt. Je eet, wanneer er iets is. enne...
Alles is ineens lekker!
Een warme slaapzak op wat hooi, of takken, dat wordt de dagelijkse slaapkamer. Geen donzen dekbed meer...
Als militair zijnde, is het weleens een razendsnelle keuze maken.
Hij, of ik. Daar wen je snel aan. Alleen komen die gezichten later allemaal in je dromen je iedere keer weer even gedag zeggen..

En er is nog veel, veel meer van dit alles wat je te wachten staat.
jazeker!
Wees voorbereid...!

Purplext zei:
Toch zijn dit niet de dingen waar ik vaak aan denk, maar waar ik wel elke dag dankbaar voor ben dat ik ze nu niet meemaak.
Klik om te vergroten...
Noot: Idd. De " hij, of ik" kwestie is er een, die heel erg moeilijk is...
Purplext zei:
Een mens lijdt dikwijls ’t meest
Door ’t lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
Als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
Dan helpt God altijd weer
En geeft Hij kracht naar kruis.
Klik om te vergroten...
Noot: Hier is niets aan toe te voegen, nietwaar
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Angsten?

Mijn echte angst is mijn familie (papa, mama, zusje, broer en @Blyatman verliezen, of dat ze een erge ziekte krijgen. En ook de moeder van @Blyatman. Ook ben ik vreselijk bang om mijn hond te verliezen. Hun betekenen alles voor mij.

Verder heb ik ook een angst om zelf ernstig ziek te worden. Heb ook nogal last van hypochondrie.

Ook vind ik het eng om in grote groepen te komen. Dus dat ik naar de DF meet ga vind ik al heel knap van mezelf. Scheelt dat ik al een goede klik heb met sommige hier, dus dat maakt het minder eng.

Ik ben heel sociaal en mezelf altijd, maar kan dat niet altijd in grote groepen zijn. Tenzij het goed klikt.
Klik om te vergroten...
Mijn angsten zijn gelijkwaardig aan die van @Spyro. Het vroegtijdig verliezen van dierbaren/dieren.

mijn angst is ook: sociaal geaccepteerd worden door onbekenden. Gezien het feit dat ik als kind veel gepest ben geweest/getreiterd ben en altijd het buitenbeetje was. Ook het feit dat ik C-PTSD heb is het soms angstig om nieuwe mensen te ontmoeten. Ondanks dat ik altijd extreem zelfvertrouwd en zelfverzekerd overkom op iedereen.

en de laatste angst is voor: spinnen.
ben eens gebeten tijdens jungel training voor werk door een giftige spin, waarbij ik met extreme spoed naar het ziekenhuis moet om anti giffen in te laten spuiten. Sinds dien heb ik echt een spinnenfobie gecreëerd in het brein, omdat deze ervaring levensbedreigend was.

verder qua angsten ken ik niet. Teveel meegemaakt om algemeen ergens angst voor te kennen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
Verders ben ik ook bang om verliefd te worden. Je toont je zwaktes en stelt je kwetsbaar op waar mensen misbruik van kunnen maken.
Klik om te vergroten...
Dit geldt denk ik voor vele vormen van contacten of relaties aan gaan met mensen. Toch ook een soort angst voor afwijzing. Als je helemaal jezelf bent, blijft die ander dan bij jou??

Persoonlijk ga ik liever elke keer weer op mijn bek, dan niemand meer toe te laten. Ook al is het elke keer weer pijnlijk en wordt het moeilijker om het weer aan te gaan. Uiteindelijk heb je altijd jezelf nog. En als je daar goed mee bent, komt alles goed ❤️
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
En ja, ik weet dat deze post misschien kritiek gaat opleveren, want iedereen heeft angsten, toch?
Klik om te vergroten...

Angst voor kritiek dus ook?

Ik ben verrast hoeveel mensen hun angsten hier toch durven te delen. Kritiek op elkaars angsten hebben hier, lijkt me niet gepast nu!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Nachtzuster zei:
Angst voor kritiek dus ook?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen angst voor kritiek.
Ik wou maar zeggen dat mensen op mijn post kritiek kunnen geven omdat ik aangeef "geen" angsten te hebben.
De Nachtzuster zei:
Ik ben verrast hoeveel mensen hun angsten hier toch durven te delen. Kritiek op elkaars angsten hebben hier, lijkt me niet gepast nu!
Klik om te vergroten...
Zie hierboven.
Eerder mijn insteek van "geen angsten" in vraag stellen dan kritiek. Verkeerd verwoord. Excuses.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Nachtzuster zei:
Waar gaat jullie hart sneller van kloppen in het dagelijks leven? Wat zijn je hobbies/passies? Waar raak je niet over uitgepraat als je met iemand een gesprek hebt? Wat doe je als je niet lekker in je vel zit om jezelf op te vrolijken?
Klik om te vergroten...

Dat verschild. Als ik iets nieuws probeer raak ik er vaak wel een week helemaal in de ban van, maar na die week ben ik er klaar mee en ben ik weer bij af. Het lijkt wel een eindeloze cyclus en ik kom nooit ergens.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Ik heb geen angst voor kritiek.
Ik wou maar zeggen dat mensen op mijn post kritiek kunnen geven omdat ik aangeef "geen" angsten te hebben.

Zie hierboven.
Eerder mijn insteek van "geen angsten" in vraag stellen dan kritiek. Verkeerd verwoord. Excuses.
Klik om te vergroten...
Ah, ja ik snap je nu. Ik las het verkeerd!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Martinus zei:
Dat verschild. Als ik iets nieuws probeer raak ik er vaak wel een week helemaal in de ban van, maar na die week ben ik er klaar mee en ben ik weer bij af. Het lijkt wel een eindeloze cyclus en ik kom nooit ergens.
Klik om te vergroten...

Lastig... Ik heb heel veel interesses en begin ook altijd aan van alles, maar stop er ook vaak weer mee.

Ik ben uiteindelijk maar gewoon wat gaan doen en daar ging het uiteindelijk 'mis' waardoor nu naar boven komt wat ik wel belangrijk vind.

Dus misschien gaat het 'opgeven' je inderdaad verder brengen. Ik hoop het voor je!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Verders ben ik ook bang om verliefd te worden. Je toont je zwaktes en stelt je kwetsbaar op waar mensen misbruik van kunnen maken.
Klik om te vergroten...
bruh, hits in da feels, verder heb ik allerlei angsten maar op het moment teveel van de kaart om ze onder woorden te brengen
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Angst om weer in een werk cultuur te komen met domme oppervlakkige mensen waar het niet verder gaat dan small talk. Angst voor de sleur van werk.
Klik om te vergroten...
Dit dus..
Begin volgende week terug te werken na een jaar thuis.
Ik ben enorm sociaal , maar houd absoluut niet van small talk.
Dan werk ik liever in stilte met een persoon dan maar wat praten om te praten.

Dat men hond er niet meer zal zijn maak ik me nu ook al een paar jaar druk over.

Dat er iets gebeurd met een familielid.

Dat ik dementie , Alzheimer, of kanker krijg en een lijdensweg moet afleggen ookal maakt het nix meer uit. (Veel kanker langs moeders kant en dementie/Alzheimer langs vaders kant.)
Voor de dood zelf heb ik absoluut geen schrik.

De dag dat ik op 0 ga zitten met diazepam (maar probeer er wel positief met om te gaan en het op me af laten komen..).

Dat ik zal blijven manken en men been nooit te volle meer zal kunnen gebruiken als ervoor.

De dag dat men baas op pensioen gaat.

Edit.
Extreme angst voor wespen en die soorten insecten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Nachtzuster zei:
Dit geldt denk ik voor vele vormen van contacten of relaties aan gaan met mensen. Toch ook een soort angst voor afwijzing. Als je helemaal jezelf bent, blijft die ander dan bij jou??

Persoonlijk ga ik liever elke keer weer op mijn bek, dan niemand meer toe te laten. Ook al is het elke keer weer pijnlijk en wordt het moeilijker om het weer aan te gaan. Uiteindelijk heb je altijd jezelf nog. En als je daar goed mee bent, komt alles goed ❤️
Klik om te vergroten...
Mensen toelaten vind ik niet moeilijk. Mezelf op een romantische manier in hun handen leggen wel. Je geeft ze de kracht om je helemaal kapot te maken. Komt veel vertrouwen bij kijken.

Ben recentelijk onverwachts verliefd geworden en ondanks dat het voelt alsof ik in de hemel ben als ik bij haar ben blijft die angst wel op de achtergrond.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Interessante en ook uitdagende vraag.

Met betrekking tot anderen;

Dat mijn moeder dement wordt (met haar moeder meegemaakt als kind). Dat er iets met mijn dochter gebeurt, of dat haar moeder teveel invloed in haar leven uitoefent en weer voor haar ongeluk zorgt.

Vroeger:
Bang om te stoppen met drinken.
De tandarts (oude hardnekkige fobie; overwonnen maar toch latent aanwezig)


Mezelf:
Mijn eigen angsten zijn vooral op sociaal en zelfbeeld vlak.. Als kind heb ik een periode meegemaakt dat ik niks had, alleen was, net op het moment dat ik naar de middelbare school ging.. Waar ik buiten de groep stond en ook gepest werd. Waar ik voor mezelf moest zorgen, mijn ouders waren er niet toen ik ze juist nodig had op dat moment. Al had ik een dikke huid en vocht ertegen, was ik bezig met overleven en besloot ik gelukkig om ervan te vluchten naar een andere plek waar alles beter ging; die periode heeft voor altijd zijn littekens en schade achter gelaten. Dat uit zich in faalangst soms, solitude en eerder in mijn leven mede oorzaak voor een diepe depressie, bindingsproblematiek.

Al heb ik altijd een extroverte weg gezocht, er niet aan toegegeven, en daardoor veel dingen geleerd en bereikt;
Er kunnen ineens momenten zijn dat ik me onzeker voel in een nieuwe situatie, nieuwe mensen.. Te grote groepen, drukte, verstijfd kunnen zijn bij agressie.. En kan ik me, alhoewel ik er ontzettend veel over geleerd heb en ook ontzettend veel progressie mee geboekt heb, nog steeds emotioneel afsluiten in situaties van pijn, onzekerheid, ongeluk. Een oud, nog steeds omni potent verdedigingsmechanisme, wat me destijds heeft gered, maar nog even actief kan zijn, zonder intelligentie over datgene waartegen het beschermt. Als ik niets voor jou voel, kun je me ook geen pijn doen. Gelukkig weet ik nu wat het is en weet veel beter hoe ik ermee om moet gaan, zodat de amplitude, frequentie en duur veel minder zijn. Op zich ben ik voor dat mechanisme niet bang, maar vroeger snapte ik er niks van en was bang dat er echt iets stuk was daarboven.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn grootste angst is dat mijn kinderen iets overkomt en ik ze op dat moment niet kan beschermen.

Voor mezelf niet echt angsten, ik ga er over nadenken.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angst om in het openbaar te huilen. Ik doe er alles aan om dat te voorkomen en dat vreet soms (zoals bij een begrafenis) veel energie.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Same. Ik ben echt verbaasd dat zoveel mensen denken dat alles op zich wel oké is (of zichzelf dat wijs maken). Dat er problemen zijn, maar dat we die wel te boven komen met de soort maatschappij die we nu hebben. Deze maatschappij is door en door verrot en mensen zijn in ongelofelijke ontkenning. Aan de oppervlakte lijkt het wat, maar we zijn aan het afglijden en ik voorzie wereldwijde chaos in relatief korte tijd als we niet fundamenteel veranderen. Het oude bewustzijn kan niet meer. Ego heeft alles verrot en daaraan vast blijven houden is ten onder gaan met dit zinkende schip.

Dan meer persoonlijke angsten:

- Sociale angst. Ik hou er niet van om in wat grotere groepen te zijn en al helemaal niet in het middelpunt van de belangstelling te staan. Hier valt ook bijvoorbeeld het niet dragen van een mondkapje onder. Ik ben tegen mondkapjes, maar zie op tegen confrontatie als mensen moeilijk gaan doen en dat iedereen mij dan aan zal kijken.
- Angst om weer in een werk cultuur te komen met domme oppervlakkige mensen waar het niet verder gaat dan small talk. Angst voor de sleur van werk.

Eenzaamheid ervaar ik soms, maar ik heb er geen angst voor. Voor de mensen die hiermee zitten: Know Thyself. Neem de tijd om met jezelf te zijn, om met je eenzaamheid te zijn. Je komt alleen op deze wereld en zult alleen weer gaan. Wees voorbereid.
Klik om te vergroten...

Gap..
Rustaaaagh..

Ik verbaas mij altijd over het feit dat mensen denken dat wij in een van de ergste tijden leven op aarde en geen weet hebben en van de maatschappelijke drama waar we vandaan komen..

Om maar wat te noemen.
Executies op het stadhuis plein van kleine overtredingen..
Hoe de overheid corrupt was vroeger en de haat onderling en dingen zoals slavernij..

We leven in een relatief rustige tijd als je goed kijkt waar we vandaan komen..
Dus laten we niet of de wereld vergaat en keep it positive! Peace..
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Same. Ik ben echt verbaasd dat zoveel mensen denken dat alles op zich wel oké is (of zichzelf dat wijs maken). Dat er problemen zijn, maar dat we die wel te boven komen met de soort maatschappij die we nu hebben. Deze maatschappij is door en door verrot en mensen zijn in ongelofelijke ontkenning. Aan de oppervlakte lijkt het wat, maar we zijn aan het afglijden en ik voorzie wereldwijde chaos in relatief korte tijd als we niet fundamenteel veranderen. Het oude bewustzijn kan niet meer. Ego heeft alles verrot en daaraan vast blijven houden is ten onder gaan met dit zinkende schip.
Klik om te vergroten...
Ik ben verrast over de reacties, had verwacht dat ik aangekeken zou worden als doemdenker dus ik heb het bescheiden gehouden. Wat ik eigenlijk wilde plaatsen was iets in de trend van;

Ik denk dat wij een maatschappij (of juist geen) gaan meemaken zoals die nog nooit is gezien in de geschiedenis van de mensheid.
Mijn prognose is dat alles zoals wij het kennen gaat instorten, niet per sé een great reset weetikveelwat verhaal, maar dat dit systeem niet houdbaar is weten we allemaal.

We gaan een politiestaat tegemoet, een maatschappij met totale controle en die 1% die alles maar dan ook alles sturen zal.

Ik hoop het niet, ik ben bang van wel.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toekomst, afwijzing.


Vroeger wouden we allemaal oud en groot zijn toch? Laat me maar weer gauw een kind van 6 zijn zonder zorgen en de tijd hebben om met blokken en dinosauriërs te spelen.

Niet dat ik me vastbijt op het verleden maar er is zoveel gezeik en onnodig gezeik in de wereld en je omgeving waarvan je als kind niks bewust van was of bent.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jumping Jack zei:
Gap..
Rustaaaagh..

Ik verbaas mij altijd over het feit dat mensen denken dat wij in een van de ergste tijden leven op aarde en geen weet hebben en van de maatschappelijke drama waar we vandaan komen..

Om maar wat te noemen.
Executies op het stadhuis plein van kleine overtredingen..
Hoe de overheid corrupt was vroeger en de haat onderling en dingen zoals slavernij..

We leven in een relatief rustige tijd als je goed kijkt waar we vandaan komen..
Dus laten we niet of de wereld vergaat en keep it positive! Peace..
Klik om te vergroten...
Wellicht heb je gelijk, ik vrees meer voor de snelheid van technologische ontwikkeling en het gemak in manipulatie hierin. Maar wie weet ben ik irrationeel bezig, ik hoop het.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog een grote angst. Blind worden. En mijn mooie mama die dat misschien helemaal gaat worden…

Mijn moeder is deels blind geworden sinds een aantal jaar en ze kunnen niet beloven dat ze iets zal kunnen blijven zien. (Netvliesloslating)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."