Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmicrodoseren LSD

microdoseren LSD

132 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
En je doppen Bob? :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niks mee aan de hand. Als het goed is heb ik 18,75mu in mijn systeem. Al met al zit ik nu in een soort comedown als je het zo mag noemen. Ik kan nu wel goed merken achteraf dat ik best wel gestimuleerd was. Ik was heel gedreven en had niet echt het geduld om even niks te doen. Maar goed dat was ook net niet de bedoeling :P

Ik zie dit echt wel als een enorm voordeel. Ik heb ook echt wel gewerkt op ritalin en dergelijke stoffen en dat was op zich best fijn alleen de comedown deed je geen klap meer. Dit is allemaal veel subtieler en relaxter maar wel een bak energie.

Helaas niet echt de creatieve kant van mijn werk gedaan maar meer operationeel. Dus ik ga binnenkort sowieso weer een keer proberen.


Mindless zei:
En je doppen Bob? :wink:
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm, best wel interessant dan.

Ik had het vandaag wel even kunnen gebruiken. Tjongejonge wat een drukte weer op 't werk. Ik kan me zo voorstellen dat een lage dosis lsd je dan goed scherp houdt.

En wat Cheiron zegt over dat er een soort 'leer-residu' overblijft is ook wel een pre. Dat zorgt er misschien voor dat je er niet snel afhankelijk van wordt.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#4
bobsacamano zei:
Niks mee aan de hand. Als het goed is heb ik 18,75mu in mijn systeem. Al met al zit ik nu in een soort comedown als je het zo mag noemen. Ik kan nu wel goed merken achteraf dat ik best wel gestimuleerd was. Ik was heel gedreven en had niet echt het geduld om even niks te doen. Maar goed dat was ook net niet de bedoeling :P

Ik zie dit echt wel als een enorm voordeel. Ik heb ook echt wel gewerkt op ritalin en dergelijke stoffen en dat was op zich best fijn alleen de comedown deed je geen klap meer. Dit is allemaal veel subtieler en relaxter maar wel een bak energie.
Klik om te vergroten...

Ja, de comedown is zeker in vergelijking met ritalin veel zachter. Een ander verschil met ritalin: met ritalin ga ik ook aan de slag met dingen die ik anders uitstel. De saaie klusjes, zeg maar. Met een microdosering LSD is dat heel wisselend. Energie is er volop, maar ik heb ook sterk een hang naar nieuwe, andere, frisse, onverwachte invalshoeken. Daarom voor mij LSD dus beter bij iets wat wat creatievers vraagt, studie of werk met een uitdagend probleem. Maar het klinkt als een heel geslaagd experiment, mooi te lezen!

Helaas niet echt de creatieve kant van mijn werk gedaan maar meer operationeel. Dus ik ga binnenkort sowieso weer een keer proberen.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd hoe dat bevalt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook mijn college was niet extra wazig ofzo, juist wel inspirerend. Helaas net als altijd nog iets te ingewikkeld zonder voorkennis. :P

Ik krijg er trouwens geen vergrootte pupillen van. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nu aan het eind van mijn dag kan ik wel een conclusie trekken.

1. De opkomst

Na het innemen voel je je eigenlijk net als normaal acid innemen maar dan veel veel subtieler. Ietsje onrustig en een energie die je niet helemaal goed kan plaatsen. Maar wel lekker je hebt een soort van "ik ben benieuwd wat de dag me gaat brengen gevoel"

2. De piek

De 4 tot 6 uur na de eerste waren subliem. Ik kreeg heel veel shit gedaan en had overal zin in. Ik kakte niet in was heel vriendelijk en ik straalde dat blijkbaar ook uit naar mensen want ik kreeg veel deuren geopend vandaag.

Ook een paar hele goede werkgesprekken gehad over waar ik met mijn carriere heen ga en wil en daar zijn ook mooie dingen uit voort gekomen.

Wel soms het gevoel van onrust gehad. Ik moest dingen blijven doen niet omdat ik er anders naar van werd maar omdat ik gewoon heel graag dingen wou doen. Het kon dus wel zijn dat ik daarom soms een soort onrust had al was dit heel minimaal.

3. De comedown

De hele tijd had ik dus het gevoel dat ik heel nuchter was tot ik in de comedown kwam. Ik had dus tijdens de piek heel sterk het gevoel "ik zou nu prima kunnen rijden" In de comedown kom je er achter dat je echt wel onder invloed was. Tijdens de comedown werd ik wat moe en had ik meer behoefte aan een beetje rust in mijn hoofd.

Nu 12 uur na inname voel ik nog wel een soort van stimulatie in de vorm van een wat lichter opgeruimder hoofd dan normaal. Ik ben wat moe maar niet anders dan na een dag lang werken. Ik moet eigenlijk nog even de keuken opruimen en vind het ook niet zo erg dat even te doen.

4. En nu verder...

Ga ik dit vaker doen? Ja absoluut ik weet niet of ik het net als Fool morgen meteen weer zou doen ik ben even benieuwd wat het met me heeft gedaan zeg maar "the day after" Maar de drie dagen interval ben ik wel heel benieuwd naar. Dat betekend ook dat ik het moet doen als ik full-on aan het werk ben (creatieve job) en dan denk ik wel dat ik een heel iets lagere dosis neem dan 1/8e

Thanks andere microdoseerders voor dit topic en de waardevolle discussie die hier is ontstaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
2C-B lijkt me niet alleen qua werkingsduur niet echt geschikt, maar ook niet qua werking zelf. Alleen LSD heeft mij ooit het gevoel gegeven dat ik intellectueel verander in positieve zin: Sneller verbanden zien, dieper dingen kunnen analyseren, beter kunnen multi-tasken, beter kunnen focussen op waar je in je gedachten mee bezig bent. Dat soort dingen. Dat heb ik niet echt met andere tripmiddelen gehad en al helemaal niet met 2C-B. Maar ja, misschien dat dat bij anderen anders is(?)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Jammer dat je 2C-B trial niet beviel trouwens, wat denk je meer met een 2C-P microdosering te kunnen bereiken?
Klik om te vergroten...
Ik kan me best vinden in het verhaal dat Bob ook hier beschrijft. Ik kan alleen niet zeggen dat ik dingen (ik had college :P ) er echt beter (of slechter) van begreep. Ik had meer energie, en een soort onrust om dingen te doen, wat Bobsacamano ook benoemde. Alleen normaal kan ik ook best motivatie opbrengen om dingen te doen, zelfs niet leuke dingen. Sporten ging ook ietsje slechter dan normaal, maar dat was waarschijnlijk toeval. Het was wel een prima (halve) dag maar ik denk absoluut niet dat ik hier een middel voor nodig heb. Trippen is geweldig, maar hier voelde ik de toegevoegde waarde niet zo van.

Waarom ik het toch nog met 2C-P wil proberen: niet alleen qua potentie, maar juist qua effect is 2C-P toch wel een echt serieus tripmiddel. Misschien dat dit andere diepere/heftigere/serieuzere middel eerder zo'n effect bewerkstelligt. Ook dat ik met zo een lange werkingsduur misschien echt een goed beeld kan krijgen van wat microdoseren mij eventueel kan bieden/leren. Dat ik wat van die microdosis 2C-B merkte was misschien 3 a 4 uurtjes. Het lijkt me meer iets wat je een dag moet doen. Vandaar :)

Ik houd jullie op de hoogte, het kan alleen misschien wel een paar weken duren voordat ik het ga proberen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
2C-B lijkt me niet alleen qua werkingsduur niet echt geschikt, maar ook niet qua werking zelf. Alleen LSD heeft mij ooit het gevoel gegeven dat ik intellectueel verander in positieve zin: Sneller verbanden zien, dieper dingen kunnen analyseren, beter kunnen multi-tasken, beter kunnen focussen op waar je in je gedachten mee bezig bent. Dat soort dingen. Dat heb ik niet echt met andere tripmiddelen gehad en al helemaal niet met 2C-B. Maar ja, misschien dat dat bij anderen anders is(?)
Klik om te vergroten...
Mij heeft 2C-B tot nu toe meer gebracht dan psilocybine, maar ik heb ook niet zo heel veel ervaring mer psilocybine. Wellicht dat ervaren trippers er een wat hogere dosis van moeten proberen. Aangezien microdoseren ook goed met andere middelen (ook psilocybine bijvoorbeeld) schijnt te kunnen, leek 2C-B me ook wel aardig voor de eerste trial. Het viel me wel op dat ik min of meer hetzelfde ervaar als anderen met een microdosis LSD, alleen vond ik het verder niet zo bijzonder. Nog een trial met een geschikter middel waard dus!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ook de indruk dat LSD veruit het meest geschikte tripmiddel is voor nootropisch gebruik. Het is van alle middelen die ik tot nu toe heb geprobeerd het meest compleet, het verhoogd de creativiteit, het versneld je gedachten, stelt je in staat om te multitasken, laat je vanuit meerdere perspectieven naar dingen kijken, je hebt een behoorlijke controle over je focus en geeft een goede boost qua energie en mood. Daarbij sluit de werkingsduur ook nog eens perfect aan op een normale dag.

Ik heb lang nog niet alles geprobeerd, maar vraag mij af of er andere middelen zijn die bij uitstek zo geschikt zijn hiervoor.

EDIT Ik denk dat alle psychedelica in zekere mate geschikt kunnen zijn ooscaar, maar hoe completer het middel hoe beter. Verder denk ik ook niet dat er een wondermiddel is wat dat betreft, ik ben ze helaas nog nooit tegen gekomen. Overigens lijken psilocybine en 2C-B mij het minst geschikt van alle bekende middelen, maargoed dat baseer ik puur op mijn gebruik in normale of hoge doseringen. Psilocybine is heel goed voor een creativiteit boost, maar verder wordt je er veel te sloom van. Ik voel me van psilocybine eerder dom dan slim, wel is het een perfect middel voor spirituele doeleinden. 2C-B vond ik op alle vlakken te weinig met mijn gedachten of geest doen, dat is voor mij met name een enorme booster qua mood. Alleen vind ik 2C-B wel weer een stuk geforceerder in het boosten van mijn mood dan LSD.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Ik denk dat alle psychedelica in zekere mate geschikt kunnen zijn ooscaar, maar hoe completer het middel hoe beter. Verder denk ik ook niet dat er een wondermiddel is wat dat betreft, ik ben ze helaas nog nooit tegen gekomen. Overigens lijken psilocybine en 2C-B mij het minst geschikt van alle bekende middelen, maargoed dat baseer ik puur op mijn gebruik in normale of hoge doseringen. Psilocybine is heel goed voor een creativiteit boost, maar verder wordt je er veel te sloom van. Ik voel me van psilocybine eerder dom dan slim, wel is het een perfect middel voor spirituele doeleinden. 2C-B vond ik op alle vlakken te weinig met mijn gedachten of geest doen, dat is voor mij met name een enorme booster qua mood. Alleen vind ik 2C-B wel weer een stuk geforceerder in het boosten van mijn mood dan LSD.
Klik om te vergroten...
Ik kan me hier wel in vinden, behalve dat 2C-B toch echt wel wat met mijn gedachten doet. Ik wordt er scherp, filosofisch en opgewekt van. Ik geloof heel goed dat LSD het meest geschikt is, alleen helaas heb ik dat niet voor handen, vandaar dit experimentje. Psilo lijkt me vanwege de versuffende werking inderdaad niet heel geschikt voor dit doel, alleen lees je daar toch ook positieve dingen over. Misschien ook een keertje proberen :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ooscaar zei:
Ik kan me hier wel in vinden, behalve dat 2C-B toch echt wel wat met mijn gedachten doet. Ik wordt er scherp, filosofisch en opgewekt van. Ik geloof heel goed dat LSD het meest geschikt is, alleen helaas heb ik dat niet voor handen, vandaar dit experimentje. Psilo lijkt me vanwege de versuffende werking inderdaad niet heel geschikt voor dit doel, alleen lees je daar toch ook positieve dingen over. Misschien ook een keertje proberen
Klik om te vergroten...
Je zult het moeten doen met wat je voor handen hebt inderdaad. Ik zeg trouwens ook niet dat 2C-B of psilo volledig ongeschikt zijn hiervoor, er zijn er immers genoeg die ook dat nootropisch gebruikt hebben. Het is altijd het proberen waard natuurlijk. Wellicht zijn 2C-E of 2C-P dan nog interessante opties, die komen qua werkingsduur ook meer overeen met een normale werkdag.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#13
Allereerst: als een dealer zegt dat een zegel 300ug is, hoeft dat nog niet zo te zijn... Het drijft natuurlijk ook de prijs op, zoiets. Meeste zegels in nl zijn rond de 150ug.

Dan, dat water: ik gebruik altijd gewoon kraanwater. Kwaliteit is prima, ook na een jaar bewaren. Ik zou niet weten waarom de moeite nodig is om gedemineraliseerd water te gebruiken. Ik zal het eens navragen bij mn vriend-die-scheikunde-heeft-gestudeerd, maar voor nu houd ik het voor een fabel.

Dan die spuitjes: het schijnt dat sommige mensen liever een spuitje gebruiken, maar ik bewaar persoonlijk veel liever een druppelflesje met 60ml inhoud, dan 30 spuitjes. Zoals je zelf zegt: dat zijn er best veel. Verder zie ik persoonlijk geen enkel voordeel in een spuitje: gedoe, onhandig, veel ruimte... Zeker als "opslagplek"...

Invriezen lijkt me een heel slecht idee: kans dat je spuitjes breken als het water uitzet.

Ik bewaar het gewoon in een druppelflesje, a 2,50€ van de drogist. Dat bewaart prima voor langere tijd. Makkelijk mee te nemen. En makkelijk te doseren. Ik heb ook vrij sterke zegels, ik los er altijd 2 op in ongeveer 45 ml. Dan is voor mij tien druppels een goede dosis. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van de sterkte van je zegrls, kruistolerantie met andere middelen, je gewicht, gevoeligheid etc.

Ps: misschien maakt het qua water nog uit waar je woont. Als je kraanwater naar chloor smaakt (Rotterdam?) dan zou ik spa blauw oid kopen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
cheiron zei:
Dan, dat water: ik gebruik altijd gewoon kraanwater. Kwaliteit is prima, ook na een jaar bewaren. Ik zou niet weten waarom de moeite nodig is om gedemineraliseerd water te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat dit vanuit Amerika komt waar water altijd veel chloor bevat en chloor tast je LSD aan. Overigens kunnen ze daar natuurlijk ook gewoon spring water krijgen, maargoed het zijn Amerikanen he...
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ah, ja, dat zou wel een goede reden zijn. Daarom zei ik ook al in mijn ps: als je kraanwater naar chloor smaakt dan zou ik wél uitwijken naar een andere bron van water. Het gaat mij er vooral om dat het soms lijkt alsof mensen blind dingen kopiëren, die als je er over nadenkt op geen enkele manier handig zijn. Ik bedoel: waarom die spuitjes toch steeds? Dat is toch superinefficient vergeleken met een druppelaar? Ik gooi zo'n druppelaar gewoon in mn tas, of het gaat mee op vakantie met op het etiket "bachbloesem" :confused:mile:

Microdose jij nog, Psychedelibee? Ben wel benieuwd hoe dat gaat over de loop van de tijd, of mensen ermee stoppen, of het met periodes doen, of...

Ik heb zelf de laatste tijd af en toe geexperimenteerd met microdoses van paddo's. 0.25-0.30 gram. Ik moet zeggen, ik vind dat ideaal voor een feestje oid, hoewel het dan ook best 0.40 gram mag zijn. Maar om te werken... Ik word persoonlijk van die paddo's wat uitzinniger, veel meer expressief dan dat ik iets zinvols kan doen qua werk. Het is wel weer ideaal voor idee-generatie: nieuwe inzichten, stappen verder nemen, filosofische gesprekken... Maar om een paar uur geconcentreerd te kunnen werken prefereer ik toch echt LSD. DIe paddo's zijn ook na n uur of 6 wel klaar, dan ben ik met de LSD pas halverwege....
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
cheiron zei:
Het gaat mij er vooral om dat het soms lijkt alsof mensen blind dingen kopiëren, die als je er over nadenkt op geen enkele manier handig zijn.
Klik om te vergroten...
Tja dat is helaas mensen eigen, om gewoon dingen te kopiëren zonder logisch na te denken waarom het wel of niet handig zou zijn.

Ik hoorde hier ooit eens een mooi voorbeeld over: Binnen een familie ging er een cake recept de ronde die ooit nog door overgrootmoeder gemaakt was. Een van de stappen was om de cake voor het bakken in tweeën te splitsen. Jaar in jaar uit nam iedereen dat klakkeloos over zonder echt na te denken over deze stap. Uiteindelijk is er een familie lid die dacht waarom doe ik dit eigenlijk en die is toen op onderzoek uitgegaan. Wat bleek, overgrootmoeder had destijds een hele kleine oven waardoor de volledige cake er niet in pastte...

cheiron zei:
Microdose jij nog, Psychedelibee? Ben wel benieuwd hoe dat gaat over de loop van de tijd, of mensen ermee stoppen, of het met periodes doen, of...
Klik om te vergroten...
Ik doe het met periodes eigenlijk. Soms een aantal weken achterelkaar zo'n 2 keer per week en dan een tijdje weer niet. Mocht je het interessant vinden, ik heb een tijd terug een algemeen microdose topic gemaakt, waar ook meerdere ervaringen van mij en een aantal anderen in staan: https://drugsforum.nl/threads/microdoseren-van-psychedelica-achtergrond-en-ervaringen.58333/

Interessant om de verschillen tussen paddo's en LSD te lezen bij je. Moet ik misschien ook eens proberen, alhoewel puur voor werk LSD mij ook handiger lijkt. En heb je het dan over droge of natte doseringen? En echt paddo's of truffels?
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ah, ja, dat forum heb je me al eerder op gewezen :) Ik zal t eens in mijn notificaties opnemen...
Grappig te lezen dat dat inderdaad eenzelfde patroon is als ik heb. Periodes wel, en dan niet meer. Ik ervaar ook echt dat het vrij natuurlijk gaat. Er is echt geen verslavingsneiging oid bij mij, in tegendeel, dan denk ik, och ja, ik heb het al tijden niet gedaan, misschien maar weer eens oppakken, maar voordat ik dat dan doe, zoek ik toch weer naar het ideale moment enzo, dus dat duurt rustig een maand voordat ik het dan weer eens begin te doen...

Ik heb het dan over droge dosering, echt paddos.
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil juist spuitjes omdat ik dat veel makkelijker doseren vindt. 1 ml is altijd 1 ml, druppels zijn nooit even groot. Dus dan weet je ook niet hoeveel druppels er in die milliliter gaan lijkt me? En dat breken kun je als het goed is voorkomen door wat lucht erbij in het spuitje te doen, zo bewaar ik ook waterflesjes in de vriezer. Gewoon niet helemaal vol zodat het water de ruimte heeft om uit te zetten. :) En ik stelde die vraag ook meer vanuit de houdbaarheid/stabiliteit van de de stof. Want die is in opgeloste vorm vast iets anders dan in droge vorm.

Die zegels zijn getest op 300 ug trouwens, dus ik ga er niet van uit dat ik dan toch ineens minder heb. En aangezien ik dus altijd vrij heftig reageer op alle shit vind ik precies doseren wel belangrijk, vandaar dat idee voor die spuitjes.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb maandag ook een microdose ervaring meegemaakt hoewel het niet echt de bedoeling was.

Ik had dus LSD gekocht, maar ik had m'n twijfels of m'n LSD wel LSD was, gezien m'n dealer me de vorige keer DOB had verkocht. Ik dus met een tangetje en een schaartje er proberen een hoekje van af te snijden. De blotter was echter heel week waardoor dit amper ging. Ik had toen iets van fuckit en ik heb de blotter gewoon met m'n handen vastgehad en er een stukje van getrokken.

De ehrlich test was positief, maar ik merkte een half uurtje later dat ik geïntoxiceerd was. Ik kreeg een lichte energieboost en m'n zintuigen waren duidelijk veel scherper. Ik moest ook nog een paar reflecties schrijven voor school en dit ging merkbaar veel beter omdat ik veel beter connecties kon maken en m'n gevoelens uiten. Ik voelde me ook veel creatiever.

Daarnaast merkte ik dat ik sociaal ook een boost had gekregen. Het leek alsof ik de emotie die achter de woorden van de ander zat direct kon voelen. Het sloeg een beetje tegen me aan als de wind.

Al bij al heeft dit zo'n 4uur (merkbaar geduurd). Ik had m'n test gedaan rond 18u, maar ik merkte wel dat ik moeite had met inslapen. 's nachts ben ik ook een paar keer wakker geworden. De dag erna voelde ik me veel opener naar de wereld toe.

M'n zegels zijn getest op 125µg, maar ik weet niet hoeveel ik opgenomen heb maandagavond. Morgen heb ik een vrije dag en probeer ik het nog eens met 1/4 of 1/8 zegel
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
theholyganja zei:
M'n zegels zijn getest op 125µg
Klik om te vergroten...
theholyganja zei:
Ik had dus LSD gekocht, maar ik had m'n twijfels of m'n LSD wel LSD was
Klik om te vergroten...
Klinkt nogal tegenstrijdig... Als ze getest zijn op 125ug hoef je geen twijfels meer te hebben en een Ehrlich test meer te doen. Bedoel je niet gewoon dat ze verkocht zijn als 125ug?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."