Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmicrodoseren LSD

microdoseren LSD

132 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tot op dit moment is het allemaal heerlijk. Ik heb echt een fijne productieve dag. Ik ben heel vrolijk maar niet overdreven zoals bij een normale dosis. Ik vroeg mijn vriendin om even samen te lunchen in haar pauze en mijn fietsrit door zonnig Amsterdam was geweldig. Samen geluncht en haar even ingelicht over mijn expirimentje en ze vond het geweldig grappig. Op het moment dat ik het haar vertel voel ik ineens veel meer de LSD in mijn lijf. Dat ebde daarna weer weg.

Ik erger me minder aan dingetjes op straat zoals toeristen. Maar een volwassen man in een pak op een stepje vind ik nog steeds een sukkel haha.

Ben iets gevoeliger qua zintuigen en ben heel blij met mijn noicecanceling headset met lekkere muziek

los ballos ik ga weer lekker werken :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
En je doppen Bob? :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niks mee aan de hand. Als het goed is heb ik 18,75mu in mijn systeem. Al met al zit ik nu in een soort comedown als je het zo mag noemen. Ik kan nu wel goed merken achteraf dat ik best wel gestimuleerd was. Ik was heel gedreven en had niet echt het geduld om even niks te doen. Maar goed dat was ook net niet de bedoeling :P

Ik zie dit echt wel als een enorm voordeel. Ik heb ook echt wel gewerkt op ritalin en dergelijke stoffen en dat was op zich best fijn alleen de comedown deed je geen klap meer. Dit is allemaal veel subtieler en relaxter maar wel een bak energie.

Helaas niet echt de creatieve kant van mijn werk gedaan maar meer operationeel. Dus ik ga binnenkort sowieso weer een keer proberen.


Mindless zei:
En je doppen Bob? :wink:
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm, best wel interessant dan.

Ik had het vandaag wel even kunnen gebruiken. Tjongejonge wat een drukte weer op 't werk. Ik kan me zo voorstellen dat een lage dosis lsd je dan goed scherp houdt.

En wat Cheiron zegt over dat er een soort 'leer-residu' overblijft is ook wel een pre. Dat zorgt er misschien voor dat je er niet snel afhankelijk van wordt.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#5
bobsacamano zei:
Niks mee aan de hand. Als het goed is heb ik 18,75mu in mijn systeem. Al met al zit ik nu in een soort comedown als je het zo mag noemen. Ik kan nu wel goed merken achteraf dat ik best wel gestimuleerd was. Ik was heel gedreven en had niet echt het geduld om even niks te doen. Maar goed dat was ook net niet de bedoeling :P

Ik zie dit echt wel als een enorm voordeel. Ik heb ook echt wel gewerkt op ritalin en dergelijke stoffen en dat was op zich best fijn alleen de comedown deed je geen klap meer. Dit is allemaal veel subtieler en relaxter maar wel een bak energie.
Klik om te vergroten...

Ja, de comedown is zeker in vergelijking met ritalin veel zachter. Een ander verschil met ritalin: met ritalin ga ik ook aan de slag met dingen die ik anders uitstel. De saaie klusjes, zeg maar. Met een microdosering LSD is dat heel wisselend. Energie is er volop, maar ik heb ook sterk een hang naar nieuwe, andere, frisse, onverwachte invalshoeken. Daarom voor mij LSD dus beter bij iets wat wat creatievers vraagt, studie of werk met een uitdagend probleem. Maar het klinkt als een heel geslaagd experiment, mooi te lezen!

Helaas niet echt de creatieve kant van mijn werk gedaan maar meer operationeel. Dus ik ga binnenkort sowieso weer een keer proberen.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd hoe dat bevalt!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook mijn college was niet extra wazig ofzo, juist wel inspirerend. Helaas net als altijd nog iets te ingewikkeld zonder voorkennis. :P

Ik krijg er trouwens geen vergrootte pupillen van. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu aan het eind van mijn dag kan ik wel een conclusie trekken.

1. De opkomst

Na het innemen voel je je eigenlijk net als normaal acid innemen maar dan veel veel subtieler. Ietsje onrustig en een energie die je niet helemaal goed kan plaatsen. Maar wel lekker je hebt een soort van "ik ben benieuwd wat de dag me gaat brengen gevoel"

2. De piek

De 4 tot 6 uur na de eerste waren subliem. Ik kreeg heel veel shit gedaan en had overal zin in. Ik kakte niet in was heel vriendelijk en ik straalde dat blijkbaar ook uit naar mensen want ik kreeg veel deuren geopend vandaag.

Ook een paar hele goede werkgesprekken gehad over waar ik met mijn carriere heen ga en wil en daar zijn ook mooie dingen uit voort gekomen.

Wel soms het gevoel van onrust gehad. Ik moest dingen blijven doen niet omdat ik er anders naar van werd maar omdat ik gewoon heel graag dingen wou doen. Het kon dus wel zijn dat ik daarom soms een soort onrust had al was dit heel minimaal.

3. De comedown

De hele tijd had ik dus het gevoel dat ik heel nuchter was tot ik in de comedown kwam. Ik had dus tijdens de piek heel sterk het gevoel "ik zou nu prima kunnen rijden" In de comedown kom je er achter dat je echt wel onder invloed was. Tijdens de comedown werd ik wat moe en had ik meer behoefte aan een beetje rust in mijn hoofd.

Nu 12 uur na inname voel ik nog wel een soort van stimulatie in de vorm van een wat lichter opgeruimder hoofd dan normaal. Ik ben wat moe maar niet anders dan na een dag lang werken. Ik moet eigenlijk nog even de keuken opruimen en vind het ook niet zo erg dat even te doen.

4. En nu verder...

Ga ik dit vaker doen? Ja absoluut ik weet niet of ik het net als Fool morgen meteen weer zou doen ik ben even benieuwd wat het met me heeft gedaan zeg maar "the day after" Maar de drie dagen interval ben ik wel heel benieuwd naar. Dat betekend ook dat ik het moet doen als ik full-on aan het werk ben (creatieve job) en dan denk ik wel dat ik een heel iets lagere dosis neem dan 1/8e

Thanks andere microdoseerders voor dit topic en de waardevolle discussie die hier is ontstaan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
2C-B lijkt me niet alleen qua werkingsduur niet echt geschikt, maar ook niet qua werking zelf. Alleen LSD heeft mij ooit het gevoel gegeven dat ik intellectueel verander in positieve zin: Sneller verbanden zien, dieper dingen kunnen analyseren, beter kunnen multi-tasken, beter kunnen focussen op waar je in je gedachten mee bezig bent. Dat soort dingen. Dat heb ik niet echt met andere tripmiddelen gehad en al helemaal niet met 2C-B. Maar ja, misschien dat dat bij anderen anders is(?)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Jammer dat je 2C-B trial niet beviel trouwens, wat denk je meer met een 2C-P microdosering te kunnen bereiken?
Klik om te vergroten...
Ik kan me best vinden in het verhaal dat Bob ook hier beschrijft. Ik kan alleen niet zeggen dat ik dingen (ik had college :P ) er echt beter (of slechter) van begreep. Ik had meer energie, en een soort onrust om dingen te doen, wat Bobsacamano ook benoemde. Alleen normaal kan ik ook best motivatie opbrengen om dingen te doen, zelfs niet leuke dingen. Sporten ging ook ietsje slechter dan normaal, maar dat was waarschijnlijk toeval. Het was wel een prima (halve) dag maar ik denk absoluut niet dat ik hier een middel voor nodig heb. Trippen is geweldig, maar hier voelde ik de toegevoegde waarde niet zo van.

Waarom ik het toch nog met 2C-P wil proberen: niet alleen qua potentie, maar juist qua effect is 2C-P toch wel een echt serieus tripmiddel. Misschien dat dit andere diepere/heftigere/serieuzere middel eerder zo'n effect bewerkstelligt. Ook dat ik met zo een lange werkingsduur misschien echt een goed beeld kan krijgen van wat microdoseren mij eventueel kan bieden/leren. Dat ik wat van die microdosis 2C-B merkte was misschien 3 a 4 uurtjes. Het lijkt me meer iets wat je een dag moet doen. Vandaar :)

Ik houd jullie op de hoogte, het kan alleen misschien wel een paar weken duren voordat ik het ga proberen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
2C-B lijkt me niet alleen qua werkingsduur niet echt geschikt, maar ook niet qua werking zelf. Alleen LSD heeft mij ooit het gevoel gegeven dat ik intellectueel verander in positieve zin: Sneller verbanden zien, dieper dingen kunnen analyseren, beter kunnen multi-tasken, beter kunnen focussen op waar je in je gedachten mee bezig bent. Dat soort dingen. Dat heb ik niet echt met andere tripmiddelen gehad en al helemaal niet met 2C-B. Maar ja, misschien dat dat bij anderen anders is(?)
Klik om te vergroten...
Mij heeft 2C-B tot nu toe meer gebracht dan psilocybine, maar ik heb ook niet zo heel veel ervaring mer psilocybine. Wellicht dat ervaren trippers er een wat hogere dosis van moeten proberen. Aangezien microdoseren ook goed met andere middelen (ook psilocybine bijvoorbeeld) schijnt te kunnen, leek 2C-B me ook wel aardig voor de eerste trial. Het viel me wel op dat ik min of meer hetzelfde ervaar als anderen met een microdosis LSD, alleen vond ik het verder niet zo bijzonder. Nog een trial met een geschikter middel waard dus!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb ook de indruk dat LSD veruit het meest geschikte tripmiddel is voor nootropisch gebruik. Het is van alle middelen die ik tot nu toe heb geprobeerd het meest compleet, het verhoogd de creativiteit, het versneld je gedachten, stelt je in staat om te multitasken, laat je vanuit meerdere perspectieven naar dingen kijken, je hebt een behoorlijke controle over je focus en geeft een goede boost qua energie en mood. Daarbij sluit de werkingsduur ook nog eens perfect aan op een normale dag.

Ik heb lang nog niet alles geprobeerd, maar vraag mij af of er andere middelen zijn die bij uitstek zo geschikt zijn hiervoor.

EDIT Ik denk dat alle psychedelica in zekere mate geschikt kunnen zijn ooscaar, maar hoe completer het middel hoe beter. Verder denk ik ook niet dat er een wondermiddel is wat dat betreft, ik ben ze helaas nog nooit tegen gekomen. Overigens lijken psilocybine en 2C-B mij het minst geschikt van alle bekende middelen, maargoed dat baseer ik puur op mijn gebruik in normale of hoge doseringen. Psilocybine is heel goed voor een creativiteit boost, maar verder wordt je er veel te sloom van. Ik voel me van psilocybine eerder dom dan slim, wel is het een perfect middel voor spirituele doeleinden. 2C-B vond ik op alle vlakken te weinig met mijn gedachten of geest doen, dat is voor mij met name een enorme booster qua mood. Alleen vind ik 2C-B wel weer een stuk geforceerder in het boosten van mijn mood dan LSD.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Ik denk dat alle psychedelica in zekere mate geschikt kunnen zijn ooscaar, maar hoe completer het middel hoe beter. Verder denk ik ook niet dat er een wondermiddel is wat dat betreft, ik ben ze helaas nog nooit tegen gekomen. Overigens lijken psilocybine en 2C-B mij het minst geschikt van alle bekende middelen, maargoed dat baseer ik puur op mijn gebruik in normale of hoge doseringen. Psilocybine is heel goed voor een creativiteit boost, maar verder wordt je er veel te sloom van. Ik voel me van psilocybine eerder dom dan slim, wel is het een perfect middel voor spirituele doeleinden. 2C-B vond ik op alle vlakken te weinig met mijn gedachten of geest doen, dat is voor mij met name een enorme booster qua mood. Alleen vind ik 2C-B wel weer een stuk geforceerder in het boosten van mijn mood dan LSD.
Klik om te vergroten...
Ik kan me hier wel in vinden, behalve dat 2C-B toch echt wel wat met mijn gedachten doet. Ik wordt er scherp, filosofisch en opgewekt van. Ik geloof heel goed dat LSD het meest geschikt is, alleen helaas heb ik dat niet voor handen, vandaar dit experimentje. Psilo lijkt me vanwege de versuffende werking inderdaad niet heel geschikt voor dit doel, alleen lees je daar toch ook positieve dingen over. Misschien ook een keertje proberen :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ooscaar zei:
Ik kan me hier wel in vinden, behalve dat 2C-B toch echt wel wat met mijn gedachten doet. Ik wordt er scherp, filosofisch en opgewekt van. Ik geloof heel goed dat LSD het meest geschikt is, alleen helaas heb ik dat niet voor handen, vandaar dit experimentje. Psilo lijkt me vanwege de versuffende werking inderdaad niet heel geschikt voor dit doel, alleen lees je daar toch ook positieve dingen over. Misschien ook een keertje proberen
Klik om te vergroten...
Je zult het moeten doen met wat je voor handen hebt inderdaad. Ik zeg trouwens ook niet dat 2C-B of psilo volledig ongeschikt zijn hiervoor, er zijn er immers genoeg die ook dat nootropisch gebruikt hebben. Het is altijd het proberen waard natuurlijk. Wellicht zijn 2C-E of 2C-P dan nog interessante opties, die komen qua werkingsduur ook meer overeen met een normale werkdag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."