Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmicrodoseren LSD

microdoseren LSD

132 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
d
dacideLid
01-01-2024, 00:00
#1
cheiron zei:
Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...
Klik om te vergroten...

Ik ga komende week weer een beetje microdosen (ALD-52). Heb flink wat werk op de stapel liggen. En mijn productiviteit krijgt altijd wel een boost hierdoor (mits ik niet weer per ongeluk een te hoge dosering neem :wink: )
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hai allemaal!

Van de week heb ik van een vriendin een paar zegeltjes LSD gekregen en daarmee zou ik graag micro-doseren. Alleen 1 probleempje: 1 zegel zit 300 ug in! :'D Dus als ik 1 zegel oplos heb ik direct al vet veel microdoseringen. Mijn idee was om dat op te lossen in 30 ml demiwater (kun je gewoon in flessen bij de bouwmarkt kopen namelijk :wink: ) zodat 1 ml 1 microdosis is. Maar dan heb ik nog steeds best veel spuitjes met LSD erin, kan ik die dan invriezen oid? Ik ga no way al die 30 doses direct opmaken de 3 maanden erna. :tongueout: En als het dan al opgelost is, hoeft het vast niet meer vochtvrij ofzo? Want het zit al in water enzo..

En ja 10 mL is weinig, ik reageer heftig op alllle drugs en medicijnen, dus ik begin liever goed rustig aan :) Ik heb ook nog nooit LSD gedaan dus ik heb geen idee hoe mijn reactie zou zijn.

Groetjes, Vlinder
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ik was in de veronderstelling dat de mineralen in water de LSD aantasten en dat er daarom gedemineraliseerd water nodig is. Is dat dan toch niet zo? Schoon water is bij mij het probleem niet, omdat ik een goed waterfilter in mijn keuken heb. Het punt is alleen dat dat filter ook mineralen toevoegt nadat het het water filtert.
Klik om te vergroten...

Het zou best kunnen dat het met gedemineraliseerd water allemaal nog beter werkt. Maar kraanwater werkt bij mij in de praktijk prima, zelfs als het een half jaar oud is, ik merk geen achteruitgang in kwaliteit. Misschien dat ik met gedemineraliseerd water maar 8 druppels nodig heb in plaats van 10, dat zou je kunnen uitproberen natuurlijk. Maar in de praktijk valt het dus heel erg mee.

Ik moet overigens zeggen dat het voor mij lijkt alsof het effect van het microdoseren een meer duurzaam effect begint te krijgen. Ook al gebruik ik het maar eens in de drie a vier dagen, de dagen ertussen voel ik het effect wel afnemen maar mijn basishouding is in positieve zin anders. Zodanig dat ik helemaal geen methylfenidaat meer hoef te gebruiken, wat voor mij een groot pluspunt is. Ik druppel liever een keer per vier/drie dagen wat LSD dan dat ik elke dag methylfenidaat slik waar ik gewenning over opbouw en drie dagen een kater heb als ik het gebruik afbouw... Geef mij maar LSD :)
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#4
Allereerst: als een dealer zegt dat een zegel 300ug is, hoeft dat nog niet zo te zijn... Het drijft natuurlijk ook de prijs op, zoiets. Meeste zegels in nl zijn rond de 150ug.

Dan, dat water: ik gebruik altijd gewoon kraanwater. Kwaliteit is prima, ook na een jaar bewaren. Ik zou niet weten waarom de moeite nodig is om gedemineraliseerd water te gebruiken. Ik zal het eens navragen bij mn vriend-die-scheikunde-heeft-gestudeerd, maar voor nu houd ik het voor een fabel.

Dan die spuitjes: het schijnt dat sommige mensen liever een spuitje gebruiken, maar ik bewaar persoonlijk veel liever een druppelflesje met 60ml inhoud, dan 30 spuitjes. Zoals je zelf zegt: dat zijn er best veel. Verder zie ik persoonlijk geen enkel voordeel in een spuitje: gedoe, onhandig, veel ruimte... Zeker als "opslagplek"...

Invriezen lijkt me een heel slecht idee: kans dat je spuitjes breken als het water uitzet.

Ik bewaar het gewoon in een druppelflesje, a 2,50€ van de drogist. Dat bewaart prima voor langere tijd. Makkelijk mee te nemen. En makkelijk te doseren. Ik heb ook vrij sterke zegels, ik los er altijd 2 op in ongeveer 45 ml. Dan is voor mij tien druppels een goede dosis. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van de sterkte van je zegrls, kruistolerantie met andere middelen, je gewicht, gevoeligheid etc.

Ps: misschien maakt het qua water nog uit waar je woont. Als je kraanwater naar chloor smaakt (Rotterdam?) dan zou ik spa blauw oid kopen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
cheiron zei:
Dan, dat water: ik gebruik altijd gewoon kraanwater. Kwaliteit is prima, ook na een jaar bewaren. Ik zou niet weten waarom de moeite nodig is om gedemineraliseerd water te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat dit vanuit Amerika komt waar water altijd veel chloor bevat en chloor tast je LSD aan. Overigens kunnen ze daar natuurlijk ook gewoon spring water krijgen, maargoed het zijn Amerikanen he...
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ah, ja, dat zou wel een goede reden zijn. Daarom zei ik ook al in mijn ps: als je kraanwater naar chloor smaakt dan zou ik wél uitwijken naar een andere bron van water. Het gaat mij er vooral om dat het soms lijkt alsof mensen blind dingen kopiëren, die als je er over nadenkt op geen enkele manier handig zijn. Ik bedoel: waarom die spuitjes toch steeds? Dat is toch superinefficient vergeleken met een druppelaar? Ik gooi zo'n druppelaar gewoon in mn tas, of het gaat mee op vakantie met op het etiket "bachbloesem" :confused:mile:

Microdose jij nog, Psychedelibee? Ben wel benieuwd hoe dat gaat over de loop van de tijd, of mensen ermee stoppen, of het met periodes doen, of...

Ik heb zelf de laatste tijd af en toe geexperimenteerd met microdoses van paddo's. 0.25-0.30 gram. Ik moet zeggen, ik vind dat ideaal voor een feestje oid, hoewel het dan ook best 0.40 gram mag zijn. Maar om te werken... Ik word persoonlijk van die paddo's wat uitzinniger, veel meer expressief dan dat ik iets zinvols kan doen qua werk. Het is wel weer ideaal voor idee-generatie: nieuwe inzichten, stappen verder nemen, filosofische gesprekken... Maar om een paar uur geconcentreerd te kunnen werken prefereer ik toch echt LSD. DIe paddo's zijn ook na n uur of 6 wel klaar, dan ben ik met de LSD pas halverwege....
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
cheiron zei:
Het gaat mij er vooral om dat het soms lijkt alsof mensen blind dingen kopiëren, die als je er over nadenkt op geen enkele manier handig zijn.
Klik om te vergroten...
Tja dat is helaas mensen eigen, om gewoon dingen te kopiëren zonder logisch na te denken waarom het wel of niet handig zou zijn.

Ik hoorde hier ooit eens een mooi voorbeeld over: Binnen een familie ging er een cake recept de ronde die ooit nog door overgrootmoeder gemaakt was. Een van de stappen was om de cake voor het bakken in tweeën te splitsen. Jaar in jaar uit nam iedereen dat klakkeloos over zonder echt na te denken over deze stap. Uiteindelijk is er een familie lid die dacht waarom doe ik dit eigenlijk en die is toen op onderzoek uitgegaan. Wat bleek, overgrootmoeder had destijds een hele kleine oven waardoor de volledige cake er niet in pastte...

cheiron zei:
Microdose jij nog, Psychedelibee? Ben wel benieuwd hoe dat gaat over de loop van de tijd, of mensen ermee stoppen, of het met periodes doen, of...
Klik om te vergroten...
Ik doe het met periodes eigenlijk. Soms een aantal weken achterelkaar zo'n 2 keer per week en dan een tijdje weer niet. Mocht je het interessant vinden, ik heb een tijd terug een algemeen microdose topic gemaakt, waar ook meerdere ervaringen van mij en een aantal anderen in staan: https://drugsforum.nl/threads/microdoseren-van-psychedelica-achtergrond-en-ervaringen.58333/

Interessant om de verschillen tussen paddo's en LSD te lezen bij je. Moet ik misschien ook eens proberen, alhoewel puur voor werk LSD mij ook handiger lijkt. En heb je het dan over droge of natte doseringen? En echt paddo's of truffels?
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ah, ja, dat forum heb je me al eerder op gewezen :) Ik zal t eens in mijn notificaties opnemen...
Grappig te lezen dat dat inderdaad eenzelfde patroon is als ik heb. Periodes wel, en dan niet meer. Ik ervaar ook echt dat het vrij natuurlijk gaat. Er is echt geen verslavingsneiging oid bij mij, in tegendeel, dan denk ik, och ja, ik heb het al tijden niet gedaan, misschien maar weer eens oppakken, maar voordat ik dat dan doe, zoek ik toch weer naar het ideale moment enzo, dus dat duurt rustig een maand voordat ik het dan weer eens begin te doen...

Ik heb het dan over droge dosering, echt paddos.
V
Vlindertje91Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil juist spuitjes omdat ik dat veel makkelijker doseren vindt. 1 ml is altijd 1 ml, druppels zijn nooit even groot. Dus dan weet je ook niet hoeveel druppels er in die milliliter gaan lijkt me? En dat breken kun je als het goed is voorkomen door wat lucht erbij in het spuitje te doen, zo bewaar ik ook waterflesjes in de vriezer. Gewoon niet helemaal vol zodat het water de ruimte heeft om uit te zetten. :) En ik stelde die vraag ook meer vanuit de houdbaarheid/stabiliteit van de de stof. Want die is in opgeloste vorm vast iets anders dan in droge vorm.

Die zegels zijn getest op 300 ug trouwens, dus ik ga er niet van uit dat ik dan toch ineens minder heb. En aangezien ik dus altijd vrij heftig reageer op alle shit vind ik precies doseren wel belangrijk, vandaar dat idee voor die spuitjes.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb maandag ook een microdose ervaring meegemaakt hoewel het niet echt de bedoeling was.

Ik had dus LSD gekocht, maar ik had m'n twijfels of m'n LSD wel LSD was, gezien m'n dealer me de vorige keer DOB had verkocht. Ik dus met een tangetje en een schaartje er proberen een hoekje van af te snijden. De blotter was echter heel week waardoor dit amper ging. Ik had toen iets van fuckit en ik heb de blotter gewoon met m'n handen vastgehad en er een stukje van getrokken.

De ehrlich test was positief, maar ik merkte een half uurtje later dat ik geïntoxiceerd was. Ik kreeg een lichte energieboost en m'n zintuigen waren duidelijk veel scherper. Ik moest ook nog een paar reflecties schrijven voor school en dit ging merkbaar veel beter omdat ik veel beter connecties kon maken en m'n gevoelens uiten. Ik voelde me ook veel creatiever.

Daarnaast merkte ik dat ik sociaal ook een boost had gekregen. Het leek alsof ik de emotie die achter de woorden van de ander zat direct kon voelen. Het sloeg een beetje tegen me aan als de wind.

Al bij al heeft dit zo'n 4uur (merkbaar geduurd). Ik had m'n test gedaan rond 18u, maar ik merkte wel dat ik moeite had met inslapen. 's nachts ben ik ook een paar keer wakker geworden. De dag erna voelde ik me veel opener naar de wereld toe.

M'n zegels zijn getest op 125µg, maar ik weet niet hoeveel ik opgenomen heb maandagavond. Morgen heb ik een vrije dag en probeer ik het nog eens met 1/4 of 1/8 zegel
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
theholyganja zei:
M'n zegels zijn getest op 125µg
Klik om te vergroten...
theholyganja zei:
Ik had dus LSD gekocht, maar ik had m'n twijfels of m'n LSD wel LSD was
Klik om te vergroten...
Klinkt nogal tegenstrijdig... Als ze getest zijn op 125ug hoef je geen twijfels meer te hebben en een Ehrlich test meer te doen. Bedoel je niet gewoon dat ze verkocht zijn als 125ug?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja klopt, maar wou gewoon een zekerheidscheck doen
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoals ik zei, met een ehrlich reagent.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
theholyganja zei:
Ja klopt, maar wou gewoon een zekerheidscheck doen
Klik om te vergroten...
Hoe heb je ze laten testen dan? Zegels worden al een paar jaar niet meer gekwantificeerd in Nederland helaas.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#15
oja, ps: intro van fadiman over microdoseren https://www.youtube.com/watch?v=pTnk3zi ... e&t=40m17s
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel boeiend dit ik ga er meer over lezen. Bedankt voor je fijn leesbare verhaal.

Heb ook wel is gelezen dat mensen miniscule dosis 2C-E gebruiken en dan creatieve dingen gaan doen en daar heel veel uit halen. Zonder dat ze echt trippen.Geloof hier iets van 3mg
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Erg interessant! Je bent natuurlijk wel echt je eigen proefkonijn aangezien hier geen onderzoek naar gedaan is.
Klik om te vergroten...

Ik doe mee aan het onderzoek van Fadiman :) Its a dirty job, but someones gotta do it :wink: Er is op zich natuurlijk wel redelijk wat onderzoek naar LSD gedaan, naast dat het gebruik 'in het wild' in zekere zin ook redelijk iets zegt over het middel, dus zo heel bang om proefkonijn te zijn ben ik niet met LSD.

Psychedelibee zei:
Maar vraag me wel af hoe effectief het op de lange termijn blijft. Hoe voel je je overigens de dagen tussen je micro LSD gebruik? En voel je je in deze micro dosering high of juist gewoon normaal maar dan net iets beter?
Klik om te vergroten...

De tolerantie lijkt met deze lage doseringen vrij goed onder controle. Het protocol van Fadiman zegt eigenlijk om de drie dagen (dus twee "nuchtere dagen" ertussen) maar ik heb nu 1 dag ertussen gedaan en dat bevalt ook goed qua effect. Ik denk wel dat 2 dagen ertussen optimaler zal zijn. De 1e nuchtere dag voel ik nog wel de na-effecten. Energieker, opener, etc. Maar dan in lichtere mate. De 2e nuchtere dag zijn alle effecten wel min of meer verdwenen.

High kun je het niet echt noemen. Er is wel een duidelijke moodshift; ik sta meer open voor mijn omgeving en geniet daar dan ook meer van. Ik heb meer oog voor schoonheid van dingen om me heen, geniet meer van simpele dingen zoals een liedje, een bloeiende plant, de zon, de vogels. Maar het is juist de kunst om het omlaag te doseren totdat het niet meer interfereert met mijn dagelijkse routine. Ik nam eerst 1/8 trip, maar mijn papertrips blijken toch wat sterker dan ik dacht, want ik had met 1/8ste toch echt nét wat teveel impact om goed aan de slag te kunnen blijven. Nu heb ik het nog verder omlaag gebracht via de vloeistof; met 3 milliliter uit een druppelaar (nog kleiner snijden dan 1/8ste is niet te doen met die papertrips, dus daarom heb ik er maar een opgelost in wat spawater) is het effect net genoeg aanwezig zonder te verstoren.

mijn zegels zijn helaas niet sterk en bevatten maar 35 ug
Klik om te vergroten...
dat is wel heel weinig. Maar goed, voor dit doel wel geschikt. De dosering is echter niet altijd betrouwbaar. Mijn advies zou zijn om op te lossen in water, en dan naar beneden te doseren totdat je het net niet meer merkt. Dan weet je dat je rond de 10-15 ug zit.

Psychedelicbee zei:
Thanks voor de link trouwens!
Klik om te vergroten...
bobsacamano zei:
Heel boeiend dit
Klik om te vergroten...
Tijdloos zei:
Dank voor het delen , erg interessant.
Klik om te vergroten...

graag gedaan! Ik had zelf gewild dat ik dit eerder had geweten, en het lijkt vrij onbekend te zijn. Heb zelfs geprobeerd de wikipedia pagina over LSD uit te breiden, maar stuitte daar op zo extreem veel weerstand (ze eisen 2 verschillende wetenschappelijke onderzoeken voordat ik iets mag toevoegen) dat ik dat maar heb opgegeven. Jammer, want zoals ik het nu zie is het echt een waardevolle uitbreiding. Dus spread the word :rock:

miniscule dosis 2C-E gebruiken [...] Geloof hier iets van 3mg
Klik om te vergroten...

Als je de link volgt naar de lezing van Fadiman, dan spreekt hij over 750 mg 2C-E. Heb er zelf geen ervaring mee.

Tijdloos zei:
Ja klopt dat het ook nootropics worden genoemd in micro dosering. Als je het strict volgt is het 30 dagen elke dag een micro dose. (Correct me if im wrong)
Klik om te vergroten...

Ik wilde op de wikipediapagina LSD een kopje nootropics invoegen, maar dat werd binnen een kwartier verwijderd door de wikipedia-autisten-politie :confused: nootropisch gebruik van LSD kwam volgens hun niet voor in de literatuur die zij hadden. Fijn, boekenwurmen die het beter weten dan de mensen die het zelf gebruiken. Maar goed, als wij het maar weten :)

Het protocol van Fadiman is strikt genomen dit: 30 dagen lang, elke 3 dagen een dosering (dus: 1 dag microdose, 2 dagen nuchter). Dit om tolerantie te voorkomen. In die 30 dagen houd je dan een logboek bij voor zn onderzoek. Dus wie interesse heeft in dit experiment en mee wil doen aan t onderzoek, Fadiman zoekt nog meer mensen. Z'n email staat in de youtubefilm genoemd (je mag me ook n pb sturen :) )

Een van de meer boeiende dingen aan dit microdoseren vind ik het volgende:
Voor een normale LSD trip maak ik alles leeg. Zorg dat ik niet gestoord word, de ruimte heb, geen verplichtingen, etc etc. En dan drop ik genoeg LSD om even zoet te zijn. Interessante reizen, en dan de dagen daarna weer dingen integreren etc. Maar voor dit hoef ik eigenlijk niks te plannen; het is juist dat ik denk: ik moet vandaag een aantal dingen voor mn werk doen, een stuk schrijven, etc. Met een microdosering heb ik net een wat andere kijk erop, voel ik me net wat energieker, net wat creatiever. Ook om je onder de mensen te begeven is met een microdosering geen enkel probleem. Met +100ug moet je dat niet willen proberen, tenzij je op een vaag feest bent natuurlijk. Maar ik heb bijvoorbeeld laatst een lezing in een kruidentuin gevolgd, over de geneeskrachtige werking van de kruiden die daar stonden. Met een microdosering op is het echt wel superboeiend om te luisteren en te kijken, en ook leuk om met vreemde mensen een gesprekje aan te knopen. Alles gaat net wat dieper :)

En, voor mij een erg goede plus: het ziet ernaar uit dat ik dit echt kan gebruiken als vervanging voor de methylfenidaat. Nu was ik daar maar net mee begonnen, maar die eerste experimenten met de methylfenidaat waren qua bijwerkingen toch niet echt super. Dan is dit echt veeeel fijner...
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zocht op microdoseren en tot mijn verrassing vond ik helemaal niks, dus vandaar maar een topic.

Microdoseren van LSD werd, naar het scheen, door Albert Hofmann zelf gedaan, die volgens J. Fadiman gezegd heeft dat het, als het niet zo fors verboden was geweest, nu zou worden voorgeschreven vergelijkbaar als ritalin.

Microdoseren is het innemen van doseringen die echt minimaal zijn: 10-25 ug. In eerste instantie ben ik begonnen met 1/8 papertrip, maar dat was iets te sterk. Nu heb ik een trip opgelost in een druppelflesje met 40 ml water. 5 ml zou dan 1/8ste zijn, ik slik echter 3 ml wat precies goed lijkt (schijnbaar vrij sterke papertrips dus).

Ik ben hiertoe gekomen, omdat ik naar aanleiding van een ADHD diagnose methylfenidaat (ritalin) voorgeschreven kreeg. Hoewel het stimulerende effect met goed helpt bij het focussen op alledaagse dingen, heeft het veel vervelende bijwerkingen (verstoorde slaap, hoofdpijn) en soms een vreemd soort impact op mijn emotionele huishouding. Misschien dat mijn post andere mensen inspireert die met iets vergelijkbaars worstelen (ADHD medicatie) of het gewoon interessant vinden om te proberen om andere redenen.

Zoekend naar alternatieven werd ik door iemand gewezen op het microdoseren; deze persoon vertelde op reddit dat hij zijn stimulerende adhd medicatie had vervangen door microdoseren. Vandaar dat ik het besloot te proberen.

Het was mij natuurlijk wel bekend dat LSD een stimulerend effect heeft: nadat ik het een keer om 21 savonds had genomen, sliep ik pas tegen 7h in de ochtend.... Maar ik had niet gedacht dat het zou kunnen helpen met focus en aandacht.

Ik experimenteer nu met een microdosering om de 2 a 3 dagen. Ik neem deze dan tussen 7 en 8 uur sochtends. Mijn ervaringen tot nu toe:

Allereerst geeft het me veel energie. Ik heb al een paar keer in mijn leven geprobeerd om koffie te minderen, maar kom nooit onder de 1 kop per dag (en gelukkig zelden boven de 4 koppen per dag). Met een microdosis is het echter geen probleem om van de koffie af te blijven. Ik voel me actief, wakker, energiek.

Het meest interessante is echter, dat ik open ga. Ik zie veel meer. Alsof mijn ogen worden geopend, maar op een hele subtiele manier. De zon schijnt mooier, de vogels fluiter intenser. Niet heel veel, maar net genoeg om enorm te genieten van het moois dat een dag bied. Ritalin geeft me een boost van energie waarmee ik aan de slag ga; keuken vies? huppakee opruimen. Met een microdosering is dat anders. Ik voel me energiek, maar ga niet blind aan de slag. Ik bekijk de keuken, neem alles in me op. Paar vieze borden, kruimels. Ik ruim dan ook de keuken op, maar meer omdat de keuken mooier is als hij opgeruimd is.
Een ander interessant fenomeen: ik doe ineens fysieke oefeningen. Normaal weet ik wel dat het goed voor me zou zijn om te bewegen, maar ik heb er zelden zin in. Ik sport 1x in de week (vollybal) en dat vind ik lekker, maar om zo thuis iets te doen... Met een microdosis op voel ik echter dat mijn lijf die beweging nodig heeft. Ik doe het niet omdat het moet, ik doe het omdat mijn lijf het wil... Dan mijn werk: ik kan met een microdosering beter zien wat ik doe. De afleidbaarheid die met mijn ADHD meekomt maakt dat ik snel ongemerkt iets anders doe. Met een microdosering ben ik me enorm bewust van dat ik iets anders doe, en dat het eigenlijk niet zo zinnig is. De LSD geeft me meer vrijheid dan de methylfenidaat: ik ben me gewoon bewuster van wat ik doe, en waarom, en maak daarom nieuwe keuzes, andere keuzes. Met de methyl is er weinig verruimd of helderder bewustzijn, mijn focus is gewoon loeistrak dus ik word niet afgeleid.
Ook mooi is de impact op sociale contacten. met de microdosering kan ik dieper 'inloggen' op mensen. Ik voel mensen dieper aan, alsof ik me veel beter en intenser met ze verbinden kan. Grote verbetering op de methyl, waarmee ik weliswaar wat meer outgoing word in initiele contacten, maar niet echt dieper 'connect' met anderen.
Ook fijn: geen 'rebound' of kater, zoals met de methylfenidaat wel het geval is. In tegendeel, het positieve effect zindert nog een dag lang door.

Al met al: energieker, productiever, creatiever, socialer, en blijer: ik kan met een microdosering echt nog dieper genieten van het feit dat ik leef.

Een 'grote' normale dosis heeft zeker zijn mooie kanten, maar het boeiende van de microdoseringen is, dat ik het gewoon kan integreren in mijn dagelijkse leven en daardoor inzichten ontwikkel die veel dichter bij mijn normale dagelijkse patronen liggen. Ik doe en zie dingen anders, verander onbewuste patronen, waardoor het de dag erna veel makkelijker is om diezelfde 'nieuwe afslag' te nemen. Ik heb pas 3x een microdosis gedaan, dus de ervaring is nog vrij vers, en ik moet langere termijn nog beschouwen, maar tot zover ben ik erg positief over deze nieuwe manier om de LSD tool te gebruiken!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Erg interessant! Je bent natuurlijk wel echt je eigen proefkonijn aangezien hier geen onderzoek naar gedaan is. Op zich is het niet eens een gek idee, aangezien psychedelica in kleine dosering ook wel nootropics worden genoemd. Maar vraag me wel af hoe effectief het op de lange termijn blijft. Hoe voel je je overigens de dagen tussen je micro LSD gebruik? En voel je je in deze micro dosering high of juist gewoon normaal maar dan net iets beter?

Misschien ga ik dit ook wel een keer proberen, mijn zegels zijn helaas niet sterk en bevatten maar 35 ug. Zou best eens een halve kunnen proberen natuurlijk. Niet dat ik ADHD heb ofzo, maar kan me vaak wel erg slecht concentreren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
En je doppen Bob? :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."