Ze heeft een verhoogde hartslag en betablokkers halen dat omlaag. Als je het zo bekijkt lijkt LSD dus misschien niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant bedenk ik me dan ook waarom ze een verhoogde hartslag heeft. Ze is een enorme piekeraar, nog meer dan mij. En LSD heeft op mij ondanks de stimulatie/toename in energie toch een kalmerend effect omdat het piekeren, het overmatig denken verdwijnt.
Methylfenidaat is ook stimulerend, maar kan ook voor mensen een kalmerend effect hebben. Ik ben het met je eens dat er een goede kans is dat het effect van LSD positief uitpakt. Op zich is het fysieke effect van LSD medisch gezien erg onschuldig; dus als die hartslag wat zou stijgen is er eigenlijk nog niks aan de hand. Maar goed, als iemand zich daar wat zorgen over zou maken, kan het misschien toch onprettig worden gezien LSD die angst zou kunnen uitvergroten. In mijn ervaring helpt het mensen vaak om te begrijpen wat de verhouding LD50:ED50 is, en hoe die bij caffeine is (100:1) en bij LSD (groter dan 1000:1).
Ik heb haar ook duidelijk verteld dat het microdoseren niet als een definitieve oplossing gezien moet worden, maar dat het evt kan helpen om een negatief gedachtenpatroon te doorbreken.
Nou, voor de mevrouw van de podcast is het een goede vervanging voor haar psychofarmaca. Voor wel meer mensen is het een goed alternatief, er zijn ook mensen met clusterhoofdpijn, vrouwen met PMS en mensen met depressie die er goed bij gebaat zijn. Dus voor sommige mensen kan het best een goede oplossing zijn, natuurlijk wel met de kanttekening dat je het dan eens per 3 dagen doet. Ik gebruik het zelf in perdiodes, soms een maand elke drie dagen, dan weer periodes niet, soms wat onregelmatiger (1 keer per week), net hoe het uitkomt.
Voor wat betreft het volumetrisch doseren:
Heb je daar tips over voor wat voor vloeistof het beste is en waar je dat (en dingen als pipetjes en dergelijke) haalt? Ik heb tot nu toe namelijk zegeltjes zitten knippen, wat best prima voldoet tot nu toe, maar dan kan het eens te sterk uitvallen inderdaad.
Nee, zegeltjes knippen moet je eigenlijk niet doen, dat is te onnauwkeurig.
Wat ik doe: ga naar de drogist. Koop een pippetje van Bach Bloesem, mijn drogist verkoopt lege flesjes voor €2,50 van 100 ml.
zeg maar zoeentje, maar dan een lege om zelf je eigen 'bachbloesemremedie' te mixen
![:confused:]()
mile:
Dat flesje vul je voor 2/3 met water (ongeveer 60 ml dus). Daarin gooi ik twee zegels. Over het algemeen heb ik met mijn zegels dan een verdunning die met 10 druppels een goede dosering heeft. Ik koop eens in de zoveel tijd 10 zegels, dan weet ik zeker dat ik voorlopig dezelfde sterkte heb. Als ik nieuwe zegels koop, bekijk ik altijd weer even opnieuw of die dosering klopt. Ik zou dit voor jezelf ff uitproberen, even uitzoeken wat een fijne dosering is.
Stel dat ik het aan mijn eigen moeder zou geven, dan zou ik uitrekenen mijn (10 druppels / mijn gewicht)* het gewicht van mijn moeder. Dan komt daar de hoeveelheid druppels die voor haar gewicht ongeveer vergelijkbaar zou moeten zijn.
Verder helpt het wel om een goede mindset te hebben; als ze engels verstaat kun je haar die podcast misschien laten luisteren (of je luistert er samen naar).
Succes!