Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmicrodoseren LSD

microdoseren LSD

132 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook mijn college was niet extra wazig ofzo, juist wel inspirerend. Helaas net als altijd nog iets te ingewikkeld zonder voorkennis. :P

Ik krijg er trouwens geen vergrootte pupillen van. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu aan het eind van mijn dag kan ik wel een conclusie trekken.

1. De opkomst

Na het innemen voel je je eigenlijk net als normaal acid innemen maar dan veel veel subtieler. Ietsje onrustig en een energie die je niet helemaal goed kan plaatsen. Maar wel lekker je hebt een soort van "ik ben benieuwd wat de dag me gaat brengen gevoel"

2. De piek

De 4 tot 6 uur na de eerste waren subliem. Ik kreeg heel veel shit gedaan en had overal zin in. Ik kakte niet in was heel vriendelijk en ik straalde dat blijkbaar ook uit naar mensen want ik kreeg veel deuren geopend vandaag.

Ook een paar hele goede werkgesprekken gehad over waar ik met mijn carriere heen ga en wil en daar zijn ook mooie dingen uit voort gekomen.

Wel soms het gevoel van onrust gehad. Ik moest dingen blijven doen niet omdat ik er anders naar van werd maar omdat ik gewoon heel graag dingen wou doen. Het kon dus wel zijn dat ik daarom soms een soort onrust had al was dit heel minimaal.

3. De comedown

De hele tijd had ik dus het gevoel dat ik heel nuchter was tot ik in de comedown kwam. Ik had dus tijdens de piek heel sterk het gevoel "ik zou nu prima kunnen rijden" In de comedown kom je er achter dat je echt wel onder invloed was. Tijdens de comedown werd ik wat moe en had ik meer behoefte aan een beetje rust in mijn hoofd.

Nu 12 uur na inname voel ik nog wel een soort van stimulatie in de vorm van een wat lichter opgeruimder hoofd dan normaal. Ik ben wat moe maar niet anders dan na een dag lang werken. Ik moet eigenlijk nog even de keuken opruimen en vind het ook niet zo erg dat even te doen.

4. En nu verder...

Ga ik dit vaker doen? Ja absoluut ik weet niet of ik het net als Fool morgen meteen weer zou doen ik ben even benieuwd wat het met me heeft gedaan zeg maar "the day after" Maar de drie dagen interval ben ik wel heel benieuwd naar. Dat betekend ook dat ik het moet doen als ik full-on aan het werk ben (creatieve job) en dan denk ik wel dat ik een heel iets lagere dosis neem dan 1/8e

Thanks andere microdoseerders voor dit topic en de waardevolle discussie die hier is ontstaan.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
cheiron zei:
Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...
Klik om te vergroten...
Heb dit topic erover geschreven en mensen kunnen hier ook ervaringen in kwijt. Zou leuk zijn als je er ook een ervaring kan achterlaten.

Ik heb het pas 1 keer gedaan en toen eigenlijk net iets te hoog gedoseerd waardoor ik op de piek een klein beetje high was. Wil het nog steeds weer proberen, maar denk er vaak niet aan of het komt soms niet goed uit. Binnenkort heb ik een weekje vrij, dus misschien dan maar weer een poging wagen. Mijn interesse is zeker gewekt.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#5
Artikel van gisteren bij The Verge over microdoseren van LSD: http://www.theverge.com/2017/4/24/15403644/microdosing-lsd-acid-productivity-benefits-brain-studies
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Interessant artikel. En het herinnert me eraan dat ik het ook nog eens goed moet proberen.

I would’ve never expected that the way to get everybody interested in psychedelics was to make them not psychedelic.
Klik om te vergroten...
Really?

Het verbaast mij niks dat de massa niet buiten hun comfortzone willen treden, niet hun angsten op willen zoeken, niet een kans op egodood willen, maar juist wel: productiever willen zijn, zelfverbetering zoeken, rust/welzijn in een pilletje (zegeltje) zoeken.

Iets als microdoseren sluit juist perfect aan bij wat de massa wil. En ik zie het nog weleens gebeuren dat iets dergelijks sociaal geaccepeerd wordt, puur omdat het zou passen in onze maatschappij.
D
DMT.exeLid
01-01-2024, 00:00
#7
cheiron zei:
Nog mensen aan het microdoseren? Ik doe het nog steeds, soms hele periodes niet, dan weer een tijdje. Blijft toch enorm goede keus; ik ben productief, kan ook complexe dingen doen (zoals vectorvelden uitrekenen), ben opgewekt, creatiever...
Klik om te vergroten...


Jaman, ik ben gestopt met roken door het microdoseren (15-20mg is genoeg). Echt fantastisch !!!
D
DMT.exeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Interessant artikel. En het herinnert me eraan dat ik het ook nog eens goed moet proberen.


Really?

Het verbaast mij niks dat de massa niet buiten hun comfortzone willen treden, niet hun angsten op willen zoeken, niet een kans op egodood willen, maar juist wel: productiever willen zijn, zelfverbetering zoeken, rust/welzijn in een pilletje (zegeltje) zoeken.

Iets als microdoseren sluit juist perfect aan bij wat de massa wil. En ik zie het nog weleens gebeuren dat iets dergelijks sociaal geaccepeerd wordt, puur omdat het zou passen in onze maatschappij.
Klik om te vergroten...

Lsd staat bekend om egodeath ;p
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Laat het maar aan ons ego over om zelfs dat wat helpt egodood te ervaren te gebruiken voor persoonlijk gewin/zelfverbetering.:tonguewink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oké, ik was dus gister in gesprek met m'n moeder en ze had het er over dat ze sinds kort bètablokkers gebruikt zodat ze wat rustiger is in haar hoofd. Ze heeft namelijk altijd veel last van overmatige gedachten en spanning en dit stoort haar in haar werk en vrije tijd. Ik dacht bij mezelf hoe goed een microdosering lsd (of aanverwante stof) haar waarschijnlijk zou helpen. Sterker nog: ik had eerder die dag zelf een microdosering 1p-lsd genomen. :sweatsmile: Dus ik zei een beetje grappend: Ik heb wel wat beters voor je, nooit verwachtend dat mijn moeder interesse zou hebben, aangezien het om het duivelse LSD gaat. :wink: Maar gek genoeg gaf ze meteen aan interesse te hebben. Ik had namelijk verteld dat lsd in plaats van gedachten te verdoven een ruimte creëert tussen jezelf en je gedachten en je zo rust geeft zonder je bewustheid (gedeeltelijk) te verliezen.

Ik heb hier nu een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant denk ik dat microdoseren haar enorm kan helpen, beter dan elk (verdovend) middel dat de dokter haar zal geven. Aan de andere kant is het toch mijn moeder en heeft zij echt praktisch geen ervaring met bewustzijnsveranderende middelen, met uitzondering van eens een glaasje wijn. Ze is van de generatie net na de 60's hippietijd, dus dat heeft ze ook niet meegekregen. :wink:

Nu geeft een microdosering natuurlijk geen trip, maar toch... Hoe zien jullie dit?
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allereerst, mooi dat je daar zo'n open gesprek over kunt hebben en dat ze ervoor open staat. Een goed begin is het halve werk...

Wat betreft microdoseren: je zou wellicht eens deze podcast willen luisteren https://psychedelicsalon.com/salon2-002-microdosing/ of dit boek https://www.bol.com/nl/f/a-really-good-day/9200000058652615/ van de vrouw die je in de podcast kunt horen. Deze mevrouw heeft haar psychofarmaca vervangen voor microdoseringen LSD.

Op zich zou ik me geen hele grote zorgen maken over experimenteren met microdoseren: het is niet verslavend, en de toxiciteit is extreem laag. Ik zou als ik jouw was wel 'beschikbaar' blijven voor een eerste experiment. Het is toch spannend zo'n eerste keer, en het is wellicht fijn als er iemand is die haar op haar gemak stelt. Maar over het algemeen: een laag risico met potentieel grote voordelen. Worst case scenario is dat ze zich een dagje niet zo lekker voelt. Best case scenario is dat ze een nontoxisch, nietverslavend alternatief heeft voor de betablockers , dat mogelijk ook nog eens efficienter is in het aanpakken van het probleem, dus ik zie niet in wat erop tegen zou zijn.

Verder: ik heb recent meegedaan aan kwalitatief wetenschappelijk onderzoek van iemand uit Belgie. Hij vertelde mij dat zijn eerste conclusies na het interviewen van diverse mensen mbt microdosering waren, dat mensen over het algemeen liever LSD gebruiken voor focus en werkgerelateerd, en vaker paddo's voor emotionele vraagstukken zoals depressie. Je zou dus ook met behulp van een micorgramweegschaal vrij exact een micordosering paddo's kunnen afwegen voor haar.

Verder: betablockers zijn over het algemeen wel typisch kalmerend, terwijl microdosering voor mij ook wel stimulerend is: energie, opgewekt etc. Daarom zou ik me ook kunnen voorstellen dat het haar niet geeft wat een betablocker geeft; aan de andere kant zou het misschien wel een ideale manier zijn om bepaalde overmatige gedachten beter te hanteren, dus het lijkt me het experiment zeker waard als het kan voorkomen dat je langdurig betablockers gaat slikken...

Als je het doseren een beetje onder controle hebt met behulp van een druppelpippet voor jezelf, zou ik je eigen dosis in druppels/gewicht omrekenen naar een vergelijkbare dosis druppels/gewicht voor je moeder. Je wilt inderdaad dat ze een microdosering krijgt, en niet per ongeluk gaat trippen....
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Heb je daar tips over voor wat voor vloeistof het beste is en waar je dat (en dingen als pipetjes en dergelijke) haalt?
Klik om te vergroten...
Ik zou een zegeltje van 100 µg grofweg in acht stukjes verdelen en die in een injectiespuit van 5 ml overbrengen. Vervolgens zou ik een ca. 4 ml demiwater opzuigen en wat lucht, zodat je genoeg ruimte hebt om de vloeistof te schudden en de LSD in het water op te lossen. Vervolgens zou ik deze vloeistof overbrengen naar een spuit van 10 ml. Dit zou ik doen door een naaldje op de 5 ml spuit te zetten en een andere spuit van 10 ml helemaal open te trekken. De naald op de 5 ml spuit kun je dan steken in de aansluiting op de 10 ml spuit waar normaal een naald op bevestigd wordt. Hierna zou ik de 5 ml spuit nog een keer naspoelen met ca. 3 ml demiwater. Nu kun je de spuit van 10 ml ontluchten, aanvullen tot precies 10 ml en homogeniseren. Ervan uitgaande dat je zegel 100 µg bevatte, zou je hierdoor een oplossing moeten krijgen met 10 µg/ml LSD.

Een spuitje van 5 en 10 ml en een naaldje kosten naar schatting €0,75 en zijn bij de apotheek verkrijgbaar. Het is lastig uitleggen, maar als het duidelijk is, is het een heel makkelijke en goedkope manier om precies te doseren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Cheiron!

Ja, bij ons is drugs niet zo'n groot taboe. Ik weet dat dat relatief zeldzaam is, dus ben er ook erg blij mee. :confused:mile:

Wat je zegt klinkt allemaal best logisch. Ik zat er zelf ook al aan te denken dat ze met betablokkers een kalmerend middel heeft en LSD natuurlijk meer stimulant eigenschappen heeft. Ze heeft een verhoogde hartslag en betablokkers halen dat omlaag. Als je het zo bekijkt lijkt LSD dus misschien niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant bedenk ik me dan ook waarom ze een verhoogde hartslag heeft. Ze is een enorme piekeraar, nog meer dan mij. En LSD heeft op mij ondanks de stimulatie/toename in energie toch een kalmerend effect omdat het piekeren, het overmatig denken verdwijnt.

Maar ik wil natuurlijk niet dat ze een nog meer verhoogde hartslag krijgt, hier van schrikt en in paniek raakt. Vandaar dat ik voorzichtig ben. Maar wat jij ook zegt: ik ben er ook huiverig voor dat ze nu dan altijd maar aan de betablokkers gaat. Mijn vader zit bijvoorbeeld elke dag aan de clonazepam voor zijn rugpijn. De dokter vind dat blijkbaar allemaal maar goed, terwijl ik lees dat je dat maar voor beperkte tijd mag doen (hij doet het al jaren aaneen). En nu komt er dus weer een dokter met iets wat ik maar een twijfelachtige oplossing vind voor m'n moeder.

Ik heb haar ook duidelijk verteld dat het microdoseren niet als een definitieve oplossing gezien moet worden, maar dat het evt kan helpen om een negatief gedachtenpatroon te doorbreken. Helaas denken veel mensen dat medicatie iets is dat blijvend gebruikt moet worden. Mijn ouders ook dus...

Voor wat betreft het volumetrisch doseren:

Heb je daar tips over voor wat voor vloeistof het beste is en waar je dat (en dingen als pipetjes en dergelijke) haalt? Ik heb tot nu toe namelijk zegeltjes zitten knippen, wat best prima voldoet tot nu toe, maar dan kan het eens te sterk uitvallen inderdaad.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ze heeft een verhoogde hartslag en betablokkers halen dat omlaag. Als je het zo bekijkt lijkt LSD dus misschien niet zo'n goed idee, maar aan de andere kant bedenk ik me dan ook waarom ze een verhoogde hartslag heeft. Ze is een enorme piekeraar, nog meer dan mij. En LSD heeft op mij ondanks de stimulatie/toename in energie toch een kalmerend effect omdat het piekeren, het overmatig denken verdwijnt.
Klik om te vergroten...
Methylfenidaat is ook stimulerend, maar kan ook voor mensen een kalmerend effect hebben. Ik ben het met je eens dat er een goede kans is dat het effect van LSD positief uitpakt. Op zich is het fysieke effect van LSD medisch gezien erg onschuldig; dus als die hartslag wat zou stijgen is er eigenlijk nog niks aan de hand. Maar goed, als iemand zich daar wat zorgen over zou maken, kan het misschien toch onprettig worden gezien LSD die angst zou kunnen uitvergroten. In mijn ervaring helpt het mensen vaak om te begrijpen wat de verhouding LD50:ED50 is, en hoe die bij caffeine is (100:1) en bij LSD (groter dan 1000:1).

Ik heb haar ook duidelijk verteld dat het microdoseren niet als een definitieve oplossing gezien moet worden, maar dat het evt kan helpen om een negatief gedachtenpatroon te doorbreken.
Klik om te vergroten...

Nou, voor de mevrouw van de podcast is het een goede vervanging voor haar psychofarmaca. Voor wel meer mensen is het een goed alternatief, er zijn ook mensen met clusterhoofdpijn, vrouwen met PMS en mensen met depressie die er goed bij gebaat zijn. Dus voor sommige mensen kan het best een goede oplossing zijn, natuurlijk wel met de kanttekening dat je het dan eens per 3 dagen doet. Ik gebruik het zelf in perdiodes, soms een maand elke drie dagen, dan weer periodes niet, soms wat onregelmatiger (1 keer per week), net hoe het uitkomt.

Voor wat betreft het volumetrisch doseren:
Heb je daar tips over voor wat voor vloeistof het beste is en waar je dat (en dingen als pipetjes en dergelijke) haalt? Ik heb tot nu toe namelijk zegeltjes zitten knippen, wat best prima voldoet tot nu toe, maar dan kan het eens te sterk uitvallen inderdaad.
Klik om te vergroten...

Nee, zegeltjes knippen moet je eigenlijk niet doen, dat is te onnauwkeurig.
Wat ik doe: ga naar de drogist. Koop een pippetje van Bach Bloesem, mijn drogist verkoopt lege flesjes voor €2,50 van 100 ml.

zeg maar zoeentje, maar dan een lege om zelf je eigen 'bachbloesemremedie' te mixen :confused:mile:

Dat flesje vul je voor 2/3 met water (ongeveer 60 ml dus). Daarin gooi ik twee zegels. Over het algemeen heb ik met mijn zegels dan een verdunning die met 10 druppels een goede dosering heeft. Ik koop eens in de zoveel tijd 10 zegels, dan weet ik zeker dat ik voorlopig dezelfde sterkte heb. Als ik nieuwe zegels koop, bekijk ik altijd weer even opnieuw of die dosering klopt. Ik zou dit voor jezelf ff uitproberen, even uitzoeken wat een fijne dosering is.

Stel dat ik het aan mijn eigen moeder zou geven, dan zou ik uitrekenen mijn (10 druppels / mijn gewicht)* het gewicht van mijn moeder. Dan komt daar de hoeveelheid druppels die voor haar gewicht ongeveer vergelijkbaar zou moeten zijn.

Verder helpt het wel om een goede mindset te hebben; als ze engels verstaat kun je haar die podcast misschien laten luisteren (of je luistert er samen naar).

Succes!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik sluit me aan me aan bij cheiron, dat microdoseren een goed alternatief kan zijn.

Ik merk zelf wanneer ik microdoseer, dat mijn gedachten stroom in mijn hoofd aanzienlijk minder word en als die gedachten er wel zijn dat ik ze veel makkelijker kan observeren zonder er maar als een hond in mee te gaan. Met andere woorden, ik heb door microdoseren veel meer een meditatieve mindset.

Als je eenmaal de juiste dosering hebt gevonden wordt je ook niet high, dus dat zal niet raar of gek voor haar aanvoelen ofzo. Enige is natuurlijk wel dat je een eerste keer wellicht net teveel geeft waardoor ze wel high zou worden en waar ze van zou kunnen schrikken. Belangrijk dus dat je dit wel aan haar uitlegt en dat ze de eerste paar keer het gewoon thuis doet zonder verplichtingen. Wanneer ze dan zeker is van het microdoseren kan ze het ook voor werk gaan proberen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oké het wordt me al wat duidelijker. Al klinkt jouw verhaal met die naalden nog best ingewikkeld inderdaad Lysergine.:wink:

Gedemineraliseerd water dus. Ik zie al dat ik dat ook gewoon bij de drogist kan halen. En de rest van wat nodig is ook. Handig. :confused:mile:

Maar een druppel met een pipetje, verschilt die niet elke keer in volume?

Ik zal die podcast trouwens nog even luisteren Cheiron.

Thanks!
P
PlatinaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik microdoseer zo nu en dan om een hoop werk weg te werken. En als ik op mijn werk het overzicht verloren ben helpt het me het weer terug te vinden. Vorige week donderdag nog voor het laatsts gedaan. Nu vollopig even niet al kan ik het wel goed gebruiken momenteel. Heb afgelopen weekend me alweer flink misdragen met vrijdag keta en zaterdag eerste keer dmt met een nachtje pep. Dus hou me even rustig.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Oké het wordt me al wat duidelijker. Al klinkt jouw verhaal met die naalden nog best ingewikkeld inderdaad Lysergine.:wink:
Klik om te vergroten...
leek mij ook wat nodeloos ingewikkeld. Zo'n spuit is helemaal niet handig te bewaren. Een druppelflesje gaat ideaal mee, gewoon in je tas als het nodig is.

Gedemineraliseerd water dus.
Klik om te vergroten...
Er zijn vast argumenten op theoretische grond die dat rechtvaardigen. Ik gebruik echter altijd kraanwater, dat voldoet prima. Die flesjes behouden ook na een jaar nog hun potentie. Het eventuele voordeel van gedemineraliseerde water lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen van de moeite&kosten van dergelijk water, als gewoon kraanwater ook werkt.

Maar een druppel met een pipetje, verschilt die niet elke keer in volume?
Klik om te vergroten...
Oh, ik kan me voorstellen dat je met hele sterke druppels (stel dat je 100 microgram per druppel doseert) dat verschil gaat merken. Maar met 10 druppels maakt dat in mijn ervaring niet uit. Ik heb het al tientallen, zoniet honderd, keer gedaan zo, nooit problemen mee gehad.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
cheiron zei:
Er zijn vast argumenten op theoretische grond die dat rechtvaardigen. Ik gebruik echter altijd kraanwater, dat voldoet prima. Die flesjes behouden ook na een jaar nog hun potentie. Het eventuele voordeel van gedemineraliseerde water lijkt mij niet opwegen tegen de nadelen van de moeite&kosten van dergelijk water, als gewoon kraanwater ook werkt.
Klik om te vergroten...
Volgens mij komt dit ook vooral vanuit Amerika, waar kraanwater altijd chloor bevat. Nederlands kraanwater is behoorlijk zuiver, dus lijkt me inderdaad niet echt een probleem.

Ik heb tot op heden gewoon nog mijn zegels geknipt omdat ik het eerst een paar keer goed wilde proberen om te zien of het een blijvertje is dat microdoseren. Nu wil ik echter het toch gaan oplossen in water, vroeg me alleen af hoe lang je de zegels erin laat zitten?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lysergine zei:
Ik zou een zegeltje van 100 µg grofweg in acht stukjes verdelen en die in een injectiespuit van 5 ml overbrengen. Vervolgens zou ik een ca. 4 ml demiwater opzuigen en wat lucht, zodat je genoeg ruimte hebt om de vloeistof te schudden en de LSD in het water op te lossen. Vervolgens zou ik deze vloeistof overbrengen naar een spuit van 10 ml. Dit zou ik doen door een naaldje op de 5 ml spuit te zetten en een andere spuit van 10 ml helemaal open te trekken. De naald op de 5 ml spuit kun je dan steken in de aansluiting op de 10 ml spuit waar normaal een naald op bevestigd wordt. Hierna zou ik de 5 ml spuit nog een keer naspoelen met ca. 3 ml demiwater. Nu kun je de spuit van 10 ml ontluchten, aanvullen tot precies 10 ml en homogeniseren. Ervan uitgaande dat je zegel 100 µg bevatte, zou je hierdoor een oplossing moeten krijgen met 10 µg/ml LSD.
Klik om te vergroten...
Ik snap het proces, maar het komt me wat onnodig gecompliceerd over. Waarom niet direct je zegels oplossen in de 10ml spuit? Wat voegt de extra stap van de 5ml spuit precies toe?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."