Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmicrodoseren LSD

microdoseren LSD

132 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik begrijp het beter nu. :wink: Ik denk er misschien zo over, omdat ik van mezelf vaak heel enthousiast wordt over bepaalde drugs, misschien iets té enthousiast. :wink:

En dat is helemaal waar ja, dat na een tijdje de interesse vanzelf wel weer weg ebt. Al zijn er uitzonderingen natuurlijk. Zo is mijn dosis cafeïne in de ochtend cruciaal. :wink:

En ayahuasca... Interesting. :) Maak je dat zelf dan? Is de ayahuasca ervaring vergelijkbaar met bijvoorbeeld psilocybine? Of toch heel anders?
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik begrijp het beter nu.
Klik om te vergroten...
fijn :) volgens mij denken we er ook wel min of meer hetzelfde over. En inderdaad, elk middel kent ook zo zijn 'honeymoon' periode waarin het alleen maar geweldig is. Duurt vaak even om een middel goed te kennen.

Als een middel dan een wat lastiger profiel heeft qua afhankelijkheid doordat je er echt afhankelijk van wordt dan is dat een risico. Gelukkig zijn er weinig dingen die wat dat betreft zo gunstig zijn als LSD, in mijn ogen.

Ik heb een hele tijd ayahuasca gedronken bij de Santo Daime in amsterdam. Zeker interessant, maar dat zijn echt lange rituelen waar niet iedereen zich in thuis voelt. Ik heb het ook een tijdje zelf gemaakt, hoewel ik dan chaliponga ipv het meer gebruikelijk chacruna gebruikte, en syrian rue ipv de liaan. Maar dat is een kwestie van smaak (niet letterlijk trouwens, het blijft enorm smerig).

En pfff, ayahuasca vergelijkbaar... Nou, niet echt met psilocybine. Ik heb met ayahuasca echt waanzinnige dingen meegemaakt. Misschien als je 5 gram paddestoelen eet , dat je daar uitkomt. Er staan op t forum geloof ik wel nog wat oude reports van me... zo ff snel bijvoorbeeld deze viewtopic.php?f=21&t=28909&p=1108637&hilit=santo+daime#p1108637
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou ja, een ceremonie heeft natuurlijk wel heel veel impact. Set & setting...
Ik vond het in het begin wel prettig, omdat het een soort veiligheid gaf wanneer ik dacht dat ik deze keer echt waanzinnig was geworden :)

Alleen trippen.... dat heb ik na verloop van tijd wel gedaan met ayahuasca, maar ik zou het zeker niet willen adviseren de eerste keer. Ayahuasca kan nogal diepe herinneringen naar boven halen, dat vraagt toch een zekere inbedding. Maar goed, iedereen is anders, maar ik durfde het pas na verloop van tijd aan.

DMT roken zou misschien een wat laagdrempeligere stap zijn. Dat is na 15 minuten toch uitgewerkt, dat is dan weer een voordeel. Kun je ook eenvoudig (relatief eenvoudig) zelf maken met wat huis-tuin-en-keuken chemie.

Qua report, die link is echt een van mn allereerste ervaringen. Ik heb ondertussen wel wat uitgebreidere teksten, check je pb :) oja, en in mn onderschrift ook nog wat linkjes.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik raak steeds meer geïnteresseerd in ayahuasca, zeker omdat het zelf te maken is met ingrediënten uit de smartshop. Het hele ceremonie gebeuren stoot me nogal af, omdat ik als ik wil trippen vanuit een spiritueel oogpunt, het liefste alleen trip. Kun je door het zelf te maken net zo'n goeie ervaring krijgen? Of zou je zeggen dat de ceremonie enorm veel toevoegt?

Ik ben bekend met best hoge doseringen psilocybine. 50, 60, 70 gram (vers uiteraard, niet droog :P ) gedaan en dat waren ook enorm overweldigende en waanzinnige ervaringen. Totaal anders dan een normale dosis. Qua psychedelica heb ik een grote voorkeur voor de meer natuurlijke varianten, dus daarom trekt ayahuasca me nu ook enorm, net als peyote/san pedro. Enorm benieuwd naar hoe zo'n ervaring is. :) Ik ga je report nog lezen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diepe herinneringen bovenhalen en verwerken is zo'n beetje mijn hele bedoeling van mijn psychedelica gebruik en meditatie. Het kan me niet gauw te heftig gaan met psychedelica en dat doe ik al jaren, dus wat dat betreft klinkt in m'n eentje ayahuasca doen me als muziek in de oren. Aan de andere kant moet je dingen als dit natuurlijk ook weer niet onderschatten. Wie weet heb ik geen benul van hoe heftig ayahuasca en DMT zijn en is psilocybine, zelfs in hoge dosissen, kinderspel vergeleken bij die twee. :P (Al kan ik dat eigenlijk maar moeilijk geloven, met wat ik allemaal gezien heb. Maar stiekem hoop ik dat ayahuasca en DMT nog veel indrukwekkender zijn. :wink: )

DMT interesseert me ook, maar ayahuasca eigenlijk meer omdat ik juist liever op een lager tempo door zo'n trip ga, om goed de tijd te hebben om die inzichten in me op te nemen.

Zoals gezegd ga ik je teksten nog lezen. Super interessant allemaal! Geweldig trouwens ook, deze community met gelijkgestemde mensen. :wink: Mijn vrienden hebben hier niet zo'n intense interesse in zoals ik die heb.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
DMT interesseert me ook, maar ayahuasca eigenlijk meer omdat ik juist liever op een lager tempo door zo'n trip ga, om goed de tijd te hebben om die inzichten in me op te nemen.
Klik om te vergroten...
Hoewel ik Ayahuasca nog niet geprobeerd heb helaas, denk ik dat Ayahuasca wel beter geschikt is voor het opwekken van inzichten en deze te verkennen. Persoonlijk vind ik DMT wel heel heftig, maar door de korte werkingsduur mis ik wel het introspectieve karakter. Bij DMT ben ik 5 tot 10 minuten vooral overdonderd door de bizare visuals en dan ben ik eigenlijk alweer bijna terug.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, daar ben ik dus wat bang voor. Al trekt het me nog steeds heel erg aan hoor.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Diepe herinneringen bovenhalen en verwerken is zo'n beetje mijn hele bedoeling van mijn psychedelica gebruik en meditatie. Het kan me niet gauw te heftig gaan met psychedelica en dat doe ik al jaren, dus wat dat betreft klinkt in m'n eentje ayahuasca doen me als muziek in de oren.
Klik om te vergroten...

Nou, dan ben je met ayahuasca wel aan het goede adres. Ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn natuurlijk allerlei plekken waar je ayahuasca kunt drinken, met allerlei soorten rituelen, van heel los tot heel gestructureerd. Het mooie van ayahausca is dat je vrij goed kunt doordoseren. Je drinkt een eerste glas, dat werkt ongeveer 2 uur, daarna drink je een tweede glas en afhankelijk van hoe je erin zit, drink je meer of minder. Dan eventueel een derde of vierde glas. Verschilt ook erg per persoon. Ik heb wel eens met een groep mensen een ritueel gedaan, en de een had echt vier volle glazen nodig, de ander had aan een half glas al genoeg. En met ayahuasca kom je op een bepaald punt toch echt wel ergens dat je denkt: ok, dit is meer dan sterk genoeg...

Aan de andere kant moet je dingen als dit natuurlijk ook weer niet onderschatten. Wie weet heb ik geen benul van hoe heftig ayahuasca en DMT zijn en is psilocybine, zelfs in hoge dosissen, kinderspel vergeleken bij die twee. :P
Klik om te vergroten...

Tja, het is ook iets waarin je een beetje moet leren navigeren. Ik heb mensen gezien die op hoge doseringen gewoon helemaal de weg kwijtraken en door diepe emoties heentrekken. Ayahuasca kan heel veel zijn: heel emotioneel, maar ook heel beeldend, of allebei, etc.

DMT interesseert me ook, maar ayahuasca eigenlijk meer omdat ik juist liever op een lager tempo door zo'n trip ga, om goed de tijd te hebben om die inzichten in me op te nemen.
Klik om te vergroten...

Ja, vind ik zelf ook een nadeel van DMT. Ben je er net, moet je alweer weg. Bij de Santo Daime zijn er rituelen die 12 of 14 uur duren, dan drink je 6 a 7 keer ayahuasca. Dan heb je echt wel uitgebreid de tijd om alles te onderzoeken wat je wilt onderzoeken. Maar DMT is niettemin interessant.

Mijn vrienden hebben hier niet zo'n intense interesse in zoals ik die heb.
Klik om te vergroten...
Ha, ja , dat wordt er ook niet beter op met veel ayahuasca, is mijn ervaring :) Dat was voor mij eigenlijk het voornaamste nadeel van veel ayahuasca drinken. Ik had zulke vreemde ervaringen (die op zichzelf heel goed waren) dat het op een gegeven moment lastiger werd om aan te sluiten op mijn sociale omgeving. "Hoe gaat het ermee?" "Ja, goed hoor, ik was gisteren aan het tijdreizen naar de middeleeuwen. Erg interessant. Daarna heb ik een groep wezens op Saturnus bezocht." Onze cultuur kan daar niet zo veel mee, helaas...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
cheiron zei:
Bij de Santo Daime zijn er rituelen die 12 of 14 uur duren, dan drink je 6 a 7 keer ayahuasca. Dan heb je echt wel uitgebreid de tijd om alles te onderzoeken wat je wilt onderzoeken. Maar DMT is niettemin interessant.
Klik om te vergroten...
Krijg je bij Santo Daime eigenlijk wel de kans om je eigen reis te maken door het hele ritueel of proberen zij je naar hun denkwijzen te sturen? Persoonlijk lijkt het trippen in een kerkelijke setting me niet echt aantrekkelijk, maar misschien heb ik er ook wel gewoon een verkeerd beeld bij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
cheiron zei:
Nou, dan ben je met ayahuasca wel aan het goede adres. Ik weet niet hoe oud je bent, maar er zijn natuurlijk allerlei plekken waar je ayahuasca kunt drinken, met allerlei soorten rituelen, van heel los tot heel gestructureerd. Het mooie van ayahausca is dat je vrij goed kunt doordoseren. Je drinkt een eerste glas, dat werkt ongeveer 2 uur, daarna drink je een tweede glas en afhankelijk van hoe je erin zit, drink je meer of minder. Dan eventueel een derde of vierde glas. Verschilt ook erg per persoon. Ik heb wel eens met een groep mensen een ritueel gedaan, en de een had echt vier volle glazen nodig, de ander had aan een half glas al genoeg. En met ayahuasca kom je op een bepaald punt toch echt wel ergens dat je denkt: ok, dit is meer dan sterk genoeg...
Klik om te vergroten...
Ik ben 30. Dat van steeds weer een glas drinken wist ik helemaal niet trouwens. Ik dacht 1 glas en that's it. Dan is het dus maar goed om een flinke pot van dat brouwsel te maken, mocht je door willen trippen.

Tja, het is ook iets waarin je een beetje moet leren navigeren. Ik heb mensen gezien die op hoge doseringen gewoon helemaal de weg kwijtraken en door diepe emoties heentrekken. Ayahuasca kan heel veel zijn: heel emotioneel, maar ook heel beeldend, of allebei, etc.
Klik om te vergroten...
Kan ik me voorstellen ja. Misschien dat iets anders proberen ook wel goed is voor me, want ik zit er nu vaak als een boeddha bij tijdens een trip (Niet dat dat verkeerd is! Maar het is niet meer zo'n uitdaging als eerst.). Het is vaak dat ik in het begin van een trip overweldigt lijk te worden en dan komt er een moment dat ik de boel gewoon aan het overzien ben en die negatieve gedachten/emoties/"entiteiten" geen schijn van kans meer hebben om me te overmeesteren. Specifieke herinneringen komen ook niet echt meer naar boven, het is meer een puur gevoel van een negatieve kracht die me van m'n stuk wil brengen. Ik ben echt enorm benieuwd naar hoe dat gaat met ayahuasca en of ik daar nog dieper mee kan gaan. Dingen als naar andere werelden, locaties en tijden gaan zoals jij het omschrijft maak ik ook nooit mee met psilo. Nou ja, het is maar hoe je een andere wereld omschrijft natuurlijk, want er blijft niet veel van over van hoe ik normaal de wereld beleef. :wink:

Ha, ja , dat wordt er ook niet beter op met veel ayahuasca, is mijn ervaring :) Dat was voor mij eigenlijk het voornaamste nadeel van veel ayahuasca drinken. Ik had zulke vreemde ervaringen (die op zichzelf heel goed waren) dat het op een gegeven moment lastiger werd om aan te sluiten op mijn sociale omgeving. "Hoe gaat het ermee?" "Ja, goed hoor, ik was gisteren aan het tijdreizen naar de middeleeuwen. Erg interessant. Daarna heb ik een groep wezens op Saturnus bezocht." Onze cultuur kan daar niet zo veel mee, helaas...
Klik om te vergroten...
Ja, aan de ene kant best wel lastig. Ik bedoel, het blijven je vrienden, maar dan vooral in de zin van lol trappen met elkaar en praten over het dagelijks leven en dergelijke. Zo zat ik laatst met mijn beste vriend aan de LSD en voelde ik mij helemaal naar de natuur (vogelgeluiden, planten/bomen, water, enzovoort) toe trekken en ligt mijn beste vriend daar urenlang alleen maar naar "grappige" plaatjes op z'n smartphone te kijken. Iets waar ik tijdens een trip een enorme aversie voor voel. Zelfs nuchter begin ik me meer en meer te storen aan die oppervlakkigheid, maar goed. Niet dat ik me beter voel dan dat hoor, dat is het helemaal niet. Maar ik zoek eigenlijk (soms wanhopig) naar meer diepgang in het leven, dan alleen maar met carrière, relaties en vermaak bezig zijn. Dit heb ik gevonden in psychedelica, meditatie en de natuur en als andere mensen om je heen dat niet zo zien, dan groei je toch iets uit elkaar.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#11
Omdat we wat off-topic raken, heb ik de het hier even afgeknipt en hier een nieuwe topic geopend.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi dat het zo goed bevalt. Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort. Ik snap dat je het niet tijdens college wilde doen, ik zelf zou het ook niet op werk willen doen de eerste keer in ieder geval.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Mooi dat het zo goed bevalt. Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort. Ik snap dat je het niet tijdens college wilde doen, ik zelf zou het ook niet op werk willen doen de eerste keer in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ik vind het in ieder geval wel een aanrader. Ik heb nu 1/8e van zegels geadverteerd op 160µg en ik moet zeggen dat ik ook niet meer dan deze dosering zou willen nemen! :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Mooi dat het zo goed bevalt. Ik moet dit ook echt een keer gaan proberen binnenkort. Ik snap dat je het niet tijdens college wilde doen, ik zelf zou het ook niet op werk willen doen de eerste keer in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ik vind het in ieder geval wel een aanrader. Ik heb nu 1/8e van zegels geadverteerd op 160µg en ik moet zeggen dat ik ook niet meer dan deze dosering zou willen nemen! :)
Klik om te vergroten...
Zou je op deze dosering bijvoorbeeld ook naar college kunnen nu je dit geprobeerd hebt of zou je dan toch minder nemen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik moet zeggen dat ik erover aan het nadenken ben of ik dat morgen ga proberen of niet. Dan heb ik maar één college en die begint om kwart voor 11, dus een veel idealere situatie kan ik niet bedenken. :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fijn dat het bevalt. Ik wil het eigenlijk nu echt ook doen. Morgen is voor mij een goeie dag. Heb van alles te doen maar ook wel te behappen dingen. En hoef niet te rijden verder.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben benieuwd wat je gaat doen! In principe was ik vrij voorzichtig omdat ik wou weten hoe zo'n dosering aanvoelde, maar als je je dosering een beetje safe speelt zou het (imo) best op een dag moeten kunnen waarin je een beetje speling hebt in tijd e.d. Mits je je hierzelf natuurlijk prettig bij voelt! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb je met zo'n microdosering trouwens vergrote pupillen? Dat had ik namelijk wel op 60 microgram en dat is al niet zo'n hoge dosering. Het moet wel een beetje stealthy zijn. :wink:

Ik was er eerst een beetje tegen, maar dit lijkt me toch wel interessant om eens te proberen. Ook echt op het werk dan, aangezien ik werk heb waar ik aan van alles en nog wat moet denken en multi-tasken, zou LSD wel een zeer geschikte drug zijn om daarbij te proberen. Gewoon om eens te kijken hoe dat gaat. Lijkt me trouwens nog steeds wel minder als je dit een paar dagen zou doen en mensen merken hoe goed je het doet op je werk en daarna (wanneer je het niet meer neemt) zouden vragen wat er mis met je is, omdat je het allemaal niet zo goed meer doet. :P
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
Ben benieuwd wat je gaat doen! In principe was ik vrij voorzichtig omdat ik wou weten hoe zo'n dosering aanvoelde, maar als je je dosering een beetje safe speelt zou het (imo) best op een dag moeten kunnen waarin je een beetje speling hebt in tijd e.d. Mits je je hierzelf natuurlijk prettig bij voelt! :)
Klik om te vergroten...

Ik heb nu net 1/8 zegel onder mijn tong liggen. Ik stond redelijk uitgerust op ga nu lekker douchen met de zegel onder mijn tong en zien wat er gebeurd. Heb van alles te doen maar ook met niet al te veel haast.

Mindless zei:
Heb je met zo'n microdosering trouwens vergrote pupillen? Dat had ik namelijk wel op 60 microgram en dat is al niet zo'n hoge dosering. Het moet wel een beetje stealthy zijn. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik ga even kijken of ik dat heb. Maar 60mu vind ik nou niet echt microdosering haha.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vlindertje91 zei:
Ik wil juist spuitjes omdat ik dat veel makkelijker doseren vindt. 1 ml is altijd 1 ml, druppels zijn nooit even groot.
Klik om te vergroten...
Ja, er is een kleine onzekerheid met druppels. Die onzekerheid is verwaarloosbaar klein en van dezelfde orde van grootte als de onzekerheid van een spuitje. Dus dat zou echt geen reden hoeven zijn.

En dat breken kun je als het goed is voorkomen door wat lucht erbij in het spuitje te doen, zo bewaar ik ook waterflesjes in de vriezer. Gewoon niet helemaal vol zodat het water de ruimte heeft om uit te zetten.
Klik om te vergroten...
Ja, kijk, je kunt het natuurlijk benaderen alsof je in een scheikundig lab werkt, waar dingen tot op 6 cijfers achter de komma nauwkeurig zijn. Dat is echter een schijn precisie, omdat de boel ook beinvloedt wordt door je maaginhoud, interactie met stoffen zoals caffeine, je lichaamsgewicht, je bloeddruk, je algemene metabolisme, etc etc. Met andere woorden: het heeft geen zin om zeer nauwkeurig te willen zijn op een vlak, en op allerlei andere vlakken onnauwkeurig. Ik stel: het maakt ook in theorie niet uit hoe nauwkeurig je bent, als je dat niet op alle vlakken doet, dus kun je het net zo goed niet invriezen, een druppelaar gebruiken etc. en dan heb je precies dezelfde resultaten als wanneer je sommige dingen supergecontroleerd doet en met andere dingen geen rekening houdt.

En ik stelde die vraag ook meer vanuit de houdbaarheid/stabiliteit van de de stof. Want die is in opgeloste vorm vast iets anders dan in droge vorm.
Klik om te vergroten...
wederom: in theorie gelijk, maar verwaarloosbaar effect voor de praktijk. En ach, als je dat perse wilt doen, dan moet je je gang gaan, het kan geen kwaad. Ik durf alleen te stellen dat het zonde van je tijd is, als je niet ook bv je dieet erbij gaat controleren (dus het liefst 8 uur nuchter) en doseert in een vaste verhouding ug LSD per kg lichaamsgewicht, dus eerst op de weegschaal (naakt natuurlijk, en dan natuurlijk ook op een vast moment van de dag, met een geijkte weegschaal) en dan omrekenen naar ug/kg, etc etc, you get the point. Maar dat doe je vast ook niet, dus why bother...

Die zegels zijn getest op 300 ug trouwens, dus ik ga er niet van uit dat ik dan toch ineens minder heb.
Klik om te vergroten...
Ah, dat wist ik niet. Als ze getest zijn, dan zou ik dat wel vertrouwen ja.

En aangezien ik dus altijd vrij heftig reageer op alle shit vind ik precies doseren wel belangrijk.
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me ook belangrijk. Ik doseer het zo, dat ongeveer 10 druppels een standaarddosering is. Wanneer ik het wat langer achter elkaar doe, treedt er meestal een klein beetje gewenning op na een week of 2 (ook al heb ik er steeds 2 nuchtere dagen tussen). Dan is het met 10 druppels prima te reguleren: ik begin bv met 8 druppels, en na enige tijd maak ik daar 9, of 10 druppels van. Dat is voor mijn doeleinden precies genoeg. Zou je nog nauwkeuriger willen zijn, dan zorg je gewoon dat ongeveer 20 druppels een standaarddosering is. Dan kun je naar 19 of 21 druppels bijstellen. Ik begon ooit met 30 druppels, maar omdat het verschil tussen 29 en 30 druppels voor mij niet merkbaar is, en het wel extra gedoe is (30 druppels is best veel) gebruik ik nu 10 druppels. Voor mij de sweet spot tussen nauwkeurig kunnen doseren en gemak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."