Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCandyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

Candyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

75 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
J
JayJay1986Lid
01-01-2024, 00:00
#1
zeker goede How-To erover.
mooie combi
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Al introduceer je dan wel weer een chemisch element in een verder natuurlijke ervaring.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Het gaat toch om het eindproduct, niet om hoe het tot stand gekomen is... Is synthetisch geproduceerde psilocibyne dan volgens jou ook slechter dan natuurlijke psilocibyne?

Het is dezelfde stof en de synthetische kun je beter doseren...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja de natuur is ook een en al chemie, alleen die is dan natuurlijk tot stand gekomen en niet door de mens. De scheidslijn is behoorlijk vaag en niet veel zeggend vind ik persoonlijk. Daarbij zijn veel natuurproducten ook gekweekt inmiddels, dus daar zit onze menselijke hand inmiddels ook al aan.

Persoonlijk interesseert natuurlijk of synthetisch me niet echt. Synthetisch of geextraheerde stoffen zijn een stuk makkelijker te doseren in ieder geval. Verder heb ik bij echte natuur producten zoals planten, paddestoelen, etc vaak sneller vervelende bijwerkingen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe zei:
Mindless zei:
Al introduceer je dan wel weer een chemisch element in een verder natuurlijke ervaring.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Het gaat toch om het eindproduct, niet om hoe het tot stand gekomen is... Is synthetisch geproduceerde psilocibyne dan volgens jou ook slechter dan natuurlijke psilocibyne?

Het is dezelfde stof en de synthetische kun je beter doseren...
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde meer dat synthetische geproduceerde drugs voor mij altijd een "chemisch" gevoel oproepen. Schokjes in m'n zicht, trillerige handen, een algehele onrustigheid, het gevoel dat mijn lichaam een stof detecteert die er echt niet in hoort, enzovoorts. Uiteraard kan ik enkel spreken over mijn eigen ervaring, maar ik heb het tot nu toe elke keer zo ervaren. Natuurlijke middelen hebben uiteraard ook zo hun bijwerkingen, maar voor mij voelt dat vrijwel altijd alsof het meer in harmonie is met het normale functioneren van mijn lichaam. Mijn lichaam verzet zich hier niet zo tegen of helemaal niet. Er speelt hier vast en zeker ook wel een placebo effect in mee, maar het verschil is bij mij altijd best groot.

Ik heb nog geen 4-AcO-DMT geprobeerd, maar ben dat wel van plan. Dat schijnt de synthetische variant van natuurlijke psilocybine te zijn. Ik ben benieuwd naar het verschil en of dat er überhaupt is.

Het natuurlijke product bevat meestal wel veel meer alkaloïden naast het hoofdbestandsdeel. Denk aan Peyote t.o.v. losse mescaline. Er wordt vaak gezegd dat er daardoor wat verloren gaat van het "spirituele" van zo'n drug. Maar wederom speelt ook hier vast en zeker het placebo effect mee.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja wat voor gevoelens jij bij bepaalde drugs voelt kan ik verder weinig mee :P Dat is een beetje hetzelfde als het verschil tussen XTC-pillen en pure MDMA, wat niet bestaat maar volgens gebruikers toch wel bestaat. Of emotionele waarde bij een oude klok ofzo..

Heeft verder weinig met het middel te maken, maar vooral jouw associaties erbij :wink:

Mindless zei:
Schokjes in m'n zicht
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als een gevolg van teveel XTC Gebruik, komt wel vaker voor.

Mindless zei:
trillerige handen
Klik om te vergroten...
Te weinig gegeten?

Mindless zei:
een algehele onrustigheid
Klik om te vergroten...
Dat heeft elke stimulerende en hallucinerende drug zo'n beetje :wink:

Mindless zei:
het gevoel dat mijn lichaam een stof detecteert die er echt niet in hoort
Klik om te vergroten...
En tot slot een mindset :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
SmartieAndMe zei:
Tsja wat voor gevoelens jij bij bepaalde drugs voelt kan ik verder weinig mee :P Dat is een beetje hetzelfde als het verschil tussen XTC-pillen en pure MDMA, wat niet bestaat maar volgens gebruikers toch wel bestaat. Of emotionele waarde bij een oude klok ofzo..

Heeft verder weinig met het middel te maken, maar vooral jouw associaties erbij :wink:
Klik om te vergroten...
Het is zeker waar dat mijn associaties bij een drug (zwaar) meetellen. Maar als ik het eens met anderen over deze dingen heb, dan hoor ik vaak dat zij dezelfde dingen ook ervaren. Die schokjes bijvoorbeeld en dat "chemische" gevoel in het lichaam. Wederom, ik wil niet teveel voor anderen spreken en het is ook zeker geen hard feit dat iedereen dit heeft. :wink:

Mindless zei:
Schokjes in m'n zicht
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als een gevolg van teveel XTC Gebruik, komt wel vaker voor.
Klik om te vergroten...
Lijkt me sterk, aangezien ik nooit meer dan ~110mg XTC op een avond heb gebruikt.

Mindless zei:
trillerige handen
Klik om te vergroten...
Te weinig gegeten?
Klik om te vergroten...
Voor een trip eet ik altijd niets 4 uren van tevoren. Maar met LSD en 2C-B houdt het zowat de hele trip aan, ook al eet ik goed tijdens de trip.

Mindless zei:
een algehele onrustigheid
Klik om te vergroten...
Dat heeft elke stimulerende en hallucinerende drug zo'n beetje :wink:
Klik om te vergroten...
Natuurlijke psychedelica nooit bij mij. :P (behalve tijdens de come-up) Ja mentaal natuurlijk wel, maar ik bedoelde lichamelijk. Had ik er even bij moeten zetten.

Mindless zei:
het gevoel dat mijn lichaam een stof detecteert die er echt niet in hoort
Klik om te vergroten...
En tot slot een mindset :wink:
Klik om te vergroten...
Ja ik moet toegeven dat dat toch wel erg meetelt. :wink:

Ik zou voor de grap eens een blinde test moeten ondergaan waarin ik ofwel een bakje paddo's krijg om op te eten of een bakje met niet-psychedelische daarop lijkende paddestoelen, bespoten met 4-AcO-DMT. :rolleyes:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik zou voor de grap eens een blinde test moeten ondergaan waarin ik ofwel een bakje paddo's krijg om op te eten of een bakje met niet-psychedelische daarop lijkende paddestoelen, bespoten met 4-AcO-DMT.
Klik om te vergroten...
Zou een interessant experimentje zijn. Alleen heb jij al ervaring met psilo, waardoor je het verschil in effect van 4-AcO en psilo waarschijnlijk wel kunt onderscheiden en dan kunnen vooroordelen toch nog naar boven komen. Bovendien ga je er dan van uit dat alle synthetische drugs voor jou als onnatuurlijk zullen aanvoelen, terwijl elke stof anders is en dus ook anders zal aanvoelen.

Jij vergelijkt hiervoor psilocybine met LSD en 2C-B, chemische families hebben ook een bepaald gevoel over zich. Het kan dus ook goed dat tryptamines voor jou natuurlijker aanvoelen dan lysergamides en fenetylamines. Maargoed zelfs binnen die families zitten nog best een hoop verschillen.

Blijft een lastig verhaal dus. Een deel van het gevoel kun je best verklaren door de stof, maar een groot deel is ook subjectief.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja en ik heb ook nog niet ervaring met heel veel verschillende drugs. Waarschijnlijk laat ik me wat teveel leiden door m'n vooroordelen over synthetisch gemaakte drugs, aangezien ik er maar een paar heb geprobeerd.

Toch ben ik benieuwd naar 4-AcO-DMT. Of er een duidelijk verschil zal zijn of niet.

Apart is trouwens ook dat ik mensen vaak hoor over de verschillen tussen truffels en paddo's en de verschillen tussen de onderliggende soorten van beide, terwijl ik daar juist het gevoel bij heb dat psilocybine = psilocybine.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee hoor. Het had zo gekund. :wink: Als je ziet wat sommigen hier qua xtc naar binnen werken. :P

Proberen niet teveel een vooroordeel te hebben qua soorten drugs is een goeie ja. Al blijft dat natuurlijk altijd wel wat.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Apart is trouwens ook dat ik mensen vaak hoor over de verschillen tussen truffels en paddo's en de verschillen tussen de onderliggende soorten van beide, terwijl ik daar juist het gevoel bij heb dat psilocybine = psilocybine.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik nou ook altijd, ze zijn gewoon allemaal hetzelfde alleen de ene soort is misschien net iets sterker dan de ander. Dat mensen denken dat het anders is komt alleen maar door vooroordelen die de Smartshops gebruiken om meer geld te kunnen verdienen. Deze past onder dezelfde noemer als mensen die denken dat MDMA kristallen anders zijn XTC pillen.

Probeer verder bij gebruik van een middel niet teveel te denken in natuurlijk of synthetisch, het gaat uiteindelijk om de stof en anders kleur je de ervaring voor gebruik al deels in met een vooroordeel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Lijkt me sterk, aangezien ik nooit meer dan ~110mg XTC op een avond heb gebruikt.
Klik om te vergroten...

Zou kunnen hoor, sorry als het op een beschuldiging leek. Was bedoeld als suggestie/mogelijkheid :wink: Dat geldt ook voor die overige punten. Ik bedoelde eigenlijk exact dit:

Psychedelibee zei:
Dat heb ik nou ook altijd, ze zijn gewoon allemaal hetzelfde alleen de ene soort is misschien net iets sterker dan de ander. Dat mensen denken dat het anders is komt alleen maar door vooroordelen die de Smartshops gebruiken om meer geld te kunnen verdienen. Deze past onder dezelfde noemer als mensen die denken dat MDMA kristallen anders zijn XTC pillen.

Probeer verder bij gebruik van een middel niet teveel te denken in natuurlijk of synthetisch, het gaat uiteindelijk om de stof en anders kleur je de ervaring voor gebruik al deels in met een vooroordeel.
Klik om te vergroten...

Psychedelibee heeft het duidelijk verwoord :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was mijn Candyflip al aan het plannen voor binnenkort. Dit heeft me al gefassineerd sinds ik LSD op mijn radar kreeg. Maar nu lees ik deze gebruiksaanwijzing pas en begin ik te twijfelen. Niet omdat ik het neit meer wil. Maar meer hoe hij erover schrijft, met zoveel liefde dat ik nu de candyflip liever wil bewaren tot een bijzonder moment.

Als mijn vriendin en ik een jaar samen zijn of zoiets maar niet zomaar. Haha ach ja misschien doe ik het alsnog. In ieder geval wel met mijn vriendin :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
bobsacamano zei:
Ik was mijn Candyflip al aan het plannen voor binnenkort. Dit heeft me al gefassineerd sinds ik LSD op mijn radar kreeg. Maar nu lees ik deze gebruiksaanwijzing pas en begin ik te twijfelen. Niet omdat ik het neit meer wil. Maar meer hoe hij erover schrijft, met zoveel liefde dat ik nu de candyflip liever wil bewaren tot een bijzonder moment.

Als mijn vriendin en ik een jaar samen zijn of zoiets maar niet zomaar. Haha ach ja misschien doe ik het alsnog. In ieder geval wel met mijn vriendin :)
Klik om te vergroten...

Is zeker een aanrader voor mooie bijzondere magische uren zullen worden. Peace and love van LSD en warmte van MDMA ofwel jullie dan. Sex is heerlijk indien alles werkt haha.

Zou net als vele het na 2-3uur nemen en na 3,5-4 uur nogmaals dan het dubbele van eerste keer. Houd de mdma dosis aan lage kant met wat tegenwoordig rond gaat een kwarte om mee te starten.

Veel plezier maar vooral geniet lekker met je lief :hearteyes:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
bobsacamano zei:
met zoveel liefde dat ik nu de candyflip liever wil bewaren tot een bijzonder moment.
Klik om te vergroten...

De candyflip op zichzelf is toch al een bijzonder moment. :wink:

Tijdloos zei:
Sex is heerlijk indien alles werkt haha.
Klik om te vergroten...

Nou tijdens mijn candyflip was dat echt niet mogelijk hoor! :tearsofjoy:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja daar heb je een punt haha. Wellicht komende zaterdag :)

SmartieAndMe zei:
De candyflip op zichzelf is toch al een bijzonder moment. :wink:
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ok er is besloten in huize Bob Sacamano, ik en mevrouw Sacamano gaan er voor zaterdag. Nu zijn de tijden waarop we de M moeten innemen wel duidelijk maar ik kan niet zoveel vinden over hoeveelheden. Ik denk sowieso een lagere dosering M maar hoe zit het met de Acid? Afgelopen keer had ik anderhalve zegel van ongeveer 150mu per zegel. Dit was een hele fijne trip en daarna had ik me voorgenomen om de volgende keer 2 zegels te nemen. Dat zou ik nu dus ook willen doen. Iemand hier ervaring mee?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
bobsacamano zei:
Ok er is besloten in huize Bob Sacamano ik en mevrouw Sacamano gaan er voor zaterdag. Nu zijn de tijden waarop we de M moeten innemen wel duidelijk maar ik kan niet zoveel vinden over hoeveelheden. Ik denk sowieso een lagere dosering M maar hoe zit het met de Acid? Afgelopen keer had ik anderhalve zegel van ongeveer 150mu per zegel. Dit was een hele fijne trip en daarna had ik me voorgenomen om de volgende keer 2 zegels te nemen. Dat zou ik nu dus ook willen doen. Iemand hier ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Ik zou dit keer zeker niet meer LSD nemen dan de vorige keer. Eerder hetzelfde of zelfs maar 1 zegel. Nog geen ervaring mee, maar lijkt me toch best heftig om die twee middelen te combineren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had 200ug LSD met 70mg MDMA. Denk dat het effect beter was geweest als ik 50mg MDMA en 150ug LSD had gehad. Het was een geslaagde flip voor mij, maar vond het effect wel wat te sterk voor het mooie. Wij lagen helemaal naar de klote op de bank en op een matras en er gebeurde weinig haha
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thanks voor je antwoord. En als je de drugs los neemt hoeveel neem je dan?

SmartieAndMe zei:
Ik had 200ug LSD met 70mg MDMA. Denk dat het effect beter was geweest als ik 50mg MDMA en 150ug LSD had gehad. Het was een geslaagde flip voor mij, maar vond het effect wel wat te sterk voor het mooie. Wij lagen helemaal naar de klote op de bank en op een matras en er gebeurde weinig haha
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
MDMA neem ik los eigenlijk ook nooit meer dan 50 tot 70mg. LSD liever iets meer (lees 300ug)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."