Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCandyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

Candyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

75 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey man,

Ik heb het niet op die manier gedaan en ik zou het zelf ook nooit doen. MDMA put je lichamelijk ook uit. Je lichaam is na MDMA gebruik gewoon moe en als de LSD dan nog in volle gang is kan me dat erg vervelend lijken. Je krijgt ook een hoop energie van LSD maar toch wel op een andere manier. Het lijkt mij best storend om eerst de MDMA te doen en dan de LSD.

Daarnaast nog een ander punt. Een goede candyflip gaat om timing om hele goede timing. Als je eerst de LSD doet en exact 4 uur later de MDMA dan gaat dat goed. Omdat MDMA een stuk korter duurt word het lastiger om je LSD te timen op het juiste moment in je MDMA trip.


Mindless zei:
Aangezien ik op 't moment zowel lsd als mdma in huis heb en mijn laatste keer mdma alweer 2 maanden geleden is, zit ik erover te denken om over een paar weken mijn eerste candyflip te gaan doen. :grin: Mijn ervaring met lsd is een dikke 10 keer schat ik en ervaring met mdma een kleine 10 keer.

Dus nu zit ik een beetje research te doen qua dosering en moment van inname, maar er is iets wat ik me nu afvraag. Ik zit nu namelijk te neigen naar voor deze candyflip eerst de mdma in te nemen en dan pas de lsd. Dit omdat ik op deze manier mezelf meteen zo open/ontvankelijk mogelijk wil maken met mdma, zodat ik zo diep mogelijk kan gaan met de lsd. Ik lees ook weleens reports waarin het mdma gevoel het lsd gevoel overneemt wanneer de M inslaat, iets wat ik liever niet zou willen. Het gaat me er eigenlijk vooral om, om zo diep mogelijk met de lsd ervaring te gaan en mdma hierbij als tool voor te gebruiken.

Nu is mijn vraag eigenlijk of hier mensen zitten die deze als het ware omgekeerde candyflip hebben geprobeerd en hoe dit zich verhoudt tot de normale candyflip. En of deze mensen dit misschien ook zouden afraden en dus aanraden om gewoon de mdma een paar uren na de lsd in te nemen?
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm, misschien dan toch maar op de normale manier dus. Maar het idee was niet om te wachten tot de mdma is uitgewerkt, maar tijdens de piek (T+2:00 of zo) de lsd te nemen, wanneer ik niet moe ben. Zodat ik met een zo open mogelijke mindset de lsd come up krijg. Maar ja, dat is de theorie en misschien kan ik dus beter eerst de meest beproefde methode hanteren.

Dat exact na vier uren innemen van de mdma lees ik best vaak. Ik denk dan zelf, zou dat niet verschillen van persoon tot persoon? Maar goed, dat is misschien toch de methode met de meeste kans op succes. Als ik trouwens al bedenk hoeveel invloed wiet op mijn lsd trips heeft, dan moet mdma toch wel bijzonder zijn! :grin:

Als er nog meer zijn die hun mening hierover willen geven (het liefste mensen die beide methoden hebben geprobeerd), dan graag.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen ervaring nog met de candyflip helaas, maar er wel veel over gelezen. Het heet een flip omdat je van de ene piek over gaat in de ander, dat gebeurd sowieso als je vier uur na de LSD, de MDMA in neemt. Uiteraard kan dat ook andersom, maar dan zou je ook goed naar de timing moeten kijken.

Ik heb ooit eens ergens een stuk gelezen van iemand die ervaring had de gebruikelijke candyflip, de omgekeerde candyflip en ook met min of meer gelijke inname wat het meest lijkt op wat jij van plan bent. Volgens mij heb ik dat toen ergens op erowid gelezen, maar dat weet ik niet meer zeker. Maar het kwam er in ieder geval op neer dat wanneer je beide pieken tegelijk hebt dat ze elkaar een beetje gaan tegenwerken, alsof ze allebei vechten om aandacht in je hoofd. Dat scheen enorm chaotisch te zijn en niet echt synergistisch.

Wanneer je een omgekeerde candyflip doet krijg je dan weer juist dat je de comedown van de MDMA hebt terwijl je aan het trippen bent op LSD. Tijdens de comedown kan je natuurlijk enorm futloos en zelfs wat down worden wat niet echt ideaal is voor tijdens het trippen. Ik weet dat jij vaak schrijft hier niet echt last van te hebben, maar ik zou dat effect toch niet overschatten.

Eigenlijk is de normale candyflip het meest logisch, omdat de pieken dan netjes in elkaar overlopen en ze ook ongeveer gelijktijdig allebei uitwerken. Daarbij heeft LSD natuurlijk een enorm lange uitwerking waardoor je tijdens de MDMA piek nog duidelijk tript zolang je niet teveel MDMA neemt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt Bee voor de uitgebreide post. Ik denk dat ik toch maar de normale candyflip ga doen. :wink: Een down heb ik niet zozeer nee, maar ik ben dan zeker wel futloos wat natuurlijk ook niet een goeie situatie is om een lsd trip in te beginnen. Uiteraard ga ik weer zoveel mogelijk mediteren. Dit zorgt er hopelijk ook voor dat het mdma gevoel niet zal overheersen, maar naar de achtergrond verdwijnt.

Bobsacamano zei:
Sowieso wel echt een must is om weinig MDMA te nemen. De helft van je max dosis is echt voldoende.
Klik om te vergroten...
Ik neem normaal al weinig (dikke 100 mg). Is het aan te raden nog minder te nemen? Ook al neem ik weinig, ik heb altijd wel flink last van kaakspanning nu. Ik ben er een beetje bang voor dat ik straks m'n hele wangen van de binnenkant kapot bijt, aangezien ik met de lsd erbij natuurlijk nog minder op dat soort zaken let.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sowieso wel echt een must is om weinig MDMA te nemen. De helft van je max dosis is echt voldoende.

Ik weet niet meer precies hoeveel ik had maar het was veel minder als ik anders zou doen, dit was perfect.

Psychedelibee zei:
Geen ervaring nog met de candyflip helaas, maar er wel veel over gelezen. Het heet een flip omdat je van de ene piek over gaat in de ander, dat gebeurd sowieso als je vier uur na de LSD, de MDMA in neemt. Uiteraard kan dat ook andersom, maar dan zou je ook goed naar de timing moeten kijken.

Ik heb ooit eens ergens een stuk gelezen van iemand die ervaring had de gebruikelijke candyflip, de omgekeerde candyflip en ook met min of meer gelijke inname wat het meest lijkt op wat jij van plan bent. Volgens mij heb ik dat toen ergens op erowid gelezen, maar dat weet ik niet meer zeker. Maar het kwam er in ieder geval op neer dat wanneer je beide pieken tegelijk hebt dat ze elkaar een beetje gaan tegenwerken, alsof ze allebei vechten om aandacht in je hoofd. Dat scheen enorm chaotisch te zijn en niet echt synergistisch.

Wanneer je een omgekeerde candyflip doet krijg je dan weer juist dat je de comedown van de MDMA hebt terwijl je aan het trippen bent op LSD. Tijdens de comedown kan je natuurlijk enorm futloos en zelfs wat down worden wat niet echt ideaal is voor tijdens het trippen. Ik weet dat jij vaak schrijft hier niet echt last van te hebben, maar ik zou dat effect toch niet overschatten.

Eigenlijk is de normale candyflip het meest logisch, omdat de pieken dan netjes in elkaar overlopen en ze ook ongeveer gelijktijdig allebei uitwerken. Daarbij heeft LSD natuurlijk een enorm lange uitwerking waardoor je tijdens de MDMA piek nog duidelijk tript zolang je niet teveel MDMA neemt.
Klik om te vergroten...
m
machLid
01-01-2024, 00:00
#6
magnesium ?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij had ik 70mg dat was voor mij voldoende. Inprincipe is 100 al niet veel maar de helft hoeft natuurlijk ook weer niet. Je zou dus ook 70 kunnen doen.

Mindless zei:
Bedankt Bee voor de uitgebreide post. Ik denk dat ik toch maar de normale candyflip ga doen. :wink: Een down heb ik niet zozeer nee, maar ik ben dan zeker wel futloos wat natuurlijk ook niet een goeie situatie is om een lsd trip in te beginnen. Uiteraard ga ik weer zoveel mogelijk mediteren. Dit zorgt er hopelijk ook voor dat het mdma gevoel niet zal overheersen, maar naar de achtergrond verdwijnt.

Bobsacamano zei:
Sowieso wel echt een must is om weinig MDMA te nemen. De helft van je max dosis is echt voldoende.
Klik om te vergroten...
Ik neem normaal al weinig (dikke 100 mg). Is het aan te raden nog minder te nemen? Ook al neem ik weinig, ik heb altijd wel flink last van kaakspanning nu. Ik ben er een beetje bang voor dat ik straks m'n hele wangen van de binnenkant kapot bijt, aangezien ik met de lsd erbij natuurlijk nog minder op dat soort zaken let.
Klik om te vergroten...
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is hoe ik hem altijd doe!

Voor mij werkt het beste dat ik kristallen neem en daarmee begin. Niet te veel, lichte dosis, is me serotine tank gevuld en space ik hem rustig dan neem ik een goede zegel. Zo ga je het lekkerst en zal niemand snel fout gaan want je zit in een goede sfeer.

Voor de mensen die sterk in hun schoenen staan kan je er ook nog keta bij nemen maar heel voorzichtig kleine beetjes. Bij ons valt dat super goed.
Hoge dosis LSD en lage dosis MDMA en keta.
Uiteraard zal je elke keer een beetje MDMA er bij moeten nemen om die licht op de achtergrond te laten draaien.

LET OP! Lsd en keta is niet voor beginners maar next level voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen ervaring met candyflippen, maar ik heb dit jaar wel voor het eerst ge-hippyflipped (Psylocibine + XTC) en dat viel me toch een beetje tegen.

30 gram truffels en een uur of anderhalf daar na 100-150mg XTC. Toen de XTC insloeg werd ik even helemaal dol van de bodyload die echt heel erg zwaar was (en dat is dan ook meteen het punt waar deze 2 drugs elkaar versterken), maar aan de andere kant had ik het gevoel dat de Visuals een stuk minder werden.

Leuk om die combi een keer te ervaren maar iets toevoegen doet het naar mijn mening niet echt. (ik wil vette Visuals en die bodyload interesseert me eigenlijk niet)

er zijn trouwens nog 2 andere manieren om te hippyflippen, de XTC voor de Psylocibine pakken, dit zorgt er voor dat je met een uitstekend humeur de paddotrip in gaat en is een manier om een eventuele bad trip te vermijden. of de XTC pas in de comming down van de psylocibine te doen, het schijnt dat het effect van de Psylo dan weer een beetje terug komt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
opgeslagen, dit is een bijhoudertje :)
J
JayJay1986Lid
01-01-2024, 00:00
#11
zeker goede How-To erover.
mooie combi
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alle credits naar de originele poster Solidius

Candyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

Berichtdoor Solidius op 31 jan 2008 05:00
[Dit artikel is geschreven door "Dr. Anonymous"]

How can I possibly describe how candyflipping has enhanced my life over the years? No words would be sufficient. Done properly, a candyflip captures all the profound wonder of LSD, coupled with the confidence, poise, and spiritual opening of MDMA. It is a truly a wonderful gift, but allow me to warn you ahead of time that it's pretty difficult to do right, and requires a lot of planning and forethought, even more than acid does by itself.

Normally one should never try to combine two drugs, especially two as powerful as acid and E. Candyflipping doesn't just refer to the combination of the two; it refer to using them in a staggered method that produces an entirely unique effect that is unlike either of the drugs by themselves. So first of all, never take acid and E at the same time, or even within an hour or two of each other! This will produce a sort of drunken intoxication which you might find fun (or you might find unpleasant, like me), but in either case it does not qualify as candyflipping.

Candyflipping requires that the relative "peak" times of the two drugs (from the 1hr mark to the 3hr mark with E, and from the 1hr mark to the 4h mark with acid) do not overlap. You can theoretically do it in either order, but I (and friends of mine) have always done it with acid first, E later. The most important thing to know, that I have deduced by careful (and sometimes unpleasant) experimentation:

Take your E exactly four (4) hours after taking your acid!

Why is this so important?

Well, if you take your E early (like say, after 3 hours) your acid peak won't be done yet, and the drugs end up sort of fighting for control of your brain. This is not a very fun sensation; you end up feeling lethargic and sort of light-headed. You may come out of it after an hour or two, but you will have missed the "candyflip" and will be just left feeling like you took a lot of drugs, and sometimes slightly spacey depending on the person. (Editor's Note: Not everyone agrees about this; one person sent a comment saying that they don't get much effect doing it this way, but they have a "brilliant" time when they take a low dose of MDMA about 45 minutes before ingesting LSD.)

If you take the E late (say, after 5 hours) you'll get a similar effect as taking your E too early, but probably not as strong. After 45 minutes or so it will clear up and you'll find that you're just rolling from the E, and it's not much like you took two drugs at all, more that you just took one after the other.

Another important thing is dosage. Taking less acid causes it to come on more slowly, and as a result taking your E at the four hour mark may actually be too early. Taking a lot of acid works great as long as you can handle it :) but in this case you may want to take your E slightly earlier, say at T+3:45. Generally I just recommend a normal dose, 3 hits of standard blotter paper, but again there's nothing wrong with more as long as you can handle it.

With E, you probably want to take a minimal dosage, or else it will just overpower the acid and you'll be rolling (not a bad thing, but you'll miss out on the candyflip). If you have a batch of pills and you normally take 1.5 pills to roll, then probably try either 1.5 or 1 pill. In a nutshell, it's better to err slightly on the side of a low dose than on the side of high.

The Candyflip Effect

I like candyflipping all around better than any other drug (or drug combination) because in many ways it is very close to being sober as far as your mental state, but it allows you to access all the really excellent effects of acid (music sounds great, sense of profoundness, insightfulness) and E (poise, confidence, self-love and love for others) without the downsides (the "confusion" and scariness of acid, the running-around-hugging-everyone effect of E).

The candyflip moment, as I think of it, is about half an hour after you take your E. The acid confusion seems to lift off of you like a heavy fog suddenly dissipating. The room suddenly seems more open (this is very dramatic if you're someplace with a high ceiling). You are suddenly instilled with a sense wonder and awe at the amazing things our world has to offer, a feeling that you have power over your own destiny, and a sense of purpose to do the things that are important to you. And there is an incredible feeling that something profound and important is about to happen.

Watching someone who is in the midst of a successful candyflip is pretty cool, too. Their entire demeanor gains a perfect confidence, without the slightest hint of arrogance. Their skin seems to glow. The eyes are probably the most dramatic: they grow wide and bright, like those of a child, but wiser.

My favorite candyflip activity is looking at a powerful laser and listening to really good trance coming out of big speakers, but that's just me. :)

Health Stuff

I guess I should mention this since it's going onto this website. Basically, candyflipping is one of the more rigorous drug experiences you can have, especially if you do it at a party. The entire thing lasts a really long time (9 or 10 hours total) and you expend a lot of resources. I make sure to sleep in super late the day before I am going to make a candyflip, and dose myself with lots of vitamins in the previous week. Then I make sure I don't have anything making demands on my time in the next day or two following the candyflip so that I can sleep as much as I need (which usually isn't all that much, but sometimes it is).

So, to summarize - this is a really awesome experience that I would recommend to anyone. Just be sure that you are prepared (both mentally and physically), have a good setting to do it in, have your drugs pretested and in proper dosages. By "pretested" I don't just mean that you've done the EZ-Test on them, I mean that you have tried them before in a controlled environment so that you're not only sure of what they are, but how much you should take. You also should not attempt it until you are fairly familiar with both LSD and MDMA (like, you've used each at least four or five times). And don't forget: four hours! Use a stopwatch so that you do not mistake the proper time to take your E.

Bron
Bron2
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goede uitleg!

Denk toch dat ik het niet ga proberen :)
D
DerrrpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Altijd al wel eens willen doen, helaas nog nooit mensen genoeg weten te strikken om met me mee te doen. Alleen zou ik dit absoluut niet doen, kan veel verkeerd gaan lijkt me.

Erg goeie guide ook, mocht ik het ooit gaan doen, staat deze guide me zeker bij :)
H
HermesTrismegistusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Altijd al wel eens willen doen, helaas nog nooit mensen genoeg weten te strikken om met me mee te doen. Alleen zou ik dit absoluut niet doen, kan veel verkeerd gaan lijkt me.
Klik om te vergroten...

Alleen trippen is zeker voor beginners niet aan te raden, maar als je al wat ervaring hebt met verschillende psychedelische middelen, lijkt mij het candyflippen(Zolang je 100% zeker bent dat je ook daadwerkelijke echte M hebt.) iets wat je beter alleen kan doen dan simpelweg in je eentje enkel wat acid nemen.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#16
LSD en mdma een keer gedaan samen het is echt super fun. Was donker en het was net of het 10keer per seconde licht werd en weer donker. Alsof het onweerde zeg maar het flitste hele tijd.
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#17
Check! Gisteren gedaan :) Het is een echt onbeschrijfelijk gevoel! Een explosie aan euforie.
Je voelt je heel erg zweverig. De mellow gedachtegang en het zweverige van LSD is gecombineerd met het lovegevoel en het comminucatieve van MDMA.

Een aanrader! Mits je je aan de bovenstaande regels houd. Wanneer de M inslaat kan dit in het begin iets te intens zijn. Ik kan behrijpen dat dit zelfs beangstigend zou lunnen zijn!
F
FrozenToastLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit lijkt me echt een van de gaafste combinaties, nou heb ik nog geen lsd gedaan maar veel goeds over gehoord en gelezen - en xtc spreekt voor zich..
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb het Candyflippen nooit zo goed begrepen.
Als ik LSD op heb, heb ik niets anders meer nodig. Ik ben de gelukkigste persoon van de wereld. Zoveel euforie en zoveel lachen, het houd niet op. Heb soms spierpijn in me wangen van het lachen :grin:

Maar communiceren gaat wat lastiger, of is onmogelijk. Misschien dan toch een keer proberen om te kijken of ik dan ergens in mijn trip ook nog met de buitenwereld kan communiceren.
2
2CBreakfastLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier wordt aangeraden dat de MDMA inslaat als de LSD begint weg te ebben.

Ik heb altijd gehoord dat je juist de twee peaks moet combineren omdat je dan echt "down the rabbit hole" gaat, in een magische wereld. Kleuren, liefde en verwondering samen. Misschien niet echt een "flip" dan, omdat je niet van het ene naar het andere overstapt, maar altijd gehoord dat dit de beste manier is om de twee te combineren.

Ideeën hierover?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."