Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"theholyganja zei: LSD is de enige hard drugs waar ik een uitzondering voor maakte omdat ik nogal een grote fan ben van psychedelica. Voor de rest ben ik nog altijd tegen pillen en andere toestanden in die familie(en ik hoop dat dit zo blijft) Klik om te vergroten... Mag ik vragen waarom dat is? Er zijn veel verschillende pillen, maar ik neem aan dat je XTC bedoeld? Ik heb beide geprobeerd en als je LSD leuk vindt dan is XTC ook een geweldige ervaring. In plaats van een te zijn met het universum ben je een met iedereen en alles om je heen, verbonden door liefde. Is het omdat pillen een slechte naam hebben voor jou? Of wat is precies de reden? Je moet er een beetje mee uitkijken, natuurlijk. Zoals je bij LSD veel mentale voorbereidingen en voorwaarden in acht moet houden, zo moet je bij MDMA veel fysieke voorwaarden in acht houden. Hiermee bedoel ik dus: gebruik geen LSD als je mentale problemen hebt of niet lekker in je vel zit en gebruik geen MDMA als je in een bloedhete club staat en test je pillen. Ik zou ook iedereen 1x MDMA aanraden maar lang niet iedereen 1x LSD aanraden. De laatste is naar mijn mening veel sterkere en gevaarlijkere drug."
"Wat reverb eigenlijk zei boven mij. Het geld voor ieder middel, wees er verstandig mee. Mensen zijn ook "kapot gegaan" aan tripmiddelen zoals LSD. Daar zijn ook mensen aan verslaafd geraakt of in een psychiatrische kliniek van gekomen. Het is echt 90% persoon en 10% middel met dit soort dingen. In die zin is MDMA volgens mij niet verslavender dan LSD. Zeker als ik DMT op je to do list zie staan. Ik ben relatief ervaren met LSD, maar DMT is voor mij echt een stap te ver als ik trip reports lees. LSD lijkt wel een paracetamol vergeleken met dat spul Voor de duidelijk: ik probeer je totaal niet te overtuigen of aan te zetten tot het gebruiken van XTC. Ik ben gewoon benieuwd waarom iemand die wel getrokken is tot LSD tegen MDMA is."
"Hallo iedereen, hoop dat dit OK is voor een eerste post. Ik heb wat onderzoek zitten doen naar of je rekening moet houden met de base/zout van een poeder/kristal bij dosering. Veel over gevonden, maar ik geloof niet dat het internet het eens is, aangezien ik veel topics vind waar mensen het oneens zijn. Sommige zeggen dat alle doseringen zijn gegeven in MDMA.HCl en sommige zeggen dat je rekening moet houden met het feit dat een poeder niet 100% MDMA is. Wat ik dus bedoel is dat bij 2C-B of MDMA HCl een deel van het poeder uit maakt als zout. Van HCl wordt je niet zo high, dus je zou er eigenlijk voor moeten compenseren, correct? Hypothetisch, voor pure MDMA zou je maar 84mg MDMA binnenkrijgen voor 100mg MDMA.HCl poeder. Bij een lage MDMA dosis niet zo relevant, maar bij hogere MDMA dosissen en 2C-B lijkt het me veel uit te maken? 2C-B.HCl maximaal 87.7% puur, dus 25mg 2C-B is dan eigenlijk 22mg. 180mg MDMA van 84% is 150mg MDMA. 3mg bij 2C-B en 30mg bij MDMA maakt best wel wat uit, naar mijn mening! Ik ben van plan over enkele tijd weer MDMA te gebruiken en dan 160mg 81% (getest) pure MDMA te gebruiken, om zo op 130mg uit te komen. Wil graag dat ik en m'n vriendinnetje niet van onze sokken worden geblazen, dus vandaar de vraag. Aangezien Erowid zegt dat dit een "sterke dosis" (150-200) is, maar ik pillen van 130mg het fijnste vind, dus graag die hoeveelheid MDMA binnen wil krijgen. Als laatste, als pillen getest worden dan geven ze altijd een hoeveelheid MDMA aan. De pil bevat MDMA.HCl maar men meld enkel de MDMA toch? Dus een pil bevat 100mg MDMA en daar hebben ze 120mg MDMA.HCl voor gebruikt om die te maken. Sorry voor de lange post, maar wilde het even checken of ik nou gek ben of dat iedereen met MDMA poeder eigenlijk iets lagere dosissen neemt dan ze eigenlijk denken."
"SmartieAndMe zei: Ik zal het antwoord korter houden dan je vraag Inderdaad, mensen nemen 19% minder dan ze denken. Hier zijn de adviezen echter ook op ingesteld. Geadviseerd wordt maximaal 1-2mg per kilo lichaamsgewicht te nemen en dit gaat om de puurste vorm van HCL. Logischerwijs neemt vrijwel niemand een MDMA base en zou het dus ook niet slim zijn om de dosissen hierop te berekenen, het grootste deel van de mensen weet niet eens van dit verschil af Een base is dus helemaal niet relevant aangezien je zelf pillen gebruikt en je kunt je dosis het best berekenen aan de hand van de HCl vorm om het voor jezelf en voor anderen makkelijk te houden Klik om te vergroten... Ja, sorry het lange verhaal Bedankt voor het antwoord. Wat ik dan niet begrijp is dat als ik een pil laat testen deze 150mg MDMA bevat, ik eigenlijk een "hogere dosis" neem dan ik zou denken. Het ligt er toch aan hoe je het verhaal draait? Als dosissen voor pillen zijn gemaakt zouden ze lager zijn voor poeder en als ze voor poeder zijn gemaakt nemen mensen met pillen hogere dosissen dan eigenlijk bedoelt? Want ik kan nergens terugvinden op Erowid voor wat de dosissen bedoeld zijn, poeder of pillen."
"SmartieAndMe zei: Ik zal het antwoord korter houden dan je vraag Inderdaad, mensen nemen 19% minder dan ze denken. Hier zijn de adviezen echter ook op ingesteld. Geadviseerd wordt maximaal 1-2mg per kilo lichaamsgewicht te nemen en dit gaat om de puurste vorm van HCL. Logischerwijs neemt vrijwel niemand een MDMA base en zou het dus ook niet slim zijn om de dosissen hierop te berekenen, het grootste deel van de mensen weet niet eens van dit verschil af Een base is dus helemaal niet relevant aangezien je zelf pillen gebruikt en je kunt je dosis het best berekenen aan de hand van de HCl vorm om het voor jezelf en voor anderen makkelijk te houden Klik om te vergroten... Ik heb deze post al eens gemaakt, moest handmatig worden goedgekeurd maar dat is sinds gistermiddag, dus 2e poging Bedankt voor het antwoord! Inderdaad wat korter :P Hoe weten we dan echter dat de adviezen daarop zijn ingesteld? Ik kan dat nergens terug vinden op Erowid. Als ze zijn ingesteld op MDMA poeder dan zouden mensen met pillen toch eigenlijk altijd een hogere dosis nemen? Het is maar hoe je het bekijkt, een groep neemt altijd te meer/minder. Om eigenlijk op mijn relevante vraag terug te komen: als ik 130mg in een pil gewend ben, zou 160mg poeder me niet van m'n sokken blazen, toch? Dat wilde ik eigenlijk weten"
"1e keer XTC. Pilletje van 140mg, dus ik ging wel hard als first timer. "Genoeg drinken" had ik onthouden, dus daar wilde ik me dan ook wel aan houden. 't Was totaal niet warm ofzo, maar wel veel gedanst. Dag erna kwam ik erachter dat ik echt 20 euro aan water had uitgegeven ofzo. Je kon ook gewoon gratis een flesje vullen op de WC :P Die nacht ook 3x opgestaan om te plassen."
"Hier wordt aangeraden dat de MDMA inslaat als de LSD begint weg te ebben. Ik heb altijd gehoord dat je juist de twee peaks moet combineren omdat je dan echt "down the rabbit hole" gaat, in een magische wereld. Kleuren, liefde en verwondering samen. Misschien niet echt een "flip" dan, omdat je niet van het ene naar het andere overstapt, maar altijd gehoord dat dit de beste manier is om de twee te combineren. Ideeën hierover?"
"Pattern2 zei: Stel je staat in de rij voor een feest en je wordt er door de security/politie uitgepakt, ze vinden een twee capsules met 4fmp in je zak (150mg,50mg). Wat gebeurt er dan? Krijg je een boete en aantekening op je strafblad of kan je er onderuitkomen omdat het niet onder de opiumwet valt en dus bezig gebruik niet strafbaar is? Klik om te vergroten... Volgens mij pakken ze dat gewoon af, want jij kan niet aantonen wat er in die capsules zit. Het kan vitamine C zijn, 4-FMP, MDMA. Waarschijnlijk proberen ze je een strafblad aan te smeren want zo zijn ze wel. Kan je 't naar de rechter laten gaan en dan moeten zij aantonen dat er iets illegaals in die capsules zat?"
"Wat Fool zegt. En daarbij, natuurlijk heb je gelijk yellow2020, zij kunnen dat misschien niet aantonen. Echter, als er 6 agenten om je heen staan en jij een paar witte gevulde capsules vast hebt, reken maar niet dat je binnen komt met die argumentatie. Festivalorganisatie zal dan waarschijnlijk (zekerheidshalve) volledig met de politie eens zijn ook. Dit is een van die zaken waar het niks uit maakt hoe ontzettend gelijk je wel niet hebt."