Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCandyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

Candyflippen: De gebruiksaanwijzing (Engels)

75 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
T
TrippingpandaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik candyflip ook altijd maar meestal neem ik de mdma 60-90minuten nadat ik me LSD inneem. Ik hou er juist van als de piek tegelijkertijd is. Het maakt het voor mij meer euforisch en visueler dan lsd alleen. Neem minder mdma als normaal rond de 100mg. Na een paar uur neem ik gewoon 100mg erbij zodat je niet egt een comedown krijgt.

Vaak combineer ik LSD ook met Ketamine of 2cb. Ook zeer intressante combinaties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aangezien ik op 't moment zowel lsd als mdma in huis heb en mijn laatste keer mdma alweer 2 maanden geleden is, zit ik erover te denken om over een paar weken mijn eerste candyflip te gaan doen. :grin: Mijn ervaring met lsd is een dikke 10 keer schat ik en ervaring met mdma een kleine 10 keer.

Dus nu zit ik een beetje research te doen qua dosering en moment van inname, maar er is iets wat ik me nu afvraag. Ik zit nu namelijk te neigen naar voor deze candyflip eerst de mdma in te nemen en dan pas de lsd. Dit omdat ik op deze manier mezelf meteen zo open/ontvankelijk mogelijk wil maken met mdma, zodat ik zo diep mogelijk kan gaan met de lsd. Ik lees ook weleens reports waarin het mdma gevoel het lsd gevoel overneemt wanneer de M inslaat, iets wat ik liever niet zou willen. Het gaat me er eigenlijk vooral om, om zo diep mogelijk met de lsd ervaring te gaan en mdma hierbij als tool voor te gebruiken.

Nu is mijn vraag eigenlijk of hier mensen zitten die deze als het ware omgekeerde candyflip hebben geprobeerd en hoe dit zich verhoudt tot de normale candyflip. En of deze mensen dit misschien ook zouden afraden en dus aanraden om gewoon de mdma een paar uren na de lsd in te nemen?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey man,

Ik heb het niet op die manier gedaan en ik zou het zelf ook nooit doen. MDMA put je lichamelijk ook uit. Je lichaam is na MDMA gebruik gewoon moe en als de LSD dan nog in volle gang is kan me dat erg vervelend lijken. Je krijgt ook een hoop energie van LSD maar toch wel op een andere manier. Het lijkt mij best storend om eerst de MDMA te doen en dan de LSD.

Daarnaast nog een ander punt. Een goede candyflip gaat om timing om hele goede timing. Als je eerst de LSD doet en exact 4 uur later de MDMA dan gaat dat goed. Omdat MDMA een stuk korter duurt word het lastiger om je LSD te timen op het juiste moment in je MDMA trip.


Mindless zei:
Aangezien ik op 't moment zowel lsd als mdma in huis heb en mijn laatste keer mdma alweer 2 maanden geleden is, zit ik erover te denken om over een paar weken mijn eerste candyflip te gaan doen. :grin: Mijn ervaring met lsd is een dikke 10 keer schat ik en ervaring met mdma een kleine 10 keer.

Dus nu zit ik een beetje research te doen qua dosering en moment van inname, maar er is iets wat ik me nu afvraag. Ik zit nu namelijk te neigen naar voor deze candyflip eerst de mdma in te nemen en dan pas de lsd. Dit omdat ik op deze manier mezelf meteen zo open/ontvankelijk mogelijk wil maken met mdma, zodat ik zo diep mogelijk kan gaan met de lsd. Ik lees ook weleens reports waarin het mdma gevoel het lsd gevoel overneemt wanneer de M inslaat, iets wat ik liever niet zou willen. Het gaat me er eigenlijk vooral om, om zo diep mogelijk met de lsd ervaring te gaan en mdma hierbij als tool voor te gebruiken.

Nu is mijn vraag eigenlijk of hier mensen zitten die deze als het ware omgekeerde candyflip hebben geprobeerd en hoe dit zich verhoudt tot de normale candyflip. En of deze mensen dit misschien ook zouden afraden en dus aanraden om gewoon de mdma een paar uren na de lsd in te nemen?
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm, misschien dan toch maar op de normale manier dus. Maar het idee was niet om te wachten tot de mdma is uitgewerkt, maar tijdens de piek (T+2:00 of zo) de lsd te nemen, wanneer ik niet moe ben. Zodat ik met een zo open mogelijke mindset de lsd come up krijg. Maar ja, dat is de theorie en misschien kan ik dus beter eerst de meest beproefde methode hanteren.

Dat exact na vier uren innemen van de mdma lees ik best vaak. Ik denk dan zelf, zou dat niet verschillen van persoon tot persoon? Maar goed, dat is misschien toch de methode met de meeste kans op succes. Als ik trouwens al bedenk hoeveel invloed wiet op mijn lsd trips heeft, dan moet mdma toch wel bijzonder zijn! :grin:

Als er nog meer zijn die hun mening hierover willen geven (het liefste mensen die beide methoden hebben geprobeerd), dan graag.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geen ervaring nog met de candyflip helaas, maar er wel veel over gelezen. Het heet een flip omdat je van de ene piek over gaat in de ander, dat gebeurd sowieso als je vier uur na de LSD, de MDMA in neemt. Uiteraard kan dat ook andersom, maar dan zou je ook goed naar de timing moeten kijken.

Ik heb ooit eens ergens een stuk gelezen van iemand die ervaring had de gebruikelijke candyflip, de omgekeerde candyflip en ook met min of meer gelijke inname wat het meest lijkt op wat jij van plan bent. Volgens mij heb ik dat toen ergens op erowid gelezen, maar dat weet ik niet meer zeker. Maar het kwam er in ieder geval op neer dat wanneer je beide pieken tegelijk hebt dat ze elkaar een beetje gaan tegenwerken, alsof ze allebei vechten om aandacht in je hoofd. Dat scheen enorm chaotisch te zijn en niet echt synergistisch.

Wanneer je een omgekeerde candyflip doet krijg je dan weer juist dat je de comedown van de MDMA hebt terwijl je aan het trippen bent op LSD. Tijdens de comedown kan je natuurlijk enorm futloos en zelfs wat down worden wat niet echt ideaal is voor tijdens het trippen. Ik weet dat jij vaak schrijft hier niet echt last van te hebben, maar ik zou dat effect toch niet overschatten.

Eigenlijk is de normale candyflip het meest logisch, omdat de pieken dan netjes in elkaar overlopen en ze ook ongeveer gelijktijdig allebei uitwerken. Daarbij heeft LSD natuurlijk een enorm lange uitwerking waardoor je tijdens de MDMA piek nog duidelijk tript zolang je niet teveel MDMA neemt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt Bee voor de uitgebreide post. Ik denk dat ik toch maar de normale candyflip ga doen. :wink: Een down heb ik niet zozeer nee, maar ik ben dan zeker wel futloos wat natuurlijk ook niet een goeie situatie is om een lsd trip in te beginnen. Uiteraard ga ik weer zoveel mogelijk mediteren. Dit zorgt er hopelijk ook voor dat het mdma gevoel niet zal overheersen, maar naar de achtergrond verdwijnt.

Bobsacamano zei:
Sowieso wel echt een must is om weinig MDMA te nemen. De helft van je max dosis is echt voldoende.
Klik om te vergroten...
Ik neem normaal al weinig (dikke 100 mg). Is het aan te raden nog minder te nemen? Ook al neem ik weinig, ik heb altijd wel flink last van kaakspanning nu. Ik ben er een beetje bang voor dat ik straks m'n hele wangen van de binnenkant kapot bijt, aangezien ik met de lsd erbij natuurlijk nog minder op dat soort zaken let.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sowieso wel echt een must is om weinig MDMA te nemen. De helft van je max dosis is echt voldoende.

Ik weet niet meer precies hoeveel ik had maar het was veel minder als ik anders zou doen, dit was perfect.

Psychedelibee zei:
Geen ervaring nog met de candyflip helaas, maar er wel veel over gelezen. Het heet een flip omdat je van de ene piek over gaat in de ander, dat gebeurd sowieso als je vier uur na de LSD, de MDMA in neemt. Uiteraard kan dat ook andersom, maar dan zou je ook goed naar de timing moeten kijken.

Ik heb ooit eens ergens een stuk gelezen van iemand die ervaring had de gebruikelijke candyflip, de omgekeerde candyflip en ook met min of meer gelijke inname wat het meest lijkt op wat jij van plan bent. Volgens mij heb ik dat toen ergens op erowid gelezen, maar dat weet ik niet meer zeker. Maar het kwam er in ieder geval op neer dat wanneer je beide pieken tegelijk hebt dat ze elkaar een beetje gaan tegenwerken, alsof ze allebei vechten om aandacht in je hoofd. Dat scheen enorm chaotisch te zijn en niet echt synergistisch.

Wanneer je een omgekeerde candyflip doet krijg je dan weer juist dat je de comedown van de MDMA hebt terwijl je aan het trippen bent op LSD. Tijdens de comedown kan je natuurlijk enorm futloos en zelfs wat down worden wat niet echt ideaal is voor tijdens het trippen. Ik weet dat jij vaak schrijft hier niet echt last van te hebben, maar ik zou dat effect toch niet overschatten.

Eigenlijk is de normale candyflip het meest logisch, omdat de pieken dan netjes in elkaar overlopen en ze ook ongeveer gelijktijdig allebei uitwerken. Daarbij heeft LSD natuurlijk een enorm lange uitwerking waardoor je tijdens de MDMA piek nog duidelijk tript zolang je niet teveel MDMA neemt.
Klik om te vergroten...
m
machLid
01-01-2024, 00:00
#8
magnesium ?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij had ik 70mg dat was voor mij voldoende. Inprincipe is 100 al niet veel maar de helft hoeft natuurlijk ook weer niet. Je zou dus ook 70 kunnen doen.

Mindless zei:
Bedankt Bee voor de uitgebreide post. Ik denk dat ik toch maar de normale candyflip ga doen. :wink: Een down heb ik niet zozeer nee, maar ik ben dan zeker wel futloos wat natuurlijk ook niet een goeie situatie is om een lsd trip in te beginnen. Uiteraard ga ik weer zoveel mogelijk mediteren. Dit zorgt er hopelijk ook voor dat het mdma gevoel niet zal overheersen, maar naar de achtergrond verdwijnt.

Bobsacamano zei:
Sowieso wel echt een must is om weinig MDMA te nemen. De helft van je max dosis is echt voldoende.
Klik om te vergroten...
Ik neem normaal al weinig (dikke 100 mg). Is het aan te raden nog minder te nemen? Ook al neem ik weinig, ik heb altijd wel flink last van kaakspanning nu. Ik ben er een beetje bang voor dat ik straks m'n hele wangen van de binnenkant kapot bijt, aangezien ik met de lsd erbij natuurlijk nog minder op dat soort zaken let.
Klik om te vergroten...
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit is hoe ik hem altijd doe!

Voor mij werkt het beste dat ik kristallen neem en daarmee begin. Niet te veel, lichte dosis, is me serotine tank gevuld en space ik hem rustig dan neem ik een goede zegel. Zo ga je het lekkerst en zal niemand snel fout gaan want je zit in een goede sfeer.

Voor de mensen die sterk in hun schoenen staan kan je er ook nog keta bij nemen maar heel voorzichtig kleine beetjes. Bij ons valt dat super goed.
Hoge dosis LSD en lage dosis MDMA en keta.
Uiteraard zal je elke keer een beetje MDMA er bij moeten nemen om die licht op de achtergrond te laten draaien.

LET OP! Lsd en keta is niet voor beginners maar next level voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen ervaring met candyflippen, maar ik heb dit jaar wel voor het eerst ge-hippyflipped (Psylocibine + XTC) en dat viel me toch een beetje tegen.

30 gram truffels en een uur of anderhalf daar na 100-150mg XTC. Toen de XTC insloeg werd ik even helemaal dol van de bodyload die echt heel erg zwaar was (en dat is dan ook meteen het punt waar deze 2 drugs elkaar versterken), maar aan de andere kant had ik het gevoel dat de Visuals een stuk minder werden.

Leuk om die combi een keer te ervaren maar iets toevoegen doet het naar mijn mening niet echt. (ik wil vette Visuals en die bodyload interesseert me eigenlijk niet)

er zijn trouwens nog 2 andere manieren om te hippyflippen, de XTC voor de Psylocibine pakken, dit zorgt er voor dat je met een uitstekend humeur de paddotrip in gaat en is een manier om een eventuele bad trip te vermijden. of de XTC pas in de comming down van de psylocibine te doen, het schijnt dat het effect van de Psylo dan weer een beetje terug komt.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#12
2CBreakfast zei:
Ik heb altijd gehoord dat je juist de twee peaks moet combineren omdat je dan echt "down the rabbit hole"
Klik om te vergroten...

Ik ben het totaal niet eens met degene die dit heeft geschreven. Want hij zegt dat je hersens gaan vechten om welke drugs je moet gaan voelen?
Dat is echt de grootste onzin!

Ik begin met 60mg MDMA en als die er in zit en ik begin lekker te gaan dan pas neem ik LSD. Zo verkom je dat je ooit een bad trip krijgt. En ik blijf in de LSD trip af en toe kleine beetjes MDMA bij nemen.
Niks speelt zich tegen elkaar uit maar voegt juist samen en is heerlijk.

Dan kan je ook nog een stap verder met kleine puntjes keta erbij! Dan is het helemaal next level. Maar dat moet je voorzichtig doen want dat is niet voor iedereen weg gelegd.

Over het algemeen denk ik dat een MDMA of ghb op de achtergrond juist er voor zorgt dat je trip vlekkeloos verloopt!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jen zei:
Niks speelt zich tegen elkaar uit maar voegt juist samen en is heerlijk.
Klik om te vergroten...
Dit is niet natuurlijk zo van te voren bepaald. Het is onjuist dat het altijd samengaat en heerlijk voelt. Het is juist waar dat het gevoel afhankelijk is van je hersenen en hoe snel ze alle stoffen opnemen en alles daarna uitwerkt. Dit is zowel afhankelijk van je eigen gevoelens, hoe je er zelf aan toe bent op dat moment en van je dosering. Als de tijden en hoeveelheiden niet kloppen, kan het effect tegenvallen.

Jen zei:
Dan is het helemaal next level. Maar dat moet je voorzichtig doen want dat is niet voor iedereen weg gelegd.
Klik om te vergroten...
Je spreekt je 2e zin hier tegen. Het heeft juist wel hiermee te maken, de opname van de drugs en hoe dit verwerkt worden door je hersenen. Ook heeft iedere drug z'n eigen aspecten, sommige werken elkaar tegen, sommige niet (altijd). LSD en XTC samen zijn ook geen 2 lievertjes als de dosering en tijd van inname anders zijn dan de adviezen met candyflippen.

Er is altijd een onderlimiet en een bovenlimiet (verhouding van hoeveelheid van beiden stoffen en tijd van inname) met wat net kan en net niet. Alles daarbuiten en omheen gaat gewoon niet samen. 2 random LSD zegels en 200mg XTC zorgen bijv (overdreven gezegd) niet voor de candyflip.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga aankomende vrijdag met een vriend onze eerst candy-flip doen. Nu zit ik te wikken en te wegen welke dosis verstandig is.
M'n laatste keer 1-p-lsd startte op 100 ug en met bijnemen kwam ik op uiteindelijk 168 ug. Dit keer wil ik natuurlijk niet bijnemen i.v.m. de timing voor de M, dus vraag me af wat een goede startdosis is. Laatste keer was alleen in de natuur, dit keer met een vriend thuis, dus trip mag wel wat heftiger, maar omdat het een flip wordt ook weer niet te heftig.
Vriend heeft lsd-25 maar heeft geen benul hoeveel ug ze bevatten. Dus ik denk dat ik m'n 1-p ga gebruiken.

Dan de M; ik heb geen idee wat ik daar normaal voor doseringen van nam, is alweer 10 jaar geleden en toen gebruikt e ik ook AD, waardoor het nooit zo goed werkte. Ik ben 60 kg, dus 90 mg is een gemiddeld goede dosis, maar misschien nu wat teveel van het goede?!

1-P-LSD 150 ug + MDMA 50 mg, zou dat wat zijn voor een eerste flip?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Natadm

1p-LSD lijkt mij ook veel geschikter dan LSD zegels waarvan je niet weet hoe veel ug er op zit, zeker in een candyflip.

Ik ben zelf redelijk ervaren tripper, weeg 86 kilo en deed laatst 200ug 1p-lsd en precies 4 uur na inname (wekker gezet) 120mg 6-APB, dat is een wat langer werkende XTC-variant die wat trager opkomt en wat minder golft.
Ik vond deze doseringen zeer goed om te doen en had voor mijn gevoel zelfs hoger kunnen gaan met de 6-APB. Wel had ik een dip van een dag, 3 dagen later.

In tegenstelling tot 6-APB die dus traag opkomt knalt XTC er vrij hard in met een candyflip, dus hou in je hoofd dat het beetje overweldigend kan zijn als die inslaat.

50mg XTC lijkt mij wat weinig, 90mg lijkt mij met jouw gewicht wel oke, (1,5mg/kilo lichaamsgewicht net zoals ik dat meestal doe) maar omdat het je eerste candyflip wordt zou je voor de zekerheid iets lager kunnen doseren en rond de 70 a 80mg kunnen gaan. Een beetje kijken naar hoe veel vertrouwen je er in hebt en je dosering daar een beetje aan aanpassen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
@Natadm

1p-LSD lijkt mij ook veel geschikter dan LSD zegels waarvan je niet weet hoe veel ug er op zit, zeker in een candyflip.

Ik ben zelf redelijk ervaren tripper, weeg 86 kilo en deed laatst 200ug 1p-lsd en precies 4 uur na inname (wekker gezet) 120mg 6-APB, dat is een wat langer werkende XTC-variant die wat trager opkomt en wat minder golft.
Ik vond deze doseringen zeer goed om te doen en had voor mijn gevoel zelfs hoger kunnen gaan met de 6-APB. Wel had ik een dip van een dag, 3 dagen later.

In tegenstelling tot 6-APB die dus traag opkomt knalt XTC er vrij hard in met een candyflip, dus hou in je hoofd dat het beetje overweldigend kan zijn als die inslaat.

50mg XTC lijkt mij wat weinig, 90mg lijkt mij met jouw gewicht wel oke, (1,5mg/kilo lichaamsgewicht net zoals ik dat meestal doe) maar omdat het je eerste candyflip wordt zou je voor de zekerheid iets lager kunnen doseren en rond de 70 a 80mg kunnen gaan. Een beetje kijken naar hoe veel vertrouwen je er in hebt en je dosering daar een beetje aan aanpassen.
Klik om te vergroten...

Thanks! Ik ga dan voor 70 mg M. kristallen. Hard inslaan van M heb ik nooit gehad, dus wil dat nu niet te heftig ervaren nu ik geen AD meer heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."