Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles over 4-FMP

Alles over 4-FMP

151 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even een vraagje. Ik heb 4-FMP binnen en heb zelf een (goedkoop) weegschaaltje. Deze is echter op honderdste grammen nauwkeurig en dus niet op milligrammen. Ook heb ik net even een paar verschillende euro munten gewogen en dat scheelt meestal niets, maar bij een 1 euro munt had ik toch een verschil van 6/100 gram. Dat moest 7,50 gram zijn, maar was bij mij 7,56 gram.

Is mijn weegschaal nog geschikt voor 4-FMP, of moet ik toch echt een andere halen?
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik gebruik zelf ook een die op honderste grammen werkt en niet op duizendste. Heb nog nooit iets te klagen gekregen van de doseringen 4F.
misschien dat je hem even goed moet calibreren met van die gewichtjes als je die hebt. een afwijking van 60mg kan natuurlijk wel redelijk veel zijn. 200mg of 140mg is wel echt een wezenlijk verschil xD

als je hem kan calibreren zou ik dat doen en hem gewoon gebruiken. Aan de andere kant, een paar tientjes investeren in een betere is misschien ook geen slecht idee, maar niet per se noodzakelijk naar mijn mening.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een afwijking van 10 tot max 20 mg zou ik voor 4-FA nog acceptabel vinden, die doseringen luisteren nou ook weer niet heel nauw. Als je ook andere RCs wilt gaan afwegen wordt het wel echt een ander verhaal.

Verder vraag ik me eerlijk gezegd ook af hoe betrouwbaar euromunten zijn als indicatie. Bij het drukken daarvan zal er ook al enige afwijking in gewicht zijn en door gebruik slijten ze ook. Ik heb echt geen idee wat voor afwijkingen we het dan over hebben helaas.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, voor 4-FMP is 60 milligram nogal een verschil inderdaad. Als een normale dosis zo rond de 150 milligram ligt...

Ik twijfelde ook al over die euro's ja. Ik heb zelf geen gewichtjes om te kalibreren. Ik denk dat ik maar even een goede weegschaal moet halen. Normaal is mijn motto ook wel goedkoop is duurkoop en die keren dat ik daar een uitzondering op maak, moet ik altijd weer dingen overnieuw kopen. :P Verder heb ik qua poeder enkel nog 6-APB liggen, waar de dosis ongeveer gelijk ligt met 4-FMP geloof ik? Maar ik heb er sowieso een goed gevoel bij om een goede milligram weegschaal te halen, zodat ik het nauwkeurig kan afwegen en eventueel meer potente stofjes ook in de toekomst.

Ik heb er niet zoveel gezien op internet (milligram weegschalen van rond de 60, 70 euro). Wat is bijvoorbeeld een goed merk?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Een afwijking van 10 tot max 20 mg zou ik voor 4-FA nog acceptabel vinden, die doseringen luisteren nou ook weer niet heel nauw. Als je ook andere RCs wilt gaan afwegen wordt het wel echt een ander verhaal.

Verder vraag ik me eerlijk gezegd ook af hoe betrouwbaar euromunten zijn als indicatie. Bij het drukken daarvan zal er ook al enige afwijking in gewicht zijn en door gebruik slijten ze ook. Ik heb echt geen idee wat voor afwijkingen we het dan over hebben helaas.
Klik om te vergroten...
Ze hebben er zelfs kartelrandjes aan gemaakt om te zien als iemand er gewicht afvijlt. Het gewicht van de munten is bepaald aan de hand van hun prijs. :P

Maar nee, die weegschaal is niet nauwkeurig genoeg. Ik zou de gok niet wagen met 60 milligram afwijking.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou inderdaad een nieuwe kopen, ook omdat het gewoon een goede investering is. Een hele goedkope kun je kopen op dx.com, alleen het kan wel erg lang duren voordat je deze binnen hebt, denk aan maanden. Verder is het erg belangrijk dat je heel rustig omgaat met het gewichtsplaatje, als je er in een keer 10 gram op neergooit of zo denk ik toch dat dit plaatje in een keer is beschadigd. Altijd alles erg rustig neerleggen op de weegschaal, vooral met grotere gewichten dan bijvoorbeeld 150 mg. Als je dat doet zijn ook de goedkope weegschalen prima te doen, uit eigen ervaring en van internet.

Over de euromunten: was de munt misschien vuil? Het kan misschien zijn dat hij zwaarder was door vuil wat erop zat. Het lijkt mij niet dat in de euromunten zelf een (grote) afwijking zit, aangezien euromunten dus gewoon steeds in exact dezelfde vorm worden gegoten met hetzelfde materiaal.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb inmiddels een nieuwe besteld door een tip van iemand hier. :wink: Dit keer een goede voor wat meer geld en nauwkeurig op milligrammen. Normaal ben ik ook meer van goedkoop is duurkoop en dat gaat ook hier vast weer blijken.

De euromunten zagen er schoon uit. En de meeste euromunten kwamen precies of bijna overeen met wat ze moesten wegen. Alleen die 1 euromunt zat er dus 60 milligram naast, waarvan ik nu ook wel goed inzie dat dat veel teveel is als je een stof wilt afwegen die rond de 140 mg moet zijn voor een normale dosis. :wink: M'n bestelde weegschaal heeft er echte gewichtjes bij en die vertrouw ik toch wel wat meer, omdat die ervoor zijn bedoeld. En met geld gaan mensen toch ruig om. Als je die krassen er soms op ziet (maar ja, dan zou 'ie juist minder moeten wegen :wink: ).

Maar zoals je zegt is een goede weegschaal sowieso een goede investering. Zeker nu ik net wat begin met RC's proberen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mij is het enige verschil met die 20-euro dingen dat ze van dealextreme komen en in massa's verkocht worden. Maarja, dat durf ik ook niet zeker te zeggen. :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe lang duurde het voordat je de weegschaal binnen kreeg? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo lang duurt.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je het zo beschrijft, lijkt het mij het beste om je geld terug te vragen en een goedkopere proberen, die ook nauwkeurig is op de mg. Deze is best aardig, en als ik zo je beschrijving hoor lijkt het me ook van dezelfde kwaliteit als jouw weegschaal... http://www.dx.com/nl/p/digital-precisio ... auNQb11HqA

Mocht je alsnog niet tevreden zijn, dan kun je natuurlijk ook een duurdere nog kopen, was alleen zonde van de 20 euro dan. :wink:
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#11
ooscaar zei:
Deze is best aardig, en als ik zo je beschrijving hoor lijkt het me ook van dezelfde kwaliteit als jouw weegschaal... http://www.dx.com/nl/p/digital-precisio ... auNQb11HqA
Klik om te vergroten...
Die heb ik toevallig eergister binnen gekregen! Ook via die site. Ben er erg blij mee :)
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#12
ooscaar zei:
Hoe lang duurde het voordat je de weegschaal binnen kreeg? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo lang duurt.
Klik om te vergroten...
Ja wel zeker 2 weken
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Helenas zei:
ooscaar zei:
Hoe lang duurde het voordat je de weegschaal binnen kreeg? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo lang duurt.
Klik om te vergroten...
Ja wel zeker 2 weken
Klik om te vergroten...
Dat valt wel erg mee, het duurde wel eens maanden tot een jaar of zo namelijk. Er zijn verhalen van mensen die een telefoonhoesje bestelden maar deze pas binnenkregen toen ze hun volgende telefoon al hadden. Vraag me toch af wat er in zoveel tijd allemaal met je pakketje moet gebeuren dan haha
O
OpeenrodepaddestoelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan iemand me vertellen hoe veilig/betrouwbaar het is om dit goedje via internet te bestellen? Of mag ik dat niet vragen?
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo,

Wij gaan binnenkort naar Sziget en een maat van me is van plan om 4-fmp te nemen. Hij dacht dat het wel kon om aan het begin van de week een halve dosis te nemen en aan het eind van de week.

Nu weet ik precies hoe dat gaat, dat word in totaal meer dan "een" dosis maar uitgaande ervan dat het wel een dosis blijft lijkt het me niet slim om twee keer een half portie 4-fmp naar binnen te werken. Het ontbreekt me alleen aan argumenten, iemand een idee hierover of maak ik me druk om niks?
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Is over het algemeen redelijk veilig, zoek een vendor die er betrouwbaar uitziet. De 4FA die in Nederland getest wordt is niet of nauwelijks vervuild/versneden.

Voor alle zekerheid zou ik het zelf wel nog even laten testen
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#17
ooscaar zei:
Helenas zei:
ooscaar zei:
Hoe lang duurde het voordat je de weegschaal binnen kreeg? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo lang duurt.
Klik om te vergroten...
Ja wel zeker 2 weken
Klik om te vergroten...
Dat valt wel erg mee, het duurde wel eens maanden tot een jaar of zo namelijk. Er zijn verhalen van mensen die een telefoonhoesje bestelden maar deze pas binnenkregen toen ze hun volgende telefoon al hadden. Vraag me toch af wat er in zoveel tijd allemaal met je pakketje moet gebeuren dan haha
Klik om te vergroten...
Oh wauw haha dat is wel apart!
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#18
kingdalton zei:
Hallo,

Wij gaan binnenkort naar Sziget en een maat van me is van plan om 4-fmp te nemen. Hij dacht dat het wel kon om aan het begin van de week een halve dosis te nemen en aan het eind van de week.

Nu weet ik precies hoe dat gaat, dat word in totaal meer dan "een" dosis maar uitgaande ervan dat het wel een dosis blijft lijkt het me niet slim om twee keer een half portie 4-fmp naar binnen te werken. Het ontbreekt me alleen aan argumenten, iemand een idee hierover of maak ik me druk om niks?
Klik om te vergroten...

Wat is voor jullie een halve dosis? Denk bij mezelf dan aan 80 mg ofzo. Denk niet dat hij daar veel van zal merken. Is toch leuker om het gewoon 1x goed te doen? Weet niet hoe veel schade het doet om in een week 2x een halve dosis 4fmp te doen maar het lijkt me vooral gewoon niet zo leuk!
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Helenas zei:
Wat is voor jullie een halve dosis? Denk bij mezelf dan aan 80 mg ofzo. Denk niet dat hij daar veel van zal merken. Is toch leuker om het gewoon 1x goed te doen? Weet niet hoe veel schade het doet om in een week 2x een halve dosis 4fmp te doen maar het lijkt me vooral gewoon niet zo leuk!
Klik om te vergroten...

Klopt redelijk de 80mg. Daardoor gaat die waarschijnlijk meer nemen maar wil die de tweede keer alsnog gebruiken. Ik had hier ergens keer op forum iets over twee keer een lage dosis xtc achter elkaar en dat werd ook afgeraden, ik kon het alleen nergens meer vinden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
kingdalton zei:
Helenas zei:
Wat is voor jullie een halve dosis? Denk bij mezelf dan aan 80 mg ofzo. Denk niet dat hij daar veel van zal merken. Is toch leuker om het gewoon 1x goed te doen? Weet niet hoe veel schade het doet om in een week 2x een halve dosis 4fmp te doen maar het lijkt me vooral gewoon niet zo leuk!
Klik om te vergroten...

Klopt redelijk de 80mg. Daardoor gaat die waarschijnlijk meer nemen maar wil die de tweede keer alsnog gebruiken. Ik had hier ergens keer op forum iets over twee keer een lage dosis xtc achter elkaar en dat werd ook afgeraden, ik kon het alleen nergens meer vinden.
Klik om te vergroten...
Ik kan uit ervaring zeggen dat je 80mg 4-FA wel degelijk merkt, hoewel het allemaal redelijk subtiel is. 4-FA is op zichzelf al een behoorlijk subtiele drug en neem je zo'n kleine dosering dan zal het als een milde pep ervaring aanvoelen. Als je het rustig aan wilt doen en de discipline hebt het daarbij te laten dan is het prima, maar als je goed los wilt gaan dan is het wel te weinig.

Daarbij is het sowieso af te raden om 2 keer in een week 4-FA te nemen, onafhankelijk van de dosering. Ook kleine doseringen geven je lichaam en hersenen een klap waarvan je zult moeten herstellen. In een week ben je simpelweg gewoon nog niet hersteld van die eerste dosis. Wat op het totaal schadelijker is, 1x volle dosis of 2x halve dosis, daar kunnen we alleen maar over speculeren want dat is gewoon niet bekend.

Los van de schade denk ik wel dat het leuker is om gewoon 1x een volle dosis te doen. Een halve dosis is merkbaar maar subtiel wanneer je dat de eerste keer doet, amper een week later zul je er dus nog minder van voelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."