Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc en je zicht

3mmc en je zicht

83 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Je hebt natuurlijk wel een punt @CuriousExplorer, dat verslaving samenhangt met de sociale omgeving. Dus als mensen functioneren dan zorgen ze er inderdaad voor dat ze niet onder invloed op werk verschijnen en dat ze gewoon hun afspraken nakomen enzovoorts.
Alleen is die relatie dus mogelijk andersom: mensen verliezen mogelijk hun doel in het leven als ze steeds weer drugs gebruiken en daardoor niet meer functioneren.
Of er kan inderdaad sprake zijn van onderliggend psychologisch lijden waardoor iemand geen levensdoel ziet en daarom vluchtgedrag vertoont met drugsgebruik.
Er kan ook sprake zijn van een interactie tussen drugs, psychologie en sociale omgeving waarin de verschillende factoren elkaar beïnvloeden.

Ik denk alleen dat anderen een beetje vallen over de toon. Het las alsof je vindt dat mensen die 3-MMC gebruiken geen doel in het leven hebben, want waarom zou je het anders gebruiken? Terwijl veel forumleden juist allerlei redenen kunnen verzinnen om 3-MMC te gebruiken terwijl ze ook nog functioneren op andere vlakken (werk, relaties, financiën, huishouden). Je zult dat vast niet zo bedoeld hebben maar het klonk dus een beetje generaliserend.
Klik om te vergroten...
Misschien verkeerd verwoord. Al blijf ik erbij dat ik veel mensen zei, en niet de meeste mensen.
Maar ik snap je punt.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
3 dagen in een maand vind ik persoonlijk extreem* ongeacht gezien de situatie waarin je elke dag nutteloos thuis zit.
en tevens kan het ook wel echt zo zijn, als men weer dagelijkse taken hebben en hun activiteiten terug hebben zal drugs sowieso in nihile maten gedaan worden of bij sommige zelfs min of meer weer afgezworen.

het enige wat je kan doen is het monitoren en als het dreigt uit te lopen tot erger of meer weer er op een supportieve manier wat van melden
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. 3dagen in de week. (Niet slapen en blijven doorsnuiven ik denk dat ze op haar eigen 1gram en meer opsnuift op die 3 dagen ELKE week, al 3 maand aan een stuk. Ik vind dat wel extreem. En ze neemt al een jaar wekelijks drugs in het weekend.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hiyou zei:
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. 3dagen in de week. (Niet slapen en blijven doorsnuiven ik denk dat ze op haar eigen 1gram en meer opsnuift op die 3 dagen ELKE week, al 3 maand aan een stuk. Ik vind dat wel extreem. En ze neemt al een jaar wekelijks drugs in het weekend.
Klik om te vergroten...
Ja ik schreef het fout, excuses. Tevens aangepast.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Ja ik schreef het fout, excuses. Tevens aangepast.
Klik om te vergroten...
Jij vind dus dat dit meevalt en ik me geen zorgen moet maken?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hiyou zei:
Jij vind dus dat dit meevalt en ik me geen zorgen moet maken?
Klik om te vergroten...
Nee, dat heb ik niet gezegd. Laat me ophelderen met: 3 daags per week doorhalen is ontzettend slecht voor je.
(Ik dacht te lezen 3 x per maand daar ging het dus fout in mijn reactie)
Tevens, zorgen maken is een logisch iets. Daarom zei ik dus ook om een goed gesprek aan te gaan en in de gaten te houden
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Nee, dat heb ik niet gezegd. Laat me ophelderen met: 3 daags per week doorhalen is ontzettend slecht voor je.
(Ik dacht te lezen 3 x per maand daar ging het dus fout in mijn reactie)
Tevens, zorgen maken is een logisch iets. Daarom zei ik dus ook om een goed gesprek aan te gaan en in de gaten te houden
Klik om te vergroten...
Okido bedankt voor je antwoord... ze heeft nu allemaal sneetjes in haar tong en het voelt alsof hij in brand staat zegt ze.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
sorry, niet alle comments gelezen..
dus mss ten overvloede..
van speed is medisch aangetoond dat je zicht er van achteruit gaat.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
Okido bedankt voor je antwoord... ze heeft nu allemaal sneetjes in haar tong en het voelt alsof hij in brand staat zegt ze.
Klik om te vergroten...
Pfff, haar weerstand is vreselijk omlaag en de 3MMC zorgt voor wondjes. Wil ze nog steeds doorgebruiken? 😔
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gympie zei:
sorry, niet alle comments gelezen..
dus mss ten overvloede..
van speed is medisch aangetoond dat je zicht er van achteruit gaat.
Klik om te vergroten...
Van speed is er bekend dat er kans op glaucoma is als je oogdruk opeens razend snel verhoogd en als het onbehandeld blijft kan het tot blindheid leiden. (Als je er op tijd bij bent kunnen ze dat voorkomen) Zonder glaucoom is speed niet aangetoond dat ze zicht er blijvend van achteruit kan gaan.
cocaine kan er voor zorgen dat je hoornvliesontsteking krijgt en infecties maar geen blijvende schade.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Pfff, haar weerstand is vreselijk omlaag en de 3MMC zorgt voor wondjes. Wil ze nog steeds doorgebruiken? 😔
Klik om te vergroten...
Het is nu dag 5 dat ze gebruikt..
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hiyou zei:
Het is nu dag 5 dat ze gebruikt..
Klik om te vergroten...
Wel al geslapen ondertussen.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lekker 3mmc
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moffel100 zei:
Lekker 3mmc
Klik om te vergroten...
Denk dat je comment eerder hier geplaatst moet zijn:

Welke drugs gebruik jij op dit moment?

Dadelijk examen🥸😑 Heel veel succes!! Duim duim!
drugsforum.nl drugsforum.nl
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Hiyou ik heb je topic even naar het juiste subforum verplaatst.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ga eerlijk toegeven dat ik het ook teveel gebruik, dat is ondertussen wel bekent lol. Maar ik ga pas wazig zien nadat ik clonazolam heb genomen en nachten slecht slaap en eet, dus het komt dan waarschijnlijk door de vermoeidheid.
Ik hoop niet dat ze al een soort van verslaafd is?
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik word ook altijd vaag in m'n ogen van 3mmc. Na een tijdje beginnen m'n ogen hun eigen leventje te leiden en kan ik niet scherp meer zien. Naast dat het niet fijn is dat je ogen niet goed werken vind ik het ook vaak onprettig voelen. Alsof m'n ogen een beetje worden strakgetrokken ofzo, alsof er druk op staat. Heb dat echt met 3mmc en ook met Mdma (of course).
Heb dat ook als ik het sporadisch gebruikt heb, en niet alleen door vermoeidheid na een paar dagen gebruik. Ik zeg het wel eens tegen de anderen en ze hebben geen idee waar ik het over heb. Misschien is het een bepaalde gevoeligheid? Ik zou daar ook graag achter komen.
Succes ermee, en wat vervelend!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flower123 zei:
Ik word ook altijd vaag in m'n ogen van 3mmc. Na een tijdje beginnen m'n ogen hun eigen leventje te leiden en kan ik niet scherp meer zien. Naast dat het niet fijn is dat je ogen niet goed werken vind ik het ook vaak onprettig voelen. Alsof m'n ogen een beetje worden strakgetrokken ofzo, alsof er druk op staat. Heb dat echt met 3mmc en ook met Mdma (of course).
Heb dat ook als ik het sporadisch gebruikt heb, en niet alleen door vermoeidheid na een paar dagen gebruik. Ik zeg het wel eens tegen de anderen en ze hebben geen idee waar ik het over heb. Misschien is het een bepaalde gevoeligheid? Ik zou daar ook graag achter komen.
Succes ermee, en wat vervelend!
Klik om te vergroten...
Ik kreeg het idee dat het gewoon ongezond was voor mijn ogen. Alsof je ogen er echt door achteruit gaan. Ik vind het ergens een beetje eng...
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Ik kreeg het idee dat het gewoon ongezond was voor mijn ogen. Alsof je ogen er echt door achteruit gaan. Ik vind het ergens een beetje eng...
Klik om te vergroten...
Ik ben het met je eens... Vorige week had ik m’n spiegel maar steeds naast me op bed gelegd zodat ik er steeds in kon kijken om te zien of het nog allemaal wel goed ging met m’n ogen. Maakte me er continu zorgen over, voelde echt niet goed!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen moeten snappen dat met alle drugs en pupil verweiding je zicht vaag of wazig kan worden.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flower123 zei:
Ik ben het met je eens... Vorige week had ik m’n spiegel maar steeds naast me op bed gelegd zodat ik er steeds in kon kijken om te zien of het nog allemaal wel goed ging met m’n ogen. Maakte me er continu zorgen over, voelde echt niet goed!
Klik om te vergroten...
Heb ik ook. Zeker omdat mijn moeder bijvoorbeeld netvliesloslating heeft... (Blind worden). Ik zou het daarom ook niet snel dagenlang bingen. Het zijn toch je ogen 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."