Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc en je zicht

3mmc en je zicht

83 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knuffelpanda zei:
Als ik teveel neem dan kunnen mijn ogen niet meer goed scherpstellen voor dichtbij
Klik om te vergroten...
external-content.duckduckgo.com.jpg
Kan ook helpen tegen de klachten zoiets...
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
AAAAARGH!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knuffelpanda zei:
AAAAARGH!
Klik om te vergroten...
maar serieus, 1 oog afsluiten/afplakken en je ziet een stuk beter....heb ik wel eens ervaren XD
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
En jij moet begrijpen dat mijn 3MMC wazigheid aan mijn ogen een stuk “ongezonder” voelde voor mijn ogen dan MDMA. Met MDMA heb ik me nog nooit druk gemaakt over mijn ogen.
Klik om te vergroten...
Met mdma is het meer trillend. Die ene paar keer op mmc was t indd gewoon scheelachtig! Hahahah mijn ervaring maar indd beetje naar gevoel
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Als iemand werkelijk verslaafd is, is er weinig wat je kan doen. Probeer eens een goed gesprek aan te gaan hierover?
Klik om te vergroten...
Heb ik al veel gedaan maar ze ontkent dat ze verslaafd zou zijn en beweert dat als ze terug kan gaan werken dat dit allemaal weer zal minderen. (Ze is kapster...) ondertussen is ze al ongv 3maand 3 dagen in de week wakker van de mephedrone.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laramonjour zei:
Een interventie misschien? Met al haar vrienden en of familie? Ik ben er ook redelijk aan verslaafd maar ik denk wel dat dat bij mij het beste zou werken
Klik om te vergroten...
Dit vergeeft ze me nooit want familie is niet op de hoogte en dit zou ze ook niet willen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Veel mensen gebruiken eenmaal drugs omdat ze geen doel hebben.
Klik om te vergroten...

Waarop baseer jij dit precies? Feiten, of gewoon zelf bedacht?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
Heb ik al veel gedaan maar ze ontkent dat ze verslaafd zou zijn en beweert dat als ze terug kan gaan werken dat dit allemaal weer zal minderen. (Ze is kapster...) ondertussen is ze al ongv 3maand 3 dagen in de week wakker van de mephedrone.
Klik om te vergroten...
3 dagen in een week* vind ik persoonlijk extreem* ongeacht gezien de situatie waarin je elke dag nutteloos thuis zit.
en tevens kan het ook wel echt zo zijn, als men weer dagelijkse taken hebben en hun activiteiten terug hebben zal drugs sowieso in nihile maten gedaan worden of bij sommige zelfs min of meer weer afgezworen.

het enige wat je kan doen is het monitoren en als het dreigt uit te lopen tot erger of meer weer er op een supportieve manier wat van melden
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hiyou zei:
Heb ik al veel gedaan maar ze ontkent dat ze verslaafd zou zijn en beweert dat als ze terug kan gaan werken dat dit allemaal weer zal minderen. (Ze is kapster...) ondertussen is ze al ongv 3maand 3 dagen in de week wakker van de mephedrone.
Klik om te vergroten...
Dat zal wel minderen ook hoor. Veel mensen gebruiken eenmaal drugs omdat ze geen doel hebben. Of uit verveling.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hiyou zei:
Dit vergeeft ze me nooit want familie is niet op de hoogte en dit zou ze ook niet willen.
Klik om te vergroten...
Dan kan ik je helaas niet verder helpen, dan is het wachten tot ze het zelf toegeeft 🤷‍♀️
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blyatman zei:
Waarop baseer jij dit precies? Feiten, of gewoon zelf bedacht?
Klik om te vergroten...
Op beschrijving van bovenstaande over het gebruik.

Er is helaas nergens een enquete ingevuld.

* Edit : of uit verveling.
Maar dat stukje kopieer je natuurlijk weer niet.


* Edit 2 :
Met geen doel bedoel ik niet dat ze geen doel hebben in het leven.
Ik bedoel dat ze geen doel hebben als in :
- Niet vroeg moeten opstaan.
- Niet moeten gaan werken .
- Geen afspraken hebben.
- Geen verantwoording moete afleggen

Misschien is het zo wat duidelijker.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb dit ook met 3mmc. Tijdens de piek is het heftig, maar zodra de piek afzwakt word m’n zicht ook langzaam beter
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Op beschrijving van bovenstaande over het gebruik.

Er is helaas nergens een enquete ingevuld.

* Edit : of uit verveling.
Maar dat stukje kopieer je natuurlijk weer niet.
Klik om te vergroten...
Ik kopieer het stukje voornamelijk omdat het nogal een flinke bewering is zonder onderbouwd of bewezen wetenschap toont. Dus op 1 persoon of gebruik baseer jij dat veel mensen gebruiken omdat ze geen doel hebben.

dat is dus gewoon jouw persoonlijke interpretatie of gedachten.

veel mensen gebruiken, omdat ze dat willen, te pas of on te pas, verslaafd zijn, verveling zoals je zei, of omdat ze gewoon weg het leuk vinden of er iets uit halen voor zichzelf. Veel mensen gebruiken middelen tevens ook om beter te worden, uit depressie te klimmen of om sociaal te worden. Om meteen te roepen dat veel mensen gebruiken omdat ze geen doel hebben is nogal een onzin uitspraak.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blyatman zei:
Ik kopieer het stukje voornamelijk omdat het nogal een flinke bewering is zonder onderbouwd of bewezen wetenschap toont. Dus op 1 persoon of gebruik baseer jij dat veel mensen gebruiken omdat ze geen doel hebben.
Klik om te vergroten...
Je gaat nu toch echt niet onkennen dat veel mensen sneller gebruiken als ze geen doel hebben zoals hierboven omschreven?
Blyatman zei:
dat is dus gewoon jouw persoonlijke interpretatie of gedachten.
Klik om te vergroten...
Ik ontken dat ook nergens.
Blyatman zei:
veel mensen gebruiken, omdat ze dat willen, te pas of on te pas, verslaafd zijn, verveling zoals je zei, of omdat ze gewoon weg het leuk vinden of er iets uit halen voor zichzelf. Veel mensen gebruiken middelen tevens ook om beter te worden, uit depressie te klimmen of om sociaal te worden. Om meteen te roepen dat veel mensen gebruiken omdat ze geen doel hebben is nogal een onzin uitspraak.
Klik om te vergroten...
Jij interpreteert wat ik bedoelde verkeerd.
Zie mijn omschrijving van "geen doel".

Ik denk oprecht dat mensen die dus "geen doel" hebben als in niet moeten werken, of geen verplichtingen sneller drugs gaan gebruiken dan mensen die dat wel hebben.
Als jij telkens opnieuw een wetenschappelijk onderbouwde studie wilt moet iedereen maar zwijgen op dit forum, want ik zie maar heel weinig onderbouwde meningen passeren eerlijk gezegd.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Je gaat nu toch echt niet onkennen dat veel mensen sneller gebruiken als ze geen doel hebben zoals hierboven omschreven?

Ik ontken dat ook nergens.

Jij interpreteert wat ik bedoelde verkeerd.
Zie mijn omschrijving van "geen doel".

Ik denk oprecht dat mensen die dus "geen doel" hebben als in niet moeten werken, of geen verplichtingen sneller drugs gaan gebruiken dan mensen die dat wel hebben.
Als jij telkens opnieuw een wetenschappelijk onderbouwde studie wilt moet iedereen maar zwijgen op dit forum, want ik zie maar heel weinig onderbouwde meningen passeren eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
L
LoickreloadedLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
Zoals @De Dunne al zegt
+ overvloed/uitputting aan serotonine geeft een wazig zicht....
Klik om te vergroten...
Ik heb dit sinds woensdagavond, heb ook een overvloed aan 3mmc gebruikt.. Weet je hoe lang dit duurt dat wazig gevoel? Ik wil zelf al naar de oogarts gaan lol, mijn constrast helemaal naar de vaantjes.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Hiyou hoe gaat het nu met je vriendin, is ze nog steeds elk weekend drugs aan het gebruiken?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Loickreloaded zei:
Ik heb dit sinds woensdagavond, heb ook een overvloed aan 3mmc gebruikt.. Weet je hoe lang dit duurt dat wazig gevoel? Ik wil zelf al naar de oogarts gaan lol, mijn constrast helemaal naar de vaantjes.
Klik om te vergroten...
Bel je huisarts wij weten het niet,
punt.....
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#19
fffffffffffffff zei:
@Hiyou hoe gaat het nu met je vriendin, is ze nog steeds elk weekend drugs aan het gebruiken?
Klik om te vergroten...
Neen dit is gelukkig gestopt! ze is daardoor al 15kilo bijgekomen 😅 ondertussen al verloofd ook…. Het was dus een periode en ze heeft er een degout van gekregen.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Apotheker zei:
Bel je huisarts wij weten het niet,
punt.....
Klik om te vergroten...
Of even binnenlopen bij een opticien ( brillenwinkel) die weet ook alles van ogen en kijken. 🤓

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."