Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe bromazolam mij bijna fataal is geworden.

Hoe bromazolam mij bijna fataal is geworden.

100 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
A
AtomicLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Fijn dat we je een beetje aan het denken hebben kunnen zetten! En verder moet je gewoon lekker je eigen mening vormen 😉

Eén puntje nog. Je zegt:

Volgens mij werkt het vaak niet zo. Mensen gaan niet gebruiken omdat ze een gebrek aan motivatie hebben, maar omdat ze gemotiveerd zijn om iets van het leven te maken en bepaalde middelen daarbij lijken te helpen. In het begin hebben middelen nog de gewenste uitwerking — minder pijn, meer rust en ontspanning, meer energie. Uiteindelijk blijft daar weinig van over, maar dat komt later. Het begint als iets constructiefs; het begint met goede intenties. Het is alleen vaak de verkeerde weg naar het juiste doel.
Klik om te vergroten...
Misschien dat daar wel meer over geïnformeerd mag worden van school en media uit. Over hoe mensen in strategieën van drugsgebruik terecht komen en systematisch beginnen gebruiken. Ik ging er van uit dat die info out there was maar misschien was ik naïf. Misschien weten mensen wel dat drugs verslavend zijn maar niet op welke manier ze er aan verslaafd worden omdat er gedemoniseerd en niet voorgelicht wordt. Mensen zoeken altijd altijd naar strategieën om de werkelijkheid te handlen en ik kan zien hoe drugs daar heel direct lijken op in te spelen. Misschien dat onderliggende oorzaken waarom je drugs gebruikt zelfs minder belangrijk zijn qua hoeveelheid verslaafden dan het onbegrip dat er heerst over deze neiging van mensen om strategieën te hanteren en de manier waarop dope daar een easy fix lijken te zijn. Heel interessant allemaal. Nogmaals bedankt voor het bewust maken.
Langs de andere kant vrees ik dat er altijd mensen gaan zijn die niet te bereiken vallen en dat het beleid dikwijls niet op de meest constructieve manier voorlicht.
Persoonlijk gebruik ik vele soorten drugs nooit en andere maximum om de paar maanden en soms al eens een half jaar niets. Ook onze traditionele drug alcohol slaag ik al eens een maand of 2 over en meestal blijft dat bij 1 of 2 biertjes in het weekend, nooit in de week.
Mijn argumenten die ik eerder aanhaalde bracht ik overtuigd aan omdat die voor mij werken maar goed: als je gebruiker bent moet je toch altijd maar hout vasthouden zeker.
Ik heb ook wel 2 mensen gekend die verhangen waren ,en waarschijnlijk nog zijn, aan coke en alcohol. Mijn inziens hielden die teveel van het living fast and dying young concept en leefden ze tot hun eigen stomme verbazing nog toen ik afstand nam van hen. Maar misschien is die keuze die ze leken te maken ook maar gewoon een gevolg van een strategie om de werkelijkheid te handlen. Veel om over na te denken.
Ik wens mensen met een verslavingsproblematiek veel sterkte en liefde toe. En ik blijf ondertussen hout vasthouden!!
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ik denk dat de meeste mensen best weten dat drugs verslavend zijn. Maar altijd is het idee 'zoiets overkomt mij niet'.
Volgens mij komt dat ook deels door de misrepresentatie van verslaving. Veelal wordt gedaan alsof het kwaadaardige middelen zijn die je in hun greep nemen. Maar als je gaat experimenteren met middelen dan zal de eerste les zijn dat het helemaal niet zo werkt. En daarna komt de echte valkuil. Want aangezien je niet hoeft te vertrouwen op de algemene opvatting over drugs, ga je dan zelf op zoek naar geschikte toepassingen, zoals ontspanning, of een prosociaal effect, of betere concentratie op werk, noem maar op. Hoe meer toepassingen je gaat vinden voor drugs, des te minder je nog een leven kunt voorstellen zonder middelen.

Imo moeten we dus vooral focussen op middelengebruik als een copingmechanisme.
Klik om te vergroten...
Wat je omschrijft is wel hoe het bij mij begonnen is.
4F-MPH om productief te kunnen zijn en beter/vaker/intensiever te sporten. Hierna volgden de andere middelen en raakte ik, zonder het door te hebben, de controle kwijt. 4F-MPH, aka 4F-Ritalin... ik zag het als een geneesmiddel.

Nu 4 jaar later is er niet veel meer van mijzelf, familiecontact of sociaal contact over.
Het maakt imo niet (veel) uit welk middel, maar waarom en hoe vaak je het neemt.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauw.. goed dat je dit hier deelt, je legt het ook goed uit je verhaal. Wist dat je op moest passen met dit spul, en dat je er geheugenverlies van lijdt, maar dat het ZO gevaarlijk was en blijvende effecten kon hebben daar schrik ik van.

‘Deze drugs maakt je op een gegevenmoment onbewust van je lichamelijke en mentale staat’

DIT dus. Perfecter kon je het niet beschrijven. Je bent niet echt van de kaart , maar meer op een rare automatische pilotenstand.

Sterkte! Ik hoop dat je zult herstellen. 😢❤️
P
Pedrit078Lid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Fijn dat we je een beetje aan het denken hebben kunnen zetten! En verder moet je gewoon lekker je eigen mening vormen 😉

Eén puntje nog. Je zegt:

Volgens mij werkt het vaak niet zo. Mensen gaan niet gebruiken omdat ze een gebrek aan motivatie hebben, maar omdat ze gemotiveerd zijn om iets van het leven te maken en bepaalde middelen daarbij lijken te helpen. In het begin hebben middelen nog de gewenste uitwerking — minder pijn, meer rust en ontspanning, meer energie. Uiteindelijk blijft daar weinig van over, maar dat komt later. Het begint als iets constructiefs; het begint met goede intenties. Het is alleen vaak de verkeerde weg naar het juiste doel.
Klik om te vergroten...
Ik zit zelf helaas met teveel fysieke en psychische speeds afhankelijkheids problemen en pas ook door een hel gegaan na 3 weken dagelijks 9mg bromos te hebben gevreten. Kwam bij dit forum en schrok echt van dit verhaal maar herkende ook veel dingen. Vol interesse ieder hun reacties gelezen. Zonder account trouwens tot ik deze reactie zegt. Geen flauw idee hoe t werkt toch maar is een account gemaakt. Toen ik las wat je hier schreef en de nadruk op
"Mensen gaan niet gebruiken omdat ze een gebrek aan motivatie hebben, maar omdat ze gemotiveerd zijn om iets van het leven te maken en bepaalde middelen daarbij lijken te helpen."

Ff serieus, dit is blijk van een extreem eenzijdige blik die alleen maar op basis is van nog geen procent van de verschillende oorzaken levensomstandigheden aangeboren beperkingen en.

Ik heb dit account gemaakt om jou te vragen niet meer over verslaving te praten. Je hebt gelijk dat deze manier van verslaafd worden en deze lakse mensen bestaan. Maar dit uit je als t algehele.
Ik zeg je dat je nog zown 5 jaar tijd en daarin 2 boeken per week lezen nodig heb

De manier hoe je dit schrijft laat zien dat in jou kennis dit altijd of grotendeels verslaving zo tot stand komt

Het is nog geen kwart 100ste van een procent dat het werkelijke verhaal verteld.

Walgelijk
P
Pedrit078Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Pedrit078 zei:
Ik zit zelf helaas met teveel fysieke en psychische speeds afhankelijkheids problemen en pas ook door een hel gegaan na 3 weken dagelijks 9mg bromos te hebben gevreten. Kwam bij dit forum en schrok echt van dit verhaal maar herkende ook veel dingen. Vol interesse ieder hun reacties gelezen. Zonder account trouwens tot ik deze reactie zegt. Geen flauw idee hoe t werkt toch maar is een account gemaakt. Toen ik las wat je hier schreef en de nadruk op
"Mensen gaan niet gebruiken omdat ze een gebrek aan motivatie hebben, maar omdat ze gemotiveerd zijn om iets van het leven te maken en bepaalde middelen daarbij lijken te helpen."

Ff serieus, dit is blijk van een extreem eenzijdige blik die alleen maar op basis is van nog geen procent van de verschillende oorzaken levensomstandigheden aangeboren beperkingen en.

Ik heb dit account gemaakt om jou te vragen niet meer over verslaving te praten. Je hebt gelijk dat deze manier van verslaafd worden en deze lakse mensen bestaan. Maar dit uit je als t algehele.
Ik zeg je dat je nog zown 5 jaar tijd en daarin 2 boeken per week lezen nodig heb

De manier hoe je dit schrijft laat zien dat in jou kennis dit altijd of grotendeels verslaving zo tot stand komt

Het is nog geen kwart 100ste van een procent dat het werkelijke verhaal verteld.

Walgelijk
Klik om te vergroten...
Vergat een klein klein voorbeeldje erbij te geve.

Sommige mensen worden geboren zonder 8ste chromosoom en onder hen bestaan er letterlijk 0 die een werkweek van meer dan langer dan 10u per week aankunnen. Deze mensen in Nederland hebben allemaal een wayong uitkering en worden allemaal terecht helaas 100 procent levenslang afgekeurd.

Hoeveel motivatie zoude gebruikers onder deze mensen gehad hebben om iets te maken van iets waar ze allemaal voor hun 16e al te horen krijgen dat er helemaal geen kenker van het leven te maken valt. En zo vele aangeboren beperkingen. Of geboren worden in favelas. Joh en zo kan ik 100.000 voorbeelden garanderen waarmee ik jou gebrekkige kennis 100.000 x iets nieuws leer
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pedrit078 zei:
Ik heb dit account gemaakt om jou te vragen niet meer over verslaving te praten.
Klik om te vergroten...
Ik voel me vereerd 😅

Mijn punt was dat er aan verslaving toch vaak een positieve intentie ten grondslag ligt, dat mensen drugs gaan gebruiken omdat je daarmee iets van het leven lijkt te kunnen maken. Ik ben het dus niet eens met het idee dat er aan verslaving altijd een destructieve intentie ten grondslag ligt (soms misschien wel). Dat was ongeveer mijn punt. Jij bent het daar niet mee eens begrijp ik?
P
Pedrit078Lid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Ik voel me vereerd 😅

Mijn punt was dat er aan verslaving toch vaak een positieve intentie ten grondslag ligt, dat mensen drugs gaan gebruiken omdat je daarmee iets van het leven lijkt te kunnen maken. Ik ben het dus niet eens met het idee dat er aan verslaving altijd een destructieve intentie ten grondslag ligt (soms misschien wel). Dat was ongeveer mijn punt. Jij bent het daar niet mee eens begrijp ik?
Klik om te vergroten...
Weer complete onzin. Soms lijkt dit misschien zo door onwetendheid van een minderjarige puber met al al altijd een pijnlijke Negatieve onderliggend probleem. Die er helaas in grote getalen zijn. Maar een zwangere vrouw kan met 1 x drugs gebruik t kind al zwak maken en in deze tijd ontkomt vrijwel niemand aan experimenteren ermee. Hoelang zal t duren voordat t kind weet dat zijn moeder zijn leven heeft vergald. Maar simpele mensen met adhd add hebbe al een dopamine afwijking aangeboren. Mdma proberen? Speed? Dodelijk. Want iedereen vind zijn eerste pilletje wel lekker maar onbehandelde onwetende over zijn afwijking in dopamine afwijking die dus zijn amfetamine voor t eerst neemt. Deze mensen vinden het net even iets lekkerder dan de rest en zijn direct de lul. Tot ze hopelijk de juiste kennis hulp en dus diagnose krijgen en dan maar hopen dat ze door jarenlang overmatig gebruik hun neurotransmitters niet zodanig gesloopt hebben dat de verotte receptoren nieteens meer communicatie onder elkaar hebbe. Wat vaak gebeurt.

En dan is t medicijn ter overbrugging voor en de hele behandeling ook onmogelijk

Er bestaat geen positieve intentie. Losbollige onwetenheid wel. Maar altijd iets wat vroeg of laat of zelfs nooit naar boven zal of zou moeten komen
P
Pedrit078Lid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Ik voel me vereerd 😅

Mijn punt was dat er aan verslaving toch vaak een positieve intentie ten grondslag ligt, dat mensen drugs gaan gebruiken omdat je daarmee iets van het leven lijkt te kunnen maken. Ik ben het dus niet eens met het idee dat er aan verslaving altijd een destructieve intentie ten grondslag ligt (soms misschien wel). Dat was ongeveer mijn punt. Jij bent het daar niet mee eens begrijp ik?
Klik om te vergroten...
Weet je wat er bij elke verslaving wel letterlijk altijd zit. Egoïsme. Cruciale om dit te begrijpen als je wil herstellen
Herstel is onmogelijk zonder dit ego te trekken. Denk daar maar is over na
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pedrit078 zei:
Weet je wat er bij elke verslaving wel letterlijk altijd zit. Egoïsme. Cruciale om dit te begrijpen als je wil herstellen
Herstel is onmogelijk zonder dit ego te trekken. Denk daar maar is over na
Klik om te vergroten...
denk ook maar eens aan je toon...
P
Pedrit078Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
denk ook maar eens aan je toon...
Klik om te vergroten...
Sorry, langdurige strijd. Nu bij de kern van mijn egoïsme gevonden. Maar die tekkel ik stap voor stap. En dan zal ik volledig herstellen en mensenlevens redden.

Kan t ff niet hebbe als iemand over positive intenties gaat praten. Positive intenties uit egoïsme bestaat niet
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pedrit078 zei:
Er bestaat geen positieve intentie. Losbollige onwetenheid wel.
Klik om te vergroten...
Ik ben het met je eens dat onwetendheid vaak een belangrijke rol speelt in het ontstaan van een verslaving.

Pedrit078 zei:
Positive intenties uit egoïsme bestaat niet
Klik om te vergroten...
Hier verschillen we denk ik gewoon van mening. Ik zie het verlangen om gelukkig te zijn of om geen angst te voelen uiteindelijk wel als een positieve intentie (een drang om iets aan het leven te beteren), maar je kan het ook egoïsme noemen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pedrit078 zei:
Ik zit zelf helaas met teveel fysieke en psychische speeds afhankelijkheids problemen en pas ook door een hel gegaan na 3 weken dagelijks 9mg bromos te hebben gevreten. Kwam bij dit forum en schrok echt van dit verhaal maar herkende ook veel dingen. Vol interesse ieder hun reacties gelezen. Zonder account trouwens tot ik deze reactie zegt. Geen flauw idee hoe t werkt toch maar is een account gemaakt. Toen ik las wat je hier schreef en de nadruk op
"Mensen gaan niet gebruiken omdat ze een gebrek aan motivatie hebben, maar omdat ze gemotiveerd zijn om iets van het leven te maken en bepaalde middelen daarbij lijken te helpen."

Ff serieus, dit is blijk van een extreem eenzijdige blik die alleen maar op basis is van nog geen procent van de verschillende oorzaken levensomstandigheden aangeboren beperkingen en.

Ik heb dit account gemaakt om jou te vragen niet meer over verslaving te praten. Je hebt gelijk dat deze manier van verslaafd worden en deze lakse mensen bestaan. Maar dit uit je als t algehele.
Ik zeg je dat je nog zown 5 jaar tijd en daarin 2 boeken per week lezen nodig heb

De manier hoe je dit schrijft laat zien dat in jou kennis dit altijd of grotendeels verslaving zo tot stand komt

Het is nog geen kwart 100ste van een procent dat het werkelijke verhaal verteld.

Walgelijk
Klik om te vergroten...

Lekkere binnenkomer hoor, als eerste post tegenover een gewaardeerd lid. Goud dit 😂

Ik vond vooral dit wel komisch:
Pedrit078 zei:
Ik zeg je dat je nog zown 5 jaar tijd en daarin 2 boeken per week lezen nodig heb
Klik om te vergroten...

Zelf denk ik dat je verslaving nog niet begrijpt als je 3000 boeken in 200 jaar gelezen hebt. Daarom dat eigen ervaring met verslaving zo waardevol is. En laat @OtherShore die nu net wel hebben.

Verder kunnen we hier denk ik best civiele discussies voeren. Maar wel op een andere toon over het algemeen.

Pedrit078 zei:
Sorry, langdurige strijd. Nu bij de kern van mijn egoïsme gevonden. Maar die tekkel ik stap voor stap. En dan zal ik volledig herstellen en mensenlevens redden.
Klik om te vergroten...


Wat betreft je egoïsme... Ik heb geen idee hoe je aan je verslaving werkt. En waarom je denkt dat het zo succesvol is. Ik hoop vooral dat je dat niet alleen doet, maar samen met anderen. Door samen naar mijn gedrag te kijken en andersom ook dat ik er op die manier voor anderen ben. Openstaan voor nieuwe ideeën. Open staan voor het idee dat ik de antwoorden eens een keer niet heb.

Voor mij is dat dé manier om mijn ego af te breken en mijn egocentrisme de kop in te drukken.

Overigens moet ik de eerste verslaafde met slechte intenties nog tegenkomen. Maarja, after all is de weg naar de hel geplaveid met goede intenties. Goede intenties zeggen vaak niets over gedrag. Zeker niet in verslaving.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pedrit078 zei:
En dan zal ik volledig herstellen en mensenlevens redden.

Positive intenties uit egoïsme bestaat niet
Klik om te vergroten...
De grote redder. Maar zonder positieve intenties. Anderen redden om je ego te strelen?

News flash: iedere verslaafde kan alleen zichzelf maar redden. Het enige dat de rest kan doen is hulp aanbieden.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
De grote redder. Maar zonder positieve intenties. Anderen redden om je ego te strelen?

News flash: iedere verslaafde kan alleen zichzelf maar redden. Het enige dat de rest kan doen is hulp aanbieden.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, juist andere lotgenoten zouden een verslaafde kunnen redden door contact te houden met elkaar.

Soms is hulp groter dan het woord, en red dat diegene van een overdosis bijvoorbeeld.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
k1ttyc4t zei:
Hoi lieve forumleden.

Ik wil hier graag mijn verhaal delen en een waarschuwing uiten met betrekking tot de research-chemical bromazolam. Ik heb deze stof niet serieus genomen en daarom ervaar ik tot de dag van vandaag nogsteeds serieuze consequenties.
Doe absoluut niet na wat ik heb gedaan, ik heb er ontzettend veel spijt van. De gevaren van deze research chemical zijn het niet waard.

Ik was een jaar of negentien toen deze research chemical op de markt kwam, een gebruikersvriendin en ik zouden afspreken om dat weekend te feesten. Ik had daarvoor maar een, of tweemaal Alprazolam (xanax) geprobeerd in mijn leven. Na het weekend waarin we MDMA hebben gebruikt en Alcohol hebben geconsumeerd vroeg ik of ze al wat moe was, want ik kon nog niet slapen door de middelen. Tot mijn verbazing slikte ze een schrikwekkend hoge dosering oxazepam naarbinnen en ging ze daarna slapen. Ik had er twee, of drie op. En dacht er verder niets van en ging slapen. Na het bijkomen ben ik naar huis gegaan. Ik was thuis en vond het effect van kunnen slapen wanneer ik wilde erg fijn, ik had controle. In die tijd was het lastig om aan benzodiazepinen te komen verkregen uit doktersrecept. En toen kwam ze op een site terecht waar je research chemicals kon bestellen, ik weet het nog als de dag van gisteren.

"Hey meid, kom je dit weekend langs? Zou gezellig zijn! En ik heb iets nieuws gevonden op internet! Het zijn een soort benzo's, super goed en ze kosten bijna niks."

Dat had mijn interresse tot op zekere hoogte gewekt en ik ging een week later langs, na wat lijntjes laat ze de kleine groene pilletjes zien en vraagt of ik ze wil proberen. Liever niet zeg ik tegen haar, omdat ik nog niet wil slapen en ze geeft me er 10 mee om thuis te proberen. Na het weekend ging ik naar huis en keek ik vol ongeloof naar de pilletjes, deze mini kleine erwtjes? Zo potent? Ik geloofde het niet en besloot om twee pellets in te nemen. Diezelfde avond voelde ik me erg relaxt en viel ik als een blok in slaap. Toen ik de volgende dag in de middag pas wakkerwerd zat ik op het internet om bromazolam te bestellen. 200 stuks in het winkelmandje.

Daar begon het dagelijks gebruik, en hier is het ook heel snel heel erg mis gegaan.

Ik gebruikte elke dag steeds meer en liep mijn dagen voorbij als een zombie. Ik raakte al mijn vrienden kwijt, ik kon fysiek niets meer, ik liep alleen nog maar als dode door huis.
Eten deed ik niet, ik vergat het nog wel om naar de wc te gaan. Ik lag alleen maar in bed. Mijn moeder zag me na een maand en zei: "Meisje, wat zie je toch bleek in je gezicht? ben je ziek?" En ik ontkende mijn probleem. Ik zat helemaal onder de paars-groene bloeduitstortingen die maar niet weggingen.

Ik kon me nog niet voor de geest halen wat ik in de ochtend allemaal had gedaan. Deze drugs maakt je op een gegevenmoment onbewust van je lichamelijke en mentale staat! En dat is ontzettend gevaarlijk! Ik dacht dat het wel prima met mij ging. Uiteindelijk had ik met behulp van hechte vriendinnen het inzicht dat dit niet goed kon zijn voor me en dat ik niets heb gedaan anders als slapen, eten, heel soms boodschappen mits ik krachtig genoeg was en soms douchen en naar de wc. Het kon zo niet langer. Ik besloot om te stoppen met het gebruik om te kijken wat er zou gebeuren.

En hier begon de echte hel, ik heb met mijn domme domme domme kop niet afgebouwd, in mijn staat had ik nog niet eens in de gaten dat dit LEVENSGEVAARLIJK kon zijn. Ik ben cold-turkey gestopt. 23-29mg bromazolam per dag naar 0.

Laat ik het er op houden dat ik vijf nachten wakker was, gevolgd door een psychose en kort daarna een epileptisch insult. Ik kwam in het ziekenhuis terecht en besloot het nooit meer zo ver te laten komen nadat mijn gezonde verstand weer langzaam terug begon te keren. Na een paar dagen was ik sterk genoeg om naar huis te gaan en heb hier mijn strijd tegen mijn verslaving doorgezet. Dit wilde ik nooit, maar dan ook nooit meer.

Nu jaren later heb ik nog last van geheugenverlies, en concentratieproblemen. Mijn huidige vriend hoeft mij niet te vragen wat we gisteren ookal weer hebben gegeten, want ik weet het niet.
Door mijn onverantwoordelijke keuzes in gebruik heb ik hier nog elke dag last van.

En mensen, ik deel dit verhaal voornamelijk omdat de risico's van dit middel op de lange termijn nog niet bekend zijn. Ik gun dit niemand toe en hoop zo wat informatie te kunnen verspreiden.

Het gaat gelukkig een stuk beter met me door het volgen van NA en CA meetings maar nog heb ik het moeilijk met uitschieters naar diazepam, eenmaal verslaafd nooit meer niet verslaafd.

Liefs, k1ttyc4t.
Klik om te vergroten...
Ja dat verbaasd me niks. Mensen, alsjeblieft educate yourself voor je ergens aan begint. Sterkte met handhaven van diazepam na zon verslaving. Ga je nodig hebben.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pedrit078 zei:
Weer complete onzin. Soms lijkt dit misschien zo door onwetendheid van een minderjarige puber met al al altijd een pijnlijke Negatieve onderliggend probleem. Die er helaas in grote getalen zijn. Maar een zwangere vrouw kan met 1 x drugs gebruik t kind al zwak maken en in deze tijd ontkomt vrijwel niemand aan experimenteren ermee. Hoelang zal t duren voordat t kind weet dat zijn moeder zijn leven heeft vergald. Maar simpele mensen met adhd add hebbe al een dopamine afwijking aangeboren. Mdma proberen? Speed? Dodelijk. Want iedereen vind zijn eerste pilletje wel lekker maar onbehandelde onwetende over zijn afwijking in dopamine afwijking die dus zijn amfetamine voor t eerst neemt. Deze mensen vinden het net even iets lekkerder dan de rest en zijn direct de lul. Tot ze hopelijk de juiste kennis hulp en dus diagnose krijgen en dan maar hopen dat ze door jarenlang overmatig gebruik hun neurotransmitters niet zodanig gesloopt hebben dat de verotte receptoren nieteens meer communicatie onder elkaar hebbe. Wat vaak gebeurt.

En dan is t medicijn ter overbrugging voor en de hele behandeling ook onmogelijk

Er bestaat geen positieve intentie. Losbollige onwetenheid wel. Maar altijd iets wat vroeg of laat of zelfs nooit naar boven zal of zou moeten komen
Klik om te vergroten...
Dude. Chill. Als een middel niet iets positiefs deed voor iemand zou het niet verslavend zijn. Niemand begint met het idee om even lekker verslaafd te raken. Het sluipt erin, wordt steeds negatiever maar dan ga je maar meer nemen en helpt het weer even. 25 jaar ervaring mee (opiaten, benzos, barbituraten, uppers van alle soorten, heb alles wel gebruikt) dus weet wel een beetje waar ik het over heb.
A
AtomicLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Fijn dat we je een beetje aan het denken hebben kunnen zetten! En verder moet je gewoon lekker je eigen mening vormen 😉

Eén puntje nog. Je zegt:

Volgens mij werkt het vaak niet zo. Mensen gaan niet gebruiken omdat ze een gebrek aan motivatie hebben, maar omdat ze gemotiveerd zijn om iets van het leven te maken en bepaalde middelen daarbij lijken te helpen. In het begin hebben middelen nog de gewenste uitwerking — minder pijn, meer rust en ontspanning, meer energie. Uiteindelijk blijft daar weinig van over, maar dat komt later. Het begint als iets constructiefs; het begint met goede intenties. Het is alleen vaak de verkeerde weg naar het juiste doel.
Klik om te vergroten...
Veel mensen die ik ken of gekend heb zijn begonnen met dope voor de lol. De meesten van hen zijn daar ook weer mee gestopt. Je kan wel beginnen met dope vanwege andere intenties dan de realiteit beter te handlen. Sterker nog : veel mensen willen juist weg blijven van dope als medicijn of hoe je het ook wilt noemen.
Gebruik kan om verschillende redenen beginnen en niet noodzakelijkerwijs of met als voornaamste reden in de hoop dat je dan sterker staat in het leven. Dus bedankt voor je insteek: die draagt bij een een vollediger beeld: dat zeker wel.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Atomic zei:
Veel mensen die ik ken of gekend heb zijn begonnen met dope voor de lol.
Klik om te vergroten...
Ik zie lol hebben ook als een manier om iets van het leven te maken. Ik bedoelde niet dat mensen drugs meestal als medicijn gebruiken. Ik bedoelde meer dat mensen drugs meestal gebruiken met een positieve intentie, bijvoorbeeld meer lol. Dus ik denk dat gebruik over het algemeen geen expliciet destructieve intentie kent.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Ik voel me vereerd 😅

Mijn punt was dat er aan verslaving toch vaak een positieve intentie ten grondslag ligt, dat mensen drugs gaan gebruiken omdat je daarmee iets van het leven lijkt te kunnen maken. Ik ben het dus niet eens met het idee dat er aan verslaving altijd een destructieve intentie ten grondslag ligt (soms misschien wel). Dat was ongeveer mijn punt. Jij bent het daar niet mee eens begrijp ik?
Klik om te vergroten...
Dan ben ik net die uitzondering denk ik want ik gebruikte idd vooral om te functioneren niet om te feesten. In werk, in relaties, overal basically ging het beter met flinke speedball onder de leden. Een tijdje dan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Dus ik denk dat gebruik over het algemeen geen expliciet destructieve intentie kent.
Klik om te vergroten...
Nee dat geloof ik ook niet.
Blijft de vraag waarom mensen, dat wetende, toch nog aan heroine beginnen?
Niemand neemt eigenlijk drugs met de intentie om zichzelf in de destructie te helpen zou je zeggen....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."