#1
Verkeerde bericht geciteerd, excuus.een craving hebben naar de drugs die je bijna het leven kostte klinkt mij niet gek in de oren
Verkeerde bericht geciteerd, excuus.een craving hebben naar de drugs die je bijna het leven kostte klinkt mij niet gek in de oren
Ik snap jouw bericht helemaal en vind het zelf ook verschrikkelijk. Ik snap ook niet helemaal hoe het kan. Ik ben erg introvert en ervaar in het dagelijks leven angst en paniek bij de kleinste dingen, supermarkt in bijvoorbeeld, krijg ik al de angst dat mensen me aankijken en ik reageer daar best heftig op, daarom vind ik de roes denk ik fijn die mijn angsten onderdrukt.Wel apart dat je nog cravings hebt naar benzo's na een afkick hiervan. Ik heb een totale afkeer gekregen ernaar, en denk er ook totaal niet meer aan.
Verder een heftig verhaal! Designer benzo's mogen van mij zo verboden worden
Klink een beetje tegenstrijdig dit, want gelukkige momenten najagen is iets anders dan kapot gaan, toch?Ik wil juist kapot vaak. Ik ken niet anders, mn gelukkigste momenten zijn met exen aan de heroine.
Ik wil juist kapot vaak. Ik ken niet anders, mn gelukkigste momenten zijn met exen aan de heroine.Gewoon de gebruikelijke redenen:
-och, ik probeer het maar één keer. Dat kan vast geen kwaad (zolang je geen overdosis neemt)
-Ik heb veel pijn aan mijn rug en aspirine werkt niet
-Ik heb zoveel stress ik heb nu wel iets verdiend dat goed kalmeert
-Is dit het nu? Nou, aan zo'n saai effect zou ik echt nooit verslaafd kunnen raken!
-Die ene vage kennis van me gebruikt nog veel extremer dan ik, dus mijn gebruik is niet zo erg
Sommige mensen hebben echt een onderbewust verlangen om zichzelf kapot te maken hoor.Klink een beetje tegenstrijdig dit, want gelukkige momenten najagen is iets anders dan kapot gaan, toch?
Heb je me dat horen ontkennen? Volgens mij ontken ik alleen dat dit de bepalende factor is voor verslaving in het algemeen, alsof elke verslaafde eigenlijk een doodswens heeft.Sommige mensen hebben echt een onderbewust verlangen om zichzelf kapot te maken hoor.
Maar dat heeft ook niemand beweerd 😘Heb je me dat horen ontkennen? Volgens mij ontken ik alleen dat dit de bepalende factor is voor verslaving in het algemeen, alsof elke verslaafde eigenlijk een doodswens heeft.
Jawel @Atomic hierboven, soort van. Daar is deze hele off topic discussie mee begonnen 😂 Ik ben de rode draad inmiddels wel een beetje kwijt… Deze discussie is al maanden aan de gang.Maar dat heeft ook niemand beweerd 😘
Je bent niet de enige.Ik ben de rode draad inmiddels wel een beetje kwijt…
Oh haha! Ik zag alleen Papaverman's bericht natuurlijk. Katten zijn bijziend! 😇Jawel @Atomic hierboven, soort van. Daar is deze hele off topic discussie mee begonnen 😂 Ik ben de rode draad inmiddels wel een beetje kwijt… Deze discussie is al maanden aan de gang.
Geeft niet. Ik was het verder ook niet oneens met @PapaverMan Ik probeerde zijn bericht beter te begrijpen, want hij claimt dus dat er soms wel een destructieve intentie aan zijn gebruik ten grondslag ligt en dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mijn gevoel spreekt hij zichzelf ook een beetje tegen, want gelukkige momenten najagen is ergens wel positief en constructief lijkt me, ook al is de manier waarop dat niet.Oh haha! Ik zag alleen Papaverman's bericht natuurlijk. Katten zijn bijziend! 😇
De menselijke geest is een vreemd ding. Ik weet niet of ik het snap en of het klopt, maar als er een verlangen tot zelfdestructie bestaat, vind ik het niet gek als het als geluk voelt als aan dat verlangen wordt toegegeven. Het draagt in zekere zin bij aan een doel. Dat zou je constructief kunnen noemen als je een doel vrij van waardeoordelen ziet. Ofzo.Geeft niet. Ik was het verder ook niet oneens met @PapaverMan Ik probeerde zijn bericht beter te begrijpen, want hij claimt dus dat er soms wel een destructieve intentie aan zijn gebruik ten grondslag ligt en dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mijn gevoel spreekt hij zichzelf ook een beetje tegen, want gelukkige momenten najagen is ergens wel positief en constructief lijkt me, ook al is de manier waarop dat niet.
Nou heroine roken om wat geluk te voelen vind ik vrij destructief. En hoopte regelmatig dat ik niet meer wakker werd. Dit waren geen gezonde relaties natuurlijk.Geeft niet. Ik was het verder ook niet oneens met @PapaverMan Ik probeerde zijn bericht beter te begrijpen, want hij claimt dus dat er soms wel een destructieve intentie aan zijn gebruik ten grondslag ligt en dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mijn gevoel spreekt hij zichzelf ook een beetje tegen, want gelukkige momenten najagen is ergens wel positief en constructief lijkt me, ook al is de manier waarop dat niet.
Ik vind de manier waarop ook destructief, maar geluk willen voelen is geen destructieve intentie, want je bent op zoek naar iets positiefs — het doel is geluk, niet kapot gaan. Dus ik blijf er toch bij dat aan druggebruik vaak geen destructieve intentie ten grondslag ligt, hoewel drugsgebruik wel destructief is of in ieder geval kan zijn.Nou heroine roken om wat geluk te voelen vind ik vrij destructief.
Hier vind ik een nuancering toch wel op z'n plek. Als ik even naar mijzelf kijk was het "geluk voelen" meestal eerder een vlucht voor mijn nare / ongewenste gevoelens op dat moment. En dan kan ik drugs gebruiken wel destructiever noemen dan er over praten met vrienden bijvoorbeeld.Ik vind de manier waarop ook destructief, maar geluk willen voelen is geen destructieve intentie, want je bent op zoek naar iets positiefs — het doel is geluk, niet kapot gaan. Dus ik blijf er toch bij dat aan druggebruik vaak geen destructieve intentie ten grondslag ligt, hoewel drugsgebruik wel destructief is of in ieder geval kan zijn.
Ow ik spreek alleen voor mezelf hier. Maar ik zocht het wel op. En je hebt het stukje dat ik niet wakker wilde worden even gemist. Dat was het echte doel vaak. Maar dan zo dat het niet mijn schuld leek.Ik vind de manier waarop ook destructief, maar geluk willen voelen is geen destructieve intentie, want je bent op zoek naar iets positiefs — het doel is geluk, niet kapot gaan. Dus ik blijf er toch bij dat aan druggebruik vaak geen destructieve intentie ten grondslag ligt, hoewel drugsgebruik wel destructief is of in ieder geval kan zijn.
Drugsgebruik zeker, maar ik had het even over de intentie die daaraan ten grondslag ligt. Gelukkig willen zijn is een onschuldige intentie, zelfs als de uitvoering te wensen over laat.En dan kan ik drugs gebruiken wel destructiever noemen dan er over praten met vrienden bijvoorbeeld.
Maar je zei ook dat je gebruik in het begin vaak in intentie functioneel was. Dus je had soms ook constructieve intenties, niet alleen maar destructieve. Ik ontken verder trouwens ook niet dat er soms destructieve intenties aan drugsgebruik ten grondslag liggen, alleen vaak is dat ook niet zo (was mijn punt eerder in de discussie). Vaak proberen mensen het gewoon leuk te hebben of problemen op te lossen. De intentie is dan goed, maar de uitvoering wat minder.En je hebt het stukje dat ik niet wakker wilde worden even gemist. Dat was het echte doel vaak. Maar dan zo dat het niet mijn schuld leek.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."