Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe bromazolam mij bijna fataal is geworden.

Hoe bromazolam mij bijna fataal is geworden.

100 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
k
k1ttyc4tLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
een craving hebben naar de drugs die je bijna het leven kostte klinkt mij niet gek in de oren
Klik om te vergroten...
Verkeerde bericht geciteerd, excuus.
k
k1ttyc4tLid
01-01-2024, 00:00
#2
brdrstr zei:
Wel apart dat je nog cravings hebt naar benzo's na een afkick hiervan. Ik heb een totale afkeer gekregen ernaar, en denk er ook totaal niet meer aan.

Verder een heftig verhaal! Designer benzo's mogen van mij zo verboden worden
Klik om te vergroten...
Ik snap jouw bericht helemaal en vind het zelf ook verschrikkelijk. Ik snap ook niet helemaal hoe het kan. Ik ben erg introvert en ervaar in het dagelijks leven angst en paniek bij de kleinste dingen, supermarkt in bijvoorbeeld, krijg ik al de angst dat mensen me aankijken en ik reageer daar best heftig op, daarom vind ik de roes denk ik fijn die mijn angsten onderdrukt.
N
N3V5Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bromazolam, TROEP is het!

Het is echt heerlijk en een uitkomst voor als je slaapproblemen hebt, of om de plafonddiensten na bijvoorbeeld coke gebruik tegen te gaan. Je gooit zo’n groene rakker er in en de eerste keren slaap je (ik iig) met gemak klokje rond.

Ik heb het 2 jaar geleden ontdekt. Ik ging al snel van 1 keer, naar 2 keer, naar 3 keer, naar uiteindelijk het laatste half jaar vrijwel dagelijks gebruik (normaal gesproken nam er er niet meer dan 2 van 3mg).
Wel een paar keer de mist in gegaan door te vergeten dat ik er net al 2 had genomen, dus nog maar ff snel 2 voor het slapen gaan. Het gevolg: daaaagen later tot het besef komen dat ik ff een black-out van een midweekje heb gehad. Wat ik me nog wel herinner is dat mijn collega op maandag zei: "Zo, Wat zie jij er uit!" Wat ik de rest van die week heb gedaan? Geen idee!! Ja veel geslapen geloof ik.

Nadat ik me eind oktober realiseerde dat ik na 2x3mg toch weer wakker bleef liggen ’s nachts leek het mij verstandig om te stoppen. Cold Turkey, doen we wel ff! Nou niet dus… Begin november was het op, in de eerste week ergens. De weken daarna waren verschrikkelijk (nu nog steeds eigenlijk).

Momenteel (sinds begin november) ziek gemeld en bij vlagen behoorlijk depressief. Tot op de dag van vandaag nog steeds fysieke afkickverschijnselen en ik slaap nog steeds maximaal 3 a 4 uur per nacht. Ik ben gesloopt. Gelukkig dat ik in mijn bovenkamer wel er van overtuigd ben dat ik dit nooit meer moet gebruiken. 😊

Bezint, eer ge begint was het toch? En het credo “one day at a time” heb ik inmiddels ook wel begrepen.

Mijn ervaring is natuurlijk een stuk minder heftig (maar zeker niet aan te raden!!!!), dan die van jou, k1ttyc4t; ik hoop dat het goed met je gaat!!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Ik wil juist kapot vaak. Ik ken niet anders, mn gelukkigste momenten zijn met exen aan de heroine.
Klik om te vergroten...
Klink een beetje tegenstrijdig dit, want gelukkige momenten najagen is iets anders dan kapot gaan, toch?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Gewoon de gebruikelijke redenen:

-och, ik probeer het maar één keer. Dat kan vast geen kwaad (zolang je geen overdosis neemt)
-Ik heb veel pijn aan mijn rug en aspirine werkt niet
-Ik heb zoveel stress ik heb nu wel iets verdiend dat goed kalmeert
-Is dit het nu? Nou, aan zo'n saai effect zou ik echt nooit verslaafd kunnen raken!
-Die ene vage kennis van me gebruikt nog veel extremer dan ik, dus mijn gebruik is niet zo erg
Klik om te vergroten...
Ik wil juist kapot vaak. Ik ken niet anders, mn gelukkigste momenten zijn met exen aan de heroine.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Klink een beetje tegenstrijdig dit, want gelukkige momenten najagen is iets anders dan kapot gaan, toch?
Klik om te vergroten...
Sommige mensen hebben echt een onderbewust verlangen om zichzelf kapot te maken hoor.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Sommige mensen hebben echt een onderbewust verlangen om zichzelf kapot te maken hoor.
Klik om te vergroten...
Heb je me dat horen ontkennen? Volgens mij ontken ik alleen dat dit de bepalende factor is voor verslaving in het algemeen, alsof elke verslaafde eigenlijk een doodswens heeft.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Heb je me dat horen ontkennen? Volgens mij ontken ik alleen dat dit de bepalende factor is voor verslaving in het algemeen, alsof elke verslaafde eigenlijk een doodswens heeft.
Klik om te vergroten...
Maar dat heeft ook niemand beweerd 😘
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Maar dat heeft ook niemand beweerd 😘
Klik om te vergroten...
Jawel @Atomic hierboven, soort van. Daar is deze hele off topic discussie mee begonnen 😂 Ik ben de rode draad inmiddels wel een beetje kwijt… Deze discussie is al maanden aan de gang.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Ik ben de rode draad inmiddels wel een beetje kwijt…
Klik om te vergroten...
Je bent niet de enige.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Jawel @Atomic hierboven, soort van. Daar is deze hele off topic discussie mee begonnen 😂 Ik ben de rode draad inmiddels wel een beetje kwijt… Deze discussie is al maanden aan de gang.
Klik om te vergroten...
Oh haha! Ik zag alleen Papaverman's bericht natuurlijk. Katten zijn bijziend! 😇
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Oh haha! Ik zag alleen Papaverman's bericht natuurlijk. Katten zijn bijziend! 😇
Klik om te vergroten...
Geeft niet. Ik was het verder ook niet oneens met @PapaverMan Ik probeerde zijn bericht beter te begrijpen, want hij claimt dus dat er soms wel een destructieve intentie aan zijn gebruik ten grondslag ligt en dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mijn gevoel spreekt hij zichzelf ook een beetje tegen, want gelukkige momenten najagen is ergens wel positief en constructief lijkt me, ook al is de manier waarop dat niet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Geeft niet. Ik was het verder ook niet oneens met @PapaverMan Ik probeerde zijn bericht beter te begrijpen, want hij claimt dus dat er soms wel een destructieve intentie aan zijn gebruik ten grondslag ligt en dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mijn gevoel spreekt hij zichzelf ook een beetje tegen, want gelukkige momenten najagen is ergens wel positief en constructief lijkt me, ook al is de manier waarop dat niet.
Klik om te vergroten...
De menselijke geest is een vreemd ding. Ik weet niet of ik het snap en of het klopt, maar als er een verlangen tot zelfdestructie bestaat, vind ik het niet gek als het als geluk voelt als aan dat verlangen wordt toegegeven. Het draagt in zekere zin bij aan een doel. Dat zou je constructief kunnen noemen als je een doel vrij van waardeoordelen ziet. Ofzo.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#14
OtherShore zei:
Geeft niet. Ik was het verder ook niet oneens met @PapaverMan Ik probeerde zijn bericht beter te begrijpen, want hij claimt dus dat er soms wel een destructieve intentie aan zijn gebruik ten grondslag ligt en dat kan ik me wel voorstellen, maar voor mijn gevoel spreekt hij zichzelf ook een beetje tegen, want gelukkige momenten najagen is ergens wel positief en constructief lijkt me, ook al is de manier waarop dat niet.
Klik om te vergroten...
Nou heroine roken om wat geluk te voelen vind ik vrij destructief. En hoopte regelmatig dat ik niet meer wakker werd. Dit waren geen gezonde relaties natuurlijk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
PapaverMan zei:
Nou heroine roken om wat geluk te voelen vind ik vrij destructief.
Klik om te vergroten...
Ik vind de manier waarop ook destructief, maar geluk willen voelen is geen destructieve intentie, want je bent op zoek naar iets positiefs — het doel is geluk, niet kapot gaan. Dus ik blijf er toch bij dat aan druggebruik vaak geen destructieve intentie ten grondslag ligt, hoewel drugsgebruik wel destructief is of in ieder geval kan zijn.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ying vs Yang
Of
Angst vs Geluk
Of
Pijn vs Verdoving
Of
Blaffende honden vs De voorgehouden worst

Als je maar ver genoeg buiten evenwicht bent dan zal menig persoon graag drugs pakken om tot "rust/ evenwicht..." te komen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Ik vind de manier waarop ook destructief, maar geluk willen voelen is geen destructieve intentie, want je bent op zoek naar iets positiefs — het doel is geluk, niet kapot gaan. Dus ik blijf er toch bij dat aan druggebruik vaak geen destructieve intentie ten grondslag ligt, hoewel drugsgebruik wel destructief is of in ieder geval kan zijn.
Klik om te vergroten...
Hier vind ik een nuancering toch wel op z'n plek. Als ik even naar mijzelf kijk was het "geluk voelen" meestal eerder een vlucht voor mijn nare / ongewenste gevoelens op dat moment. En dan kan ik drugs gebruiken wel destructiever noemen dan er over praten met vrienden bijvoorbeeld.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Ik vind de manier waarop ook destructief, maar geluk willen voelen is geen destructieve intentie, want je bent op zoek naar iets positiefs — het doel is geluk, niet kapot gaan. Dus ik blijf er toch bij dat aan druggebruik vaak geen destructieve intentie ten grondslag ligt, hoewel drugsgebruik wel destructief is of in ieder geval kan zijn.
Klik om te vergroten...
Ow ik spreek alleen voor mezelf hier. Maar ik zocht het wel op. En je hebt het stukje dat ik niet wakker wilde worden even gemist. Dat was het echte doel vaak. Maar dan zo dat het niet mijn schuld leek.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
En dan kan ik drugs gebruiken wel destructiever noemen dan er over praten met vrienden bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Drugsgebruik zeker, maar ik had het even over de intentie die daaraan ten grondslag ligt. Gelukkig willen zijn is een onschuldige intentie, zelfs als de uitvoering te wensen over laat.

PapaverMan zei:
En je hebt het stukje dat ik niet wakker wilde worden even gemist. Dat was het echte doel vaak. Maar dan zo dat het niet mijn schuld leek.
Klik om te vergroten...
Maar je zei ook dat je gebruik in het begin vaak in intentie functioneel was. Dus je had soms ook constructieve intenties, niet alleen maar destructieve. Ik ontken verder trouwens ook niet dat er soms destructieve intenties aan drugsgebruik ten grondslag liggen, alleen vaak is dat ook niet zo (was mijn punt eerder in de discussie). Vaak proberen mensen het gewoon leuk te hebben of problemen op te lossen. De intentie is dan goed, maar de uitvoering wat minder.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Interessante discussie hier. Credits voor allen die moeite doen elkaars reacties te begrijpen en/of te nuanceren. Complimentje waard. 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."