Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb even geleden van een vriend de helft van zijn bestelling 2fdck in poedervorm gekregen van een vendor waar we tot nog toe nooit problemen hadden. Gisteren probeerde ik daar 100 mg van en na 10 minuten voelde ik de high opkomen en dan zakte dat gevoel weer weg en behalve een licht gesedateerd gevoel en motorisch een beetje beperkt te zijn merkte ik er weinig van. Toen ik later ging slapen had ik wel moeite om in slaap te vallen om dat m’n gedachtengang nogal levendig was. En uiteindelijk wel 10 uur geslapen. Heb ik nu iets verkeerd gedaan? Of is moet ik de oorzaak bij het spul zoeken? Ik heb die 100mg in wat warm water opgelost en dan opgedronken. Ik wacht met ongeduld op jullie mening."
"De GGD? Dat moet ik opzoeken. Merci."
"Ik heb zelf net een maand of 6 niets gebruikt en ik was deze combo van plan. Ik was origineel van plan om 175 mg 6apb te doen en dan een uur later 5 meo mipt bij te doen. 4 mg moxy deed niet veel voor jouw dus wil ik een beetje hoger gaan zonder aan het hallucineren te gaan. Zou 7,5 gr beter zijn? Heeft iemand daar ervaring mee?"
"Wow iedereen. Dankjewel. Ik ga het toch eens in Brussel laten testen dan. Dank je. Klopt het dat 2fdck nu ook verboden is? Ik zie het niet meer te koop staan…"
"En de high? Is die vergelijkbaar?"
"Ik vind het een beetje gek dat bromazolam zo licht wordt bevonden. Als ik een kwartje van van 2,5 mg pak ben ik na een half uurtje tot een uurtje best al wel goed weg. Leuk om nog even een uurtje film te kijken en dan in bed als een blok in slaap te vallen. Dan slaap ik gemakkelijk negen uur. Vreemd genoeg ben ik de volgende dag dan niet groggy maar actiever en socialer dan anders. Ben ik een watje of verschilt dat spul van de ene vendor tot de andere? Ik gebruik dat spul maar heel af en toe: ik heb al erg akelige dingen gelezen over benzo-verslaving. Denk er aan dat je best niet met de wagen rijdt de dag nadien!!"
"OtherShore zei: Bromazolam wordt helemaal niet licht bevonden 😂 Gebruik de zoekfunctie maar eens OtherShore zei: Bromazolam wordt helemaal niet licht bevonden 😂 Gebruik de zoekfunctie maar eens Klik om te vergroten... nee, idd niet, integendeel zelfs maar hier boven lees ik over dosissen van 3 mg en zelfs 4,5 mg waar weinig van gemerkt wordt en dat verbaast me toch. Klik om te vergroten..."
"Stemt tot nadenken. Ergens hoop je (ik) toch dat je min of meer een idee hebt van wat je kan verwachten. Op deze manier zou 6apb wel eens meer voor thuis dan voor een festival zijn. Ik word liever niet thuis gebracht van een feestje door een een , hopelijk, begrijpende medemens. Lol. Bedankt voor je verslag."
"Kent iemand hier die groep “benzo-strijders” op facebook? Dat is een groep waar mensen die benzo-verslaafd zijn geweest of nog zijn bij zitten. Een steungroep. Men raad daar aan om heel langzaam af te bouwen idd. Er zitten mensen in die advies geven. Misschien heeft iemand hier daar iets aan?"
"OtherShore zei: Fijn dat we je een beetje aan het denken hebben kunnen zetten! En verder moet je gewoon lekker je eigen mening vormen 😉 Eén puntje nog. Je zegt: Volgens mij werkt het vaak niet zo. Mensen gaan niet gebruiken omdat ze een gebrek aan motivatie hebben, maar omdat ze gemotiveerd zijn om iets van het leven te maken en bepaalde middelen daarbij lijken te helpen. In het begin hebben middelen nog de gewenste uitwerking — minder pijn, meer rust en ontspanning, meer energie. Uiteindelijk blijft daar weinig van over, maar dat komt later. Het begint als iets constructiefs; het begint met goede intenties. Het is alleen vaak de verkeerde weg naar het juiste doel. Klik om te vergroten... Misschien dat daar wel meer over geïnformeerd mag worden van school en media uit. Over hoe mensen in strategieën van drugsgebruik terecht komen en systematisch beginnen gebruiken. Ik ging er van uit dat die info out there was maar misschien was ik naïf. Misschien weten mensen wel dat drugs verslavend zijn maar niet op welke manier ze er aan verslaafd worden omdat er gedemoniseerd en niet voorgelicht wordt. Mensen zoeken altijd altijd naar strategieën om de werkelijkheid te handlen en ik kan zien hoe drugs daar heel direct lijken op in te spelen. Misschien dat onderliggende oorzaken waarom je drugs gebruikt zelfs minder belangrijk zijn qua hoeveelheid verslaafden dan het onbegrip dat er heerst over deze neiging van mensen om strategieën te hanteren en de manier waarop dope daar een easy fix lijken te zijn. Heel interessant allemaal. Nogmaals bedankt voor het bewust maken. Langs de andere kant vrees ik dat er altijd mensen gaan zijn die niet te bereiken vallen en dat het beleid dikwijls niet op de meest constructieve manier voorlicht. Persoonlijk gebruik ik vele soorten drugs nooit en andere maximum om de paar maanden en soms al eens een half jaar niets. Ook onze traditionele drug alcohol slaag ik al eens een maand of 2 over en meestal blijft dat bij 1 of 2 biertjes in het weekend, nooit in de week. Mijn argumenten die ik eerder aanhaalde bracht ik overtuigd aan omdat die voor mij werken maar goed: als je gebruiker bent moet je toch altijd maar hout vasthouden zeker. Ik heb ook wel 2 mensen gekend die verhangen waren ,en waarschijnlijk nog zijn, aan coke en alcohol. Mijn inziens hielden die teveel van het living fast and dying young concept en leefden ze tot hun eigen stomme verbazing nog toen ik afstand nam van hen. Maar misschien is die keuze die ze leken te maken ook maar gewoon een gevolg van een strategie om de werkelijkheid te handlen. Veel om over na te denken. Ik wens mensen met een verslavingsproblematiek veel sterkte en liefde toe. En ik blijf ondertussen hout vasthouden!!"