Dat is jouw antwoord. Ik vind persoonlijk dat er enkele pareltjes van RC’s zijn, zoals (destijds) ALD-52, (nu) 1P-LSD en 6-APB. 💎✨ Ook 5-MeO-MiPT (moxy) vind ik een erg interessante en leuke! Deze paar genoemde zou ik écht missen zouden ze ooit helemaal verdwijnen. Er zijn daarnaast enkele functionele stims die voor mijn onhandig ingestelde brein best prima en helpend zijn mits sporadisch en gecontroleerd gebruikt, zoals 2-FMA. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Ik heb eigenlijk weinig heel dramatisch slechte ervaringen met RC’s, behalve dat het het mij wel heel makkelijk heeft gemaakt en maakt om met periodes te vaak en teveel RC-benzo’s te gebruiken, maar ik zou die benzo’s ook weer niet willen missen, met name in serieuze periodes van insomnia, bij echte paniek of gewoon na stimulanten of LSD. Qua RC-benzo’s is het voor mij dus een beetje dubbel. Ik vind het fijn dat ze er zijn, maar het wordt wel snel link. Het is misschien net even iets té fijn dat ze er zijn.
De meest nutteloze RC die ik ooit gebruikt heb, was denk ik 5-MeO-DALT, een tryptamine. Zag (ziet, heb het nog steeds liggen) er heel apart uit, bruin en beetje shiny/glitterig, en deed oraal amper wat, behalve een wat wazig heeeel mild spacy gevoel, maar echt te verwaarlozen zo weinig. Heb als ik me niet vergis ooit gelezen dat het heftige shit kan worden als je het rookt, maar dit heb ik zelf nooit geprobeerd.
Ook met DOC, een langwerkende psychedelische amfetamine, heb ik een aparte en eigenlijk gewoon nare ervaring (heel heftige onaangename fysieke effecten en extreme, maar dan bedoel ik ook écht extreme time dilation mindfucks), en zou ik alleen al vanwege de bizar lange werkingsduur niet perse iemand actief aanraden. Al heb ik het maar eenmalig gebruikt, en geloof ik best dat dit niet perse representatief is. Heb er ook wel veel positieve ervaringen over gelezen. Maar ikzelf durf het niet nog een keer te nemen, denk ik. Weggegooide moneyz voor het restant dus.
* Edit: OH JA, 2-FEA. Ooit van iemand gekregen die er alleen erg moe/slaperig van werd. Ik heb het eenmalig geprobeerd. Ik kon ook weinig stimulerends ontdekken, ik merkte überhaupt weinig, deed mentaal gewoon bijna niets… maar gek genoeg werd mijn bloeddruk desondanks wel flink hoog. Would not recommend.