Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke RC's zijn afraders?

Welke RC's zijn afraders?

112 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bromo pil.
In verband met de enorme blackouts
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Synthetische cannabinoïden, pyrros & benzos.
Vooral in combinatie zwaar af te raden 🤢
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
LeoFla zei:
Omdat hier toch vaak de vraag wordt gesteld welke RC's "aanraders" zijn, wil ik graag de vraag eens omdraaien.

Welke RC's zijn absolute afraders volgens jou, en waarom?
Ben heel benieuwd naar jullie afradertjes, hopelijk kunnen we wat discussie starten.

I'll state the obvious: synthetische cannabinoïden. Eenmaal gedaan, nooit meer.
Klik om te vergroten...


Ik had laatst deschloroetizolam geprobeerd, maar ik kreeg er echt een naar gevoel van in mijn lichaam. Het voelde een beetje alsof er watten in mijn hoofd zatten en mijn spieren van piepschuim gemaakt werden. Je weet wel, dat gevoel en geluid wat piepschuim maakt als je het over elkaar wrijft... Nou dat dus, maar dan in je lichaam.

Ook mijn smaak was een beetje piepschuimig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ik had laatst deschloroetizolam geprobeerd, maar ik kreeg er echt een naar gevoel van in mijn lichaam. Het voelde een beetje alsof er watten in mijn hoofd zatten en mijn spieren van piepschuim gemaakt werden. Je weet wel, dat gevoel en geluid wat piepschuim maakt als je het over elkaar wrijft... Nou dat dus, maar dan in je lichaam.

Ook mijn smaak was een beetje piepschuimig.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb je per ongelukt Polystyrenetizolam van je vendor gehad :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Volgens mij heb je per ongelukt Polystyrenetizolam van je vendor gehad :wink:
Klik om te vergroten...
Vendor: "Oeps! Verkeerde grondstof gebruikt. My bad."
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterk? Voor mij niet meer op gegeven moment. Heel doosje en ik sliep nog niet. Kun je nagaan.

Kan eigenlijk wel zeggen dat mijn leven in puin lag.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
ClonazoLAM
Klik om te vergroten...
Triazoolring ⭕️
P
PyxL4Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zelf zou opletten met 4-HO-MET (Metocin) Ik vind het zelf geweldig maar iedereen met wie ik het heb geprobeerd hebben aangegeven angstgevoelens te hebben gehad terwijl iets als lsd dit niet gaf, en dit al vanaf een relatief lage (20mg) dosis. Als je wat ervaring heb in psychedelica denk wel dat metocin iets leuks kan zijn
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Kan je hier iets meer over vertellen? Er is niet heel veel bekend over de stof. En op Reddit zijn er veel mensen die het vergelijken met methamfetamine.
Klik om te vergroten...
Het schijnt op pmma te lijken zo te zien, para-methoxymethamphetamine. Die methoxy groep zit ook aan dopamine. Volgens mij raakt ons lichaam in de war met die groep erop.

Hoewel… mescaline… maar dat is gewoon een dimethoxyphenethymine volgens mij.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Elke
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
4B-MAR
4F-MAR
Eutylone
MDPHP freebase
NEP roken
A-PiHP

Vond MAL eergisteren bij nader inzien een beetje op P-LSD en O-PCE lijken.

Misschien heb ik nog éên dosis, maar vond het niet opzienbarend, dus weet niet of het bij mijn volgende bestelling zit.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Kan je hier iets meer over vertellen? Er is niet heel veel bekend over de stof. En op Reddit zijn er veel mensen die het vergelijken met methamfetamine.
Klik om te vergroten...
Met meth zou ik 3-MMA niet vergelijken. Het is duidelijk een kortwerkende stimulant. Ik heb het maar één keer gebruikt en het voelde helemaal fout. Spierspanning, kortademigheid, hartkloppingen, het gevoel dat je een hartaanval krijgt (en dit was in de tijd dat ik regelmatig pyro’s en NEP gebruikte, dus ik kon best wat hebben). Verder niets leuks aan — een stimulant met alleen maar bijwerkingen. Ik heb mezelf echt 1,5 uur zitten kalmeren totdat het een beetje uitgewerkt was, omdat ik dacht dat ik dood zou kunnen gaan. Voor mijn gevoel dus puur vergif.

Ik meen me ook te herinneren dat ik toentertijd zorgelijke dingen heb gelezen over dit stofje (één keer gebruiken en misschien wel permanent schade en dat soort dingen) maar ik kan dat zo snel niet terugvinden. Sorry, niet de meest betrouwbare informatie 😅 Misschien was het een overdosis, maar volgens mij ben ik redelijk voorzichtig te werk gegaan en ik had al een torenhoge stimulantia tolerantie, dus voor mijn gevoel lag het toch aan de 3-MMA.
D
DaapStaafLid
01-01-2024, 00:00
#13
3-cmc, 3-fmc.

helemaal in hoge doseringen. Heb t ‘maar’ 1 jaar lang 0,5 tot 1x per week gebruikt (gemiddeld), maar ben tot op de dag van vandaag nog bang dat ik over 10, 20 jaar ofzo opeens dood neerval. Ja, het is ‘uit m’n systeem, dus dat kan niet’, maar juist dat voelt een beetje als ‘te mooi om waar te zijn’ wetende hoe giftig het gevoel van strak zijn ervan voelde, en de zware comedowns, oprecht het gevoel dat mn persoonlijkheid erdoor veranderd is, zelfs 4 maanden na niks meer gebruikt te hebben.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
UptempoSoldaat zei:
3-cmc, 3-fmc.

helemaal in hoge doseringen. Heb t ‘maar’ 1 jaar lang 0,5 tot 1x per week gebruikt (gemiddeld), maar ben tot op de dag van vandaag nog bang dat ik over 10, 20 jaar ofzo opeens dood neerval. Ja, het is ‘uit m’n systeem, dus dat kan niet’, maar juist dat voelt een beetje als ‘te mooi om waar te zijn’ wetende hoe giftig het gevoel van strak zijn ervan voelde, en de zware comedowns, oprecht het gevoel dat mn persoonlijkheid erdoor veranderd is, zelfs 4 maanden na niks meer gebruikt te hebben.
Klik om te vergroten...

Heavy. Goed dat je niet meer gebruikt. In welke zin heb je het idee dat je persoonlijkheid erdoor veranderd is?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
UptempoSoldaat zei:
3-cmc, 3-fmc.

helemaal in hoge doseringen. Heb t ‘maar’ 1 jaar lang 0,5 tot 1x per week gebruikt (gemiddeld), maar ben tot op de dag van vandaag nog bang dat ik over 10, 20 jaar ofzo opeens dood neerval. Ja, het is ‘uit m’n systeem, dus dat kan niet’, maar juist dat voelt een beetje als ‘te mooi om waar te zijn’ wetende hoe giftig het gevoel van strak zijn ervan voelde, en de zware comedowns, oprecht het gevoel dat mn persoonlijkheid erdoor veranderd is, zelfs 4 maanden na niks meer gebruikt te hebben.
Klik om te vergroten...

3-CMC is inderdaad ook troep...
D
DaapStaafLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Heavy. Goed dat je niet meer gebruikt. In welke zin heb je het idee dat je persoonlijkheid erdoor veranderd is?
Klik om te vergroten...
Boosheid, ben veel geirriteerder, flip hem compleet om dingen die me niks deden, veel emotioneler, begin random te huilen uit het niets soms. ken dat helemaal niet van mezelf. Verder heeft het mn neus verpest, maar KNO artsen zeggen dat er niks te zien is terwijl ik met permanente klachten zit. En dat heb ik op de een of andere manier binnen 1 jaar voor elkaar gekregen, daarom dat ik ook soms een beetje schrik van hoe makkelijk erover gedaan word of dat sommige mensen nog steeds denken dat je jarenlang kilo’s zooi moet snuiven op dagelijkse basis omdat je lichaam zo vergevingsgezind is. Nou, bij mij helaas niet.

moet toegeven dat ik het vaak gebinged heb (2-3 gram over 24u) en die roekeloosheid kwam door een rits aangrijpende gebeurtenissen in mn leven in veel kortere tijd achter elkaar zonder dat ik ook maar iets heb kunnen verwerken. maar als ik geweten had van tevoren dat dit me zo kapot zou maken had ik t met geen vinger aangeraakt.

sorry, emotioneel beladen bericht, maar doe alsjeblieft allemaal rustig aan met rc’s in t algemeen.. en zeker niet als je van tevoren mentaal al niet 100% goed in je vel zit
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pagoclone: ik zou niet weten waarom ik dit iemand zou aanraden. Mij maakte het heel angstig, vooral in combinatie met cannabis. Uiteindelijk heb ik na 2 pillen flink overgedoseerd en had ik kennelijk seks gehad met iemand, waar ik pas maanden later achter kwam.

5-MeO-DMT: hierbij kreeg ik het gevoel dat ik gewoon zou stoppen met ademhalen als ik er niet op zou letten. I.t.t. DMT was het geenszins visueel, dus eigenlijk was alleen de bodyhigh er en die was heel naar.

O-DSMT: dit vond ik heel saai. Tramadol ging ik nog heel levendig en interessant van dromen, maar hierbij ging ik gewoon slapen voor een uurtje en dat was het. Het was totaal niet euforisch en ik werd er lichtelijk misselijk van.

Ik ben geen fan van dissociatieven is gebleken, dus 3-MeO-PCP, (2F-)DCK en O-PCE zou ik ook niemand aanraden. Ik word er gewoon duf, misselijk en soms ook angstig van. Vooral van 3-Meo-PCP ervaarde ik een zeer prominent angstgevoel.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
UptempoSoldaat zei:
Boosheid, ben veel geirriteerder, flip hem compleet om dingen die me niks deden, veel emotioneler, begin random te huilen uit het niets soms. ken dat helemaal niet van mezelf. Verder heeft het mn neus verpest, maar KNO artsen zeggen dat er niks te zien is terwijl ik met permanente klachten zit. En dat heb ik op de een of andere manier binnen 1 jaar voor elkaar gekregen, daarom dat ik ook soms een beetje schrik van hoe makkelijk erover gedaan word of dat sommige mensen nog steeds denken dat je jarenlang kilo’s zooi moet snuiven op dagelijkse basis omdat je lichaam zo vergevingsgezind is. Nou, bij mij helaas niet.

moet toegeven dat ik het vaak gebinged heb (2-3 gram over 24u) en die roekeloosheid kwam door een rits aangrijpende gebeurtenissen in mn leven in veel kortere tijd achter elkaar zonder dat ik ook maar iets heb kunnen verwerken. maar als ik geweten had van tevoren dat dit me zo kapot zou maken had ik t met geen vinger aangeraakt.

sorry, emotioneel beladen bericht, maar doe alsjeblieft allemaal rustig aan met rc’s in t algemeen.. en zeker niet als je van tevoren mentaal al niet 100% goed in je vel zit
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je eerlijke bericht. Wat heftig en naar voor je. Ik hoop dat je professionele hulp hierbij krijgt.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigenlijk bestaat hier mr 1 antwoord op, nl alle rc's.

En verder:
Dit is zo zeer subjectief vb ik ga ontzettend slecht op O-DSMT, terwijl anderen dit juist lekker stofje vinden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nihilist88 zei:
Eigenlijk bestaat hier mr 1 antwoord op, nl alle rc's.

En verder:
Dit is zo zeer subjectief vb ik ga ontzettend slecht op O-DSMT, terwijl anderen dit juist lekker stofje vinden.
Klik om te vergroten...

Dat is jouw antwoord. Ik vind persoonlijk dat er enkele pareltjes van RC’s zijn, zoals (destijds) ALD-52, (nu) 1P-LSD en 6-APB. 💎✨ Ook 5-MeO-MiPT (moxy) vind ik een erg interessante en leuke! Deze paar genoemde zou ik écht missen zouden ze ooit helemaal verdwijnen. Er zijn daarnaast enkele functionele stims die voor mijn onhandig ingestelde brein best prima en helpend zijn mits sporadisch en gecontroleerd gebruikt, zoals 2-FMA. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Ik heb eigenlijk weinig heel dramatisch slechte ervaringen met RC’s, behalve dat het het mij wel heel makkelijk heeft gemaakt en maakt om met periodes te vaak en teveel RC-benzo’s te gebruiken, maar ik zou die benzo’s ook weer niet willen missen, met name in serieuze periodes van insomnia, bij echte paniek of gewoon na stimulanten of LSD. Qua RC-benzo’s is het voor mij dus een beetje dubbel. Ik vind het fijn dat ze er zijn, maar het wordt wel snel link. Het is misschien net even iets té fijn dat ze er zijn.

De meest nutteloze RC die ik ooit gebruikt heb, was denk ik 5-MeO-DALT, een tryptamine. Zag (ziet, heb het nog steeds liggen) er heel apart uit, bruin en beetje shiny/glitterig, en deed oraal amper wat, behalve een wat wazig heeeel mild spacy gevoel, maar echt te verwaarlozen zo weinig. Heb als ik me niet vergis ooit gelezen dat het heftige shit kan worden als je het rookt, maar dit heb ik zelf nooit geprobeerd.

Ook met DOC, een langwerkende psychedelische amfetamine, heb ik een aparte en eigenlijk gewoon nare ervaring (heel heftige onaangename fysieke effecten en extreme, maar dan bedoel ik ook écht extreme time dilation mindfucks), en zou ik alleen al vanwege de bizar lange werkingsduur niet perse iemand actief aanraden. Al heb ik het maar eenmalig gebruikt, en geloof ik best dat dit niet perse representatief is. Heb er ook wel veel positieve ervaringen over gelezen. Maar ikzelf durf het niet nog een keer te nemen, denk ik. Weggegooide moneyz voor het restant dus.

* Edit: OH JA, 2-FEA. Ooit van iemand gekregen die er alleen erg moe/slaperig van werd. Ik heb het eenmalig geprobeerd. Ik kon ook weinig stimulerends ontdekken, ik merkte überhaupt weinig, deed mentaal gewoon bijna niets… maar gek genoeg werd mijn bloeddruk desondanks wel flink hoog. Would not recommend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."