Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs of je vriendin

drugs of je vriendin

83 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindgamer zei:
Weer een woord die Marky van mij heeft overgenomen :(
Klik om te vergroten...

Dat lijkt mij nagenoeg onmogelijk, als je namelijk wist wat transcendentie was, waren drugs op dit moment niet bodemloos geweest. :wink: Heeft weinig te maken met ergens boven staan of overstijgen. Maar eerder kwestbaar en weerloos naakt zijn, los van voorstuwing en bevroren tijdsontwikkeling. Voor de rest krijg je een knuffel.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Atropa zei:
Mindgamer zei:
Weer een woord die Marky van mij heeft overgenomen :(
Klik om te vergroten...

Dat lijkt mij nagenoeg onmogelijk, als je namelijk wist wat transcendentie was, waren drugs op dit moment niet bodemloos geweest. :wink: Heeft weinig te maken met ergens boven staan of overstijgen. Maar eerder kwestbaar en weerloos naakt zijn, los van voorstuwing en bevroren tijdsontwikkeling. Voor de rest krijg je een knuffel.
Klik om te vergroten...
De benamingen die jij om Transcendentie vormt, kun je makkelijk associëren met het boven staan van iets: "los staan van bedradingen", "weerloos en naakt zijn" en "los van voorstuwing en bevroren tijdsontwikkeling"

Drugs zijn voor mij bodemloos als je er ver in doorschiet en dat doe je wanneer je kiest voor een drug in plaats voor je vriendin.
Of Marky, zit jij te ver van de realiteit af doordat je klem zit in een waan waar je continue cirkels in draait? Om werkelijk te kunnen beseffen hoe je bepaalde aspecten moet interpreteren?

En ik hou ook van jou hoor :hearteyes:
Wanneer gaan we nou eens een smerige lijn coke snuiven, een joint roken of met de zaklamp op elkaar schijnen?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vergeet niet dat monogamie een pressie van het ego is, het zelf is altijd op zoek naar meerdere partners voor de balts en de paring. Ik kies voor mezelf en niet m'n ego.
M
MephitizLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kijk, je moet aan een aantal dingen denken. Je moet wel jezelf blijven en iemand die echt van je houdt zou jou juist moeten loslaten in de dingen die je wil doen. Als je weet dat je nog niet wil stoppen met drugs, om welke reden dan ook, en dat je het alleen voor haar zou doen, is er al iets mis met jullie relatie. Met mijn vriendin heb ik de regeling dat ik één soort drugs éénmaal per maand mag gebruiken (met uitzondering van wiet en alcohol, moet ik toevoegen) en dan zal ze erbij zijn, bij elke keer daarna die maand is ze er niet bij. Maar ja, is een beetje offtopic.

Waar het om gaat is dit: Je zegt dat het je allebei de gevolgen van je keus niet veel moeite of verdriet zou kosten, doe dan gewoon waar je meer van houdt. Ik bedoel, ik hou van de meeste drugs meer dan van de meeste mensen, maar mijn vriendin gaat boven alles.
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik zou wel kiezen voor mijn vriendin, maar een vriendin die mij laat kiezen vind ik eigenlijk ook weer niks. Ik vind gewoon dat ze mij m'n ding moet laten doen wat dat betreft. ik ga er heel verstandig mee om en niemand heeft er last van. als ik nou een verslaafde was en haar anders zou behandelen snap ik best dat ze me voor een keuze zou zetten. Als mijn vriendin er tegen zou zijn dan zou ik goed met haar gaan praten, net zo lang tot ze mij ook snapt :grin:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat het nog wel aan meer dingen ligt, niet alleen wat en hoeveel gebruik je. Maar ook je leeftijd en vrienden groep.

Als je nu nog jong bent en een grote vrienden groep hebt waarvan iedereen altijd gebruikt, dan kan jij je misschien te snel laten meeslepen. Klinkt misschien gek, maar het gebeurt heel vaak. Zo is het nu eenmaal onder invloed van alcohol en vrienden wil je nog weleens een uitzondering maken. Hoevaak zijn er wel niet mensen die zeggen dat ze stoppen en uiteindelijk in het weekend toch meer met vrienden aan de snats zitten. Je moet dan liegen tegen je vriendin en zal geen stabiele relatie hebben.

Maar als je in een groep zit met een paar mensen die af en toe iets doen. Zoals blowen of zo, dan kan je toch makkelijk stoppen en is de keuze niet moeilijk lijkt mij.

Dus gebruik je vaak, dan zal het lastig gaan worden. Zeker als je nog jong bent. Gemiddeld genomen, of tenminste zoals ik in mijn omgeving ervaar ontstaat er dan toch weer een instabiele relatie met leugens. Je kiest dan niet tussen de drugs en je vriendin. Maar eerder tussen je vriendin en je vrienden.

Maar als je echt om haar geeft dan zou ik toch voor haar kiezen. En je kan het op z'n minst proberen. Uiteindelijk is liefde constructief en overmatig drugs gebruik destructief.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als iemand mij zou laten kiezen dan probeert de persoon niet van MIJ te houden maar van iemand die hij denkt dat ik kan zijn. Drugs en Doortje horen bij elkaar. Ik gebruik recreatief, 1 keer in de 2-3 weken een zegel lsd en soms wat speed of mdma, ayahusaca 1 x in de 4-5 maanden en andere psychedelica wanneer het me aangeboden wordt, wat bijna nooit is, dus vind ik mijn gebruik heel erg normaal.

Als ik een relatie zou krijgen waarin de persoon mij vraagt te kiezen voor hem.haar of drugs dan denk ik dat ik voor de drugs zou kiezen. Ik heb erg veel te danken aan drugs, zowel slecht als goed, dus vraag me niet te kiezen, Have me with, or don't have me at all....
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wilde bijna hetzelfde posten als Drientje nu net neer zet, als iemand mijn gebruik niet accepteert accepteert die persoon mij niet zoals ik ben met de intresses die ik heb, wedersijds begrip over zaken is gewoon noodzakelijk voor een goede relatie en als iemand mij dwingt te kiezen dan kies ik sowieso al niet voor zo iemand.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drientje zei:
Als iemand mij zou laten kiezen dan probeert de persoon niet van MIJ te houden maar van iemand die hij denkt dat ik kan zijn. Drugs en Doortje horen bij elkaar. Ik gebruik recreatief, 1 keer in de 2-3 weken een zegel lsd en soms wat speed of mdma, ayahusaca 1 x in de 4-5 maanden en andere psychedelica wanneer het me aangeboden wordt, wat bijna nooit is, dus vind ik mijn gebruik heel erg normaal.

Als ik een relatie zou krijgen waarin de persoon mij vraagt te kiezen voor hem.haar of drugs dan denk ik dat ik voor de drugs zou kiezen. Ik heb erg veel te danken aan drugs, zowel slecht als goed, dus vraag me niet te kiezen, Have me with, or don't have me at all....
Klik om te vergroten...

drugs en doortje horen bij elkaar?

Als ik een relatie zou krijgen waarin de persoon mij vraagt te kiezen voor hem.haar of drugs dan denk ik dat ik voor de drugs zou kiezen. Ik heb erg veel te danken aan drugs, zowel slecht als goed, dus vraag me niet te kiezen, Have me with, or don't have me at all.... :openmouth:

drientje niks tegen jou hoor,maar neem het mij niet kwalijk...ik dacht echt dat je een vrouw met een hoge dosis verstand was,nu moet ik toch mijn mening herzien...sorry,maar het kwetst mij als je zulke dingen zegt...hoog tijd dat je defintief stopt met drugs(net als ik trouwens).
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
cronos zei:
Drientje zei:
Als iemand mij zou laten kiezen dan probeert de persoon niet van MIJ te houden maar van iemand die hij denkt dat ik kan zijn. Drugs en Doortje horen bij elkaar. Ik gebruik recreatief, 1 keer in de 2-3 weken een zegel lsd en soms wat speed of mdma, ayahusaca 1 x in de 4-5 maanden en andere psychedelica wanneer het me aangeboden wordt, wat bijna nooit is, dus vind ik mijn gebruik heel erg normaal.

Als ik een relatie zou krijgen waarin de persoon mij vraagt te kiezen voor hem.haar of drugs dan denk ik dat ik voor de drugs zou kiezen. Ik heb erg veel te danken aan drugs, zowel slecht als goed, dus vraag me niet te kiezen, Have me with, or don't have me at all....
Klik om te vergroten...

drugs en doortje horen bij elkaar?

Als ik een relatie zou krijgen waarin de persoon mij vraagt te kiezen voor hem.haar of drugs dan denk ik dat ik voor de drugs zou kiezen. Ik heb erg veel te danken aan drugs, zowel slecht als goed, dus vraag me niet te kiezen, Have me with, or don't have me at all.... :openmouth:

drientje niks tegen jou hoor,maar neem het mij niet kwalijk...ik dacht echt dat je een vrouw met een hoge dosis verstand was,nu moet ik toch mijn mening herzien...sorry,maar het kwetst mij als je zulke dingen zegt...hoog tijd dat je defintief stopt met drugs(net als ik trouwens).
Klik om te vergroten...
Ik heb een enorme dosis verstand. De drugs hebben mij gemaakt tot wie ik ben, accepteer het of bemoei je er niet mee, wat weet jij nou van mij situatie?
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik mag toch mijn gedacht zeggen zeker,net zoals anderen mij ook kritiek mogen geven...jij heeft ook wel eens kritiek op anderen,waarom mogen anderen eens geen kritiek geven dan op jou?het is net of jij de Queen hier bent...het is hier toch drugsforum en geen drientjes forum...nevermind,ik geef geen Quotes of reacties meer op jou...daar je toch agressief reageert...toch een gelukkig leven toegewenst vanwege cronos :wave:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
cronos zei:
ik mag toch mijn gedacht zeggen zeker,net zoals anderen mij ook kritiek mogen geven...jij heeft ook wel eens kritiek op anderen,waarom mogen anderen eens geen kritiek geven dan op jou?het is net of jij de Queen hier bent...het is hier toch drugsforum en geen drientjes forum...nevermind,ik geef geen Quotes of reacties meer op jou...daar je toch agressief reageert...toch een gelukkig leven toegewenst vanwege cronos :wave:
Klik om te vergroten...
Je mag best op me reageren, geen probleem, maar je verdiept je niet in me. Het is mijn forum niet en ik ben ook geen Queen, zeer zeker niet.

Ik zal je een korte samenvatting geven van mijn leven en dan mag je nog een keer zegen dat ik moet stoppen met drugs.

0-5, gelukkig en blij, samen met mijn papa en mama aan boord van M/S Anna
5-9, op een gereformeerd internaat compleet de stront ingeduwd, geschopt, geslagen en vreselijk sexueel misbruikt
9-12, op een leefgroephuis in Schiedam, nog steeds dezelfde problemen van hierboven
12-19, school, werk, de hele klerezooi. Mijn oudste zus, met ADHD, slokt net als vroeger alle aandacht op waardoor er totaal geen aandacht is voor mijn problemen.
19-23, drugs ontdekt en de 'fantastische' bijkomstigheid dat ik tijdens drugs gebruik mijn herinneringen weg kan duwen en compleet verdoofd toch van het leven kan 'genieten'
23-26, leven naar de klote gesnoven, veel te veel speed in mijn lichaam, en begonnen met serieuze therapie om mijn verleden te verwerken
26- nu, Lsd heeft me doen inzien dat ik ook het hebben van niets een verrijking kan zijn en dat de mate waarin ik speed consumeer het gevolg heeft dat ik dood ga als ik 30 ben. Psychedelica hebben mijn leven veranderd, ik dans nu door het leven en kan met een glimlach naar mijn verleden kijken. Ik hou van mijn ouders en vrienden en voor namelijk van mezelf.

Wie ben jij om te sommeren dat ik moet stoppen met drugs? Drugs zijn een verrijking in mijn leven op het moment en ik ondervind meer en meer voordelen van de drugs die ik neem. Als ik 50 ben wil ik ook nog steeds met de regelmaat van de klok genieten van drugs!

No offense verder, wist niet dat je zo snel op je tenen getrapt zou zijn.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik kan je miserie best begrijpen hoor,en ik zie enkele dingen die ik ook meegemaakt heb:confused:exueel misbruikt in mijn tienerjaren(jawel als man),verslaafd geweest aan de speed(bijna dood),veel geweld meegaakt door de ex-stiefvader(mijn vader is dood toen 9 jaar was) die mij en mij moeder vernederde,dan de vernedering bij mijn ex-vrouw(echt niet te onderschatten hoor,hoe die vrouw mij vernederd heeft),5 x opgenomen geweest in een pschychiatrisch instelling,...enja net als jou(denk ik toch)heb ik ook nog niet een partner gevonden,die mij accepteert zoals ik ben...inderdaad drugs is leuk,maar toch niet forever hé,ergens moet het eens stoppen toch...of vind je van niet?

ik ben zeker niet snel op mij tenen getrapt hoor,maar ik ben wel enorm kwetsbaar moet ik toegeven(mijn verleden?who knows..).
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee het hoeft niet ergens te stoppen. Blijkbaar zie jij drugs als vluchtmiddel. Je hebt veel meegemaakt en je vlucht in de drugs. Alleen al het feit dat je niet zelfverzekerd bent en je jezelf een beetje wegstopt af en toe bewijst dat. Ieder mens is het waard om er te zijn. Wees jezelf en wees trots op wat je doet, als jij jezelf niet leuk vind mét drugs dan is dat een probleem waar je aan moet werken, geef niet een middel de schuld en verwijt mensen die zich oke voelen bij hun gebruik niet.

Voor mij hoeft het nooit te stoppen, Albert Hoffmann nam zelfs op hele hoge leeftijd, en de man is over de 100 gegaan, nog af en toe een zegel lsd. Niet vaak, niet zo vaak als ik nu, maar hij had ook prioriteiten. Zo wil ik ook leven, en als hij de 100 gehaald heeft met lsd in zijn systeem, dan kan ik dat ook!
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#15
ben ik het wel mee eens. ik zit nu in een fase dat ik veel experimenteer met drugs. als ik nu een vriendin zou krijgen en zij zou mij vragen om te stoppen met experimenteren dan zou ik toch echt voor de drugs kiezen. dat hoort nou eenmaal bij mijn reis...bij mijn zoektocht.

ik weet nu niet of ik me altijd met drugs bezig zal houden, maar het feit blijft dat ik er nu wel mee bezig ben. dus als ik nu een vriendin zou krijgen dan valt zij op wie ik ben en steunt ze mij in wat ik doe.....het is misschien heel hard, maar ik verander ook niet voor een relatie. verandering kun je iemand ook niet opleggen, dat moet uit iemand zelf komen en anders is het verdoemd om te mislukken...of je zult je hele leven moeten vechten tegen jezelf, tegen je eigen normen en waarden, omdat je niet hebt kunnen doen wat je wilde doen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
Nee het hoeft niet ergens te stoppen. Blijkbaar zie jij drugs als vluchtmiddel. Je hebt veel meegemaakt en je vlucht in de drugs. Alleen al het feit dat je niet zelfverzekerd bent en je jezelf een beetje wegstopt af en toe bewijst dat. Ieder mens is het waard om er te zijn. Wees jezelf en wees trots op wat je doet, als jij jezelf niet leuk vind mét drugs dan is dat een probleem waar je aan moet werken, geef niet een middel de schuld en verwijt mensen die zich oke voelen bij hun gebruik niet.

Voor mij hoeft het nooit te stoppen, Albert Hoffmann nam zelfs op hele hoge leeftijd, en de man is over de 100 gegaan, nog af en toe een zegel lsd. Niet vaak, niet zo vaak als ik nu, maar hij had ook prioriteiten. Zo wil ik ook leven, en als hij de 100 gehaald heeft met lsd in zijn systeem, dan kan ik dat ook!
Klik om te vergroten...

Je ziet het precies zoals ik het zie. Bij mij is het ook zeker geen vlucht (maar ik heb ook weinig om van te willen vluchten), en ik zie mezelf ook als ik oud ben eens in het jaar nog wel een zegeltje nemen. Daarnaast zijn psychedelica wel de moeilijkste drugs om in te vluchten, het kan namelijk confronteren. Een merendeel van mijn trips heb ik er iets van geleerd waar ik nog heel lang iets mee kan (van fobieen genezen in een paddotrip, als ik dat nu nog had gehad was ik níet gelukkig geweest en niet waar ik nu was, en nu ben ik dat wél).
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik drugs om mijn dikke pens te vergeten :(
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er is nog altijd een groot verschil tussen recreatief gebruik en destructief gebruik. Ik vind dat Drientje er heel sterk uit is gekomen. Ze heeft het destructieve omgezet in het recreatieve. Bij veel mensen is het andersom. Dan zou ik ook zeggen je kan beter stoppen.

Maar veel mensen kunnen baat hebben bij LSD, tenminste zo ik verneem. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar staat nog wel op mijn lijstje. Dus ja drugs kan ook een leefwijze zijn en dan is het moeilijk om je te veranderen. Maar voor vele is drugs fataal en juist een lijdensweg.

Dus daarin zit nog een groot verschil. Veel kiezen voor de experimentele destructieve manier, waarbij er veel mensen sneuvelen. Maar de verstandige gebruikers zetten het om in het recreatieve en worden er beter van.

Degene die de DNA heeft ontdekt, heeft dat gedaan onder invloed van LSD en won er ook nog een nobel prijs mee.

Nobel Prize genius Crick was high on LSD
when he discovered the secret of life
Copyright 2004 Associated Newspapers Ltd. Mail on Sunday (London)

August 8, 2004

BY ALUN REES


FRANCIS CRICK, the Nobel Prize-winning father of modern genetics, was under the influence of LSD when he first deduced thedouble-helix structure of DNA nearly 50 years ago.


bron: http://www.mayanmajix.com/art1699.html

Zonder zijn LSD trip, hadden wij misschien pas veel later DNA ontdekt of misschien zelfs nooit. En inderdaad de uitvinder van LSD werd 102!
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#19
davie zei:
Ik denk dat het nog wel aan meer dingen ligt, niet alleen wat en hoeveel gebruik je. Maar ook je leeftijd en vrienden groep.

Als je nu nog jong bent en een grote vrienden groep hebt waarvan iedereen altijd gebruikt, dan kan jij je misschien te snel laten meeslepen. Klinkt misschien gek, maar het gebeurt heel vaak. Zo is het nu eenmaal onder invloed van alcohol en vrienden wil je nog weleens een uitzondering maken. Hoevaak zijn er wel niet mensen die zeggen dat ze stoppen en uiteindelijk in het weekend toch meer met vrienden aan de snats zitten. Je moet dan liegen tegen je vriendin en zal geen stabiele relatie hebben.

Maar als je in een groep zit met een paar mensen die af en toe iets doen. Zoals blowen of zo, dan kan je toch makkelijk stoppen en is de keuze niet moeilijk lijkt mij.

Dus gebruik je vaak, dan zal het lastig gaan worden. Zeker als je nog jong bent. Gemiddeld genomen, of tenminste zoals ik in mijn omgeving ervaar ontstaat er dan toch weer een instabiele relatie met leugens. Je kiest dan niet tussen de drugs en je vriendin. Maar eerder tussen je vriendin en je vrienden.

Maar als je echt om haar geeft dan zou ik toch voor haar kiezen. En je kan het op z'n minst proberen. Uiteindelijk is liefde constructief en overmatig drugs gebruik destructief.
Klik om te vergroten...

dat is wat ik bedoel,dat het aan mijn leeftijd ligt(op jongere leeftijd zou ik ook gekozen voor drugs ipv vriendin).37 jaar(binnenkort 3:sunglasses:...nu zou ik voor de vriendin gaan,zeker weten(maar dan natuurlijk een goeie relatie hé)...ben er gewoon wat op uitgekeken op drugs en uitgaan,heb het al zolang gedaan...
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Op een bepaald moment heb je het wel gehad met drugs. Maar LSD kan iets anders zijn. Ik denk dat het appels met peren verglijken is.

Ik zou zelf ook kiezen voor relatie als ik wat ouder ben dan de drugs. Maar ik zou het wel fijn vinden als je niet voor een keuze word gesteld. Teveel van elkaar verlangen of teveel aan elkaar moeten aanpassen is ook nooit goed. Relaties moet je nooit forceren, het moet gewoon makkelijk zijn.

Ik zou het liefste een vriendin willen die het niks uitmaakt, tenzij ik teveel zou gebruiken. Maar dat lijkt mij heel redelijk. Ik gebruik nu al minder dan vroeger, maar ook ik zal minder gaan gebruiken, maar ik denk niet snel helemaal stoppen. Een keertje iets, of trippen is niet zo'n probleem.

Maar goed ik ben niet opzoek en ik vind dat als je jong bent je nog niet moet binden, maar eerst genieten van het leven. Ik hoef me nu nog niet te binden, tenzij zij echt geweldig is. Maar ja meestal tref ik weer de foute vrouwen, dus ik maak me niet zo druk om liefde. Ik heb nog even tijd voordat ik me echt wil binden en serieus iets opbouwen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."