Sjjjjjjjssssus, wat een negatief gedoe hier... Inderdaad zie ik om me heen ook niet veel stellen die écht gelukkig met elkaar zijn, natuurlijk zijn er genoeg die een voortdurende strijd met elkaar hebben, of macht uitoefenen op smerige manieren, of elkaar niks gunnen, of elkaar belemmeren, kapot gaan van jaloezie, etc. Dit heeft alles te maken met het zelfrespect van veel mensen - die is niet zo hoog... en dat vertaalt zich in de relatie, maar toch als je beter kijkt zul je ook relaties zien die wel kloppen. Het ligt er ook aan welke kant je opkijkt.
Zelf geloof ik in de ware liefde, omdat ik deze op dit moment in mijn leven heb mogen ontmoeten. Elke dag ben ik er nog dankbaar voor, en we genieten volop van elkaar. We respecteren elkaar als mens, en stimuleren elkaar in onze ontwikkeling. Steunen elkaar, maken geen ruzies die enkel bedoeld zijn de ander te kwetsen, of ons gelijk te halen. Praten écht over problemen, moeilijkheden die we tegenkomen, op een dieper niveau dan: 'waarom ruim je je eigen sokken niet op' etc.
Ik hoop dat we voor eeuwig bij elkaar blijven, maar ben ook zo realistisch om te weten dat het leven soms andere plannen met je heeft. Dat de tijd soms dingen veranderd... ik hoop dat we altijd met elkaar kunnen blijven praten, elkaar blijven begrijpen, ookal gaan we misschien andere kanten op. Dan kan de ware liefde ook blijven bestaan denk ik. En anders is het zoals het is. Dan zullen we beiden verder gaan, en dat zal niet het einde van de wereld betkenen, omdat we allebei goed weten waar we staan als individu. Ik denk ook dat je op een bepaald moment nog eens ware liefde kunt tegenkomen... maar inderdaad niet zo makkelijk als er nu vaak tegenaan wordt gekeken..