#1
Serenity zei:Ja, maar niet één voor je hele leven lang. Iedereen verandert en ontwikkelt zich, dus voor iedere 'fase' in je leven is er wel ware liefde ja.
De betere drogredenerigen voor als je per ongeluk eens vreemd gaat.
Serenity zei:Ja, maar niet één voor je hele leven lang. Iedereen verandert en ontwikkelt zich, dus voor iedere 'fase' in je leven is er wel ware liefde ja.
+1azgaza zei:Ik geloof wel in ware liefde, maar niet dat dat persé gereserveerd is voor één persoon. Ik geloof dat het iets is dat je in je leven meer dan een keer kan meemaken, maar dat echte liefde wel bestaat op zich.
Wacky zei:De laatste zweefteef die ik leerde kennen die daarin geloofde was de meest egocentrische teringbitch die ik ben tegengekomen in bijna 30 jaar, dus voor mij hoeft het niet, dat alles is liefde verhaal![]()
Solidius zei:Als je ziet hoeveel stelletjes / huwelijken kapot gaan om de meest belachelijke redenen mag je toch wel aannemen dat in deze eeuw 'liefde' voor veel mensen - de meerderheid - een woord zonder betekenis is. In een wegwerp maatschappij waar krankzinnige concepten zoals "speed daten" aan de orde van de dag zijn, mensen liever overspel spelen dan hun hormonen in bedwang te houden, en nog vaker van partner wisselen dan hun mobieltje is het voor mij helaas onmogelijk om in ware liefde te geloven.
Solidius zei:^ Nee, anders zou ik er misschien geen bezwaar tegen hebben?
Ware liefde is geen spelletje of een snack, alhoewel ik regelmatig met het tegendeel wordt geconfronteerd. Dat komt waarschijnlijk omdat de algemene fixatie tegenwoordig op korte termijn bevredeging ligt, en ik zelden iemand spreek die écht tevreden is met zijn of haar relatie, behalve Jan of Janine Modaal met 500mg MDMA achter hun al dan niet gekortwiekte amandelen geperst.
De spontaniteit en romantiek van liefde zijn vandaag de dag ver te zoeken. Relatiesnacken vind ik echter zonde van m'n tijd, energie, en 'liefde' - wat daar nog van over is. Ik ben waarschijnlijk wat verder ontwikkeld als m'n leeftijdsgenootjes op dat gebied.
Eins. Maar in liefde geloven is een andere tak van sport dan weten wat het is.Stighar zei:Solidius zei:^ Nee, anders zou ik er misschien geen bezwaar tegen hebben?
Ware liefde is geen spelletje of een snack, alhoewel ik regelmatig met het tegendeel wordt geconfronteerd. Dat komt waarschijnlijk omdat de algemene fixatie tegenwoordig op korte termijn bevredeging ligt, en ik zelden iemand spreek die écht tevreden is met zijn of haar relatie, behalve Jan of Janine Modaal met 500mg MDMA achter hun al dan niet gekortwiekte amandelen geperst.
De spontaniteit en romantiek van liefde zijn vandaag de dag ver te zoeken. Relatiesnacken vind ik echter zonde van m'n tijd, energie, en 'liefde' - wat daar nog van over is. Ik ben waarschijnlijk wat verder ontwikkeld als m'n leeftijdsgenootjes op dat gebied.
Omdat je het voornamelijk over de meerderheid hebt, en daarom zegt niet in de ware liefde te geloven, maar na het lezen van deze post krijg ik het idee dat je er wél in gelooft, in elk geval maar al te goed begrijpt wat het is, maar alleen vindt dat het op de meerderheid niet van toepassing is. Dan kan het dat nog wel op jou van toepassing zijn.
Wat denk je hierover?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."