Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeloof jij in de ware liefde?

Geloof jij in de ware liefde?

82 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Serenity zei:
Ja, maar niet één voor je hele leven lang. Iedereen verandert en ontwikkelt zich, dus voor iedere 'fase' in je leven is er wel ware liefde ja.
Klik om te vergroten...

De betere drogredenerigen voor als je per ongeluk eens vreemd gaat.
D
Devils RejectLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik geloof er wel in maar het is wel ook een beetje wat je zelf ziet
als ware liefde. Van mij hoefd alles niet altijd perfect te zijn.
Gewoon graag bij iemand willen zijn is het belangrijkst
en vertrouwen ook, sex is ook wel ERRUG belangrijk.
Het is maar net hoeveel geluk je hebt in je leven wat ware liefde betreft.
c
crullmeisLid
01-01-2024, 00:00
#3
:(
s
shahLid
01-01-2024, 00:00
#4
azgaza zei:
Ik geloof wel in ware liefde, maar niet dat dat persé gereserveerd is voor één persoon. Ik geloof dat het iets is dat je in je leven meer dan een keer kan meemaken, maar dat echte liefde wel bestaat op zich.
Klik om te vergroten...
+1 :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh je bent mij toch tegengekomen?

*gaat verdrietig in een hoekje huilen*
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben zo'n mafketel die gelooft dat alles liefde is. Daar slaat mijn avatar op. Er zit eigenlijk een hele filosofie achter, een een hoop zweefteefgedoe, maar het komt er op neer dat liefde de scheppende en opbouwende kracht is van het universum. Je mag het noemen wat je wil, sommigen noemen het God, anderen het Al, ik vind dit wel een mooi noemertje :wink:

Wel ben ik iemand, die wanneer hij zich openstelt voor iemand, om van diegene te houden, daar niet zomaar mee ophoudt. Dit heeft ook als gevolg gehad dat ik te lang in een relatie ben blijven hangen die niet goed voor me is geweest.

Momenteel heb ik een zeer prettige relatie met iemand die ongeveer hetzelfde wereldbeeld heeft als ik, én graag drugs met me gebruikt :wink:

Maar ik geloof niet in de ware. Wel in Waarheid, maar das toch anders :P
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De laatste zweefteef die ik leerde kennen die daarin geloofde was de meest egocentrische teringbitch die ik ben tegengekomen in bijna 30 jaar, dus voor mij hoeft het niet, dat alles is liefde verhaal :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat de ware liefde niet bestaat, althans niet maar een persoon.
Ik denk dat iemand best meerdere ware liefdes kan hebben. Maargoed geldt dan hier ook wie het eerst maalt wie het eerst krijgt en voor altijd houdt? Vaak wel helaas, zeker als er kids in het spel zijn.

Ik geloof niet meer in liefde......soms lijkt het net een horror verhaal :rolleyes: :wink:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik geloof in de ware liefde. Wel denk ik dat dat voor iedereen iets anders betekend, maar voor mij is mijn vrouw de ware liefde. We waren 23 jaar best wel verschillend, en zijn in al die jaren erg naar elkaar toe gegroeid. We houden onvoorwaardelijk van elkaar, en zien elkaar niet zozeer als man en vrouw, maar ze is mijn maatje, mijn steun en toeverlaat, mijn grote liefde.

We hebben een hele hechte band, bespreken alles met elkaar, delen alles met elkaar, en zijn (nog steeds!) dolverliefd en gek op elkaar. We wensen iedereen zo'n relatie toe zoals wij die hebben, maar weten tegelijkertijd dat het maar voor weinig koppels ook echt zo is. Ik kan me dan ook echt geen leven meer voorstellen zonder mijn meisje. :hearteyes:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, ik geloof in ware liefde.
Ik heb al zó ontzettend veel meegemaakt met mijn vriend. Hij weet álles van mij.
Ik ben ook nog nooit zó verliefd geweest op iemand, en ik heb nog nooit van iemand gehouden.
En dat meen ik echt, ik ben heel serieus. Maar nu hij op mijn pad is gekomen...
Ik hou écht van hem. Ik kan het niet beschrijven. Het klinkt zo dramatic, maar ik kan er niks aan doen. :)
Als ik ook denk aan die geweldige, bizarre, lachwekkende en genante momenten met hem samen...
:P
:hearteyes:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je ziet hoeveel stelletjes / huwelijken kapot gaan om de meest belachelijke redenen mag je toch wel aannemen dat in deze eeuw 'liefde' voor veel mensen - de meerderheid - een woord zonder betekenis is. In een wegwerp maatschappij waar krankzinnige concepten zoals "speed daten" aan de orde van de dag zijn, mensen liever overspel spelen dan hun hormonen in bedwang te houden, en nog vaker van partner wisselen dan hun mobieltje is het voor mij helaas onmogelijk om in ware liefde te geloven.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wacky zei:
De laatste zweefteef die ik leerde kennen die daarin geloofde was de meest egocentrische teringbitch die ik ben tegengekomen in bijna 30 jaar, dus voor mij hoeft het niet, dat alles is liefde verhaal :)
Klik om te vergroten...

Maar ik hoop dat je mij om mijn esthetiek niet afrekent als iemand die net als haar is? :wink:
Ik zou willen dat ik wat meer egocentrisch was, maar helaas ben ik zo iemand die zich té vaak afvraagt of hij wel goed genoeg is. Hier werk ik trouwens wel aan hoor.

Solidius zei:
Als je ziet hoeveel stelletjes / huwelijken kapot gaan om de meest belachelijke redenen mag je toch wel aannemen dat in deze eeuw 'liefde' voor veel mensen - de meerderheid - een woord zonder betekenis is. In een wegwerp maatschappij waar krankzinnige concepten zoals "speed daten" aan de orde van de dag zijn, mensen liever overspel spelen dan hun hormonen in bedwang te houden, en nog vaker van partner wisselen dan hun mobieltje is het voor mij helaas onmogelijk om in ware liefde te geloven.
Klik om te vergroten...

Behoor jij tot die meerderheid?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
^ Nee, anders zou ik er misschien geen bezwaar tegen hebben?

Ware liefde is geen spelletje of een snack, alhoewel ik regelmatig met het tegendeel wordt geconfronteerd. Dat komt waarschijnlijk omdat de algemene fixatie tegenwoordig op korte termijn bevredeging ligt, en ik zelden iemand spreek die écht tevreden is met zijn of haar relatie, behalve Jan of Janine Modaal met 500mg MDMA achter hun al dan niet gekortwiekte amandelen geperst.

De spontaniteit en romantiek van liefde zijn vandaag de dag ver te zoeken. Relatiesnacken vind ik echter zonde van m'n tijd, energie, en 'liefde' - wat daar nog van over is. Ik ben waarschijnlijk wat verder ontwikkeld als m'n leeftijdsgenootjes op dat gebied.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relatiesnacken. Erg mooi gezegd Solidius. Kan me vinden in je kijk op relaties, ik ben zelf alleen van het zwakkere kaliber.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ware liefde merk je niet zo, maar je voelt t keihard, als de relatie stukloopt. :(
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ben ik dankbaar dat de meerderheid van mijn betekenisvolle relaties geen snacks waren en nu nog verder gaan ook al zijn we exen, nog steeds liefde en alles:)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daar raak je een hele goede snaar Vode. Betekenis vol. Ik heb veel relaties gehad maar altijd vanaf het begin wist ik ergens diep vanbinnen dat het nooit lang zou duren. Ik heb maar bij twee mensen het gevoel gehad dat het het waard was en dat waren relaties van 4,5 en 3 jaar. Gevochten als een tijger om de laatste maar soms mag het niet baten.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#18
Solidius zei:
^ Nee, anders zou ik er misschien geen bezwaar tegen hebben?

Ware liefde is geen spelletje of een snack, alhoewel ik regelmatig met het tegendeel wordt geconfronteerd. Dat komt waarschijnlijk omdat de algemene fixatie tegenwoordig op korte termijn bevredeging ligt, en ik zelden iemand spreek die écht tevreden is met zijn of haar relatie, behalve Jan of Janine Modaal met 500mg MDMA achter hun al dan niet gekortwiekte amandelen geperst.

De spontaniteit en romantiek van liefde zijn vandaag de dag ver te zoeken. Relatiesnacken vind ik echter zonde van m'n tijd, energie, en 'liefde' - wat daar nog van over is. Ik ben waarschijnlijk wat verder ontwikkeld als m'n leeftijdsgenootjes op dat gebied.
Klik om te vergroten...

Omdat je het voornamelijk over de meerderheid hebt, en daarom zegt niet in de ware liefde te geloven, maar na het lezen van deze post krijg ik het idee dat je er wél in gelooft, in elk geval maar al te goed begrijpt wat het is, maar alleen vindt dat het op de meerderheid niet van toepassing is. Dan kan het dat nog wel op jou van toepassing zijn.

Wat denk je hierover?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stighar zei:
Solidius zei:
^ Nee, anders zou ik er misschien geen bezwaar tegen hebben?

Ware liefde is geen spelletje of een snack, alhoewel ik regelmatig met het tegendeel wordt geconfronteerd. Dat komt waarschijnlijk omdat de algemene fixatie tegenwoordig op korte termijn bevredeging ligt, en ik zelden iemand spreek die écht tevreden is met zijn of haar relatie, behalve Jan of Janine Modaal met 500mg MDMA achter hun al dan niet gekortwiekte amandelen geperst.

De spontaniteit en romantiek van liefde zijn vandaag de dag ver te zoeken. Relatiesnacken vind ik echter zonde van m'n tijd, energie, en 'liefde' - wat daar nog van over is. Ik ben waarschijnlijk wat verder ontwikkeld als m'n leeftijdsgenootjes op dat gebied.
Klik om te vergroten...

Omdat je het voornamelijk over de meerderheid hebt, en daarom zegt niet in de ware liefde te geloven, maar na het lezen van deze post krijg ik het idee dat je er wél in gelooft, in elk geval maar al te goed begrijpt wat het is, maar alleen vindt dat het op de meerderheid niet van toepassing is. Dan kan het dat nog wel op jou van toepassing zijn.

Wat denk je hierover?
Klik om te vergroten...
Eins. Maar in liefde geloven is een andere tak van sport dan weten wat het is.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#20
tijdje over getwijfelt en nagedacht maar idd het bestaat...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."