Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiefde is kut!

Liefde is kut!

194 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mja, liefde kan je ongelofelijk kut doen voelen, kan geen kater tegen op.

Ik zit zelf met een probleempje dat het lijk dat ik maar nooit de ideale vriendin tegenkom.
Pas als het gedaan is, begin ik te beseffen hoe leuk ze waren. Tjah, rare hersenkronkel. Ik wouw dat ik wat sneller tevreden was.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik geloofde ooit oprecht in ware liefde.. Maar op dit moment geloof ik uberhaupt niet meer in liefde.. At least.. Wel in de vorm van vriendschap of familie.. Maar niet meer in écht liefde op de relatie manier. Het is één grote teleurstelling en één groot drama. Je stelt je open naar iemand en dan wordt je gekwetst of pijn gedaan.. Fak liefde!!
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben het compleet eens met ''liefde is kut'' Maar toch is het iets waar je de rest van je leven mee bezig blijft, bewust of onbewust.. :(
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
True.. Helaas wel. Ik begin me recentelijk steeds vaker af te vragen of de mooie momenten in een relatie wel opwegen tegen de ongelovelijke pijn er na.. Is het het allemaal wel waard?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Liefde zijn stofjes die je uitscheid om mensen zich aan jou te laten koppelen, wanneer je genen erover eens zijn dat je een persoon bent tegen gekomen, waarmee je een sterk nageslacht kan maken.

Ik ga voor een meid die achter mij aan loopt, veel geld verdient en waar ik goed mee kan praten. Zo 1 wil ik de rest van mijn leven mee gaan delen, maar voor de lusten zou ik ook weleens van een ander lekkertje willen genieten. Liever zou ik het zo zien dat mijn geliefde deze behoeftens niet heeft en mij gewoon mijn gangetje laat gaan, maar vaak pak het anders uit :(

Ennuh: Liefdesverdriet is harstikke kut! Maar wel leerzaam :)
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#6
voor mij is het het zeker allemaal waard!
als een relatie gedaan is voel je je een tijdje slecht maar dat is toch maar tijdelijk?

ik zou absoluut niet mijn hele leven alleen kunnen zijn. Ok, er is ook nog famillie en vrienden maar voor sommige dingen is een vriendin/vriend hebben toch wel "nodig".
En dan heb ik het niet alleen over seks, seks kan ook zonder liefde.. hoewel er dan niet veel aan is.
Ik geloof ook niet dat er maar 1 persoon bestaat die perfect bij je past. Meer zelfs, ik denk dat er meerdere personen zijn waarmee iemand zijn/haar leven kan delen. Dit wil niet zeggen dat al die personen perfect bij je passen.
Maar als je een tijdje gelukkig bent geweest bij iemand is dat toch mooi meegenomen, dat nemen ze je niet meer af hoor.
Achteraf kan alles wel bedrog lijken maar niet alles is bedrog geweest, daar ben ik zeker van.

liefdespijn valt alleen te genezen met meer liefde
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
It's all downhill after the first kiss.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Suntablet zei:
liefdespijn valt alleen te genezen met meer liefde
Klik om te vergroten...

Voorlopig niet in ieder geval. Ben echt spuugzat van liefde.. Het heeft me onwijs veel moeite gekost om mn hart weer opnieuw open te stellen en dat risico durf ik nu niet meer te nemen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mag mijn naam weg?

Misschien leer je nu nog meer kenmerken te herkennen bij personen wat zeker geen toegevoegde waarde heeft in je leven. Fenomenologie heeft mij wel geholpen op een bepaald gebied :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gezien liefde nep is; ga ik kiezen voor heroine :)
Misschien erg naief, maar als het toch allemaal chemisch is..
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jcutter, ga iemand anders zn topic verneuken.
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deranged zei:
It's all downhill after the first kiss.
Klik om te vergroten...

Echt hier scoor je een goed punt! (Niet letterlijk! :grin: )

Ik begin er niet meer aan. Die 10-jarige relatie is echt de laatste relatie die ik gehad heb! :rolleyes:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#13
[SF] Safiertje zei:
Suntablet zei:
liefdespijn valt alleen te genezen met meer liefde
Klik om te vergroten...

Voorlopig niet in ieder geval. Ben echt spuugzat van liefde.. Het heeft me onwijs veel moeite gekost om mn hart weer opnieuw open te stellen en dat risico durf ik nu niet meer te nemen.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp het en ook weer niet. Ikzelf heb ook wel een aantal relaties achter de rug waarvan enkele ook wel een tijdje geduurd hebben. Ik zag deze meisjes graag, sommige zie ik nu nog zeer graag en telkens als ik ze zie of hoor smelt ik weg en doet het vaak nog pijn dat het gedaan is. Maar toch heb ik nooit gedacht "nooit meer", wel "voorlopig even niet".
Maar ik heb dan ook niet ZO veel meegemaakt, ik weet niet wat er gebeurd is bij jou. Zoals bij djo een relatie gedaan is na 10 jaar is natuurlijk niet niets, 10 jaar is "een periode" uit je leven. Over zo'n lange relaties kan ik nog niet meespreken maar "nooit nog een relatie" kan ik me echt niet voorstellen.
Mijn relaties zijn uiteindelijk (bijna) allemaal geëindigt met vriendschap. Direct na een relatie wel vaak ruzie maar uiteindelijk is het toch altijd vriendschap geworden. En dat scheelt wel een hoop, hoewel de kans bestaat dat je hem/haar terug graag gaat zien. Sommige dingen zijn mss niet te vergeten/vergeven zodat een vriendschap niet meer mogelijk is, ik heb het geluk dat ik dat nog niet echt heb voor gehad.

Je moet je hart toch kunnen luchten bij iemand? Weeral...familie en vrienden maar daar vertel je toch ook niet alles tegen?
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb nu ruim 5 jaar een relatie en ik kan me niet voorstellen dat het ergens mis zou kunnen lopen.
Mocht dat toch gebeuren zal dat wel de bedoeling zijn geweest. Ik geloof dat (bijna) alles wat er in je leven gebeurt van te voren bepaald is, dus ook wie je ontmoet en voor hoe lang dat de bedoeling is.

Dus ook al haat je liefde nu er komt waarschijnlijk ooit wel weer iemand op je pad. :hearteyes:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Suntablet zei:
[SF] Safiertje zei:
Suntablet zei:
liefdespijn valt alleen te genezen met meer liefde
Klik om te vergroten...

Voorlopig niet in ieder geval. Ben echt spuugzat van liefde.. Het heeft me onwijs veel moeite gekost om mn hart weer opnieuw open te stellen en dat risico durf ik nu niet meer te nemen.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp het en ook weer niet. Ikzelf heb ook wel een aantal relaties achter de rug waarvan enkele ook wel een tijdje geduurd hebben. Ik zag deze meisjes graag, sommige zie ik nu nog zeer graag en telkens als ik ze zie of hoor smelt ik weg en doet het vaak nog pijn dat het gedaan is. Maar toch heb ik nooit gedacht "nooit meer", wel "voorlopig even niet".
Maar ik heb dan ook niet ZO veel meegemaakt, ik weet niet wat er gebeurd is bij jou. Zoals bij djo een relatie gedaan is na 10 jaar is natuurlijk niet niets, 10 jaar is "een periode" uit je leven. Over zo'n lange relaties kan ik nog niet meespreken maar "nooit nog een relatie" kan ik me echt niet voorstellen.
Mijn relaties zijn uiteindelijk (bijna) allemaal geëindigt met vriendschap. Direct na een relatie wel vaak ruzie maar uiteindelijk is het toch altijd vriendschap geworden. En dat scheelt wel een hoop, hoewel de kans bestaat dat je hem/haar terug graag gaat zien. Sommige dingen zijn mss niet te vergeten/vergeven zodat een vriendschap niet meer mogelijk is, ik heb het geluk dat ik dat nog niet echt heb voor gehad.

Je moet je hart toch kunnen luchten bij iemand? Weeral...familie en vrienden maar daar vertel je toch ook niet alles tegen?
Klik om te vergroten...

Nooit meer zal ik niet zeggen.. Maar de komende maanden zeker niet meer.. Ik durf me nu echt niet meer zo open te stellen voor iemand..

En ik vertel wel alles aan mn echte vrienden, daar zijn t vrienden voor.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Join the club.

...And remember; love is like licking honey off a razorblade!
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Na mijn vorige relatie dacht ik dezelfde dingen als jij nu schrijft. Ik was zo hard gekwetst, en het heeft me zoveel pijn gedaan, dat ik ook dacht nooit meer iemand zo dichtbij te durven laten. Voor mij was het de eerste keer dat ik iemand op zo'n diep niveau vertrouwde en toeliet, en juist die persoon liet me keihard vallen, waardoor ik me ineens realiseerde dat alles wat ik dacht dat we samen hadden een illusie was.

En toch... Op dit moment ben ik weer ergens ingedoken. In het begin had ik heel erg mijn bedenkingen, en deed ik er alles aan mezelf maar niet open te stellen. Ik bleef mijn reserves houden, en was druk bezig mijn gevoelens niet te diep te laten gaan.

En toch moest ik op een bepaald moment zwichten. Nog steeds durf ik het niet helemaal te geloven, en echt helemaal vertrouwen doe ik het nog niet... Ik heb nog steeds heel hard die gevoelens in mijn achterhoofd, die misschien wel lijken op die van jou.

En toch... toch denk ik langzamerhand dat ik de sprong ga wagen, omdat het leven niet bedoeld is om terughoudend te zijn. Liever ga ik opnieuw keihard op mijn plaat, dan dat ik op de tribunes van mijn eigen leven blijf zitten... Ik wil groots, en meeslepend, en passioneel leven, risico's nemen, liefde voelen. Leven in het moment, en niet al bij voorbaat wantrouwend zijn..

Het is waarschijnlijk nu moeilijk voor je om te horen, maar ik denk dat je echt tijd nodig hebt om het een en ander te verwerken. En weer terug te komen bij jezelf... Ik weet wel een beetje waar dit voor jou over gaat, maar aan de andere kant ook helemaal niet. Dus ik wil je ook geen advies geven, of van die shit. Wel wil ik je sterkte wensen, en oja toch nog een aanrader: neem veel tijd voor jezelf, doe dingen die je ontspannen, en terugbrengen naar de essentie van wie je bent. Een reisje (kan ook gewoon een weekje zijn) helemaal voor jou alleen, naar een stad waar je nog nooit bent geweest kan een enorme oppepper zijn.

Nogmaals sterkte meis! En een hele bijzondere bloem om je hopelijk een beetje op te vrolijken:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Solidius zei:
Join the club.

...And remember; love is like licking honey off a razorblade!
Klik om te vergroten...
:hearteyes:





love is pain, jwt
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zolang de liefde wederzijds is en alles goed gaat in je relatie vind ik liefde absoluut niet kut, maar juist onmisbaar. Maar juist omdat het zo geweldig is, kan het aan de omgekeerde kant je ook zo ongelooflijk veel pijn doen!!! Liefde heeft twee hele uiterste kanten.....
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#20
3970 zei:
Ik kan niets anders zeggen dan dat liefde iets verschrikkelijk moois is voor mij, en voor mijn vrouw. Al ruim 22 jaar zijn wij bij elkaar, en het lijkt wel alsof we nog steeds verliefder worden. Ik denk dat dat komt omdat onze relatie blijft groeien, en omdat we elkaar steeds beter leren kennen en waarderen, en dat is zo iets moois!!

Ik gun echt iedereen de liefde die wij ervaren, het verrijkt je leven gewoon eindeloos! :hearteyes:

Hemi
Klik om te vergroten...

Je hebt maar geluk Hemi, met zo'n partner voor het leven. Ik hoop de mijne ook een keer te vinden!

De klap is idd altijd hard. Het is verbazend hoe je jezelf gek maakt met een spiraal van gedachten. Stemmingswisselingen, angst, woede, onzekerheid en vastberadenheid wisselen elkaar in hoog tempo af.

Eventjes doorbijten maar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."