#1
Yess!
Bedankt voor de wijze les van vandaag, meester Lau!
W.F.L. zei:Nochtans kun je die kuikens makkelijk helpen door geen kip te eten of alleen biologische kip, als het om legbatterijen gaat koop je gewoon biologische eieren, die zijn er zat. Gelukkig maar. Of koop jij nooit eieren?![]()
Ik voel me er toch veel beter bij.
Exceptional Insight zei:Ik ben het soort vegetariër
Exceptional Insight zei:Maar hoe wij tegenwoordig leven vind ik niet goed te praten en het eten van vlees in een maatschappij als deze vind ik moreel verwerpelijk.
Rabbithole zei:Ik zit allang te twijfelen of ik vegetarisch wil worden, maar ik heb tot nu toe helaas nog niet die kracht kunnen opbrengen.![]()
DrippTone zei:Rabbithole zei:Ik zit allang te twijfelen of ik vegetarisch wil worden, maar ik heb tot nu toe helaas nog niet die kracht kunnen opbrengen.![]()
Het lijkt me ook nogal lastig om vegetarisch te worden, momenteel ook onmogelijk. Vegetariër worden is dan een stuk makkelijker.
Mijn ouders zijn vegetariërs, dus ik heb nooit veel vlees gegeten. En ik heb er ook geen behoefte aan. Nu ik op mezelf woon kook ik wel eens met vlees maar ook vaak genoeg zonder.
Het liefst zou ik graag zelfvoorzienend willen leven, in ieder geval op het gebied van voeding. Aangezien mijn reden is om geen vlees te eten: ik weet niet wat de leefomstandigheden van het dier is geweest en wat het binnen heeft gehad(denk aan medicijnen, hormonen). Zelfde zou je van groente kunnen zeggen, je weet niet zeker wat er voor voeding is gegeven.
Rabbithole zei:Als je vegetariër bent maar geen veganist bent, ondersteun je wel de ei- en zuivelindustrie, hoewel een melkkoe dus geen beter leven heeft dan een slachtkoe.
W.F.L. zei:Rabbithole zei:Als je vegetariër bent maar geen veganist bent, ondersteun je wel de ei- en zuivelindustrie, hoewel een melkkoe dus geen beter leven heeft dan een slachtkoe.
Dat is toch niet waar, als je biologische zuivelproducten eet. Ik denk dat de meeste vegetariers wel consequent genoeg zijn om dat te doen.

Rabbithole zei:iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P
DrippTone zei:Rabbithole zei:iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P
Volgens mij is het geen uitdrukking, maar gewoon een veel gemaakte fout.

azgaza zei:DrippTone zei:Rabbithole zei:iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P
Volgens mij is het geen uitdrukking, maar gewoon een veel gemaakte fout.
Klopt, als je vegetarisch bent ben je geen vleesloos product, en dan zou het logisch zijn dat je van plantaardige cellen gemaakt zou zijn, wat voor zo ver ik weet voor geen mens op gaat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."