Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVleeseter of vegetarier?

Vleeseter of vegetarier?

91 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yess! :sunglasses: Bedankt voor de wijze les van vandaag, meester Lau!
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
verbaas me zelf ermee :tearsofjoy:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan geen van de antwoorden kiezen. Ik vind namelijk niet dat ik een èchte vegetariër ben. Ik ben het soort vegetariër waar ik vroeger een hekel aan had. Geen worst, maar wel kaas. Geen gelatine, maar wel dierlijk vet in bijvoorbeeld brood.

Het scheelt wel dat het tegenwoordig symbolisch is en ik niet meer naïef geloof in de gedachte dat ik een verschil zou maken zoals ik deed toen ik 14 was.

Nu lijkt het alsof ik er niets meer om geef, maar niets is minder waar natuurlijk. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het niet aan mij is om een leven te nemen dat niet van mij is. Mocht ik in het wild leven en voor de keuze staan een vis te vangen of zelf dood te gaan is die natuurlijk wel snel gemaakt. Maar hoe wij tegenwoordig leven vind ik niet goed te praten en het eten van vlees in een maatschappij als deze vind ik moreel verwerpelijk.

Ik had me voorgenomen geen deel te nemen aan dit soort topics maar hier dan toch even my two cents.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
Nochtans kun je die kuikens makkelijk helpen door geen kip te eten of alleen biologische kip, als het om legbatterijen gaat koop je gewoon biologische eieren, die zijn er zat. Gelukkig maar. Of koop jij nooit eieren? :grin:

Ik voel me er toch veel beter bij.
Klik om te vergroten...

ik eet 3 eieren per dag en ze zijn allemaal honderd procent biologisch dinamisch, voelt inderdaad wel even iets beter...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Ik ben het soort vegetariër
Klik om te vergroten...

Maar je was wel een vegan ariër?

Exceptional Insight zei:
Maar hoe wij tegenwoordig leven vind ik niet goed te praten en het eten van vlees in een maatschappij als deze vind ik moreel verwerpelijk.
Klik om te vergroten...

Dat is het vooral. Het heeft allang niet meer met noodzaak te maken. 1 of 2 keer per week vlees eten als ik weet dat het biologisch gekweekt is en het slachten correct (inconsistentie?) is verlopen zou ik mij er niet slecht bij voelen. Maar ja, daar kun je dus helemaal niet op rekenen. Vooral de belachelijke grote vleesconsumptie is walgelijk.
E
EmineLid
01-01-2024, 00:00
#6
vegetariër..voel me prettig bij deze keuze en zou ook niet meer terug willen :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zijn hier nu zoveel argumenten geweest om wel of geen vlees te eten, en het komt er eigenlijk op neer dat alles hypocriet is.

Als je alle posts leest komt het hierop neer:

Als je gewoon vlees eet, ondersteun je eigenlijk de bioindustrie, hoewel veel mensen dat in principe niet willen.

Als je vegetariër bent maar geen veganist bent, ondersteun je wel de ei- en zuivelindustrie, hoewel een melkkoe dus geen beter leven heeft dan een slachtkoe.

Dus als je alle argumenten in achting zou nemen zou veganist de enige oplossing zijn voor de echte fanatieke dierenvrienden, maar ik zie het niet zitten om voedings- en bouwstoffen te ontberen.

Ik vind dat mensen gewoon moeten doen wat hen goeddunkt. :) Je kunt wel eeuwig door blijven gaan met argumenten aanvoeren waarom iemand iets wel of niet moet consumeren, maar in de praktijk haalt alles weinig uit - doe waar je jezelf goed bij voelt.

Ik eet zelf niet altijd vlees, ten eerste omdat ik me niet goed voel bij vlees eten bij het leven, ten tweede omdat ik dat niet nodig vind. Biologisch vlees vind ik een goede keuze, ik ben blij als ik dat eet bij m'n ouders maar heb er zelf helaas niet altijd geld voor. Ik zit allang te twijfelen of ik vegetarisch wil worden, maar ik heb tot nu toe helaas nog niet die kracht kunnen opbrengen. :flushed: Dan maar regelmatig vegetarisch eten, daar voel ik me ook goed bij.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
Ik zit allang te twijfelen of ik vegetarisch wil worden, maar ik heb tot nu toe helaas nog niet die kracht kunnen opbrengen. :flushed:
Klik om te vergroten...

Het lijkt me ook nogal lastig om vegetarisch te worden, momenteel ook onmogelijk. Vegetariër worden is dan een stuk makkelijker.


Mijn ouders zijn vegetariërs, dus ik heb nooit veel vlees gegeten. En ik heb er ook geen behoefte aan. Nu ik op mezelf woon kook ik wel eens met vlees maar ook vaak genoeg zonder.

Het liefst zou ik graag zelfvoorzienend willen leven, in ieder geval op het gebied van voeding. Aangezien mijn reden is om geen vlees te eten: ik weet niet wat de leefomstandigheden van het dier is geweest en wat het binnen heeft gehad(denk aan medicijnen, hormonen). Zelfde zou je van groente kunnen zeggen, je weet niet zeker wat er voor voeding is gegeven.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
Rabbithole zei:
Ik zit allang te twijfelen of ik vegetarisch wil worden, maar ik heb tot nu toe helaas nog niet die kracht kunnen opbrengen. :flushed:
Klik om te vergroten...

Het lijkt me ook nogal lastig om vegetarisch te worden, momenteel ook onmogelijk. Vegetariër worden is dan een stuk makkelijker.


Mijn ouders zijn vegetariërs, dus ik heb nooit veel vlees gegeten. En ik heb er ook geen behoefte aan. Nu ik op mezelf woon kook ik wel eens met vlees maar ook vaak genoeg zonder.

Het liefst zou ik graag zelfvoorzienend willen leven, in ieder geval op het gebied van voeding. Aangezien mijn reden is om geen vlees te eten: ik weet niet wat de leefomstandigheden van het dier is geweest en wat het binnen heeft gehad(denk aan medicijnen, hormonen). Zelfde zou je van groente kunnen zeggen, je weet niet zeker wat er voor voeding is gegeven.
Klik om te vergroten...

Ahh, you know what I mean :wink: iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P

Ik ben het volledig met je eens, zou het anders vinden als iemand zelf voor zijn vlees zorgt (al zou ik zelf nooit een dier kunnen doden). Ik eet het liefst biologisch, zowel qua vlees als groente, dus weet precies wat je bedoelt. Wat dat betreft zou ik beter vroeger geleefd kunnen hebben, gewoon ouderwets, niet te vaak vlees eten en als je vlees eet is er niets van het dier verspild en heeft het dier lekker kunnen grazen en vrij kunnen rondlopen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
Als je vegetariër bent maar geen veganist bent, ondersteun je wel de ei- en zuivelindustrie, hoewel een melkkoe dus geen beter leven heeft dan een slachtkoe.
Klik om te vergroten...

Dat is toch niet waar, als je biologische zuivelproducten eet. Ik denk dat de meeste vegetariers wel consequent genoeg zijn om dat te doen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb laatst weer eens 500 gram zeer goed bereide entrecote gegeten, dat is echt puur genieten,
heel af en toe kopen m'n pa en ik dan een kilo en eten we 't met z'n 2en op :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
W.F.L. zei:
Rabbithole zei:
Als je vegetariër bent maar geen veganist bent, ondersteun je wel de ei- en zuivelindustrie, hoewel een melkkoe dus geen beter leven heeft dan een slachtkoe.
Klik om te vergroten...

Dat is toch niet waar, als je biologische zuivelproducten eet. Ik denk dat de meeste vegetariers wel consequent genoeg zijn om dat te doen.
Klik om te vergroten...

Dat was ook niet m'n eigen argument, maar die van Wacky volgens mij. Ik gaf even een opsomming van alle argumenten die waren langsgekomen, waarbij iedereen eigenlijk hypocriet werd genoemd.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
optie 2, het liefst alleen eigen geslachte kip en gevangen vis :stoned:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rabbithole zei:
iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het geen uitdrukking, maar gewoon een veel gemaakte fout. Je bent niet vegetarisch, je bent van vlees gemaakt. Maar je kunt wel leven als een vegetariër. Leukste is nog dat je van die mensen hebt die dan wel vis eten, en het eigenlijk alleen doen om erbij te horen. En dan dus zeggen ja ik ben vegetarisch. 90% van die gevallen gaat ook vrolijk naar de mac voor een mckroket zonder te weten dat dat ook vlees is. Ja maar kroket is toch geen dier? :P

En ik zou een dier kunnen slachten als ik het nodig had om te overleven. Maar aangezien dat tegenwoordig niet echt meer nodig is aangezien er genoeg anders te eten is en de rest van de producten die we van dieren halen(leer o.a.) zijn prima te vervangen door andere dingen. Zal ik nooit een dier slachten.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar vegetarisch kan ook naar een persoon refereren die vegetariër is. Een vegetarisch persoon is een persoon die vegetariër is, niet een persoon die van tofu is gemaakt ofzo. :P

Anyway, genoeg gemierenneuk. :wink:

Ik begrijp dat er mensen zijn die zelf dieren slachten, vind dat - mits ze een goed leven hebben gehad - vele malen beter dan de bioindustrie, ik zou het zelf alleen niet kunnen. Daar ben ik te empathisch voor ofzo, ik voel me daarvoor té verbonden met dieren.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
DrippTone zei:
Rabbithole zei:
iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het geen uitdrukking, maar gewoon een veel gemaakte fout.
Klik om te vergroten...

Klopt, als je vegetarisch bent ben je geen vleesloos product, en dan zou het logisch zijn dat je van plantaardige cellen gemaakt zou zijn, wat voor zo ver ik weet voor geen mens op gaat.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben een echte vleesliefhebber...BBQ, spare ribs, goede biefstuk, KFC :rolleyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
azgaza zei:
DrippTone zei:
Rabbithole zei:
iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het geen uitdrukking, maar gewoon een veel gemaakte fout.
Klik om te vergroten...

Klopt, als je vegetarisch bent ben je geen vleesloos product, en dan zou het logisch zijn dat je van plantaardige cellen gemaakt zou zijn, wat voor zo ver ik weet voor geen mens op gaat.
Klik om te vergroten...

Klopt idd, vegetarisch is het bijvoeglijk naamwoord voor dingen die niet van vlees zijn. Als je als mens geen vlees eet, ben je dus een vegetarier en niet een vegetarisch iemand. Het is idd wel een veel gemaakte fout.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#19
als ergens geen vlees bij zit vind ik geen maaltijd maar een tussendoortje ;p
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Al eens echte vegetarische gerechten gezien/gegeten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."