Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVleeseter of vegetarier?

Vleeseter of vegetarier?

91 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben een echte vleesliefhebber...BBQ, spare ribs, goede biefstuk, KFC :rolleyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
azgaza zei:
DrippTone zei:
Rabbithole zei:
iemand kan toch ook vegetarisch zijn, dat is toch ook een uitdrukking? :P
Klik om te vergroten...

Volgens mij is het geen uitdrukking, maar gewoon een veel gemaakte fout.
Klik om te vergroten...

Klopt, als je vegetarisch bent ben je geen vleesloos product, en dan zou het logisch zijn dat je van plantaardige cellen gemaakt zou zijn, wat voor zo ver ik weet voor geen mens op gaat.
Klik om te vergroten...

Klopt idd, vegetarisch is het bijvoeglijk naamwoord voor dingen die niet van vlees zijn. Als je als mens geen vlees eet, ben je dus een vegetarier en niet een vegetarisch iemand. Het is idd wel een veel gemaakte fout.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#3
als ergens geen vlees bij zit vind ik geen maaltijd maar een tussendoortje ;p
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al eens echte vegetarische gerechten gezien/gegeten?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
wobble zei:
als ergens geen vlees bij zit vind ik geen maaltijd maar een tussendoortje ;p
Klik om te vergroten...
Bloemkool, broccoli, aardappelen, bonen, pasta's.. rare tussendoortjes eet jij.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Twilight zei:
Als je zelf groenten kweekt of het van iemand krijgt die het kweekt zitten er vaak bacteriën op die B12 aanmaken. Ik weet hier niet het fijne van maar blijkbaar zit het dus niet alleen maar in vlees.
Klik om te vergroten...
In groenten zit vitamine B12. Maar het stofwisselingssysteem van de mens kan vitamine B12 alleen uit dierlijke producten halen (vlees, eieren, melk). Vaak krijgt een vegetariër voldoende vitamine B12 binnen, ook omdat veel vleesvervangers gemaakt zijn van kippenei-eiwitten.
Hoe het met veganisten zit weet ik niet, maar bij een tekort kan je pillen krijgen van de dokter. Deze zijn echter wel getrokken uit dierlijke producten, zodat de mens ze kan opnemen.

Zelf ben ik slager, maar ik heb geen bezwaar tegen vegetariërs of veganisten. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik ben wel van mening dat er over het algemeen beter voor de beestjes gezorgd moet worden. Dat wil zeggen vrije uitloop en gezond voedsel. Dat komt ook de smaak van het vlees ten goede.

En ook praktijken zoals de palingen in een zoutwaterbad ben ik tegen.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar paling in iemand zn anus kan wel? (Avatar) :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vigilante zei:
Maar paling in iemand zn anus kan wel? (Avatar) :P
Klik om te vergroten...
Wow, gast. Ik had precies dezelfde reactie getypt, maar besloot 'm niet te posten. Dat zijn alen. Dat mag wel.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
wobble zei:
als ergens geen vlees bij zit vind ik geen maaltijd maar een tussendoortje ;p
Klik om te vergroten...
Bloemkool, broccoli, aardappelen, bonen, pasta's.. rare tussendoortjes eet jij.
Klik om te vergroten...

gewoon een lekker gezond tussendoortje :)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
Wow, gast. Ik had precies dezelfde reactie getypt, maar besloot 'm niet te posten. Dat zijn alen. Dat mag wel.
Klik om te vergroten...
Wat is het verschil tussen een paling en een aal?

Of is mijn ironieradar even stuk?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
deadlock zei:
Wat is het verschil tussen een paling en een aal?
Klik om te vergroten...
Ja geen. Dat is de grap. Deze werken doorgaans beter als je ze niet uit hoeft te leggen :)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
1. Ja, en het liefst zo vaak mogelijk. Biologisch of niet, dat maakt me ook niets uit.
Klik om te vergroten...
Mijn ouders hebben de lat voor eten kwalitatief gezien hoog gelegd. onder het mom ''alleen het beste is goed genoeg''. Mijn pa is er zo een die het Albert Heijn vlees links laat liggen, en naar een speciale slager toegaat enzo.

Desalniettemin is dit vlees enorm lekker, maar vaak niet biologisch. Ik vind vlees ook echt enorm lekker , ik kan daadwerkelijk een hele avond genieten van een stuk vlees ( mits goed bereid). Vooral dingen als ossenhaas ofzo, of goed bereiden spare-ribs. Machtig !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."