#1
Yess!
Bedankt voor de wijze les van vandaag, meester Lau!

W.F.L. zei:deadlock zei:Ik ben uiteraard geen vegetariër en ik kots van mensen die wel vlees eten maar het zielig vinden dat koreanen honden en katten vreten en dat de peruanen cavia's oppeuzelen.
Ik kan toch prima zelf beslissen over mijn moraal en of ik nou kots van die mensen of niet. Als met minderjarigen trouwen in een ander land wel toegelaten is mag ik daar ook geen kritiek op geven zeker?
Paard eten vind ik ook niet kunnen overigens, dus ga mij maar eens uitleggen of het dan allemaal zoveel met een "superieure Westerse moraal" te maken heeft.
Haha, dit is precies wat in me op kwam na deadlocks post gelezen te hebben. Ik moest er gelijk aan denken hoe belachelijk ik het vind dat er zoveel mensen wel een koe willen eten en geen paard. Daar zijn toch geen woorden voor....W.F.L. zei:Paard eten vind ik ook niet kunnen overigens, dus ga mij maar eens uitleggen of het dan allemaal zoveel met een "superieure Westerse moraal" te maken heeft.
Berbatov zei:Ik denk dat Deadlock niks moet uitleggen, maar dat jij iets moet uitleggen. Waarom hecht jij meer waarde aan een het leven van een paard dan dat van een koe? Ik denk dat het komt doordat er hier in het Westen een acceptatie is op het slachten van koeien, en die is er niet op paarden. Als jij een andere verklaring hebt, be my guest.
deadlock zei:Ik ben uiteraard geen vegetariër en ik kots van mensen die wel vlees eten maar het zielig vinden dat koreanen honden en katten vreten en dat de peruanen cavia's oppeuzelen.
Sodemieter op met je superieure Westerse moraal terwijl je een ei uit een legbatterij kookt![]()
deadlock zei:Dan moet ik natuurlijk even mijn hypocriete superieure moraal neerzetten; Ik eet vlees omdat dieren als groepen me niet interesseren maar alleen individuen. Ik zou zelf een koe slachten als ik het vlees nodig had en ik er niet aan gehecht zou zijn. Zolang het geen beschermde of bedreigde diersoort is (ik eet dus veel soorten vis niet, geen paling bijvoorbeeld) verdwijnt het in mijn giecheltje.
W.F.L. zei:Nochtans kun je die kuikens makkelijk helpen door geen kip te eten of alleen biologische kip, als het om legbatterijen gaat koop je gewoon biologische eieren, die zijn er zat. Gelukkig maar. Of koop jij nooit eieren?![]()
Ik voel me er toch veel beter bij.
Exceptional Insight zei:Ik ben het soort vegetariër
Exceptional Insight zei:Maar hoe wij tegenwoordig leven vind ik niet goed te praten en het eten van vlees in een maatschappij als deze vind ik moreel verwerpelijk.
Rabbithole zei:Ik zit allang te twijfelen of ik vegetarisch wil worden, maar ik heb tot nu toe helaas nog niet die kracht kunnen opbrengen.![]()
DrippTone zei:Rabbithole zei:Ik zit allang te twijfelen of ik vegetarisch wil worden, maar ik heb tot nu toe helaas nog niet die kracht kunnen opbrengen.![]()
Het lijkt me ook nogal lastig om vegetarisch te worden, momenteel ook onmogelijk. Vegetariër worden is dan een stuk makkelijker.
Mijn ouders zijn vegetariërs, dus ik heb nooit veel vlees gegeten. En ik heb er ook geen behoefte aan. Nu ik op mezelf woon kook ik wel eens met vlees maar ook vaak genoeg zonder.
Het liefst zou ik graag zelfvoorzienend willen leven, in ieder geval op het gebied van voeding. Aangezien mijn reden is om geen vlees te eten: ik weet niet wat de leefomstandigheden van het dier is geweest en wat het binnen heeft gehad(denk aan medicijnen, hormonen). Zelfde zou je van groente kunnen zeggen, je weet niet zeker wat er voor voeding is gegeven.
Rabbithole zei:Als je vegetariër bent maar geen veganist bent, ondersteun je wel de ei- en zuivelindustrie, hoewel een melkkoe dus geen beter leven heeft dan een slachtkoe.
W.F.L. zei:Rabbithole zei:Als je vegetariër bent maar geen veganist bent, ondersteun je wel de ei- en zuivelindustrie, hoewel een melkkoe dus geen beter leven heeft dan een slachtkoe.
Dat is toch niet waar, als je biologische zuivelproducten eet. Ik denk dat de meeste vegetariers wel consequent genoeg zijn om dat te doen.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."