Berbatov zei:
Ik denk dat Deadlock niks moet uitleggen, maar dat jij iets moet uitleggen. Waarom hecht jij meer waarde aan een het leven van een paard dan dat van een koe? Ik denk dat het komt doordat er hier in het Westen een acceptatie is op het slachten van koeien, en die is er niet op paarden. Als jij een andere verklaring hebt, be my guest.
Vooruit, een ander voorbeeld dan maar. Ik eet ook geen gevogelte. Dat is hier in het Westen wel geaccepteerd, toch? Dus dat ik zgn. meer waarde hecht aan het leven van een kip dan van een koe is toch ook niet waar? Het is gewoon dat ik met het eten van koeien en varkensvlees nog niet gestopt ben. Ik had trouwens al gezegd dat ik me slecht voel bij het eten van koeien/varkensvlees maar vind van mijn eigen dat ik nog niet voldoende goed kan koken om dat zomaar te schrappen. En ja, ik ben een hypocriete slappe zak, dat geef ik best toe.
Daarbij vind ik dat bijvoorbeeld paard of konijn eten best wel geaccepteerd is. Het ligt hier toch gewoon bij de slager en er zijn zat mensen die paardensteak eten. Daarnaast vind ik iets met een pelsje gewoon niet geschikt om op te eten.
![:hearteyes:]()
En dat geldt ook voor paarden, zebra's, walvissen, haaien en bepaalde dieren die wel gegeten worden hier zoals eend. Ik heb nog nooit een walvis of een haai als huisdier gehad en ik heb schrik van haaien. Maar het zijn fantastische dieren. Fois Gras eten is in het Westen ook geaccepteerd maar dat vind ik nog gruwelijker omdat het extreme dierenmishandeling is. Als ik over mensen kots die Fois Gras eten terwijl ik vlees eet vind ik het zeker kunnen. Misschien zou ik er meer vrede mee hebben als het biologisch gekweekte katten zijn? Alhoewel. Katten zijn ook gewoon gedomesticeerde dieren dus ik vind dat ze er niet zijn om gegeten te zijn. En kom nu niet af met het argument dat mensen dan Lynxen of iets dergelijks moeten gaan eten, want die zijn er toch wel te weinig. Mochten er nu heel veel leeuwen zijn en Afrikaantjes vangen ze omdat ze anders verhongeren heb ik er helemaal geen probleem mee. Ik wil het alleen niet zelf eten.
Ik weet dat het te maken heeft met gewoonte en cultuur maar vind van mezelf dat mijn argumenten daar niet
volledig op gestaafd zijn. Zoals ik al zei voel ik me ook slecht als ik koe eet. Dus ja, ik ben een slappe zak.
deadlock zei:
Ik ben uiteraard geen vegetariër en ik kots van mensen die wel vlees eten maar het zielig vinden dat koreanen honden en katten vreten en dat de peruanen cavia's oppeuzelen.
Sodemieter op met je superieure Westerse moraal terwijl je een ei uit een legbatterij kookt
Vreemd genoeg nog nooit Peruanen tegengekomen die cavia's aten. Heb ook niks tegen Peruanen, maar ik zie niet in waarom je cavia’s zou eten, daar zit toch bijna geen vlees aan. Beter eet je een koe, dan krijg je nog wat. Of een Mammoet, maar die zijn uitgestorven. En ook niet tegen Australiers zelfs als ze Kangoeroes eten (al zou ik geen van de 2 zelf doen) dus misschien heb ik gewoon het schijt aan spleetogen. Maar nee, dat zal niet, want ik heb vrienden van daar en die eten toch ook geen katten.
Gelukkig vallen eieren uit legbatterijen makkelijk te vermijden. Dat vind ik ook zeer krom.
deadlock zei:
Dan moet ik natuurlijk even mijn hypocriete superieure moraal neerzetten; Ik eet vlees omdat dieren als groepen me niet interesseren maar alleen individuen. Ik zou zelf een koe slachten als ik het vlees nodig had en ik er niet aan gehecht zou zijn. Zolang het geen beschermde of bedreigde diersoort is (ik eet dus veel soorten vis niet, geen paling bijvoorbeeld) verdwijnt het in mijn giecheltje.
Dat heb ik ook wel. Al vind ik het idee van slachten gewoon al ranzig. In uiterste noodzaak kies je voor jezelf. Alleen is veel vlees eten bepaald geen noodzaak en vlees eten eigenlijk ook niet. Bij die laatste ga ik dan weer in de fout, ik wil het niet goed praten ofzo en ik heb een hekel aan mijn eigen inconsequentie maar ik doe tenminste iets. Maar het stukje over superioriteit neem ik wel thankyouveryfuckinmuch.. Dat het hypocriet is, had ik zelf al aangegeven. Bedreigde diersoorten, vis of wat dan ook eet ik ook niet, niet alleen is het zeer fout, die kutvissen kosten vaak nog eens veel geld voor wat dan vaak nog eens naar schuimrubber smaakt.
Ik voel me er slecht bij, omdat het – als je er objectief naar kijkt – gewoon moord is. En nutteloos. Vooral bij veel vlees eten [superieurmodus]. In het Westen is het toch ook geaccepteerd van lams en kalfsvlees te eten. Dat doe ik niet. Westerse moraal? Wat, omdat kleine beestjes slachten zielig is?! Grote beestjes ook, jazeker.. Maar toch reageren veel mensen er anders op wanneer er een baby sterft of een volwassene, terwijl er in wezen 1 mensen gestorven zijn. Het zou nog wat erger zijn moest de volwassene ook nog eens zijn hele leven in de gevangenis hebben doorgebracht en dan op brute wijze vermoord wordt door een ander. Jazeker.