Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVleeseter of vegetarier?

Vleeseter of vegetarier?

91 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe krijgt een vegatier eigenlijk zijn voedingsstoffen binnen?
Allemaal in tabletvorm?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb dat nooit gedaan, of het dat ene vissie in de maand is weet ik niet, maar ik voel me in elk geval prima :grin:
Het enige wat een vegetarier mist is trouwens vitamine B-12, en in de meeste tofu produkten die in de supermarkt liggen is dit toegevoegd. Waar ze die B-12 vandaan halen moet ik geloof ik maar niet over nadenken...
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je als vegetariër nog gewoon zuivel (melk, eieren, etc) eet hoef je je niet zo'n zorgen te maken over die voedingsstoffen hoor.
Ijzer e.d. zitten daar ook in, alleen veel minder. Als veganist heb je wel voedings-supplementen nodig, als vegetariër is dat wat minder noodzakelijk.

Ik begrijp nog steeds niet zo hoe je jezelf vegetariër kan noemen als je wél vis eet, dat zie ik ook gewoon als vlees. Hoe je daar onderscheid tussen kan maken begrijp ik niet echt, alhoewel je het natuurlijk allemaal uiteindelijk zelf moet weten.

Ik ben zelf al 2,5 jaar vegetariër en met succes. Ik denk er soms nog wel eens over om soms wat biologisch vlees te eten, maar tot zover lijk ik prima zonder te kunnen.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nathaniel zei:
Ik heb dat nooit gedaan, of het dat ene vissie in de maand is weet ik niet, maar ik voel me in elk geval prima :grin:
Het enige wat een vegetarier mist is trouwens vitamine B-12, en in de meeste tofu produkten die in de supermarkt liggen is dit toegevoegd. Waar ze die B-12 vandaan halen moet ik geloof ik maar niet over nadenken...
Klik om te vergroten...
Als je zelf groenten kweekt of het van iemand krijgt die het kweekt zitten er vaak bacteriën op die B12 aanmaken. Ik weet hier niet het fijne van maar blijkbaar zit het dus niet alleen maar in vlees.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Carnivoor meldt zich :rock:

Biologisch of niet, dat maakt me geen f*ck uit.
Eieren uit mega grote legbatterijen met 2 kippen op 10 cm2, maakt me geen f*ck uit.

Ik eet het gewoon.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stoer hoor! :wink:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeg ik dat ik er stoer mee wil zijn?
Niet meteen zulke hilarische stille hint comments geven, ik ben er gewoon eerlijk over.
Net als het feit dat ik niet begrijp hoe mensen erop tegen kunnen zijn dat er katten en honden worden gegeten.
't Is heel erg in om je bezig te houden met of zo'n beestje wel of niet goed geleefd heeft en dergelijke en daarom eten mensen dan maar eens in de week biologisch. Dat heeft dus echt geen zin.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar paling in iemand zn anus kan wel? (Avatar) :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vigilante zei:
Maar paling in iemand zn anus kan wel? (Avatar) :P
Klik om te vergroten...
Wow, gast. Ik had precies dezelfde reactie getypt, maar besloot 'm niet te posten. Dat zijn alen. Dat mag wel.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
wobble zei:
als ergens geen vlees bij zit vind ik geen maaltijd maar een tussendoortje ;p
Klik om te vergroten...
Bloemkool, broccoli, aardappelen, bonen, pasta's.. rare tussendoortjes eet jij.
Klik om te vergroten...

gewoon een lekker gezond tussendoortje :)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Wow, gast. Ik had precies dezelfde reactie getypt, maar besloot 'm niet te posten. Dat zijn alen. Dat mag wel.
Klik om te vergroten...
Wat is het verschil tussen een paling en een aal?

Of is mijn ironieradar even stuk?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
deadlock zei:
Wat is het verschil tussen een paling en een aal?
Klik om te vergroten...
Ja geen. Dat is de grap. Deze werken doorgaans beter als je ze niet uit hoeft te leggen :)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
1. Ja, en het liefst zo vaak mogelijk. Biologisch of niet, dat maakt me ook niets uit.
Klik om te vergroten...
Mijn ouders hebben de lat voor eten kwalitatief gezien hoog gelegd. onder het mom ''alleen het beste is goed genoeg''. Mijn pa is er zo een die het Albert Heijn vlees links laat liggen, en naar een speciale slager toegaat enzo.

Desalniettemin is dit vlees enorm lekker, maar vaak niet biologisch. Ik vind vlees ook echt enorm lekker , ik kan daadwerkelijk een hele avond genieten van een stuk vlees ( mits goed bereid). Vooral dingen als ossenhaas ofzo, of goed bereiden spare-ribs. Machtig !
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oom Klaas, jij weet hoe het werkt. Entrecote is toch wel één van de lekkerste stukken vlees die er zijn. :hearteyes:

Olle
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja



5. Nee, ik ben een veganist en eet dus ook geen kaas-, melk- en eierproducten.

Dat overleven meisjes niet dus die optie zou je beter uit kunnen sluiten afgesproken?

Mod?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vigilante zei:
Maar paling in iemand zn anus kan wel? (Avatar) :P
Klik om te vergroten...
Yep. En inderdaad gaat het in de avatar om een aal, beter gezegd meerdere.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ollemann zei:
Entrecote is toch wel één van de lekkerste stukken vlees die er zijn. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Kan veel beter...Haasbiefstuk of een Entrecote van het kalf :hearteyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lauu zei:
Ollemann zei:
Entrecote is toch wel één van de lekkerste stukken vlees die er zijn. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Kan veel beter...Haasbiefstuk of een Entrecote van het kalf :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Biefstuk, lambsrack, ossehaas, lamshaas enzo vind ik ook allemaal erg lekker. :hearteyes:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rabbithole zei:
Lauu zei:
Ollemann zei:
Entrecote is toch wel één van de lekkerste stukken vlees die er zijn. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Kan veel beter...Haasbiefstuk of een Entrecote van het kalf :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Biefstuk, lambsrack, ossehaas, lamshaas enzo vind ik ook allemaal erg lekker. :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Haasbiefstuk = ossenaas = biefstuk schat :P
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rabbithole zei:
Ja oké, maar wel een specifiek soort toch? :P
Klik om te vergroten...

Niet echt, is gewoon verschillende benamingen die slagers gebruiken :grin: Een ossenhaas is een stuk vlees van de haas dat ontvliest is, een haasbiefstuk is een stukje van de ossenhaas die als een biefstuk is gesneden

zo leer je nog eens wat! :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."