Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpdate Fenrir

Update Fenrir

73 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Die obsessie naar symmetrie lijkt me bij uitstek iets om met microdoseren te doorbreken eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Casaan zei:
Wat is er mis met foto's die recht aan de muur moeten hangen en handdoeken met randjes naar links? :wink:
Klik om te vergroten...

Die voorkeur voor orde en symmetrie is, in mijn geval dan, niet debiliterend en vaak zelfs handig. Bovendien hoort een beetje gekheid bij ieder mens (of dat nu lijkt op-OCD is of lijkt op-ADD of wat dan ook) vind ik :)

Casaan zei:
Mijn depressieve periodes waarbij ik mijn bed niet uit wilde komen liggen gelukkig al geruime tijd achter mij. Ik ben me wel bewust van de dunne lijn die er soms is richting een nieuwe depressie. Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven, ik ben me als het ware bewust van de donkere en zelf destructieve kant in mijzelf. Door die kant af en toe de overhand te geven lukt het mij om stabiel te blijven. Dat zijn nooit fijne periodes overigens maar door dat zo te doen voorkom ik dat deze zelf destructieve kant van mij definitiever en langer de overhand krijgt. Ik denk dat dat is wat @ZERO- hier ook schrijft.

Een periode slecht voelen is niet meteen een nieuwe depressie.

Als metafoor zou ik trippen willen gebruiken, wanneer je je gaat verzetten tegen de trip is die vervelender dan wanneer je je mee laat voeren in diezelfde trip. Ik kies er -soms- bewust voor om mezelf mee te laten voeren in mijn depressieve gevoelens zodat als het ware de druk van de ketel is.
Hierbij helpt het mij te weten dat ik eerdere depressies te boven ben gekomen waardoor ik dit relatief gezien zonder angst kan doen.

Of ik het gevecht heb gewonnen? Ik denk dat het een dunne lijn is tussen winst en verlies.
Klik om te vergroten...

Hmmm. Mooie filosofie. Praten over winst en verlies is inderdaad misschien niet erg toepasbaar bij dit soort dingen. Goed dat je jezelf ondertussen zo grondig kent.

Generaal_Grafsteen zei:
Het gaat redelijk alleen soms komt het me nog wel opzoeken. Ik kan er gelukkig wel mee omgaan
Klik om te vergroten...

Fijn dat je er wel mee om kunt gaan. Als je ooit zin hebt om te praten of te klagen wanneer het kut gaat (of zomaar) mag je mij altijd @'en of een pb'tje sturen :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fenrir zei:
Na twee jaar depressief en werkeloos thuiszitten heb ik het idee dat ik vooruitgang aan het boeken ben. Omdat ik het goed kan vinden met de meeste DF-leden en altijd kan rekenen op steun, begrip, advies en eerlijke kritiek wil ik mijn vooruitgang en de stappen die ik aan het ondernemen ben graag delen met jullie. (Over mijn huidige en verleden mentale staat en de oorzaken en gevolgen van mijn depressie kun je halverwege dit trip report en in dit topic meer lezen.)

De afgelopen maanden heb ik er hard aan gewerkt het leven leuker en gezonder te maken: vaker met vrienden afspreken en dingen buitenshuis doen, proberen een normaal slaapritme aan te houden, gezond eten en fysiek actief zijn, met social media gestopt, creatieve dingen doen, praten over wat me dwarszat, minder uitstelgedrag vertonen, tijdelijk gestopt met drugs en alcohol, ...
Het begint effect te sorteren: ik heb de afgelopen weken geen enkele dag in bed doorgebracht, elke dag gekookt en eventuele rommel opgeruimd, (bijna) elke dag gedoucht, veel minder gerookt en gesnoept, en nog meer subtiele verbeteringen opgemerkt. Volgens mij merken de mensen om me heen ook positieve veranderingen op in mijn stemming. Ik ben in ieder geval energieker, en minder lethargisch en pessimistisch. Als je bedenkt dat ik soms, in uitzonderlijk slechte periodes, een week lang alleen maar uit bed kwam om naar de wc te gaan en om snoep of junkfood te snaaien die ik vervolgens in bed opvrat dan is het een aardige vooruitgang.
Ik ben er nog niet - vooral slapeloosheid en emotionele vlakheid zijn nog aanwezig - maar er zijn veel verbeteringen om me nu op te focussen, en om voort te zetten.

Andere veranderingen:
- Ik heb sinds kort twee wekelijkse verplichtingen: 's maandags klussen, en 's zondags vrijwilligerswerk op een weekendschool (overmorgen ga ik voor het eerst!)
- Ik heb, naast mijn wekelijkse verplichtingen, ook voor het eerst in tijden weer een redelijke hoeveelheid dingen in mijn agenda staan: een pubquiz, technofeestjes, verjaardagsfeestjes, concerten, familieafspraken, ... (niet té veel, en ik sta mezelf ook toe af te zeggen indien nodig.)
- Over dingen afzeggen gesproken: ik ben ook begonnen met "nee" zeggen tegen dingen die ik niet wil of kan doen, most notably de hele dagen die ik elke week besteed aan op mijn nichtjes passen en helpen in het huishouden bij mijn twee zussen
- Ik begin binnenkort met rijles, iets waar ik al jaren tegenop zie en zelfs bang voor ben
- Ik ga beginnen met microdoseren, zodra ik het geld heb om de benodigde spullen en voorraden te halen
- Ik heb de afgelopen weken veel meer creatieve dingen ondernomen en dingen geproduceerd waar ik trots op ben: met de naaimachine aan de gang geweest, getekend, geschreven, een paisley zelf ontworpen, nu bezig met een standbeeld.

Dus, eindelijk een stijgende lijn. Updates (positief of negatief) zal ik af en toe geven als mensen geïnteresseerd zijn, en ik ben van plan over een paar weken of maanden een topic aan te maken over mijn ervaringen met microdosing en wat voor andere mensen zou kunnen werken.

Als je tot hier gekomen bent: bedankt voor het lezen! :)
Klik om te vergroten...


Interessant topic en dank voor je openheid. Ongeveer 20 jaar geleden heb ik ook eens een jaar lang alleen in mijn bed gelegen, depressief. Kan me echt niets van dat jaar herinneren alleen doordat ik de agenda blijkbaar in de gaten hield weet ik nu nog dat het een jaar duurde. Voor mij is het terugkijkend bizar en inwerkelijk. Ik ben na dat jaar een zelfopgelegde werktherapie begonnen. 1,5 jaar werk buitenshuis bij een bedrijf (werk normaal voor eigen werk thuis) gecombineerd met een studie, 6,5 dagen per week werk, 10 uur per dag en sommige avonden nog studie. Ik was elke dag zo kapot dat ik gewoon geen tijd meer over had om na te denken over mijn situatie laat staan depressief te zijn. Was zeer effectief want nooit meer in dezelfde extreme mate depressie gehad. Depressie is echter altijd terug gekomen en iets waar ik blijkbaar mee moet dealen. Soit...
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat mooi dat je zo open bent hierover en update hoe het met je gaat, wat heb je concreet al ontzettend veel dingen bereikt! Echt fijn om te lezen dat je al zo ver bent gekomen <3 . Ik ben ook benieuwd -maar snap dat dit een persoonlijke vraag is, dus voel je niet verplicht te antwoorden- of je op emotioneel vlak bepaalde dingen hebt gedaan om deze vooruitgang te boeken, of veranderingen hebt bemerkt aan jezelf. Herken je bepaalde (negatieve) gedachtepatronen van jezelf ook beter, heb je het idee dat je ook liever bent geworden voor jezelf? Of is het vooral dat het leuker en gezonder maken van je leven je al veel heeft geholpen / of een combinatie van beide?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na twee jaar depressief en werkeloos thuiszitten heb ik het idee dat ik vooruitgang aan het boeken ben. Omdat ik het goed kan vinden met de meeste DF-leden en altijd kan rekenen op steun, begrip, advies en eerlijke kritiek wil ik mijn vooruitgang en de stappen die ik aan het ondernemen ben graag delen met jullie. (Over mijn huidige en verleden mentale staat en de oorzaken en gevolgen van mijn depressie kun je halverwege dit trip report en in dit topic meer lezen.)

De afgelopen maanden heb ik er hard aan gewerkt het leven leuker en gezonder te maken: vaker met vrienden afspreken en dingen buitenshuis doen, proberen een normaal slaapritme aan te houden, gezond eten en fysiek actief zijn, met social media gestopt, creatieve dingen doen, praten over wat me dwarszat, minder uitstelgedrag vertonen, tijdelijk gestopt met drugs en alcohol, ...
Het begint effect te sorteren: ik heb de afgelopen weken geen enkele dag in bed doorgebracht, elke dag gekookt en eventuele rommel opgeruimd, (bijna) elke dag gedoucht, veel minder gerookt en gesnoept, en nog meer subtiele verbeteringen opgemerkt. Volgens mij merken de mensen om me heen ook positieve veranderingen op in mijn stemming. Ik ben in ieder geval energieker, en minder lethargisch en pessimistisch. Als je bedenkt dat ik soms, in uitzonderlijk slechte periodes, een week lang alleen maar uit bed kwam om naar de wc te gaan en om snoep of junkfood te snaaien die ik vervolgens in bed opvrat dan is het een aardige vooruitgang.
Ik ben er nog niet - vooral slapeloosheid en emotionele vlakheid zijn nog aanwezig - maar er zijn veel verbeteringen om me nu op te focussen, en om voort te zetten.

Andere veranderingen:
- Ik heb sinds kort twee wekelijkse verplichtingen: 's maandags klussen, en 's zondags vrijwilligerswerk op een weekendschool (overmorgen ga ik voor het eerst!)
- Ik heb, naast mijn wekelijkse verplichtingen, ook voor het eerst in tijden weer een redelijke hoeveelheid dingen in mijn agenda staan: een pubquiz, technofeestjes, verjaardagsfeestjes, concerten, familieafspraken, ... (niet té veel, en ik sta mezelf ook toe af te zeggen indien nodig.)
- Over dingen afzeggen gesproken: ik ben ook begonnen met "nee" zeggen tegen dingen die ik niet wil of kan doen, most notably de hele dagen die ik elke week besteed aan op mijn nichtjes passen en helpen in het huishouden bij mijn twee zussen
- Ik begin binnenkort met rijles, iets waar ik al jaren tegenop zie en zelfs bang voor ben
- Ik ga beginnen met microdoseren, zodra ik het geld heb om de benodigde spullen en voorraden te halen
- Ik heb de afgelopen weken veel meer creatieve dingen ondernomen en dingen geproduceerd waar ik trots op ben: met de naaimachine aan de gang geweest, getekend, geschreven, een paisley zelf ontworpen, nu bezig met een standbeeld.

Dus, eindelijk een stijgende lijn. Updates (positief of negatief) zal ik af en toe geven als mensen geïnteresseerd zijn, en ik ben van plan over een paar weken of maanden een topic aan te maken over mijn ervaringen met microdosing en wat voor andere mensen zou kunnen werken.

Als je tot hier gekomen bent: bedankt voor het lezen! :)
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fenrir zei:
Als je tot hier gekomen bent: bedankt voor het lezen!
Klik om te vergroten...
Toen ik dit las, gezien ik een deel skipte, ben ik het maar helemaal gaan lezen. ;p

Lekker bezig! Blijf altijd positief, wat dan ook. (:
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt wel alsof je een stuk voorruit gaat.
Uiteindelijk is je hele leven een projectie van je eigen gedachten.

Succes nog met je weg naar geluk!
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Succes Fenrir :)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
In mijn ervaring (hoewel ik nooit aan bed gekluisterd ben geweest) is levenskunst zoiets als balanceren tussen jezelf stapje voor stapje (denk in lange lijnen van maanden en zelfs jaren) uitdagen enerzijds en lief zijn voor jezelf anderzijds. En ik ook in dat jezelf uitdagen (zoals vrijwilligerswerk en en rijlessen): nodig jezelf uit om liefde voor jezelf te voelen.

Natuurlijk, je kunt niet op commando van jezelf gaan houden, maar misschien blijft dat ook wel altijd een werk in uitvoering. Stapje voor stapje. Die basis van liefde is in mijn beleving iig erg belangrijk voor duurzame vooruitgang.

(En ik weet dat dit voor sommigen als cheesy klinkt, maar is het niet treurig dat onze hersens vaak in eerste instantie dingen als liefde als cheesy registreren?)
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bas zei:
Toen ik dit las, gezien ik een deel skipte, ben ik het maar helemaal gaan lezen. ;p

Lekker bezig! Blijf altijd positief, wat dan ook. (:
Klik om te vergroten...

Ghbeetje zei:
Klinkt wel alsof je een stuk voorruit gaat.
Uiteindelijk is je hele leven een projectie van je eigen gedachten.

Succes nog met je weg naar geluk!
Klik om te vergroten...

pinkie zei:
Succes Fenrir :)
Klik om te vergroten...

Dank je wel guys! :)

kapitein-x zei:
In mijn ervaring (hoewel ik nooit aan bed gekluisterd ben geweest) is levenskunst zoiets als balanceren tussen jezelf stapje voor stapje (denk in lange lijnen van maanden en zelfs jaren) uitdagen enerzijds en lief zijn voor jezelf anderzijds. En ik ook in dat jezelf uitdagen (zoals vrijwilligerswerk en en rijlessen): nodig jezelf uit om liefde voor jezelf te voelen.

Natuurlijk, je kunt niet op commando van jezelf gaan houden, maar misschien blijft dat ook wel altijd een werk in uitvoering. Stapje voor stapje. Die basis van liefde is in mijn beleving iig erg belangrijk voor duurzame vooruitgang.

(En ik weet dat dit voor sommigen als cheesy klinkt, maar is het niet treurig dat onze hersens vaak in eerste instantie dingen als liefde als cheesy registreren?)
Klik om te vergroten...

Fijne inzichten k-x, ik zal het in mijn achterhoofd houden. Blijft een lastig proces.
En bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wist niet dat je zo diep hebt gezeten joh... Depressie is een bitch...

Fijn dat je zo goed bezig bent!
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat enorm goed dat het beter gaat, vooral na zo’n lange periode. Lastig voor te stellen wat voor impact zo’n diepe depressie heeft. Maar ik krijg nu een idee.

En wat een onwijs heftig tripreport man. Erg gewaagd. Ik ben benieuwd naar de paisley! Keep me posted.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Ik wist niet dat je zo diep hebt gezeten joh... Depressie is een bitch...

Fijn dat je zo goed bezig bent!
Klik om te vergroten...

Zeker, thanks. Het is makkelijker sociaal en gezellig doen als er een scherm tussen zit :wink:

Lytje pole zei:
Wat enorm goed dat het beter gaat, vooral na zo’n lange periode. Lastig voor te stellen wat voor impact zo’n diepe depressie heeft. Maar ik krijg nu een idee.

En wat een onwijs heftig tripreport man. Erg gewaagd. Ik ben benieuwd naar de paisley! Keep me posted.
Klik om te vergroten...

Het is rot, maar ja. We blijven positief.

Bedankt! Was ook wel een heftige ervaring haha
Ik ben de komende dagen in Nijmegen en Den Bosch, als ik weer in Oss ben zal ik het patroon eens opgraven en een afbeelding delen. Is mijn eerste, dus verwacht er niet teveel van!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sterkte Fenrir... Het komt uiteindelijk goed!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
He, wat naar om te horen dat het nu toch weer minder met je gaat. :(
Wat goed dat je wel in actie komt en zo te lezen je uiterste best doet om er bovenop te komen. Heel veel sterkte!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat je verteld klinkt in ieder geval tot bepaalde hoogte wel herkenbaar.

Succes met alles natuurlijk.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Niet zo fijn om lezen natuurlijk, maar vaak is het leven nou eenmaal vallen en weer opstaan. En ik weet uit ervaring dat elke tegenslag je helpt, dus probeer hoe dan ook positief te blijven en te geloven in betere tijden. :thumbsup1:
Komt wel goed kerel. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte Fenrir. Klote dat het niet goed gaat met je, maar goed dat je nu even voor jezelf kiest.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Moedig dit allemaal hier te vertellen. Ik wens je veel sterkte toe.

Ik ben hier de afgelopen tijd niet veel geweest, maar waardeerde je opstelling.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterkte, @Fenrir!
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik miste je de laatste dagen al in de Kik. Vervelend te horen dat het wat minder met je gaat.

Enige wat ik kan doen is je digitaal een hele dikke knuffel te geven. Voor wat het waard is.

Ik hoop dat het snel weer de goede kant met je op gaat!

:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."