Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpdate Fenrir

Update Fenrir

73 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat mooi dat je zo open bent hierover en update hoe het met je gaat, wat heb je concreet al ontzettend veel dingen bereikt! Echt fijn om te lezen dat je al zo ver bent gekomen <3 . Ik ben ook benieuwd -maar snap dat dit een persoonlijke vraag is, dus voel je niet verplicht te antwoorden- of je op emotioneel vlak bepaalde dingen hebt gedaan om deze vooruitgang te boeken, of veranderingen hebt bemerkt aan jezelf. Herken je bepaalde (negatieve) gedachtepatronen van jezelf ook beter, heb je het idee dat je ook liever bent geworden voor jezelf? Of is het vooral dat het leuker en gezonder maken van je leven je al veel heeft geholpen / of een combinatie van beide?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rayyar zei:
Interessant topic en dank voor je openheid. Ongeveer 20 jaar geleden heb ik ook eens een jaar lang alleen in mijn bed gelegen, depressief. Kan me echt niets van dat jaar herinneren alleen doordat ik de agenda blijkbaar in de gaten hield weet ik nu nog dat het een jaar duurde. Voor mij is het terugkijkend bizar en inwerkelijk. Ik ben na dat jaar een zelfopgelegde werktherapie begonnen. 1,5 jaar werk buitenshuis bij een bedrijf (werk normaal voor eigen werk thuis) gecombineerd met een studie, 6,5 dagen per week werk, 10 uur per dag en sommige avonden nog studie. Ik was elke dag zo kapot dat ik gewoon geen tijd meer over had om na te denken over mijn situatie laat staan depressief te zijn. Was zeer effectief want nooit meer in dezelfde extreme mate depressie gehad. Depressie is echter altijd terug gekomen en iets waar ik blijkbaar mee moet dealen. Soit...
Klik om te vergroten...

Heftig. Fijn dat het nooit meer zo sterk is teruggekomen. Hou je jezelf nu nog steeds zo druk, of heb je jezelf en je valkuilen ondertussen beter leren kennen?

En ja, debiliterende depressie ís bizar en onwerkelijk. Het enige wat er bij mij steeds door mijn hoofd ging/gaat is "Dit slaat nergens op, waarom kan ik niet gewoon opstaan en mijn tanden poetsen?" (Deze gedachte geldt bij elke activiteit die niet lukt.)

En jij ook bedankt voor je openheid :)
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fenrir zei:
Heftig. Fijn dat het nooit meer zo sterk is teruggekomen. Hou je jezelf nu nog steeds zo druk, of heb je jezelf en je valkuilen ondertussen beter leren kennen?

En ja, debiliterende depressie ís bizar en onwerkelijk. Het enige wat er bij mij steeds door mijn hoofd ging/gaat is "Dit slaat nergens op, waarom kan ik niet gewoon opstaan en mijn tanden poetsen?" (Deze gedachte geldt bij elke activiteit die niet lukt.)

En jij ook bedankt voor je openheid :)
Klik om te vergroten...
Het was heel goed voor die periode maar sindsdien ben ik weer terug gegaan naar mijn eigenlijke beroep, verfrist zeg maar. Ik heb er beslist wat aan gehad. Ik accepteer dat depressie iets is wat soms terug komt en soms verdwijnt. Maar in de natuur is het ook niet altijd zomer dus ik kan er goed mee leven...
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
KropSla zei:
Wat mooi dat je zo open bent hierover en update hoe het met je gaat, wat heb je concreet al ontzettend veel dingen bereikt! Echt fijn om te lezen dat je al zo ver bent gekomen <3 . Ik ben ook benieuwd -maar snap dat dit een persoonlijke vraag is, dus voel je niet verplicht te antwoorden- of je op emotioneel vlak bepaalde dingen hebt gedaan om deze vooruitgang te boeken, of veranderingen hebt bemerkt aan jezelf. Herken je bepaalde (negatieve) gedachtepatronen van jezelf ook beter, heb je het idee dat je ook liever bent geworden voor jezelf? Of is het vooral dat het leuker en gezonder maken van je leven je al veel heeft geholpen / of een combinatie van beide?
Klik om te vergroten...

Ik ben er ook blij mee dat het eindelijk ergens heen gaat. Thanks :)
Persoonlijke vragen mogen trouwens altijd.

Het antwoord op die persoonlijke vraag is wat lastiger. Ik ben niet zozeer bewuster geworden over hoe ik in elkaar zit en welke stappen ik moet ondernemen, maar het is ook niet zo dat ik fundamentaal veranderd ben op een kleine doch significante manier waardoor ik ernaar kan handelen.
Het leuker/beter maken van mijn leven helpt, al was het alleen maar omdat ik dan minder gelegenheid heb om te rumineren, maar het is een gevolg van de stijgende lijn en geen initiële katalysator.
Het beste antwoord dat ik kan geven, stom als het klinkt, is dat ik het gewoon zat was en de beslissing heb genomen om niet meer vast te zitten. Dat antwoord is onvolledig, en eigenlijk zelfs onjuist, maar verklaart het beste de verandering die in gang is gezet. Ik ga er nog eens over nadenken, en als ik een beter antwoord heb pen ik het hier wel neer :)
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Update: er is mij een betaalde functie aangeboden op mijn vrijwilligerswerk! :)
Ik twijfel nog of ik hem aanneem, aangezien dat wel meteen heel veel verantwoordelijkheid is voor iemand die pas een maand weer actief is. Maar het voelt goed om gewaardeerd te worden!
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat goed om dat te horen man! Keep it up!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Damn Fenrir!

Heel veel sterkte en ik hoop dat je het tij weer snel kan keren en dat we je weer snel in ons midden mogen zien!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fenrir zei:
Update: er is mij een betaalde functie aangeboden op mijn vrijwilligerswerk! :)
Ik twijfel nog of ik hem aanneem, aangezien dat wel meteen heel veel verantwoordelijkheid is voor iemand die pas een maand weer actief is. Maar het voelt goed om gewaardeerd te worden!
Klik om te vergroten...
Leuk man! Waardering is altijd goed natuurlijk. Ik snap dat je twijfelt na zo'n lange tijd thuis gezeten te hebben, maar wat heb je te verliezen met die baan aannemen? In het ergste geval zeg je die baan toch weer op en dan sta je weer precies waar je nu staat, je kunt er niet echt op achteruit gaan lijkt me.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenrir zei:
Update: er is mij een betaalde functie aangeboden op mijn vrijwilligerswerk! :)
Ik twijfel nog of ik hem aanneem, aangezien dat wel meteen heel veel verantwoordelijkheid is voor iemand die pas een maand weer actief is. Maar het voelt goed om gewaardeerd te worden!
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd man, supergoed nieuws! Maar proberen een realistische afweging te maken en dan gewoon de beste keuze maken. Dat zal jou vast goed af gaan.
Ik ben een beetje druk, maar zal binnenkort ook inhaken op dit topic. Veel succes!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Leuk man! Waardering is altijd goed natuurlijk. Ik snap dat je twijfelt na zo'n lange tijd thuis gezeten te hebben, maar wat heb je te verliezen met die baan aannemen? In het ergste geval zeg je die baan toch weer op en dan sta je weer precies waar je nu staat, je kunt er niet echt op achteruit gaan lijkt me.
Klik om te vergroten...
Sally Tessio zei:
Gefeliciteerd man, supergoed nieuws! Maar proberen een realistische afweging te maken en dan gewoon de beste keuze maken. Dat zal jou vast goed af gaan.
Ik ben een beetje druk, maar zal binnenkort ook inhaken op dit topic. Veel succes!
Klik om te vergroten...
Goed advies heren, bedankt :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gefeliciteerd @Fenrir !

Fijn dat het steeds beter met je gaat en super dat je waardering krijgt op je werk!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Gefeliciteerd @Fenrir !

Fijn dat het steeds beter met je gaat en super dat je waardering krijgt op je werk!
Klik om te vergroten...

Dank je wel Eik!


Ik heb trouwens besloten dat deze functie, met alle verantwoordelijkheid die erbij hoort, momenteel nog niet aan mij besteed is. Pessimisme? Wijsheid? Ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik mijn twijfel herken en erken, en ook nog "Nee" heb durven zeggen.
Baby steps, maar wel in de goede richting :)
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fenrir zei:
Ik heb trouwens besloten dat deze functie, met alle verantwoordelijkheid die erbij hoort, momenteel nog niet aan mij besteed is. Pessimisme? Wijsheid? Ik ben in ieder geval trots op mezelf dat ik mijn twijfel herken en erken, en ook nog "Nee" heb durven zeggen.
Baby steps, maar wel in de goede richting :)
Klik om te vergroten...
Soms is het vermijding. Dan kan het goed zijn te proberen om dat te doorbreken. Soms is het echter noodzakelijke voorzichtigheid om te voorkomen dat je in overhaasting of het willen ''forceren'' van verder herstel dat wat je nu heb opgebouwd weer dreigt te verliezen. Ik hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen door voor nu nog even ''nee'' te zeggen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fenrir zei:
Het beste antwoord dat ik kan geven, stom als het klinkt, is dat ik het gewoon zat was en de beslissing heb genomen om niet meer vast te zitten. Dat antwoord is onvolledig, en eigenlijk zelfs onjuist, maar verklaart het beste de verandering die in gang is gezet. Ik ga er nog eens over nadenken, en als ik een beter antwoord heb pen ik het hier wel neer :)
Klik om te vergroten...
Dit klinkt logisch hoor. Hoewel een heleboel narigheden je kunnen overkomen, moet je toch echt ook zelf stappen zetten om je weer beter te gaan voelen. Je hebt zelf de keuze om de rest van je leven depressief op je slaapkamer te zitten, of toch één ander te proberen; niemand anders gaat je eruit sleuren. Dit even náást dat depressief zijn natuurlijk ook heel zwaar en heftig is.

Ik heb mezelf toendertijd uit wanhoop de straat op gesleept, toch maar gaan hardlopen 'want ze zeggen dat het goed voor je is'. Wat ben ik blij dat ik dat ben gaan doen. Sporten is nu juist echt mijn uitlaatklep.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."